تهران

انتخاب انواع کفپوش سه بعدی برای منزل

کفپوش‌های سه بعدی
نسل جدید کفپوش‌های موجود در بازار کفپوش‌های سه بعدی است که نمایی جذاب و زیبا به محیط می‌بخشد که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و با توجه به محیطی که در نظر گرفتید در طرح‌های گوناگون این کفپوش را سفارش دهید. برای آشنایی با مزایا و معایب این مدل کفپوش با تیجور همراه شوید.

انتخاب انواع کفپوش سه بعدی برای منزل

موارد زیادی بر دکوراسیون منزل تاثیر خواهند داشت که دیوارپوش‌ها و کفپوش‌ها از جمله اجزای مهم دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند. کفپوش‌ها انواع متفاوتی دارند که هر یک از آن‌ها برای استفاده در مکانی خاص مناسب هستند. یکی از این نوع کفپوش‌ها، کفپوش‌های سه‌بعدی‌اند که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. در حال حاضر مدل‌های بسیار خاص و زیبایی از کفپوش‌های سه بعدی طراحی و تولید شده است که می‌تواند زینت دهنده منزل باشند. 
در مورد زمان دقیق ساخت اولین کفپوش سه بعدی ابهاماتی وجود دارد اما اطلاعات موجود نشان می‌هد که این کفپوش‌ها نخستین بار توسط دو شرکت در ترکیه و دبی طراحی و ساخته شده‌اند و پس از آن شهرت جهانی یافته‌اند. 

انواع کفپوش‌های سه بعدی 

کفپوش‌های سه بعدی علاوه بر زیبایی باعث جذاب‌تر شدن خانه شده و نمای منحصر به‌ فردی را به محیط خواهد داد. طرح‌ها و ایده‌های بسیار متنوعی در کفپوش‌های سه بعدی وجود دارد همانند طرح دریا، گیاهان، رودخانه و بسیاری موارد دیگر. می‌توان از هر یک از این طرح‌ها برای تزئین اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و سرویس بهداشتی استفاده کرد. 

  • طرح کفپوش سه بعدی برای سروس بهداشتی و حمام

استفاده از کفپوش‌هایی با طرح دریا و اقیانوس می‌تواند فضای خاصی به سرویس بهداشتی و حمام بدهد. این نوع کفپوش‌ها در حمام باعث ایجاد حس آرامش می‌شود.

  • طرح کفپوش سه بعدی برای آشپزخانه

برای آشپزخانه خود بهتر این است که از کفپوش‌های سه بعدی مطابق با رنگ کابینت‌های خود استفاده کنید. مثلا استفاده از یک طرح سه بعدی زیبا همانند طرح یک جنگل سرسبز می‌تواند نمای زیبایی به آشپزخانه بدهد.

کفپوش سه بعدی متحرک
انواع کفپوش سه بعدی برای سرویس بهداشتی
  • طرح کفپوش سه بعدی برای اتاق خواب کودکان

برای اتاق خواب کودکان بهتر است از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه او الهام گرفته و از کفپوش‌هایی با طرح مورد علاقه آن‌ها استفاده کنید. با این کار اتاق خواب کودک به محلی زیبا و دلنشین تبدیل خواهد شد. 

کف پوش سه بعدی
کفپوش سه بعدی برای اتاق کودکان

مزایای کفپوش سه بعدی

  • زیبایی کفپوش سه بعدی

شاید اولین و اصلی ترین مزیت کفپوش سه بعدی ظاهر زیبا و خاص آن است. این کفپوش‌ها در مقایسه با کفپوش‌های معمولی جذابیت بسیار بیشتری به سطوح داده و باعث ایجاد تنوعی دلنشین در منزل شما می‌شوند. 

کفپوش سه بعدی دستشویی
انواع کفپوش سه بعدی برای سرویس بهداشتی
  • طول عمر بالای کفپوش سه بعدی

یکی از ویژگی‌های خوب کفپوش‌های سه بعدی مقاومت بالای آن‌هاست. پوشش‌های اپوکسی این کفپوش‌ها توانایی مقاومت بالایی در برابر برخورد مواد شیمیایی نظیر مواد شوینده اسیدی و قلیایی دارند. به همین دلیل کفپوش‌های سه بعدی دیر دچار آسیب شده و در برابر نفوذ رطوبت برای مدت طولانی مقاوم هستند درنتیجه طول عمر بالایی خواهند داشت. 

مقاومت بالای کفپوش‌های سه بعدی سبب شده تا رفت و آمد طولانی مدت و مداوم بر روی آن ها تاثیر منفی نداشته باشد و به زودی خراب نشود.

  • تمیز کردن ساده و آسان کفپوش سه بعدی

سطوح اپوکسی به دلیل مقاومت بالایی که دارند به خوبی قابل شستوشو به وسیله هر مواد شوینده و حتی بخارشوی هستند به همین دلیل محالی برای رشد باکتری بر روی این کفپوش‌ها باقی نخواهد ماند. یکی دیگر از مزایای کفپوش سه بعدی نداشتن درز در لابه‌لای آن است که باعث آسان تر شدن تمیز کردن کفپوش‌ها می‌شود. 

مواد لازم برای کفپوش سه بعدی
کف پوش سه بعدی برای سالن پذیرایی
  • ایمنی کفپوش سه بعدی 

این کفپوش‌ها از هیچگونه مواد مضر و سمی تولید نشده و به همین دلیل به راحتی به چرخه طبیعت قابل بازگشت هستند. جنس کفپوش‌های سه بعدی غیر قابل اشتعال است و به خوبی منزل را روشن خواهند کرد. 

معایب کفپوش‌های سه بعدی 

  • سرد بودن سطح کفپوش‌های سه بعدی

معمولا کفپوش‌های سه بعدی سطح سردی دارند. با توجه به این موضوع می‌بایست در انتخاب محل نصب آن‌ها دقت کافی را داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید. 

  • نصب سخت کفپوش‌های سه بعدی

نصب و اصلاح کردن کفپوش‌های سه بعدی به حضور متخصصان حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارد. به عبارتی کار هر کسی نیست. اگر فردی که در این زمینه مهارت کافی را نداشته باشد اقدام به نصب و اصلاح این کفپوش‌ها کند مطمئنا نتیجه مطلوبی دریافت نخواهد شد. 

  • هزینه بالای کفپوش‌های سه بعدی نسبت به دیگر مدل‌ها

همانطور که گفته شد نصب کفپوش‌های سه بعدی کاری تخصصی است که در حال حاضر متخصصین زیادی در این حوزه فعالیت ندارند در نتیجه هزینه نصب این کفپوش‌ها تا حد زیادی بالا است. از طرفی شاهد تقاضای بالای افراد در استفاده از این نوع کفپوش‌ها هستیم که این خود بیانگر بازار کار مناسب این حرفه است. 

کف پوش سه بعدی
کفپوش سه بعدی

نکاتی که باید در رابطه با کفپوش‌های سه بعدی بدانید:

  • همانطور که تا به حال متوجه شده‌اید نصب کفپوش‌های سه بعدی کاری حرفه‌ایست که اجرای آن نیاز به دقت عمل و صبر بالا دارد. بهتر این است که قبل از انجام این کار از مهارت فرد نصاب و تجربه او در این زمینه اطمینان حاصل کنید.
  • کفپوش‌های سه بعدی قابل نصب بر روی هر سطحی اعم از سنگ، سیمان و ... هستند اما پیشنهاد ما این است که حتما این کفپوش را بر روی سطوح سیمانی که کاملا صاف و هموار شده اجرا کنید چرا که کفپوشی بسیار باکیفیت‌تر دریافت خواهید کرد. 
  • پس از انجام عمل نصب بهتر است که تا چند روز از تردد و اعمال فشار بر روی کفپوش‌ها خودداری کنید تا به خوبی خشک شوند. کفپوش‌های سه بعدی یک زینت دهنده خوب برای منزل و یا هر محیط دیگر است که با توجه به اصول ذکر شده می‌تواند کارایی بسیار مطلوبی نیز داشته باشد. 
قیمت کفپوش های سه بعدی
کفپوش سه بعدی برای اتاق خواب

 

قیمت کفپوش های سه بعدی
طرح کفپوش سه بعدی برای سرویس بهداشتی

 

معایب کفپوش سه بعدی
مدل کفپوش سه بعدی برای اتاق خواب

 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی