تهران

انجام ورزش ایروبیک برای لاغری

انجام ورزش ایروبیک برای لاغری
یکی از ورزش های محبوب میان خانم ها ورزش ایروبیک است. حرکات ایروبیک همراه با شادی و نشاط برای شما لاغری و تناسب اندام را نیز داراست. اگر می خواهید بدانید چگونه این ورزش را انجام دهید تا لاغر شوید با ما همراه باشید.

ایروبیک چیست؟

ایروبیک نوعی از ورزش های هوازی است که در مدت زمان کم و شدت بالا انجام می شود. حرکات ایروبیک ریتمیک و موزون است و عضلات بدن شما را تقویت می کند. البته این ورزش بدلیل آسان بودن می توان در خانه نیز انجام داد و بسیار اقتصادی نیز هست. مقدار انرژی مصرف شده و در نتیجه چربی سوزانده شده در ایروبیک به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن حین ورزش, و تقویت قلب و عروق از کارایی های ایروبیک برای شما خواهد بود.
اغلبا حرکات ایروبیک همراه با آهنگ و بصورت رقص انجام میگیرند, به همین دلیل از افسردگی جلوگیری میکند. بهبود رفتار های گروهی بدلیل انجام شدن این ورزش در گروه یکی دیگر از فواید بی شمار این ورزش است.
شنا کردن, اسکیت, رقص , تنیس ,‌کوهنوردی , دوچرخه, پیاده روی و.. جزوه ورزش های هوازی و ایروبیک محسوب می شوند.

ایروبیک برای لاغری
ایروبیک برای لاغری

فواید ورزش ایروبیک

  • بزرگ شدن عضلات قلب و در نتیجه اکسیژن رسانی سریع تر
  • کنترل فشار خون
  • سوزاندن چربی های اضافی و کاهش وزن
  • تولید آندروفین و در نتیجه پیشگیری از افسردگی
  • افزایش تمرکز ذهن, خلاقیت و نشاط
  • بهبود تناسب اعضای بدن مانند قفسه سینه, باسن, پاها, دستان
  • پرورش سیستم تنفسی
  • عضله سازی
  • متعادل سازی و توازن و تناسب فیزیک بدن

لاغری در ایروبیک

هدف اکثر افراد در انجام ایروبیک, لاغری و کاهش وزن است. این موضوع درست است و شکی در آن نیست ولی انجام درست و انتخاب درست ورزش هوازی یکی از نکات مهم محسوب میشود. مثلا شنا که نوعی ورزش هوازی محسوب می شود باعث لاغری شناگر نمی شود. ولی ورزش های هوازی مانند دوچرخه و استپ تمرینی باعث لاغر شدن فرد می شود. بصورت کلی هدف اصلی ایروبیک,‌ تقویت دستگاه تنفسی و سیستم قلبی است.
چربی سوزی در تمرینات ایروبیک نسبت به بقیه ورزش ها که هوازی نیستند,‌بیشتر است. این عمل به دلیل اکسیژن رسانی سریع تر در این ورزش است. این اکسیژن رسانی به عضلات حین ورزش کردن کمک زیادی به چربی سوزی شما خواهد کرد. اگر میخواهید لاغری را با این ورزش تجربه کنید, باید 6 تا 7 بار در طول هفته به مدت 1 ساعت این ورزش را انجام دهید . آنچه باعث میشه این ورزش باعث لاغری شما شود,‌استمرار در انجام دادن آن و همچنین افزایش مدت و شدت در طول زمان است.

ورزش های ایروبیک در خانه

ورزش ایروبیک برای لاغری ران و باسن

برای لاغر کردن ران و باسن و بطور کلی پایین تنه میتوانید از این ورزش استفاده کنید. این حرکات را 2 بار در هفته و هر حرکت را 5 بار به مدت 10 ثانیه تکرار کنید تا باسن و رانی خوش فرم داشته باشید. اگر میخواهید زودتر به هدف خود برسید میتوانید از وزنه های پا استفاده کنید.

پا را به بالا ببرید

حرکات ایروبیک برای لاغری
حرکات ایروبیک برای لاغری

دست راست را زیر سر بگذارید و روی پهلوی راست دراز بکشید. آن یکی دست خود را مقابل قفسه سینه تان بگذارید. پای راست خود را بدون اینکه بقیه بدنتان تکان بخورد به آرامی بلند کنید و بالا ببرید. بعد از مدت کمی پا را آرام پایین بیاورید و برای سمت دیگر بدن خود این ورزش را انجام دهید. 

تا شدن

حرکات ایروبیک برای لاغری
حرکات ایروبیک برای لاغری

به یکی از پهلو های خود دراز بکشید. پاشنه طرف انتخاب نشده را روی پاشنه پای انتخاب شده بگذارید. زانو ها را از هم باز کنید و به سمت بالا بکشید. مدتی را صبر کنید و بعد آهسته پایین بیاورید و تکرار کنید.

ران و باسن را بالا ببرید

حرکات ایروبیک برای لاغری
حرکات ایروبیک برای لاغری

روی زمین بصورت طاق باز بخوابید. کف پا را روی زمین بگذارید و زانو هارا خم کنید. باسن و کمر را بعد از باز کردن دست ها به دو طرف, بالا بکشید. 

کراس بدن

حرکات ایروبیک برای لاغری
حرکات ایروبیک برای لاغری

حالت شنای سوئدی را به خود بگیرید و پا را کاملا مستقیم نگه دارید و خود را در یک خط ثابت نگه دارید. عضلات شکمی تان را محکم کنید و آرام زانوی راست را به سمت شانه چپتان ببرید بعد از مکث کوتاه به حالت قبلی خود برگردید. این حرکت را چند بار برای پاهایتان انجام دهید.

حرکات ایروبیک برای لاغری شکم و پهلو

خوش اندام شدن وتخت کردن شکم بستگی به میزان کار کشیدن از عضلات اصلی دارد. 

پل معکوس

حرکت ایروبیک برای لاغری
حرکت ایروبیک برای لاغری

این حرکت را میتوانید در همه جا انجام دهید. دراز بکشید و یک زانوی خود را خم کنید. کف پای خم شده را زمین بگذارید و پای دیگر را بالا ببرید. میتوانید همزمان از دستان خود هم کار بکشید. برای این کار یک دست را همزمان بالا بیاورید.
حالا پایی که بالا قرار دارد را بدون اینکه باسن و شانه خود را بچرخانید به یک سمت ببرید و دست بالا برده شده را در جهت مخالف ببرید. به جای خود برگردانید. این حرکات را 10 بار با طرف دیگر نیز انجام دهید.

پا را به شکم برسانید

حرکت ایروبیک برای لاغری
حرکت ایروبیک برای لاغری

روی زمین در حالت دراز کشیده زانو هایتان را به حالت 90 درجه بالا بیاورید. دست ها را به عقب برده و شکم خود را سفت کنید. زانو موازی باسن باید قرار بگیرد. شانه هایتان را بالا بیاورید ونفس خود را مدت کوتاهی حبس و رها کنید. پاهایتان را در زاویه 45 در جه قرار دهید.  شکم را فشرده کنید. این حرکت را با تمرکز در دو ست 10 مرتبه ای انجام دهید.

کرانچ پا 

حرکت ایروبیک برای لاغری
حرکت ایروبیک برای لاغری

روی زمین بخوابید و زانو ها را خم کنید و دمبلی را میان پاهایتان نگه دارید. کف دست خود را زیر باسن خود قرار دهید. شکم خود را سفت کنید و زانو را به آهستگی مقابل سینه بیاورید. سپس به حالت اول بروید و دوباره این حرکت را انجام دهید.
 

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی