تهران

تکنیک های پاک کردن رنگ مو از روی پوست

روش های پاک کردن پوست رنگ رفته با رنگ مو
گاهی اتفاق می افتد هنگام رنگ کردن مو در آرایشگاه یا خانه از رنگ مو به اطراف خط سر بخورد و باعث ایجاد لکه های رنگی در آن قسمت ها شود. این لکه ها ممکن است به پوست نفوذ کرده و به راحتی پاک نشوند و نیاز به استفاده از روش های خاصی داشته باشند.

تکنیک های پاک کردن رنگ مو از روی پوست

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که حین رنگ کردن موهایتان، رنگ روی پوست صورت یا دست هایتان مالیده شده و باعث رنگی شدن آن قسمت شده است. بهترین راهکاری که دراین مواقع می توانید بکار گیرید چه روشی می تواند باشد؟ یا اینکه اصلا قبل از شروع به رنگ کردن موها چگونه می توانیم از رنگی شدن پوست خود در حین رنگ کردن موها جلوگیری کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ این گونه سوالات با ما همراه باشید.
اول اینکه بهتر است هنگام رنگ کردن موها دقت کافی داشته باشیم تا رنگ مو به پوستمان مالیده نشود. استفاده کردن از دستکش و داشتن دقت می تواند مانع رنگی شدن پوستمان شود و ما را از روش های پاک کردن لکه رنگی شده پوست بی نیاز کند.
شاید بهترین کاری که به ذهن اکثریت ما در هنگام رنگی شدن پوست مان می رسد پاک کردن قسمت های رنگ شده با استفاده از پنبه یا دستمال کاغذی است. سعی کنید این کار را سریعا و به محض دیدن رنگی شدن پوست انجام دهید چون تا زمانی که رنگ بتواند به پوست نفوذ کند حدود چند دقیقه زمان خواهد برد. پس با کمک یک تکه پنبه قسمت مورد نظر را به آرامی پاک نمایید.
معمولا قبل از اقدام به رنگ کردن موها و پیش از شروع رنگ کاری مالیدن مقداری وازلین یا کرم معمولی اصطلاحا دست و صورت یا مرطوب کننده به نواحی مانند اطراف خط سر و گوشها می تواند مانع از رنگ گرفتن پوست در حین رنگ کردن موها شود. اما گاها رنگ مو به پوست نفوذ کرده و به سختی می توان آن را از پوست پاک کرد. در ادامه به چند ترفند کاربردی برای پاک کردن رنگ موی نفوذ کرده روی پوست اشاره می کنیم که بعد از این با بکار بستن آنها بتوانید با خیالی آسوده و بدون دردسر قسمتهای رنگ گرفته پوست را پاک کنید.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست
تکنیک های پاکسازی رنگ مو از پوست


روش هایی ساده برای پاک کردن لکه های رنگ مو از روی پوست


مایع دستشویی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

1-مقداری مایع دستشویی روی قسمت رنگ شده پوست خود بریزید و آن را برای مدت چند دقیقه بمالید این کار را ادامه دهید تا زمانی که لکه رنگ مو از روی پوستتان پاک شود.
2-قسمت رنگ شده پوست را به کمک آب گرم و بوسیله یک دستمال یا پد شست و شو دهید.
3-در صورتی که کرم لایه بردار در دسترس دارید با استفاده از آن قسمت رنگ شده پوست را لایه برداری کنید تا رنگ مو ناپدید شود.
برای گرفتن نتیجه مطلوب مراحل ذکر شده را به ترتیب انجام دهید تا پوستتان کاملا پاکسازی شود.


خمیر دندان و جوش شیرین برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

مقدار کمی خمیر دندان روی قسمت رنگ شده بمالید و آرام ماساژ دهید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.
 

جوش شیرین برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

مقداری جوش شیرین را به همراه کمی مایع ظرفشویی در آب ریخته و مخلوط نمایید. ترکیب حاصله اثربخشی قدرتمندی برای پاک کردن لک های رنگی از روی پوست و حتی از روی لباس و سطوح دیگر دارد.


سرکه برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

یک تکه پنبه را به مقدار کمی سرکه آغشته کنید و روی قسمت رنگ گرفته بمالید. در صورت لزوم این کار را مجدد تکرار کنید.


لاک پاک کن برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

اگر که پوست حساسی ندارید می توانید برای پاک کردن لکه های رنگ شده از لاک پاکن هم استفاده نمایید. مقداری لاک پاک کن به پنبه توپی مالیده و آنرا به قسمت رنگ شده بمالید تا تمیز شود.


روغن بچه یا روغن زیتون برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

هر یک از روش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توانند به خوبی و با تاثیرگذاری بالایی پوست رنگ گرفته شما را پاک کنند. اما چنانچه پوست شما حساس بوده یا به هر دلیلی مایل به استفاده از روش های تقریبا خشن برای پاک سازی پوستتان از لکه های رنگی نیستید و ترجیح شما استفاده از روش های ملایم تر برای این منظور است می توانید از روغن بچه یا روغن زیتون استفاده کنید.
استفاده از این روش بسیار ساده می باشد به این نحو که ابتدا مقداری از روغن را روی قسمت مورد نظر مالیده و چند ساعت به همان صورت منتظر بمانید و سپس بشویید.

در صورتی که از روش های ذکر شده در بالا استفاده کردید سعی کنید بعد از پاک کردن لکه های رنگ مو از روی پوست، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید زیرا روش های مذکور تا حدودی خشن بوده و پوست را خشک می کنند.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی