تهران

چطور یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم

فروشگاه آنلاین
برای ایجاد یک فرشگاه اینترنتی می‌بایست با توجه به گام های راه اندازی فروشگاه اینترنتی عمل کرد، همچنین از نرم افزارهای فروشگاه اینترنتی به خوبی بهره برد. برای ساخت یک فروشگاه آنلاین و بالا بردن میزان فروش آنلاین خود به نکات مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی که ما به آن ها اشاره کرده ایم توجه کنید.

چطور یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم

امروزه تاثیر گسترش علم و تکنولوژی را در بخش های مختلف زندگی بشری مشاهده می‌کنیم. تاثیراتی که در اکثر موارد مفید بوده و باعث راحت تر و البته سریع صورت گرفتن بسیاری از امور شده اند. گسترش میزان استفاده و نفوذ اینترنت در فضای کسب و کار نمونه‌ای از این موارد است. در حال حاضر بسیاری از خرید و فروش های در فضای مجازی صورت می‌گیرد. فروشگاه های اینترنتی امروزه از مشتریان بسیار زیادی بهره مند شده اند و توانسته اند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کنند.
در این سیستم خرید و فروش شما بدون خارج شدن از منزل و با کمک یک سیستم کامپیوتری و یا تلفن همراه خود می‌توانید محصولی را به صورت اینترنتی خریداری کرده و درب منزل آن را دریافت کنید. در حال حاضر این سبک از کسب و کار رونق مطلوبی دارد به همین دلیل نظر بسیاری از افراد برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در زمینه‌ای خاص جلب شده است. اگر شما نیز قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین را دارید می‌توانید با مطالعه این مقاله، معلومات و اطلاعات مفید لازم برای شروع این کار را به دست آورید. 
راه اندازی فروشگاه اینترنتی همانند راه اندازی یک کسب و کار حقیقی نیازمند شرایط خاصی است که می‌بایست توسط شما محیا شود. برای ساخت یک فروشگاه آنلاین می‌بایست از روش های اصولی و استاندار استفاده کنید تا در کارتان موفق شوید و بازدهی مناسبی را دریافت کنید. در ادامه به بررسی گام های راه اندازی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی

انتخاب حوزه فعالیت فروشگاه اینترنتی

اولین قدم برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین  انتخاب هدف و حوزه فعالیت شماست. در ابتدا شما باید این موضوع را بررسی کنید که سایت فروشگاهی شما عرضه کننده چه نوع محصولاتی باشد و شما در چه حوزه توانایی تهیه و فروش محصولات را دارید. در حال حاضر سایت های بسیار زیاد فروشگاهی در سطح جهان و کشور ما در حال فعالیت هستند که هریک کارایی مختص به خود را دارند، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده لوازم ارایشی بهداشتی، انواع پوشاک، لوازم خانگی، صنعتی و بسیاری موارد دیگر می‌باشد.  بعضی از این فروشگاه های آنلاین نیز دربرگیرنده تمامی حوزه هاست.
پس از انتخاب زمینه کاری و تهیه محصولاتی که قرار است توسط فروشگاه اینترنتی شما به فروش برسد، نیاز است به شناسایی رقبا و نوع فعالیتاش توجه کنید تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین پربازدید را تهیه کنید. همچنین باید بر جامعه هدف خود یعنی گروه افرادی که بیشترین احتمال خرید از شما را دارند اشراف کامل داشته باشید و بر طبق سلیقه عموم مشتریان خود محصولات خود را تهیه کنید.


خرید هاست و دامنه 

پس از اتمام برنامه ریزی ها و محاسبات، لازم است فرآیند تولید وب سایت فروشگاهی به صورت عملی آغاز شود. در اولین مرحله نیاز به تهیه دامنه و هاست برای فروشگاه خود خواهید داشت. دامنه در واقع عنوان و اسم فروشگاه شماست. نامی که با سرچ شدن مشتریان را به وب سایت شما می‌رساند. دو نوع از معروفترین دامنه ها، دامنه .ir  و .com برای وب سایت ها قابل استفاده هستند که شما می‌توانید بر حسب سلیقه یکی را برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید. هاست نیز فضاییست که اطلاعات فروشگاه شما بر روی آن بارگذاری و نگه داری می‌شود. 

 

طراحی وب سایت  فروشگاهی آنلاین

پس از تهیه هاست و دامنه حال نوبت به طراحی و ایجاد یک وب سایت برای فروش محصولات است. شما می‌توانید از ابتدا با کد نویسی به وسیله زبان های برنامه نویسی اقدام به ایجاد وب سایت کنید و یا از نرم افزارهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای این کار استفاده کنید. در این روش بجای طراحی تمامی قسمت ها به صورت شخصی از قالب های آماده مختص به فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شود. عموما مدیریت قالب های آماده راحت تر و ایجاد تغییرات در آن سریع تر خواهد بود. علاوه بر قالب ابزارهای آماده دیگری نیز برای طراحی بخش های یک فروشگاه آنلاین و همچنین مدیریت آن طراحی شده که کار کردن با آن ها چندان سخت و دشوارنیست. 

 

ایجاد یک درگاه پرداخت آنلاین

پس از اتمام مرحله ساخت بدنه فروشگاه اینترنتی و دیزاین کامل بخش های مختلف آن، نیاز است برای فروشگاه خود یک درگاه پرداخت به حساب ایجاد کنید تا مشتریان به راحتی هزینه خرید خود را به حساب شما واریز کنند. وجود یک درگاه پرداخت ایمن و پر سرعت تاثیر مطلوبی بر میزان رضایت مشتریان شما خواهد داشت. 

 

ایجاد بازاریابی اینترنتی 

در حال حاضر یکی از اساسی ترین مسائل در توسعه و پیشرفت یک وب سایت انجام بازاریابی اینترنتی مناسب و اصولی برای آن است. شما نیز برای موفقیت و جذب مشتری نیاز به ایجاد بازاریابی دیجیتال به کمک روش های موجود در این حوزه خواهید داشت. 
یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی جذب مخاطب موضوع سئو سایت شماست. در این روش شما عبارات و کلمات خاصی را برای موتورهای جستوجو تعیین می‌کنید که در صورت سرچ شدن آن ها توسط کاربر، موتورهای جستجو فروشگاه شما را در معرض دید او قرار دهد. هر چه سئو یک سایت با کیفیت تر و حرفه ای تر صورت گیرد، مخاطب بیشتری از وب سایت بازدید کرده و در نتیجه کسب و کار شما معروف تر می‌شود. علاوه بر سئو، تولید محتوا نیز امری مهم برای بازاریابی دیجیتال است. تولید انواع محتواها از قبیل محتوای متنی جهت معرفی کامل و دقیق محصولات فروشگاه، محتوای ویدیویی به منظور ایجاد یک ویدیو کوتاه در رابطه با فروشگاه و محصولات آن و موارد دیگر که باعث جذب نظر مخاطب به سمت فروشگاه شما و محصولات آن خواهد شد. 
ایجاد تبلیغات اینترنتی از روش های پولی و غیر رایگان نیز از دیگر روش های جذب مخاطب است که می‌تواند مشتریان را به سمت فروشگاه شما سوق دهد. 

 

خدمات پس از فروش

اخرین مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی ایجاد بستری مناسب برای خدمات پس از فروش می‌باشد. همیشه به یاد داشته باشید که فروش محصول هدف نهایی شما و اتمام فرآیند کاری شما نیست. پشتیبانی مناسب و ایجاد خدمات پس از فروش می‌تواند تاثیر بسیار مطلوبی در جذب مشتری به خصوص مشتریان دائمی برای شما داشته باشد. برای فروشگاه اینترنتی خود یک پشتیبان خبره و همیشگی در نظر بگیرید که به خوبی به سوالات مشتریان پاسخ داده و نیازهای آن ها را در اسرع وقت برطرف کند. فروشگاه های اینترنتی حرفه‌ای نیازمند به یک یا چند پشتیبان با پاسخگویی شبانه روزی هستند. 

فروشگاه آنلاین

پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود می‌بایست بر تمامی امور آن مدیریت کافی داشته باشید و از بروز مشکل در روند فروش جلوگیری کنید. همواره در حین کار به فکر توسعه و گسترش فروشگاه اینترنتی خود نیز باشید چرا که رقبای شما همواره در حال توسعه و به روز تر شدن هستند. 
 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی