تهران

با بهترین و معروف‌ترین مجلات مد و فشن دنیا آشنا شوید

بهترین مجلات مد و فشن دنیا
مجلات بسیاری در دنیا برای علاقمندان به دنیای مد و فشن وجود دارد که به صورت تخصصی فقط روی مسئله مد کار می‌کنند و بسیار هم پرطرفدار هستند. این مجلات با تمرکز روی مسائل مد و استایل خانم‌ها و آقایان توانسته‌اند تحولی شگفت در این عرصه ایجاد کنند. در این مقاله معروف‌ترین مجلات مد دنیا را معرفی کرده‌ایم.

با بهترین و معروف‌ترین مجلات مد و فشن دنیا آشنا شوید

امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که به وجود آمده است، دنیای مد و فشن هم بسیار پیشرفت کرده و روز به روز طراحان مطرح لباس و برندها، به طرفداران خود جدیدترین مد را پیشنهاد می‌دهند.
بیشتر طرفداران دنیای مد و فشن اروپایی و آمریکایی هستند، زیرا در این دو قاره متخصصان بیشتری وجود دارند. شما در این کشورها مجله‌های زیادی را می‌توانید مشاهده کنید که به مد و زیبایی می‌پردازند. 
در این مجلات به موضوعاتی همچون زیبایی، پوشاک، سلامت، سبک زندگی، اخبار مد و... می‌پردازند. بیشتر طرفداران این مجلات خانم‌هایی هستند که علاقه زیادی به زیبایی و دیده شدن دارند و می‌خواهند که روزانه با دنیای مد و فشن پیش بروند. 

بهترین مجلات مد و فشن دنیا
بهترین و معروف‌ترین مجلات مد و فشن دنیا 

افراد بسیاری هم وجود دارند که در این عرصه کار می‌کنند و زندگی خود را در این حرفه خلاصه کردند. علاقه این افراد برای خرید و شناخت کفش، لباس و لوازم آرایش از جدیدترین برندها به گونه‌ای است که طراحان را به چاپ دیدگاه خود علاقه‌مند کرده است. 
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن صفحات مجازی در رابطه با دنیای مد و زیبایی باز هم مجلات دنیای مد و فشن در سراسر دنیا طرفدار دارد. برخی از این مجلات آنلاین هستند که شما می‌توانید به صورت الکترونیکی آن‌ها را مشاهده کنید. 
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با معتبرترین و بهترین مجلات مد و فشن روز دنیا آشنا کنیم.

بهترین مجلات مد و فشن دنیا
مجلات مد، فشن و زیبایی

تاریخچه مد و فشن

برای اولین بار خانه طراحی لباس در شهر پاریس فرانسه افتتاح شد، اما نمی‌توان گفت که شروع دنیای مد و فشن در این خانه بوده است، زیرا قبل از آن بسیاری از افراد دیگری هم بودند که ایده‌های خود را را پیاده می‌کردند و به طرفداران خود ارائه می‌دادند، که پس از افتتاح خانه، آن افراد این فرصت را پیدا کردند تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به صورت رسمی ارائه دهند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. به طور کلی هنگامی که این خانه افتتاح شد، دنیای مد و فشن تغییرات زیادی به خود دید. 
امروزه دنیای مد و فشن آنقدر اهمیت پیدا کرده است که تقریباً همه کشورهای جهان خواسته یا ناخواسته با آن درگیر شده‌اند. امروزه می‌توانید مشاهده کنید که بسیاری از کشورها هماهنگ با دنیای مد، پوشش و ظاهر خود را تغییر می‌دهد و با آن پیش می‌روند.

تاریخچه مد در دهه 1980 تا 2000 

مد از دهه 1980 به شکوه و عظمت خود رسید و رونق زیادی گرفت و از این سال به بعد شوهای لباس زیادی برگزار می‌شد و تبلیغات زیادی برای آن انجام می‌گرفت. همچنین از دهه 1990 به بعد دنیای مد آنقدر معروف شد که هنگامی که مد جدیدی ارائه می‌دادند در کمتر از یک ماه به سراسر دنیا می‌رسید.

 تاریخچه مد و فشن
تاریخچه مد و فشن

معرفی معتبرترین و بهترین مجلات مد و فشن روز دنیا

1.مجله ووگ (Vogue)
بدون تردید می‌توان گفت مجله ووگ یکی از معروف‌ترین مجلات مد و فشن در تمام جهان است. این مجله فعالیت خود را از سال 1892 آغاز کرد و به صورت هفتگی نشریه‌هایی را ارائه می‌داد، اما به تدریج این مجله به دنیای مد و فشن اختصاص یافت و به صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کرد. 
مجلات مد و فشن که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند نقش مهمی در رونق این صنعت داشته‌اند، که ووگ با 11 میلیون مشترک و پخش در 23 کشور دنیا یکی از پیشتازترین مجلات در عرصه مد و استیل است. 
اگر شما می‌خواهید در دنیای مد مشغول به طراحی شوید، بهترین کار این است که استایلی خاص و منحصر به فرد داشته باشید و حتماً مجلات ووگ را مطالعه کنید تا بتوانید با این حرفه بیشتر آشنا شوید. این مجله معتبر اطلاعات فوق العاده‌ای از آخرین ترندهای جهان در رابطه با پوشش و آرایش را ارائه می‌دهد.

مجله ووگ (Vogue)
مجله ووگ (Vogue)

2. مجله مد ال (ELLe)
پس از جنگ جهانی دوم در سال 1944 زنان در فرانسه به حق رای دست پیدا کردند. یک سال پس از این اتفاق هلن گردن به همراه همسر خود پیر لازرف تصمیم گرفتند تا مجله‌ای برای بانوان ارائه کنند. نام مجله در زبان فرانسوی به معنی سوم شخص مونث است. این مجله در 21 نوامبر 1945 اولین مطالب خود را ارائه کرد و بعد از گذشت سال‌ها این مجله نه تنها در پاریس بلکه در 44 کشور مختلف دنیا شناخته شده و قابل دسترسی است که با خرید این مقاله می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با شیک پوشی و به روز بودن کسب کنید. 
با مطالعه این مجله نه‌ تنها دیدگاهتان نسبت به آرایش پوشش و موضوعات مربوط به مد بیشتر می‌شود بلکه در رابطه با موضوعات فرهنگی و عمیق‌تری هم تغییر خواهید کرد. زیرا شما نگاهی دقیق به پوشش و ظاهر فرهنگ‌های مختلف می‌اندازید و می‌توانید از وضعیت مد پوشش جهانی آگاه شوید. به طور کلی این مجله تنها برای کسانی که به دنیای مد علاقه دارند نیست بلکه جامعه شناسان و روانشناسان هم می‌توانند این مقاله را مطالعه کنند و با فرهنگ‌های دیگر آشنا شوند.

مجله مد ال (ELLe)
مجله مد ال (ELLe)

3. مجله مد نومرو (Numéro)
یکی از تاثیر گذار ترین مجلات در دنیای مد و فشن مجله نومرو است. این مجله فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرد و در اوایل فعالیت خود به موضاعاتی همچون موسیقی، هنر، طراحی، سبک زندگی و مد پرداخت. مد و فشن تنها در نوع لباس و آرایش خلاصه نمی‌شود، بلکه این صنعت در طول فعالیت خود به موضوعات مختلف و پیشرفته در سبک زندگی، فرهنگ و عقاید زنان نیز پرداخته است. 
مد و فشن از اصلی‌ترین بدنه‌های فرهنگی هر کشور است که با زبانی قابل درک می‌تواند عقاید صحیح، سبک زندگی و فرهنگ هر جامعه را نشان دهد و به آن‌ها کمک کند. نومرو یکی از مجلاتی است که تنها به چاپ عکس از افراد مشهور نپرداخته و در پی تولید محتوا و اثر گذاری بر زنان نیز است. البته در سال‌های اخرین مجله نومرو ویژه آقایان هم مجله تولید شده است.
همچنین باید بدانید که این مجله به صورت اینترنتی هم قابل دسترس است و از طریق فضای مجازی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین مجلات مد و فشن دنیا
مجله مد نومرو (Numéro)

4. مجله وی (V)
یکی دیگر از مجلات معروف و شناخته شده در دنیای مد و فشن مجله وی است. این مجله فعالیت خود را از سال 1998 شروع کرد که در ابتدا به صورت فصلی توسط cellia dean به تعدادی محدود منتشر می‌شد. در این مجله شما با تغییرات فرهنگی، مد، موسیقی، لایف استایل و... آشنا می‌شوید. این مجله 3 میلیون کاربر دارد و تا کنون تصویر بسیاری از هنرپیشه‌های شناخته شده هالیوود را روی جلد خود قرار داده است. این مجله برای تمام اقشار می‌باشد و همه با مطالعه آن می‌توانند با ترندهای روز جهانی آشنا شوند.

بهترین مجلات مد و فشن دنیا
مجله مد و فشن وی (V)

5. مجله ونتی فر (Vanity Fair)
ونتی فر یکی از شناخته شده ترین مجلات دنیای مد و فشن است. این مجله از آغاز فعالیت خود تا به حال توانسته الهام بخش و راهنمای بسیاری از افراد باشد. این مجله به موضوعاتی همچون سبک زندگی، هنر، فشن و... می‌پردازد. برای این مجله کارشناسانی فوق العاده مشغول به کار هستند که این نشان دهنده شناخته‌تر شدن و فعالیت بیشتر این مجله است. 
استانداردهایی که در تولید و انتشار محتوای این مجله به کار گرفته شده است در میان مجلات مد و فشن زبان زد است.

عکس مجله مد و زیبایی
مجله مد و فشن ونتی فر (Vanity Fair)

6. مجله جی کیو (GQ)
جی کیو یکی از بهترین مجلات مد و سبک زندگی مردانه است. این مجله فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرد و یکی از نکات جالب آن، انتشار دو نسخه در سال است. یعنی هر ساله تنها دو نسخه از این مجله منتشر می‌شود و مخاطبین این مجله ماه‌ها برای انتشار آن صبر می‌کنند. در این مقاله می‌توانید موضوعات مختلفی مانند شخصیت‌های مشهور، مد، فرهنگ، ورزش، اتومبیل رانی، سبک زندگی و... را مشاهده کنید.
همچنین این مجله استایل افراد مشهور را به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید بهترین مدها را در میان آن‌ها مشاهده کنید.

مجله جی کیو (GQ)
مجله جی کیو (GQ)

7. مجله دابلیو (W)
اگر قصد دارید که مجله‌ای در رابطه با دنیای مد و فشن داشته باشید که درباره همه چیز، همه کس و همه جا سخن بگوید. بهترین انتخاب برای شما مجله دابلیو می‌باشد. در این مجله به موضوعاتی مانند اخبار، مد، فرهنگ، لایف استایل و... می‌پردازند. همچنین این مجله در هر شماره خود به موضوعی جنجالی و بحث برانگیز در دنیای مد و فشن نیز می‌پپردازد که این موضوع برای مخاطبان بسیار جذاب است.
این مجله از سال 1972 آغاز به کار کرد و با توجه به مطالبی که ارائه می‌دهد طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

مجله مد دابلیو (W)
مجله دابلیو (W)

8. مجله آلور (Allure)
آلور مجله‌ای آمریکایی است که به موضوعات رفاه، زیبایی، سلامت زنان و پوشاک می‌پردازد. مجله آلور در سال 1991 توسط Linda wells تاسیس شد. این مجله طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.  این مجله از اول فعالیت خود تا به حال توانسته 8 میلیون کاربر و 5 میلیون مشترک را به خود اختصاص دهد. شما به صورت آنلاین نیز می‌توانید این مجله را تهیه و مطالعه کنید.

مجله مد و فشن آلور (Allure)
مجله آلور (Allure)

9. مجله باف  Business of Fashion) – Bof)
این مجله با قدمت کمی که دارد توانسته است طرفدارن زیادی را به سمت خود جذب کند. به عنوان مثال سردبیران، دانشجویان، متخصصان و افراد زیادی که به مد علاقه دارند پیاپی این مجله را دنبال می‌کنند. مجله باف در سال 2007 توسط imran med تاسیس شد و از آن سال به بعد موضوعاتی همچون الگوهای تاثیر گذار بر اقتصاد و ترندهای مد و فشن پرداخته است.

مجله باف
مجله باف  Business of Fashion) – Bof)

10. مجله ماری کلر (Marie Claire)
ماری کلر یک مجله بین المللی است که از سال 1973 فعالیت خود را در دنیای مد زنان آغاز کرد. این مجله به موضوعاتی مانند سیاست، هنر و فرهنگ، سبک زندگی و... می‌پردازد. نام این مجله برگرفته شده از نام موزیسینی فرانسوی است که در نواختن قطعات "سباستین باخ" شهرت داشته است. این مجله با 17 زبان مختلف و در 33 کشور متفاوت در هر ماه به فروش می‌رسد.

مجله ماری کلر
مجله ماری کلر (Marie Claire)

11. مجله لوفیسیل (LOfficiel)
این مجله به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت در اختیار مردم قرار گرفته است. این مجله فرانسوی به موضوعاتی مد و لباس می‌پردازد و در هر ماه مطالب جدیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این مجله نه تنها در فرانسه بلکه در تمام جهان طرفداران خاص خود را دارد.

مجله لوفیسیل (LOfficiel)
مجله لوفیسیل (LOfficiel)

12. مجله کازموپولیتن (cosmopolitan)
این مجله تنها به موضوعات مربوط به دنیای مد و زنان می‌پردازد و این موضوع را به صورت تخخصی مورد بررسی قرار می‌دهد. این مجله ابتدا در سال 1886 منتشر شد که فورا توانست طرفداران خود را به دست آورد و به یکی از پرطرفدارترین مجلات در این زمینه تبدیل شود. بیشتر محتواهای این مجله موضوعاتی مانند سبک زندگی زنان و سلبریتی‌ها و همچنین آخرین مدهای برندها و مزون‌ها است. این مجله توانسته است در 64 کشور و به 35 زنان بین المللی منتشر شود و به فروش برسد.

مجله کازموپولیتن (cosmopolitan)
مجله کازموپولیتن (cosmopolitan)

13. مجله گرازیا (Grazia)
همانطور که می‌دانید ایتالیا به عنوان مهد مد و فشن در دنیا شناخته می‌شود. این مجله هم به عنوان یکی از پرطرفدارترین مجلات مد و فشن در زمینه لایف استایل در این کشور فعالیت می‌کند. مجله گرازیا در سال 1938 توسط انتشارات آرنولد و موندادوری ادیتور چاپ و منتشر شده است. این مجله به موضوعاتی همچون هنر، لایف استایل، اقتصاد خوانندگان و مد می‌پردازد. جالب است بدانید این مجله دارای 35 میلیون خواننده در 5 قاره است.

مجله گرازیا (Grazia)
مجله گرازیا (Grazia)

14. مجله اینستایل (InStyle)
مجله اینستایل یکی از مجلات شناخته شده دنیای مد و فشن است که به موضوعات فشن، مد و لایف استایل می‌پپردازد. جالب است بدانید این مجله تنها مختص به بانوان نیست بلکه هر شخصی که علاقه به مد دارد می‌تواند این مجله را مطالعه کند. این مجله دارای سابقه‌ای 25 ساله است که در حال حاضر هم به صورت اینترنتی می‌توانید آن را مطالعه کنید.

مجله اینستایل (InStyle)
مجله اینستایل (InStyle)

15. مجله اسکوایر (Esquire)
هنگامی که نام مجله مد و فشن به زبان می‌آید ناخودآگاه به یاد مد زنان می‌افتید. اینجاست که مجله اسکوایر شما را سورپرایز می‌کند. زیرا این مجله به طور کامل به مد، علایق و ظاهر مردان می‌پردازد و با ویژگی‌های طنزی که دارد خوانندگان را به صفحات خود جذب می‌کند. همچنن این مجله تازه ترین اخبار در زمینه نوشیدنی‌ها و تغذیه را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

مجله اسکوایر (Esquire)
مجله اسکوایر (Esquire)

16. مجله هارپرز بازار (Harper’s Bazaar)
مجله هارپرز بازار یکی دیگر از محبوب‌ترین مجلات دنیای مد و پوشاک است که تصاویری از سلبریتی‌ها را روی صفحه مجله خود منتشر می‌کند. این مجله فعالیت خود را از سال 1862 آغاز کرد. این مجله در ابتدای فعالیت خود افرادی از قشر متوسط تا مرفه را هدف گرفت اما در حال حاضر قشرهای متفاوتی طرفدار این مجله هستند و آن را دنبال می‌کنند. هارپرز بازار، آخربن مدل‌های روز دنیا در رابطه با لباس، لوازم آرایش و... را در اختیار شما قرار می‌دهد و هر هفته گزارشاتی را در رابطه با مد در دنیا ارائه می‌دهد. هارپرز بازار در بیش از 32 کشور جهان شناخته شده است. همچنین هارپرز به صورت مجله اینترنتی مد و فشن هم فعالیت می‌کند و به صورت دیجیتالی مطالب خود را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

مجله هارپرز بازار (Harper’s Bazaar)
مجله هارپرز بازار (Harper’s Bazaar)

17. مجله بانی مد
مجله مد ایرانی بانی مد، یک سایت اینترنتی است که در رابطه با مد روز، زیبایی، فرهنگ و هنر و... فعالیت می‌کند و اطلاعات به روزی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. شما در این سایت می‌توانید با بسیاری از خبرهای جدید آگاه شوید.

مجله بانی مد
مجله مد و فشن و زیبایی بانی مد ایرانی

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی