تهران

آشنایی با انواع مدل‌ها و طرح‌های کاغذ دیواری

انواع کاغذدیواری
استفاده از کاغذ دیواری در زیبایی خانه و دکوراسیون آن نقش بسیاری دارد. اما باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد چرا که هر جنس و هر مدل از انواع کاغذ دیواری‌ها کاربرد خاصی دارند و برای همه فضاها مناسب نیستند. در این مقاله عکس‌های متنوعی از انواع کاغذ دیواری‌ها را آماده کرده‌ایم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

آشنایی با انواع مدل‌ها و طرح‌های کاغذ دیواری

در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزئین خانه و یا هر محیط دیگری استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری‌ها که جایگزین رنگ و نقاشی دیوارها شده‌اند، علاوه بر زیبایی بیشتر دارای قیمت ارزان‌تری نسبت به رنگ می‌باشند. 
امروزه طرح‌های متنوع و بی‌شماری در بین کاغذ دیواری‌ها به چشم می‌خورد که می‎‌توانید به راحتی کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب کنید. البته در این انتخاب باید دقت عمل لازم را به کار ببرید و کاغذ دیواری متناسب با محیط مورد نظر خود تهیه کنید. انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا و مناسب می‌تواند به خانه جلوه زیبایی ببخشد. 
مهم نیست که پذیرایی و یا اتاق خواب چند متر است. با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب می‌توانید آن‌ها را به محیطی پویا، با نشاط و زیبا تبدیل کنید. نوع و رنگ کاغذ دیواری تاثیر به‌ سزایی در بزرگ و یا کوچک‌تر نشان دادن منزل خواهد داشت، پس در انتخاب آن دقت عمل لازم را به کار بگیرید.

از جمله عواملی که باید در انتخاب رنگ و نوع کاغذ دیواری به آن‌ها توجه کنید سبک خانه، سن و سال ساکنین، سلیقه شخصی و متراژ خانه است. 

انواع کاغذ دیواری 

کاغذ دیواری‌ها بر اساس جنس به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی مختص به خود را دارد که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا خواهید شد:

کاغذ دیواری جدید 2020
انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نانو

یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری‌ها، کاغذدیواری نانو می‌باشد. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر اینکه زینت دهنده محیط خواهد بود، می‌تواند به عنوان یک عایق صدا نیز عمل کند. این محصول استحکام و طول عمر بسیار بالایی داشته و لکه و دوده را به خود جذب نمی‌کند. 

طرح کاغذ دیواری
کاغذ دیواری نانو طرح گل

کاغذدیواری PVC 

کاغذدیواری PVC معمولا ابعاد کوچکی داشته و برای محیط‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر انتخاب شما کاغذ دیواری با این جنس است حتما به استاندارد بودن آن توجه کنید چرا که این نوع کاغذ دیواری نور و گرما را بسیار جذب می‌کند که در نوع غیر استاندارد آن می‌تواند تولید کنند مواد سمی و حساسیت‌زا باشد. 

کاغذدیواری کاغذی 

کاغذ دیواری کاغذی همانطور که از نامش هم پیداست از جنس کاغذ هستند و قابلیت شستشو ندارند. این محصول مقاومت پایینی داشته و احتمال پارگی و آسیب دیدن آن بالاست. 

انواع کاغذدیواری براساس طرح

  • کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری‌های کلاسیک طیف بسیار گسترده‌ای از طرح و رنگ دارند که می‌توان با ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر طرح‌های جالب و منحصر به فردی را برای هر محیطی ایجاد کرد. معمولا این نوع از کاغذ دیواری‌ها شامل طرح‌های گلدار، راه راه و چهار خانه‌ای می‌شوند.  

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی
کاغذ دیواری کلاسیک
  • کاغذدیوای سه بعدی

جدیدترین طرح در بین کاغذ دیواری‌ها طرح سه بعدی است. این کاغذ دیواری برجسته نیست اما به گونه‌ای طراحی شده که برجسته به نظر می‌آید.

انواع کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی
  • کاغذ دیواری مدل فانتزی

یکی از پرطرفدارترین طرح‌های موجود در این زمینه است که برای هر نوع استفاده‌ای مناسب خواهد بود. 

کاغذ دیواری خانه های لاکچری
کاغذ دیواری فانتزی
  • کاغذدیواری مدرن 

کاغذ دیواری مدرن شامل خطوط شکسته، منحنی و اشکال بی‌قاعده می‌باشد. این سبک تنها یک نوع کاغذ دیواری ساده نیست بلکه می‌توانید از آن به عنوان یک اثر هنری و تابلوی جذاب در بخشی از منزل استفاده کنید. این کاغذ دیواری تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل خواهد داشت. 

انواع کاغذ دیواری جدید
مدل کاغذ دیواری مدرن و جدید

 

کاغذ دیواری برای سالن نشیمن و پذیرایی
کاغذ دیواری زیبا برای سالن نشیمن و پذیرایی
راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی
کاغذ دیواری مدرن طرح‌دار سفید رنگ
کاغذ دیواری طرح‌دار
کاغذ دیواری طرح درخت مناسب اتاق نشیمن
کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری کلاسیک

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی