تهران

برای کف خونه کاشی سرامیک مات انتخاب کنیم یا براق؟

انتخاب کاشی و سرامیک مناسب
یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی یک فضا، نوع سرامیک به کار رفته در آن است. با توجه به تنوع بالا در بین کاشی سرامیک‌ها، اعم از نوع براق یا مات آن‌ها انتخاب را مشکل کرده است. در این مقاله هر آنچه باید در زمینه این سرامیک‌‌ها بدانید را تهیه کرده‌ایم. تا انتها همراه ما باشید.

برای کف خونه کاشی سرامیک مات انتخاب کنیم یا براق؟

امروزه از کاشی و سرامیک در بسیاری از قسمت‌های خانه استفاده می‌شود چرا که نمای زیبایی به خانه می‌بخشد. به دلیل میزان تنوع در بین کاشی سرامیک‌ها انتخاب آن‌ها بسیار سخت شده است و ممکن است افراد در انتخاب‌ دچار سردرگمی و ابهام شوند.

در این مقاله راهنمای کامل و جامعی در این زمینه تهیه کرده‌ایم تا شما را به سوی انتخابی مناسب و با کیفیت هدایت کنیم.
یکی از اصلی‌ترین مولفه‌هایی که در هنگام خرید کاشی سرامیک می‌بایست مورد توجه قرار گیرد این است که شما سرامیک مات می‌خواهید و یا سرامیک براق؟ و اینکه کدام یک از این دو انتخابی بهتر هستند؟ برای یافتن پاسخی مناسب برای این دو سوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در ابتدا شما را با مزایای کاشی سرامیک‌های براق آشنا می‌کنیم:

کاشی سرامیک‌های براق

  • کاشی سرامیک‌های براق روشن کننده فضاهای تاریک

کسانی که می‌خواهند محیط مورد نظرشان روشن‌تر به نظر برسد باید از بین کاشی سرامیک مات و براق، نوع براق‌ را انتخاب کنند. کاشی سرامیک‌های براق موجب انعکاس نور شده و فضا را روشن‌تر می‌کند. همچنین از کاشی‌های براق برای محیط‌هایی که نورپردازی در آ‌ن‌ها صورت گرفته است استفاده می‌‎شود. البته توجه داشته باشید که کاشی‌های با رنگ روشن تاثیر بیشتری در روشن نمایان شدن محیط خواهند داشت.

سرامیک کف
سرامیک براق
  • بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک با کاشی سرامیک‌های براق

در کنار روشن‌تر نشان دادن فضا، بزرگتر نشان دادن محیط‌های کوچک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کاشی سرامیک‌های براق است. این نوع کاشی سرامیک به دلیل براق بودن به حد زیادی نور را انعکاس می‌دهند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. از این مدل کاشی سرامیک معمولا برای سرویس بهداشتی، حمام و سایر محیط‌های کوچک استفاده می‌شود.

  • مدرن‌تر نشان دادن فضا با کاشی سرامیک‌های براق

همانطور که پیش‌تر گفتیم کاشی سرامیک‌های براق انعکاس نور زیادی دارند و به همین دلیل جلوه خاصی به فضای منزل می‌دهند و آن را لوکس‌تر می‌کنند. اگر فضای خالی از فرش در خانه زیاد باشد بهتر است از این نوع سرامیک استفاده شود.

سرامیک براق سفید
سنگ براق برای کف خانه
  • نظافت آسان با کاشی سرامیک‌های براق

کاشی سرامیک‌های براق به دلیل لغزنده بودن سطح خود به مراتب آسان‌تر تمیز می‌شوند. نظافت آسان از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود در سرویس بهداشتی از این کاشی سرامیک براق استفاده شود. همچنین می‌توانید در اطراف شومینه و آشپزخانه خود از کاشی سرامیک براق استفاده کنید چرا که دود، چربی و کثیفی راحت‌تر تمیز می‌شود. استفاده از کاشی‌های طرح سنگ و مرمر نیز برای اطراف شومینه می‌تواند نمای زیبایی به منزل بدهد.

معایب کاشی سرامیک‌های براق

  • کاشی سرامیک‌های براق سطح لغزنده‌ای دارند

حتما تا به حال تجربه سر خوردن بر روی کاشی سرامیک‌ها را داشته‌اید. کاشی سرامیک‌های براق سطحی لغزنده‌ای دارند به خصوص اگر خیس باشند. 

  • کاشی سرامیک‌های براق نمایان کننده آلودگی هستند

کاشی‌های براق به گونه‌ای هستند که هرگونه لک و کثیفی را به وضوح نشان می‌دهند. در نتیجه در صورت انتخاب این نوع کاشی باید به نظافت آن‌ها بسیار بیشتر از کاشی‌های مات توجه کرد.

کاشی سرامیک‌های مات

  • کاشی سرامیک‌های مات نگهداری آسان‌تری دارند

کاشی سرامیک‌های مات دقیقا عکس کاشی سرامیک‌های براق هستند و تا حد زیادی گرد و خاک و لکه‌ها را از دیده شدن پنهان می‌کنند. به همین دلیل این نوع سرامیک در مقایسه با نوع براق به نظافت کمتری نیاز دارد.

انواع سرامیک کف مات
سرامیک مات مشکی
  • چسبندگی سطحی با کاشی سرامیک‌های مات

کاشی سرامیک‌های مات برای کف سرویس بهداشتی و حمام گزینه بسیار خوبی هستند چرا که سطح مات آن‌ها چسبندگی نسبی داشته و از لغزش افراد تا حدی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر سرویس بهداشتی و حمام از کاشی سرامیک‌های مات در ورودی‌ها و مکان‌های پر رفت و آمد بیشتر استفاده می‌شود چرا که کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان داده و به نظافت نسبتا کمتری نیاز دارد.
در کنار موارد ذکر شده، از جمله مزایای کاشی سرامیک‌های مات اصالت و احساس آرامشی است که این کاشی‌ها به فضا می‌بخشند. استفاده از کاشی‌های مات حس گرما و طبیعی بودن را به محیط مورد نظر القا کرده و ذاتا اصالت و اعتبار را به آن فضا هدیه می‌دهد. پس اگر به دنبال ایجاد محیطی با این مشخصات هستید یکی از موارد لازم برای تهیه آن استفاده از کاشی سرامیک‌های مات است نه براق.

انواع سرامیک کف مات
کاشی سرامیک‌های مات

معایب کاشی سرامیک‌های مات

  • کاشی سرامیک‌های مات سخت‌تر تمیز می‌شود

کاشی سرامیک‌های براق به راحتی تمیز می‌شوند اما کاشی های مات در برابر مواد شوینده مقاوم‌تر هستند، اما به این نکته هم توجه کنید که کاشی سرامیک‌های مات به نظافت دوره‌ای کوتاه مدت نیاز ندارند و کمتر از کاشی‌های براق کثیفی را نشان می‌دهند.

سنگ سرامیک چه رنگی بهتر است؟

در کنار انتخاب مات و یا براق بودن کاشی سرامیک، برای انتخاب رنگ آن‌ها نیز باید دقت کافی را به کار برد چرا که هر رنگ کاشی سرامیک مناسب برای فضای خاصی است و استفاده نادرست از آن ظاهری نه چندان جالب را ایجاد می‌کند. رنگ سرامیک کف خانه نقش تعیین کننده‌ای در بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر نشان دادن فضای خانه دارد.
بهترین پیشنهاد این است که برای فضاهای کوچک از کاشی سرامیک‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید اما اگر فضای خانه به اندازه کافی بزرگ است می‌توانید با خیال راحت هر رنگی از کاشی سرامیک‌ها را انتخاب کنید.

رنگ سرامیک
انتخاب رنگ سرامیک‌ها

 

مطلب مفید بود؟
1
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی