تهران

اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک + آموزش

دکوراسیون آشپزخانه کوچک
همگی می دانید هر چه ابعاد آشپزخانه بزرگ تر باشد ، دست شما برای طراحی دکوراسیون آن بازتر است . اما برای آشپزخانه های کوچک چه باید کرد ؟ ایده های جالب زیادی وجود دارند که می توانید از آنها الگوبرداری کنید . از این رو ما در این مطلب اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به شما آموزش می دهیم .

در گذشته ایده های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن محبوبیت چندانی نداشتند و مردم فقط به دنبال راهی بودند تا فضایی گرم و دلپذیری را برای خود فراهم کنند . بسیاری از مردم فکر می کنند تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک کار بسیار مشکلی است . اما در حقیقت طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بر اساس یکسری قوانین انجام می گیرد .


خوشبختانه در حال حاضر ایده های جالب ، جدید و خلاقانه ای در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می کنند . همان طور که می دانید رنگ ها به دو دسته رنگ های تیره و رنگ های روشن تقسیم می شوند . برای آشپزخانه های کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید ، چون فضای آشپزخانه را بزرگ تر جلوه می دهد . استفاده از چوب به عنوان یک متریال مناسب محیط گرم و دلپذیری را برای شما به وجود می آورد .

 

استفاده از میز نهارخوری در آشپزخانه کوچک
ابعاد میز نهارخوری آشپزخانه کوچک

استفاده از میز نهارخوری در آشپزخانه کوچک

میز نهارخوری باید در یک گوشه از آشپزخانه قرار گیرد تا مانع رفت و آمد و همچنین فعالیت شما در آشپزخانه نشود . کاغذ دیواریی انتخاب کنید که رنگ آن با مبلمان آشپزخانه هماهنگی داشته باشد . این کار باعث می شود که سبک دکوراسیون شما مدرن باشد .

 

رنگ آشپزخانه کوچک
رنگ مناسب برای آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ برای آشپزخانه کوچک

همان طور که قبلا هم گفتیم برای آشپزخانه های کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید . تا فضای شما بزرگ تر به نظر برسد . به همین خاطر رنگ هایی مانند زرد ، آبی روشن و نارنجی را به شما پیشنهاد می کنیم . استفاده از کاشی های هندسی شیک فضای زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد .


نورپردازی در آشپزخانه کوچک 

اگر رنگ کابینت های آشپزخانه آبی کم رنگ و یا فیروزه ای باشند ، نور خورشیدی که از پنجره وارد آشپزخانه می شود را به خوبی منعکس می کنند . در نتیجه فضای روشن تری درون آشپزخانه خواهید داشت .


وضعیت دیوارهای آشپزخانه کوچک

برای این که آشپزخانه کوچک شما به یک آشپزخانه بزرگ تبدیل شود ، باید ارتفاع سقف را افزایش دهید و دیوارهای اضافی و غیر ضروری را از بین ببرید . این ایده بسیار موثر است . شما می توانید با حذف دیوارهای اضافی و ایجاد یک اوپن کوچک آشپزخانه مدرنی را برای خود بسازید . استفاده از قفسه های شناور نیز زیبایی آشپزخانه کوچک شما را چند برابر می کند .


انتخاب ضروری وسایل آشپزخانه کوچک

از آن جایی که ابعاد آشپزخانه شما کوچک است . پس باید وسایلی مانند یخچال ، ماشین ظرف شویی ، اجاق گاز و ... را در ابعاد کوچک و ظریف انتخاب کنید تا در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه دچار مشکل نشوید .


استفاده از وسایل تزیینی در آشپزخانه کوچک

یکی از عناصری که می توانید در محل مناسبی از آشپزخانه خود قرار دهید ، یخچال وینتیجی است . شما می توانید با استفاده از گلدان های رنگارنگ از جنس شیشه تزیینات آشپزخانه کوچک مدرن خود را تکمیل کنید .

 

کف پوش آشپزخانه کوچک
نوع کف پوش آشپزخانه کوچک

کف پوش آشپزخانه کوچک

سرامیک ها و پارکت های طرح دار بهترین گزینه برای پوشاندن کف آشپزخانه کوچک می باشند . چون باعث می شود پهنای آشپزخانه بزرگ تر دیده شود . بعضی از افراد دوست دارند از قالی یا قالیچه های طرح دار به عنوان کف پوش آشپزخانه خود استفاده کنند . در این صورت طرح قالی شما باید ساده باشد .


پرده های پنجره آشپزخانه کوچک

پرده هایی که کوتاه هستند و چین کمی دارند ، بهترین گزینه برای پنجره های آشپزخانه کوچک می باشند . چون مانع از ورود نور خورشید به درون آشپزخانه نمی شوند .


با خواندن مطالب این بخش دریافتید که با ایجاد تغییراتی مختصر می توانید به راحتی آشپزخانه کوچک خود را بزرگ تر جلوه دهید . یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وسایل آشپزخانه را در محل مناسبی قرار دهید تا موقع رفت و آمد شما به درون آشپزخانه اختلال ایجاد نکنند و شما با خیال راحت و در آرامش بتوانید فعالیت های خود را انجام دهید . روز به روز ایده های جالب تری توسط معماران و طراحان ارائه می شود که شما را در این زمینه راهنمایی می کنند .

آن چه که در این بخش از سایت تیجور خواندید اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک بود که باید حتما راعایت شود . امیدواریم مطالب این بخش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی