تهران

مراسم هفته مد در چه شهرهایی برگزار می شود

برگزاری مراسم هفته مد
شهرهای مهم مد جهان و ستاره های مد و ،هفته مد لندو ،هفته مد پاری و هفته مد میلان در تیجور

هفته مد 

هفته مد ( Fashion week) از مهمترین مراسم صنعت مد و فشن است. در واقع  رویدادی است که طی آن در حدود یک هفته آخرین خلاقیتها و کلکسیون‌های طراحان مد، برندها و مزون‌ها برای رسانه ها، سلبریتی ها، خریداران و ... به نمایش در می آید. در طی این رویداد مدلهایی که به تازگی مد شده و یا مدل هایی که از مد افتاده و قدیمی شده باشند مشخص شده و همه فعالان مد از آخرین اخبار مد و پوشاک مطلع می شوند. در واقع هفته مد پیش نمایشی از طرح های طراحان و برندهای مد قبل از شروع هر فصل است. 
نیویورک، پاریس، لندن و میلان از مهمترین شهرهای دنیا هستند که به عنوان پایتخت های مد دنیا شناخته می شوند و هر ساله دو بار رویداد هفته مد در این چهار شهر برگزار شده و مورد پوشش خبری وسیع رسانه ها قرار می گیرد. از جمله رسانه ها و مجلاتی که در حوزه مد و فشن فعالیت چشمگیری دارند می توان به مجله ووگ اشاره کرد. هفته مد زمستانه قبل از فصل پاییز در ماه های فوریه و مارس و هفته مد بهاره قبل از فصل بهار در ماههای سپتامبر و اکتبر برگزار می شوند. در واقع در این بازه زمانی تا شروع فصل به فروشگاههای بزرگ و معروف لباس و مزون ها این امکان را می دهد که روند خرید خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنند.

هفته مد 2019
هفته مد نیویورک

تا پیش از جنگ جهانی دوم شهر پاریس پایتخت مد دنیا بود اما شرایط جنگ باعث شد که مردم و طراحان و فعالان صنعت مد و فشن نتوانند برای بازدید، خرید یا ارائه کلکسیون ها به پاریس بروند. بنابراین نیویورک به عنوان شهری انتخاب شد که این رویداد بتواند در آنجا برگزار شود. شرکت در این رویداد فقط با دعوت قبل از برگزاری، ممکن بود. اواسط جنگ جهانی دوم در سال 1943 برای اولین بار هفته مد نیویورک برگزار شد. هفته مد نیویورک به هفته خبر نیز مشهور است و دلیل این نام اقدامات روزنامه نگاری به نام الینور لمبرت است که در آن زمان روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال در دنیای مد را دور هم جمع کرد و سعی کرد با پوشش خبری وسیع طراحان نیویورکی و آمریکایی را به همه دنیا معرفی کند.این اقدام باعث شد مجلات معتبری مثل ووگ که تا آن زمان فقط هفته مد پاریس را پوشش می دادند به هفته مد نیویورک روی آورده و پوشش خبری آن را به عهده گرفتند
این مراسم تا سال 1994 در چادرهایی طولانی و وسیع برگزار می شد اما در این سال توسط فردی به نام فرن مالیس محل اصلی آن در برایانت پارک در نظر گرفته شد.هم اکنون این رویداد دوبار در سال در ماههای فوریه و سپتامبر در شهر نیویورک برگزار می شود و یکی از مهمترین رویدادهای دنیای مد محسوب می شود.
در سال 2009 به دلیل مشکلات اقتصادی و مراسم طولانی و هزینه های بالا، تعدادی از طراحان مد، کالکشن های خود را خارج از محل اصلی یعنی برایانت پارک ارائه دادند. در آن سال هفته مد نیویورک به تکنولوژی روی آورد و ارائه طرح های طراحان از طریق اینترنت فراهم گشت  و  بنابراین و پوشش وسیع تر این رویداد با هزینه ها و صرف زمان کمتر میسر گردید. 
از آن زمان بود که تعدادی از طراحان ارائه آنلاین محصولات و طرح های خود را نیز در کنار عرضه مستقیم آن به روند کاری خود اضافه کردند و عده ای نیز از آن به بعد فروش محصولات خود را فقط به صورت آنلاین ارائه کردند.استفاده از عناصر تکنولوژی مانند تبلت به جای کیف در دست مانکن ها، از همان موقع در صنعت مد وارد شد. همچنین از نکات قابل توجه این تغییر رویه، اسپانسری مرسدس بنز برای هفته مد نیویورک است که باعث شد این رویداد به هفته مد مرسدس بنز نیز شهرت یابد.
در سال 2010 به دلیل سخت گیری ها و فشارهای اداره پارک برایانت، هفته مد نیویورک تغییر مکان داد و به مرکز هنرهای تجسمی و نمایشی لینکلن منتقل شد.

هفته مد نیویورک
هفته مد لندن

هفته مد لندن از رویدادهای بین المللی مهم دنیای مد است که هر سال دو بار در ماههای فوریه و سپتامبر برگزار می شود. هفته مد لندن حامیان مالی زیادی از جمله مرسدس بنز آلمان و  شرکت تونی اند گای که از بزرگترین شرکتهای طراحی مد در دنیا است، دارد. هفته مد لندن برای شرکت کنندگان و سرمایه گذاران و رسانه های حامی آن بسیار درآمد زا است و با تعداد سالانه بیشتر از 5000 مخاطب، درآمد 40 تا 100 میلیون پوندی را برای آنان رقم زده است.در حال حاضر این رویداد مهم در محل ساختمان سامرست هاوس در قلب لندن برگزار می شود.هفته مد لندن از سال 2010 نمایش کامل و زنده رویداد را به صورت آنلاین فراهم کرد و این اقدام باعث شد فروش محصولات و طرح ها به صورت آنلاین مورد توجه خریداران قرار گیرد. 

هفته مد لندن
هفته مد پاریس

هفته مد پاریس نیز همانند لندن، نیویورک و میلان هر سال دوبار برگزار می شود. فدراسیون مد فرانسه که شامل اتحادیه کارگران اوت کوتور، اتحادیه کارگران طراحان مد مردان و اتحادیه کارگران طراحان مد زنان و لباسهای آماده ست، تاریخ دقیق برگزاری این رویداد را تعیین میکند.

هفته مد پاریس

هفته مد میلان

هفته مد میلان نیز در فوریه و سپتامبر هر سال برگزار می شود و از سال 1985 در کنار سه شهر دیگر، از مهمترین رویدادهای مد دنیا شده است. هفته مد ابتدا در شهر نیویورک، سپس در شهر لندن، در ادامه در شهر میلان و در انتها در پاریس برگزار می شود. اتاق ملی مد ایتالیا به عنوان یک سازمان غیر دولتی برگزار کننده و حامی اصلی هفته مد میلان و سایر رویدادهای مرتبط با مد است. طراحان معروفی همچون روبرتو کاوالی،پرادا، دولچه گابانا و گوچی هر ساله در این رویداد شرکت میکنند. 

هفته مد میلان
هر ساله در هفته های مد جدیدترین تیپ های سال ارائه شده و خوش تیپ ترین و خوش استایل ترین ستاره های مد دنیا حضور پیدا کرده یا به عنوان مدل برای برندهای مختلف فعالیت می کنند. از جمله این ستاره های می توان به افراد زیر اشاره کرد:


دیوید بکهام

این فوتبالیست سابق هم اکنون یکی از ستاره های تاثیرگذار دنیای مد و فشن است. علاقه شخصی بکهام به استایل کلاسیک باعث نشد که او در استایل اسپرت و غیر رسمی جذابیت نداشته باشد.

دیوید بکهام در هفته مد

جورج کلونی

این هنرپیشه همیشه با استایل رسمی و کلاسیک خود و جذابیتی تمام نشدنی در صدر اخبار مد و پوشاک بوده و رده های اول لیست جذاب ترین و خوشتیپ ترین ستاره های مد و فشن را به خود اختصاص داده است.

جورج کلونی در هفته مد
 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی