تهران

خانم های چاق و لاغر چجوری لباس بپوشن

مدل لباس برای خانم های چاق و لاغر
دغدغه بیشتر افراد این است که در چه لباسی لاغرتر، خوش اندام‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. اگر جزو افراد چاق و یا لاغر هستید و می‌خواهید در مجالس و مهمانی‌ها بدرخشید در این مقاله انواع لباس‌ها و طرح‌های آن و نوع پوشش افراد برای لاغرتر و یا چاق‌تر نشان دادن، مطالبی تهیه شده است. با تیجور همراه ما باشید.

خانم های چاق و لاغر چجوری لباس بپوشن

بیشتر افراد از اندام‌شان راضی نیستند. خانم‌های چاق دوست دارند اندام‌شان لاغر به نظر برسد و خانم‌های لاغر دوست دارند اندام‌شان چاق‌تر به نظر برسد. با انتخاب مناسب لباس می‌توانند عیب‌ها و کاستی‌های خود را بپوشانید. برای داشتن ظاهری آراسته و زیبا و هچنین شیک پوش نکات زیر را رعایت کنید. در این مقاله انواع لباس‌ها و رنگ‌ها برای خانم‌های چاقی که می‌خواهند اندام‌شان لاغر به نظر برسد و خانم‌های لاغری که می‌خواهند جذاب و شیک پوشی‌شان را نشان دهند مطالبی تهیه شده است.

طرز لباس پوشیدن برای خانم‌های لاغری که می‌خواهند چاق‌تر به نظر برسند

معمولا افراد لاغر از اینکه اندامی ورزیده‌تر ندارند و ضعیف و یا مریض به نظر می‌رسند به دنبال لباس‌ها و یا پوششی می‌گردند که در عین شیک بودن آنها را جذاب‌تر و چاق‌تر نشان دهد. اندام بزرگ‌تر شما را قوی‌تر نشان می‌دهد. این امر در روان افراد لاغر و موقعیت شغلی آن‌ها هم تاثیر می‌گذارد.

در ادامه این مقاله چند نکته مهم تهیه شده است که باید حتما آن را رعایت کنید. 

1. لباس هایی که شما را لاغرتر و ضعیف نشان می‌دهد نپوشید
برای قدم اول از لباس‌هایی که شما را ضعیف نشان می‌دهد دوری کنید و از خریدن این گونه لباس‌ها اجتناب کنید. لباس‌های گشاد شما را ضعیف‌تر نشان می‌دهد. برخی افکار اشتباهی دارند که فکر می‌کنند با پوشیدن لباس‌های گشاد ضعف بدن و اندام‌شان پوشیده می‌شود در حالی که این کار غلط است. لباس‌های تنگ باعث می‌شوند اندام لاغرتان بیشتر معلوم شود و لباس‌های گشاد باعث می‌شود پیر و خمیده به نظر برسید.

برای اینکه جذاب‌تر شوید از پوشیدن لباس‌های گشاد و یا چسبیده دوری کنید و لباسی انتخاب کنید که متناسب با شما باشد. 

لباس مناسب افراد لاغر
خانم های لاغر لباس مناسب اندامشان بپوشند

در هنگام پوشیدن و خریدن لباس به شانه و آستین لباس توجه کنید. درز شانه لباس باید درست روی شانه‌تان باشد اگر درز آن پایین‌تر قرار گرفته باشد به نظر دیگران این گونه است که لباس از روی شانه‌تان دارد می‌افتد. نکته دیگر آستین لباس‌ها است. اگر آستین لباس بیش از حد گشاد باشد لاغر بودن بازوی شما بیشتر در چشم است و لاغری‌تان بیشتر نمایان است و به گونه‌ای است که لباس در تنتان زار می‌زند. این موارد را برای تی‌شرت هم در نظر داشته باشید که آستین آن زیاد تنگ یا گشاد نباشد.

خانم های لاغر این مدلی لباس بپوشند
حواستان به آستین لباس باشد

اول از همه سعی کنید لباس‌ها و شلواری انتخاب کنید که رنگ روشنی دارند. رنگ‌های روشن اندام شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر جزو افرادی هستید که پاهای لاغری دارید و یا پاهایتان پرانتزی است شلوار آزاد و گشاد بپوشید. برای این افراد شلوار راسته پیلی‌دار مناسب است. افراد لاغر هیچ وقت نباید سراغ شلوار جین‌هایی بروند که تنگ و چسبان است زیرا نه تنها ظاهر خوبی به آن‌ها نمی‌دهد بلکه پایشان مانند یک تکه چوب نازک به نظر می‌رسد که ممکن است بشکند. پس دور شلوارهای جین و لگ‌های اسیکنی و جذب را خط بکشید و به جای آن‌ها شلوار جین راسته و کتان بپوشید که به پا نچسبد.

خانم های لاغر این مدلی لباس بپوشند
خانم‌های لاغر شلوار جین راسته بپوشند

 افرادی که لاغر هستند باید از بستن و پوشیدن وسایل جانبی بزرگ همچون گرنبندهای پهن و بزرگ و یا ساعت مچی بزرگ خودداری کنند. این وسایل ظاهر و چهره شما را بد نشان می‌دهد. بهتر است از سایز مناسب آنها با خود استفاده کنید. رعایت این نکات تغییرات زیادی در ظاهر شما ایجاد می‌کند.

اکسسوری افراد لاغر
اکسسوری مناسب خانم‌های لاغر

اگر بالا تنه و بدنی لاغر دارید بهتر است مانتوهایی بپوشید که کمی گشاد باشند و آن را با شلوار راسته ست کنید. با این کار شما می‌توانید اندام لاغر خود را بپوشانید و بدنتان را کمی پرتر نشان دهید و یا می‌توانید روی لباس خود ژاکت‌های نازک حریری آزاد و گشاد استفاده کنید تا لاغر بودنتان به چشم نیاید.

خانم های لاغر این مدلی لباس بپوشند
مانتو و ژاکت‌های آزاد بپوشید

پارچه‌های گل‌دار به خاطر شلوغی که دارند برای افراد لاغر مناسب است و باعث می‌شود دیگران زیاد به اندام لاغرتان توجه نکنند. بهترین کاربرد این پارچه در پیراهن است. با پیراهن گل‌دار گشاد و آستین بلند می‌توانید اندام لاغرتان را مخفی کنید.

خانم های لاغر این مدلی لباس بپوشند
پیراهنی انتخاب کنید که طرح گل داشته باشد

خانم‌هایی که ریز اندام هستند بهتر است لباس‌های مدل گشاد را انتخاب کرده و بپوشند نه اینکه سایز لباس بزرگ‌تر باشد. مثلا شومیزهایی انتخاب کنید که طرح‌دار باشند و از طیف رنگ‌های روشن باشد. با این کار دیگر لاغری‌تان نمایان نیست. همین طور می‌توانید از شومیزهای مدل آستین کلوش هم استفاده کنید که شما را پرتر نشان دهد.

لباس مناسب افراد لاغر
خانم‌هایی که جسه ریزی دارند شومیزهای گشاد بپوشند

نکاتی که خانم‌های چاق در هنگام پوشیدن لباس باید به آن توجه کنند

اگر جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید ولی همچنان دوست دارید که خوش پوش باشید و در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشید باید نکاتی را رعایت کنید تا چاقی و اضافه وزن در لباس ها پنهان شود و لاغرتر به نظر برسید.

طرز لباس پوشیدن افراد چاق
لباس مناسب برای خانم‌های چاق

اگر شما جزو افرادی هستید که در قسمت ران و باسن دچار چاقی هستید از شلوارهای جین تیره استفاده کنید. شلوارهای تیره رنگ که نه گشاد و نه تنگ باشد بهترین گزینه برای شما است. خانم‌های چاق نباید شلوارهای جین بلند بپوشند که چند لایه تا در قسمت دم پا بخورد و یا خیلی کوتاه باشد. بهترین شلوار برای خانم‌های چاق شلواری است که روی کفش قرار بگیرد و قسمتی از جوراب نیز معلوم باشد.

طرز لباس پوشیدن افراد چاق
شلوار جین مناسب خانم‌های چاق

همچنین خانم‌های چاق باید در پوشیدن کفش نیز دقت کنند. باید کفشی انتخاب کنید که دارای پاشنه 6 سانتی‌متر باشد تا شما را لاغرتر نشان دهد. اگر پاهای تپلی دارید بهتر است کفش‌هایی با بندهای پهن بپوشید. بند نازک کفش، چاقی پا را چند برابر نشان می‌دهد. نکته دیگر این است که اگر کت و شلوار می‌پوشید بهتر است کفش‌های رسمی و سر گرد را برای آن انتخاب کنید تا تیپ شما را رسمی‌تر نشان دهد حتما به تمیری و براقی کفش‌ها دقت کنید چون در استایل شما تاثیر زیادی دارد. می‌توانید از رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره و چرم‌های قهوه‌ای استفاده کنید که رسمی‌تر است. برای تیپ اسپرت و معمولی کفش کتانی و اسپرت بپوشید. اما در تمام تیپ‌ها تمیزی کفش‌ها بسیار مهم است.

کفش مناسب خانم های چاق
کفش مناسب خانم های چاق

باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که لباس متناسب با بدن‌تان باشد نه گشادتر و نه تنگ‌تر از سایز شما. لباس‌های کوچک یا بزرگ‌تر شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید لباس‌هایی تهیه کنید که برش‌دار و خوش دوخت باشند تا بدن را با ایجاد خطای دید بپوشانند و تنگ نباشند که انحنای بدن و برآمدگی‌های آن آشکار شود. نباید سر شانه پیراهن شما افتاده باشد و در قسمت شکم و کمر چین خوردگی داشته باشد.

لباس مناسب افراد چاق
با این مدل لباس‌ها چاق‌تر به نظر میایید

پیراهن‌های تک رنگ با خطوط عمودی انتخاب کنید. برای لاغرتر به نظر رسیدن، لباس‌های یک سره مثل پیراهن تک رنگ با برش عمودی بپوشید. این مدل پیراهن شما را لاغرتر نشان می دهد.

لباس مناسب افراد چاق
پیراهن های تک رنگ با خطوط عمودی

همینطور لباس‌هایی با طرح ساعت شنی بپوشید. این مدل لباس کمر را باریک‌تر از سایر اندام‌ها نشان می‌دهد و در نتیجه لاغرتر به نظر می‌رسید. اگر هم لباس ساعت شنی ندارید یک کمربند ظریف به لباستان ببندید. برای کسانی که در قسمت شکم چاق می‌باشند نباید از لباس‌هایی که آستین سه ربع دارد استفاده کنند. برای این افراد که شکم یا بالاتنه چاق دارند لباس‌های آستین بلند مناسب است.

لباس مناسب افراد چاق
لباس‌هایی با طرح ساعت شنی 

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که لباسی را انتخاب کنید که اندازه بدنتان باشد. لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشید. لباس‌های کوچک یا بزرگ‌تر شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید لباس‌هایی تهیه کنید که برش‌دار و خوش دوخت باشند تا بدن را با ایجاد خطای دید بپوشانند و تنگ نباشند که انحنای بدن و برآمدگی‌های آن آشکار شود.

از پوشیدن جلیقه، پلیورهای پشمی کلفت و بزرگ پرهیز کنید چون شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. خانم‌هایی که اضافه وزن دارند باید از رنگ پارچه‌هایی استفاده کنند که چاق‌تر نشان داده نشوند. این دسته از خانم ها باید دور لباس‌های روشن مثل: آبی روشن، صورتی، سفید، زرد لیمویی و... را خط بکشند و از لباس‌های تیره مثل: بنفش، سبز تیره، زرشکی، مشکی، آبی نیلی و ...استفاده کنید. 

لباس مناسب افراد چاق
خانم های چاق چه لباسی بپوشند؟

انتخاب جنس پارچه در خانم‌های چاق

جنس پارچه نیز در این مورد بی تاثیر نیست. افراد چاق باید پارچه‌هایی را انتخاب کنند که جنس ظریف و لطیفی داشته باشد و از پارچه‌هایی که دارای تار و پود برجسته هستند و بافت درشتی دارند خودداری کنند. 

انتخاب طرح پارچه در خانم‌های چاق

طرح پارچه مناسب افراد چاق باید ساده و یا پارچه‌هایی با خطوط عمودی ظریف باشد اما اگر دوست دارید پارچه لباس‌تان طرح‌دار باشد بهتر است پارچه‌هایی را انتخاب کنید که دارای گل‌های کوچک و چهار خانه‌های ظریف و اشکال هندسی ریز باشند. رنگ لباس‌هایی را که انتخاب می‌کنید باید نزدیک به هم باشد تا موجب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر آشکار شود.

رنگ‌های تند و طرح‌های برجسته و پر رنگ در بخش بالاتنه مناسب برای افرادی که اضافه وزن دارند نیست. بهتر است طرح‌هایی را انتخاب کنید که راه‌های عمودی و باریک دارند و رنگ آنها تیره است. اگر شما جزو افرادی هستید که بالا تنه چاقی دارید باید از بلوز‌های ساده و بدون طرح و برش‌دار استفاده کنید و دامن‌هایی بپوشید که دارای گره یا چین در ناحیه کمر هستند. با اینکار تفاوت دو قسمت بدن شما پنهان می‌شود.

لباس مناسب افراد چاق
انتخاب جنس پارچه در خانم‌های چاق

همچنین علاوه بر لباس باید در انتخاب اکسسوری‌ها از زیور آلات تا شال و روسری درست استفاده کنید. از گردنبند و گوشواره مدل‌های بلند و بسیار ظریف و همچنین از دستمال گردن‌های ظریف و بلند استفاده کنید و آن را مثل شال گردن دور گردن از دو طرف رها کنید و آن را دور گردن نپیچید. این کار باعث می‌شود تا با خطای دید بالاتنه بلندتر به نظر برسد.

خانم‌های چاق موهای خود را کوتاه نکنند. اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد. سعی کنید زیاد زیورآلات نیندازید زیرا شما را شلخته نشان می‌دهد. و از هیچ وقت هم از رنگ طلایی و هم نقره‌ای استفاده نکنید. از ساعتی استفاده کنید که رنگ آن با چرم دستبند آن ست باشد.

اکسسوری مناسب خانم های چاق
اکسسوری مناسب خانم‌های چاق

بهتر است خانم‌های چاق لباس مناسب سایزشان بپوشند. پوشیدن لباس‌های تنگ‌تر یا گشادتر باعث چاق‌تر نشان دادن اندام شما می‌شود پس سایز مناسب و استاندارد اندامتان را بپوشید. افراد چاق نباید مانتوهای پانچ بپوشند زیرا سایز آن‌ها را بزرگتر نشان می‌دهد. برای لاغرتر نشان دادن خود از رنگ‌های تیره استفاده کنید و از رنگ‌های روشنی که بدنتان را چاق نشان می‌دهد اجتناب کنید.

کت و ژاکت بلند مخصوص خانم‌های چاق
کت و ژاکت بلند مخصوص خانم‌های چاق

خانم‌هایی که اضافه وزن دارند می‌توانند دامن‌های جذب تا روی زانو بپوشند و در زمستان از جوراب شلواری مات استفاده کنند. پوشیدن جوراب شلواری پاها را لاغرتر و بلندتر نشان می‌دهد. افراد چاق نباید لباس‌های خیلی گشاد یا پف‌دار بپوشند چون چاق‌تر به نظر می‌رسند. خانم‌های چاق بهتر است دامن‌های بلند و راسته بپوشند. هیچ وقت دامن‌های کوتاه نپوشید زیرا شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

همچنین دامن‌های تیره برای شما مناسب‌تر است. همچنین می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که در قسمت پهلو نوارهای تیره کار شده است. به این شکل اضافه وزن شما کمتر به چشم می‌آید و قد شما بلندتر نشان داده می‌شود. همچنین می‌توانید برای لاغرتر به نظر آمدن، دامن‌های به شکل A انگلیسی بپوشید. اگر ساق و مچ پای شما چاق است بلندی دامن A باید تا پایین پا و زیر قوزک پا باشد. 

دامن مناسب خانم‌های چاق
دامن مناسب خانم‌های چاق

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی