تهران

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال
با پیشرفت فناوری نوعی ارز جدید وارد زندگی انسان ها و مردم جهان شد که فرصت های بسیار خوبی را برای آن ها به ارمغان آورد. این ارز ها که ارز های دیجیتالی نام دارند به جایی برای نگهداری نیاز دارند که به آن ها کیف پول ارز دیجیتال می گویند. در این مقاله به معرفی و بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت

ارز های دیجیتالی که در سال های اخیر سر و صدای زیادی در سراسر دنیا به راه انداخته است توانسته است برای افراد باهوش و زرنگ به یک منبع پر سود و تجارت تبدیل شود. افراد و تاجران زیادی در سال های اخیر سرمایه های فراوان خود را به ارز های دیجیتالی چون بیت کوین, اتریوم, مونرو و ... تبدیل نمودند.

افراد بایستی پس از خریدن ارز های دیجیتالی آن ها را در جایی در خود فضای اینترنت نگه داری کنند. افراد و متخصصانی که در حوزه ارز های دیجیتالی فعالیت دارند به محل های نگهداری ارز های دیجیتالی, کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول الکترونیک می گویند.

کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

در زمینه ارز های دیجیتالی, کیف پول الکترونیک از اصلی ترین و مهم ترین مسائل به شمار می آیند. افرادی که به پول های دیجیتالی اهمیت زیادی می دهند و برای آن ها برنامه ریزی کرده اند, بایستی توجه ویژه ای به کیف پول دیجیتالی داشته باشند.

Digital Wallet
کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال  هویت و هدف خاص خود را دارد که بنابر آن باید حرکت کنند. به طور کلی کیف پول دیجیتالی نرم افزار و اپلیکیشنی می باشد دکمه های خاصی مرتبط با بلاک چین را در خود دارند. افراد و صاحبان ارز های دیجیتالی از این دکمه ها در کیف پول ارز دیجیتال برای انجام تراکنش ها و مشاهده  داده های مختلف استفاده می نمایند.

اگر صاحبان ارز های دیجیتالی بخواهند  خرید و فروشی با ارز های دیجیتالی خود انجام دهند باید از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده نمایند. انواع مختلفی  کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد که افراد با توجه به نیاز خود می توانند از هر کدام استفاده نمایند.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می کند

در سراسر دنیا میلیون ها انسان برای نگهداری از ارز های دیجیتالی خود از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده می نمایند. اما بسیاری از آن ها نمی دانند که کیف پول ارز دیجیتال چگونه عمل می کند. کیف پول های معروف ارز دیجیتال برخلاف کیف پول های اسکناس های کاغذی نامحسوس و غیر مملوس می باشند. همچنین منظور از کیف پول الکترونیک, شی فیزیکی نمی باشد که ارز ها به صورت فیزیکی در آن نگهداری شوند بلکه کاملا دیجیتالی می باشند.

همچنین تمامی داده ها و اطلاعات داخل انواع کیف پول ارز دیجیتال, بر روی تکنولوژی جدید و امن بلاک چین ذخیره می شود.

این کیف پول های ارز دیجیتالی اپلیکیشن هایی می باشند که داده های حساب شما و ارز های شما را ذخیره می نمایند و اجازه رابطه میان شما و دیگر افراد که دارای کیف پول هستند می شوند. دارندگان ارز های دیجیتالی بایستی از طریق کیف پول خود تراکنش های مختلف را انجام دهند.

کیف پول های معروف ارز دیجیتال

خب حالا که با کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید در ادامه این مقاله به معرفی برخی از کیف پول های معروف ارز دیجیتال خواهیم پرداخت و انواع کیف پول ارز دیجیتال را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود. البته کیف پول های ارز دیجیتال کم نیستند! اما در این بخش ما به معرفی برخی از معروف ترین و قوی ترین کیف های پول دیجیتالی می پردازیم

کیف پول مایسیلیوم

مایسیلیوم یا Mycelium یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال می باشد که در بین کاربران به خصوص کاربران بیت کوین از محبوبیت بالایی برخوردار است. بسیاری از کابران بیت کوین بسیار بر روی کیف پول مایسیلیوم تعصب دارند و به غیر از آن از کیف پول دیگری استفاده نمی کنند. دارندگان ارز های دیجیتالی با استفاده از این کیف پول الکترونیک می توانند نظارت و کنترل کاملی را بر روی ارز های خود داشته باشند و داده های لازم را مشاهده نمایند. مایسیلیوم کاملا بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS قابل اجرا شدن می باشد.

این کیف پول دیجیتالی از امنیت بالایی برخوردار می باشد و به هیچ عنوان اجازه دسترسی فردی به غیر از شما به ارز های شما را نمی دهد. از دیگر مزایای این کیف پول داشتن حافظه ای بدون نیاز به اینترنت و آنلاین شدن می باشد. قابلیت اسکن کد های QRcode و همچنین دارا بودن بازاری مشخص شده از دیگر ویژگی های مایسیلیوم می باشد. این اپلیکیشن کاملا متن باز می باشد و به صورت رایگان عرضه شده است

Mycelium
کیف پول ارز دیجیتال

از معایت این کیف پول نیز می توان به  نداشتن نسخه ای برای ویندوز و وب اشاره نمود. مایسیلیوم البته  در عین حرفه ای بودن کمی پیچیده نیز به نظر می رسد که کاربران تازه کار  در  کار کردن با آن کمی با مشکل مواجه می شوند.

کیف پول اکسودوس

کیف پول دیجیتالی اکسودوس یا Exodus از نمونه های جدید و تازه وارد می باشد و در بین کاربران و صاحبان ارز های دیجیتال هنوز شناخته شده نمی باشد. متاسفانه برای استفاده از این کیف پول دیجیتالی تنها باید از ویندوز و نسخه دسکتاپ استفاده نمود. اکسودوس دارای محیط کاربری گرافیکی و بسیار زیبا می باشد که با کمک آن می توانید ارز های دیجیتالی نظیر بیت کوین, داج کوین, دش و ... را به سادگی مبادله نمایید و تراکنش های لازم را انجام دهید.

اکسودوس
کیف پول ارز دیجیتال

یکی از مزایا اکسودوس تبدیل ارز دیجیتالی بیت کوین به دیگر ارز ها می باشد و همچنین بالعکس . اکسودوس علاوه بر امنیت خوبی که به کاربران ارائه می دهد, به خاطر سادگی آن برای افراد تازه کار بسیار مناسب می باشد. همچنین به صورت رایگان می توانید از این کیف پول استفاده نمایید.

کیف پول برد ولت

نام یکی دیگر از کیف پول ارز دیجیتال می باشد که تنها مخصوص و منحصر به بیت کوین می باشد. با استفاده از برد ولت انجام تراکنش بیت کوین بسیار ساده و راحت می شود. این کیف پول دیجیتالی از گوگل پلی قابل دریافت می باشد و کاملا تک کاربری است. این کیف پول الکترونیکی کنترل پنل بسیار ساده ای دارد و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند و تراکنش های خود را انجام دهند. این برنامه کاملا از ایمنی در سطح بالا برخوردار می باشد. در مورد معایب این کیف پول می توان به عدم وجود نسخه دسکتاپ آن اشاره نمود.

 

نتیجه گیری

افرادی که می خواهند در زمینه ارز های دیجیتالی فعالیت نمایند پس از آشنایی با ارز های دیجیتالی مختلف بایستی با انواع کیف پول ارز دیجیتالی آشنا شوند و به آن توجه نمایند. در این مقاله با مفهوم کیف پول الکترونیک آشنا شدیم و برخی از کیف پول های معروف ارز دیجیتال را معرفی کردیم. امید است این مقاله در فعالیت های  شما در بازار ارز دیجیتال مفید واقع شود.

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی