تهران

راهنمای انتخاب کاشی سرامیک برای سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
برای انتخاب کاشی و سرامیکی که مناسب سرویس بهداشتی باشد باید به نکات مهمی مانند متراژ، سلیقه شخصی، رنگ مناسب و... توجه ویژه‌ای کرد. در ادامه این مطلب تمامی نکات مهم در رابطه با انتخاب کاشی و سرامیک مناسب به همراه عکس‌های متنوع از مدل‌های مختلف سرامیک‌ را تهیه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب کاشی سرامیک برای سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای سرویس بهداشتی خیلی مهم است . با رعایت نکات مهم در رابطه با انتخاب سرامیک مناسب می‌توان فضای سرویس بهداشتی را کاملا عوض کرد به طوری که حتی برای سرویس‌هایی که متراژ کوچکی دارند هم مناسب باشد. هنگام طراحی محیط داخلی سرویس بهداشتی باید به آرامش، زیبایی و بهداشت آن توجه ویژه‌ای شود. 

در این مطلب نکاتی که باید در انتخاب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی رعایت شود را به همراه عکس‌هایی متنوع از انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلفی جمع آوری کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
راهنمای انتخاب کاشی سرامیک برای سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی و سرامیک زیبا و منحصر به فرد می‌تواند باعث شود که سرویس بهداشتی از یک مکان معمولی به یک مکان با آرامش تبدیل شود. شکل، اندازه، جنس و رنگ همگی موارد مهمی هستند که در انتخاب کاشی و سرامیک باید به آن‌ها دقت شود. عموما برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ از کاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر و برای سرویس بهداشتی‌های کوچک از کاشی‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌شود. این امر به این دلیل است که استفاده از سرامیک‌های بزرگ در سرویس بهداشتی‌های کوچک باعث می‌شود آن مکان کوچک‌تر به نظر برسد.

کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
مدل کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

برای اینکه برای تمیز کاری و شست و شوی سرویس بهداشتی مشکلی وجود نداشته باشد، معمولا کف، دیوار و حتی سقف سرویس بهداشتی را از سرامیک یا کاشی می‌پوشانند. استفاده از این مصالح که سطح صافی دارند باعث می‌شود تا تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر باشد. همچنین ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی امری بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت زیرا می‌تواند عامل بروز بیماری‌های مختلفی شود. 
اولین بخشی که در طراحی سرویس بهداشتی استفاده می‌شود و ماندگار است کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی است. انتخاب مناسب کاشی یا سرامیک می‌تواند با خطای دید، یک محیط کوچک را بزرگتر نشان دهد و بالعکس. به همین علت باید از خطای دید، بهترین استفاه را کرد و سرویس بهداشتی کوچک را با انتخاب درست رنگ و مدل سرامیک مناسب، بزرگتر نشان داد.

مدل سرامیک سرویس بهداشتی
مدل زیبای کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی
مدل سرامیک سرویس بهداشتی
سرامیک سفید در سرویس بهداشتی

تناسب اندازه کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی

اگر قصد دارید از اندازه‌های مختلف کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید ابتدا باید دقت کنید که این اندازه‌ها با یکدیگر تناسب داشته باشند. بسیار مهم است که کاشی و سرامیک‌ها در نقطه‌ای با یکدیگر تلاقی داشته باشند و بین آن‌ها با چسب، گچ و سیمان پر نشود. به عنوان مثال اگر برای کف سرویس بهداشتی سرامیک 300×300 استفاده کردید باید ابعاد سرامیک دیوار 100، 150 ،600 و یا 900 باشد.

سرامیک برای سرویس بهداشتی
انتخاب سایز مناسب سرامیک در سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی کوچک

اگر به بازار خرید و فروش کاشی و سرامیک مراجعه کنید، می‌توانید شاهد طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها شوید. هر شخص برای خرید مصالح سلیقه خاصی دارد که یا باید طبق سلیقه شخصی عمل کند و یا بهتر است با توجه به دکوراسیونی که برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته است کاشی‌های مرتبط با همان سبک را خریداری کند. اگر سرویس بهداشتی خانه شما کوچک است بهتر است از سرامیکی استفاده کنید که در برگشت و انعکاس نور بهتر عمل کند و از دسته مدل‌های صیقلی باشد. برخی کاشی‌ها حالتی مات دارند و ممکن است جلوه خاصی را به سرویس بهداشتی ببخشند اما برای فضاهای کوچک مناسب نباشند و استفاده از آن باعث شود فضا کوچکتر به نظر برسد.

سرامیک طرح‌دار مناسب سرویس بهداشتی کوچک
سرامیک طرح‌دار مناسب سرویس بهداشتی کوچک
کاشی و سرامیک طرح‌دار مناسب سرویس بهداشتی کوچک
کاشی و سرامیک طرح‌دار مناسب سرویس بهداشتی کوچک

طرح کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی کوچک

سرامیک سرویس بهداشتی کوچک علاوه بر اینکه باید با دکوراسیون دیگر اجزا هماهنگ باشد، باید فضا را نیز جادار تر و زیباتر نشان دهد. معمولا استفاده از گل‌های برجسته می‌تواند برای فضاهای کوچک مناسب‌تر باشد. این طرح‌ها دیوار را برجسته و سه بعدی نشان می‌دهند و باعث می‌شوند سرویس بهداشتی را از اندازه واقعی خود بزرگتر و جادارتر نشان دهد. سرامیک با طرح‌های چهارخونه مناسب این فضا نمی‌باشد و بهتر است به جای آن از سرامیک‌هایی با خط‌های یک طرفه و راه راه استفاده کنید.
امروزه طرح‌های سه بعدی نیز در بازار موجود می‌باشد که بسیار زیبا هستند که می‌توانید از طرح‌های مناسب با سلیقه خود در سرویس بهداشتی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب کاشی سرامیک برای سرویس بهداشتی
طرح‌های کاشی و سرامیک
طرح‌ ساده کاشی و سرامیک
طرح‌ ساده کاشی و سرامیک

انتخاب رنگ کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی

رنگ، تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد. سرامیک و کاشی دارای رنگ‌های متنوع و مختلفی هستند به طوری که هر رنگی که مطابق با سلیقه شما باشد را می‌توانید پیدا کنید. بهترین رنگ کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی رنگ‌هایی با تن سرد است. البته اگر شاغل و پرکار هستید انتخاب رنگ‌هایی با تن قرمز می‌تواند به شما انرژی بیشتری دهد. 

رنگ مناسب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی
رنگ مناسب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی
انتخاب رنگ و مدل مناسب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی
انتخاب رنگ و مدل مناسب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی

انتخاب مدل و رنگ کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی کوچک باید با حساسیت بیشتری انجام شود. همانطور که می‌دانید انتخاب رنگ‌های تیره باعث می‌شود فضا دلگیرتر و کوچک‌تر به نظر برسد پس انتخاب این رنگ‌ها در فضای کوچک و بسته توصیه نمی‌شود. بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی کوچک رنگ‌های یخی و کرم است. اگر احساس می‌کنید که با انتخاب این رنگ‌ها فضا بی روح می‌شود می‌توانید از کاشی با طرح‌های گل‌دار و برجسته استفاده کنید. همچنین اگر علاقه به تم‌های سفید مانند یخی، شیری و کرمی ندارید می‌توانید از رنگ‌های آبی و یا صورتی کم رنگ نیز استفاده کنید. 
توجه فرمایید هرچه رنگ کاشی روشن‌تر و ساده‌تر باشد فضا بزرگتر و آرام‌تر به نظر می‌رسد.

سرامیک طرح‌دار برای سرویس بهداشتی
سرامیک طرح‌دار برای سرویس بهداشتی

بند کشی بین سرامیک و کاشی در دستشویی

اغلب افراد هنگامی که به کاشی مد نظر خود فکر می‌کنند به بند کشی بین سرامیک و کاشی فکر نمی‌کنند. تصور کنید داخل سرویس بهداشتی را با کاشی‌های کوچک فرش کرده‌اید اگر به میزان بند کشی بین آن‌ها فکر کنید می‌بینید انتخاب غلط رنگ بند کشی که باعث تضاد بین بند کشی با کاشی و سرامیک می‌شود ممکن است یک محیط شلوغ و سرگیجه آور را به وجود بیاورد. اگر به هنگام خرید کاشی به بند کشی آن هم دقت کنید می‌توانید سرویس بهداشتی زیباتری داشته باشید. 
اگر برای سرویس بهداشتی خود از سرامیک‌های بزرگ استفاده کرده‌اید از نصاب خود بخواهید کاشی‌ها را هم سطح و بدون بند کشی نصب کند و اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید کاشی مد نظر خود را هم رنگ بند کشی انتخاب و نصب کنید.

نمای سرامیک
بند کشی بین سرامیک و کاشی در دستشویی

نور پردازی سرویس بهداشتی

اگر نور طبیعی به سرویس بهداشتی نمی‌تابد و از نور پردازی مصنوعی استفاده می‌کنید بهتر است از کاشی و سرامیک‌هایی با تن رنگ روشن استفاده کنید، زیرا این رنگ از کاشی و سرامیک‌ها نور بیشتری را انعکاس می‌دهند در نتیجه فضا روشن‌تر می‌شود. اما اگر به محیط نور طبیعی می‌تابد بهتر است از کاشی و سرامیک شیشه‌ای روشن استفاده نکنید چون انعکاس نور چشم‌ها را اذیت می‌کند که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

نمای سرامیک
طرح زیبای کاشی دیوار 
نورپردازی سرویس بهداشتی
نورپردازی سرویس بهداشتی

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی