تهران

با استایل کژوال، استایل محبوب دختران و پسران آشنا شوید

استایل کژوال
به طور کلی استایل کژوال به استایلی گفته می‌شود که در آن دختران و پسران معمولا لباس‌های راحت با پارچه‌های ساده می‌پوشند که البته این استایل به زیر شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و مدل‌های مختلفی از این تیپ و استایل در دختران و پسران جوان دیده می‌شود. در این مقاله به بررسی کامل این استایل پرداخته ایم.

با استایل کژوال، استایل محبوب دختران و پسران آشنا شوید

استایل کژوال به استایلی گفته می‌شود که سبک آن لباس راحتی باشد و افراد بتوانند در طول فعالیت‌های روزانه از آن استفاده کنند. مثلاً برای رفتن به خیابان، پاساژ، سینما، مکان‌های ورزشی و... به راحتی از آن استفاده کنند و در آن در عین راحت بودن، ظاهری شیک و آراسته هم داشته باشند. استایل کژوال سبکی است که حالت معمولی نداشته باشد و برای استفاده روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

استایل کژوال به هیچ عنوان کلاسیک و رسمی نیست و انواع مختلفی دارد اما پایه و اساس همه آنها سبک و راحت بودن آن است و بر حسب موقعیتی که از آن استفاده می‌کنید لباس و اکسسوری به آن اضافه و یا کم می‌شود. استایل کژوال به گونه‌ای است که در طول فعالیت روزانه در آن راحت باشید و جلوی دست و پای شما را نگیرد. این سبک محدودیت جنسیتی ندارد و زن و مرد می‌توانند از اکسسوری‌ها و لباس کژوال به راحتی بر حسب سلیقه خود استفاده کنند و مختص یک گروه جنسیتی نیست.

همچنین استایل کژوال مختص فصل خاصی نیست و شما می‌توانید با اضافه و یا کم کردن لباس و وسایل جانبی مانند هودی، کاپشن، ژاکت و پلیور، سردی و گرمی آن را متعادل کنید. این استایل در عین ساده بودن باعث می‌شود شما طبق مد روز پیش بروید و در موقعیت‌های رسمی و معمولی هم راحت باشید و هم ظاهری شیک و زیبا داشته باشید.

لباس های پایه و ساده ی استایل کژوال:

تی شرت در استایل کژوال
یکی از اساسی‌‌ترین لباس‌ها در استایل کژوال تی‌شرت ساده است که با هر لباسی ست می‌شود. تی‌شرت‌های ساده با رنگ‌های طوسی، مشکی و سفید یکی از ملزومات شما برای استایل کژوال است. تی‌شرت را می‌توانید بیشتر با هودی، سویشرت، پیراهن مردانه و... ست کنید. 

کژوال زنانه
تی‌شرت در استایل کژوال

شلوار جین در استایل کژوال
شلوار جینی انتخاب کنید که هم با کیفیت باشد و هم شیک باشد و در عین حال در آن راحت باشید و شلوار جینی نباشد که به بدن بچسبد. با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید رنگ آن را انتخاب کنید اما برای استایل کژوال بیشتر رنگ‌های تیره به کار می‌رود که می‌توانید با هر نوع لباسی با طرح و رنگ‌های مختلف ست کنید. 

هودی در استایل کژوال
یکی از اساسی‌ترین پایه‌های استایل کژوال استفاده از هودی است که می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید و با هر لباسی آن را ست کنید مثلا می‌توانید از هودی در باشگاه‌های ورزشی، خیابان، پاساژ و هر مکان غیر رسمی استفاده کنید. هودی‌ها طرح و رنگ مختلفی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با شلوار جین، کفش کتونی و لباس ست کنید. هودی با شلوار اسپرت جاگر بسیار شیک و جذاب می‌شوند.

کفش کتونی در استایل کژوال
در هر جا و مکانی می‌توانید به راحتی از کفش کتونی با هر طرح و رنگی استفاده کنید و اگر در موقعیت رسمی هستید و یا برای سرکار می‌خواهید از کفش کتونی استفاده کنید سعی کنید جنبه اسپرت نداشته باشد و از جنس چرم و طرح ساده و رنگ تیره باشند.

پلیور در استایل کژوال
پلیور یقه گرد یا یقه هفتی که برای پاییز و زمستان کاربردی است را می‌توانید به راحتی در این استایل استفاده کنید. برای انتخاب پلیور سعی کنید از جنس نازک و بافتنی آن را خریداری کنید تا در بهار نیز بتوانید از آن استفاده کنید

ژاکت در استایل کژوال
در استایل کژوال از کت و ژاکت‌هایی که سبک و راحت باشند استفاده می‌شود که معمولا کت جین و چرم هستند. برای مردان کاپشن‌های چرم و جین به کار می‌رود. کاپشن چرم را می‌توانید با شلوار جین و تی‌شرت ساده استفاده کنید.

مدل لباس در استایل کژوال
لباس های پایه و ساده ی استایل کژوال

ویژگی‌های استایل کژوال

  • جنس پارچه در استایل کژوال

جنس پارچه در استایل کژوال از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که نوع پارچه لباس از چه جنسی باشد. نمی‌توان گفت چه جنس پارچه‌ای برای استایل کژوال مناسب است. پارچه‌ها انواع مختلف و استایل مخصوص خودشان را دارند. در ادامه ویژگی‌های جنس پارچه برای استایل کژوال برای شما آورده شده است. 
پارچه کژوال پارچه‌ای است که نرم و لطیف باشد و با دست دادن به آن حس خوبی به شما القا شود. پارچه کژوال باید کمی حالت کششی داشته باشد تا وقتی به عنوان لباس از آن استفاده می‌کنید در آن احساس راحتی کنید و دست و پا گیر نشود و به بدن نچسبد. پارچه کژوال برای اینکه زمان زیادی از آنها استفاده می‌کنید و ممکن است زودتر از بقیه لباس‌ها کثیف شوند باید قابلیت شستشوی بالایی داشته باشند. برای پارچه کژوال می‌توان پارچه‌هایی مثل جین، کشباف، پنبه، کتان و... را برای آن نام برد.

مدل لباس در استایل کژوال
جنس پارچه کژوال

انواع استایل کژوال برای موقعیت‌های مختلف متفاوت است اما اساس همه آنها ساده و معمولی بودن آن است.

چند نمونه از انواع استایل کژوال:

  • اسمارت کژوال
  •  بیزینس کژوال
  • استایل کژوال
  • استایل اسمارت کژوال 
  • استریت کژوال
  • استایل اسپرت
  • استایل رسمی
  • استایل غیر رسمی

استایل کژوال زنانه
یکی از ساده‌ترین استایل کژوال زنانه پیراهن پنبه‌ای، تیشرت، شلوار جین، شلوار راحتی، دامن و کتونی است. در استایل کژوال زنانه خانم‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنند چون در این استایل خبری از کفش پاشنه بلند و لوازم جانبی اکسسوری‌های اضافی نیست و می‌توانند در لباس‌هایشان راحت باشند و در عین حال شیک‌پوش به نظر برسند. استایل کژوال استایل لباس‌های ورزشی نیست. برخی به اشتباه لباس‌های ورزشی را به عنوان استایل کژوال در نظر می‌گیرند ولی نباید این لباس‌ها را به جای هم پوشید. در استایل کژوال شلوار باید آزاد باشد و حالت کششی داشته باشد و به پا نچسبد ولی به این معنی نیست که لباس ورزشی بپوشید.

استایل کژوال زنانه برای محل کار
مهم‌ترین نکته استایل کژوال زنانه برای محل کار این است که خانم‌ها ظاهری موقر اما راحت داشته باشند و طبق مد روز پیش بروند. اگر شرکت و سازمانی که در آن کار می‌کنید برای کارمندان خود فرم و رنگ لباس خاصی در نظر نگرفته است می‌توانید از لباس‌هایی با پارچه‌های رنگ روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن باعث می‌شود تا روحیه شما در محل کارتان بالاتر برود و با دیدن رنگ‌های تیره افسرده نشوید.

یکی از نکات استایل کژوال زنانه این است که در محل کار شلوارهای جذب نپوشید به دلیل اینکه لباس‌ها را در طول روز به تن می‌کنید و به دلیل چسبیده و تنگ بودن شلوار باعث می‌شود تا احساس ناخوشایندی داشته باشید و نتوانید کارتان را بهبود ببخشید. پس شلواری انتخاب کنید که گشادی معقولی داشته باشند تا در آن راحت باشید. می‌توانید برای استایل کژوال زنانه شلوار پارچه‌ای مشکی به همراه مانتوی ساده و رنگی که جنس آن از پنبه یا کتان است استفاده کنید.

عکس استایل کژوال
استایل کژوال زنانه برای محل کار

استایل کژوال زنانه برای مهمانی‌های خودمانی
این استایل همان استایل کژوال روزمره است اما تنها فرقی که دارد این است که در عین راحتی شیک‌تر به نظر برسید. نکته مهم این استایل این است که در مهمانی‌های خودمانی با کمی خلاقیت در انتخاب لباس در مهمانی‌ها خودنمایی کند و لباس‌هایی انتخاب کنید که کمی از لباس‌های روزمره بهتر باشد و در آن احساس راحتی کنید.

برای این استایل می‌توانید پیراهن کوتاه یا شومیز با یک دامن زیبا که رنگ روشنی دارد انتخاب کنید و همراه آن اکسسوری‌هایی مانند بدلیجات، دستمال گردن و جواهرات نیز استفاده کنید. در این استایل بهتر است از کفش‌های بدون پاشنه و تخت و یا حتی صندل استفاده کنید. برای این استایل از شلوارهای جین مثل مام استایل و جذب استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شلوار جین را برای استایل خود انتخاب می‌کنید همراه آن کفش پاشنه بلند، تاپ یا شومیز استفاده کنید.

استایل کژوال زنانه برای مهمانی‌های مهم
می‌توانید برای مهمانی‌های مهم مانند تولد و عروسی از سبک کژوال استفاده کنید و دغدغه‌‌ای برای خریدن لباس‌های رسمی نداشته باشید و در این لباس‌ها شیک و راحت به نظر برسید. اجباری نیست در مهمانی‌ها لباس تنگ باشد و پارچه‌ها با جزئیات کار شده باشند. شما می‌توانید طبق سلیقه خود برای این مهمانی‌ها لباس انتخاب کنید. برای جشن تولد نیز می‌توانید تاپ مجلسی به همراه دامن کوتاه رنگی و یا بلوز اف شولدرز (بلوزی که یقه آن باز است و دور تا دور شانه را می‌گیرند) استفاده کنید و برای جشن عروسی سرهمی و یا لباس حریر به همراه شلوار رنگی برای این استایل استفاده کنید. 

کژوال زنانه
استایل کژوال زنانه برای مهمانی های خودمانی

استایل کژوال زنان برای تفریح
برای رفتن به گشت و گذار باید از این نوع استایل کژوال استفاده کنید تا بتوانید راحت‌تر به تفریح بپردازید و خوش بگذرانید. این استایل به استایل روزمره نزدیک است اما باید برای آن یک سری تفاوت‌های کوچک قائل شوید مانند اینکه لباس‌های شما باید طرح‌های بیشتر داشته باشد و رنگ آن روشن‌تر باشد. برای مثال: بلوز رنگی، شلوار جین، و پیراهن طرح‌دار رنگی بپوشید تا برای یک روزه شاد آماده شوید.

مدل لباس در استایل کژوال
استایل کژوآل با دامن ساده
مدل لباس در استایل کژوال
استایل کژوال زیبای دخترانه

چگونه تیپ و استایل کژوال زنانه شیکی داشته باشیم؟
هدف اصلی این استایل شیک بودن و راحت بودن آن است. برای این استایل می‌توانید از پارچه‌های ساده و مینیمال استفاده کنید ولی در عین سادگی باید شیک باشد. جنس پارچه باید پر زرق و برق و شیک اما طرح پارچه باید خلوت باشد.

کژوال زنانه
استایل کژوال زنانه شیک 

استایل کژوال برای آقایان
آقایان برای داشتن ظاهری آراسته اما راحت می‌توانند از استایل کژوال استفاده کنند تا در برخورد با دیگران تاثیر مثبتی بگذارند. آقایان به اشتباه برای سن و سال خود سعی دارند تا ظاهری جوان‌تر و کم سن‌تر داشته باشد اما این کار اشتباه است. به جای ظاهری جوان‌تر سعی کنید ظاهری بالغ‌تر داشته باشید.

کژوال مردانه
استایل کژوال برای آقایان

پایه استایل کژوال برای آقایان
برای داشتن تیپ کژوال به وسایل زیر نیاز دارید. شلوار جین، تی‌شرت ساده، هودی، پلیور، کفش کتونی، کفش راحتی و... می‌توانید اگر خواستید از اکسسوری کمربند ساده نیز استفاده کنید. 

کژوال مردانه
پایه استایل کژوال برای آقایان

پارچه کژوال
برای استایل کژوال پارچه‌هایی مانند: پنبه، کتان، پلی استر، فلانل و جین به کار می‌روند. 

شلوار جین
شلوار جینی انتخاب کنید که حالت چسبیده نداشته باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد و رنگ آن تیره باشد. 

مدل لباس در استایل کژوال
شلوار جین کژوال

تی شرت کژوال
یکی از ملزومات استایل آقایان داشتن تی‌شرت راحت در کمد لباس‌هایشان است. تی‌شرتی بخرید که در عین راحتی، ظریف و شیک باشد. تی‌شرت را می‌توانید با هر طرح و رنگی ست کنید. سعی کنید تی‌شرت نخی کلاسیک با رنگ‌های ساده مانند: سرمه‌ای، سفید، سیاه و خاکستری بپوشید. 

مدل لباس در استایل کژوال
تی شرت کژوال

پولو شرت
پولو شرت‌ها کمی از تی شرت‌ها رسمی‌تر هستند. سعی کنید چند دست از آن را داشته باشید. متناسب با فرم بدنی‌تان پولو شرت را انتخاب کنید و با یک شلوار جین ست کنید. 

مدل لباس در استایل کژوال
پولو شرت در استایل کژوال

پیراهن کژوال
از تی‌شرت‌های آستین‌دار یا بدون آستین استفاده کنید. اگر آستین‌دار را انتخاب کردید آستین آن را تا بزنید و یقه آن را باز بگذارید بهتر است تا دکمه سوم باز باشد. از رنگ‌های کلاسیک استفاده کنید. 

شلوار چینو
ست کردن لباس با شلوار چینو همانند شلوار جین است با این تفاوت که شلوار چینو ظاهر کلی شما را تغییر می‌دهد. برای شلوار چینو از رنگ‌های کلاسیک مثل: سرمه‌ای، خاکی و بژ استفاده کنید تا با هر لباسی ست شود. شلوار چینو در عین راحتی ظاهری شیک و اسمارت کژوال به شما می‌دهند. 

مدل لباس در استایل کژوال
شلوار چینو در استایل کژوال

کفش کژوال
به جای استفاده از کفش‌های کتونی و اسپرت از کفش‌های رسمی و چرمی استفاده کنید و سعی کنید رنگ آن تیره باشد. 

مدل لباس در استایل کژوال
کفش کژوال مردانه

استیل کژوال برای محل کار
مردان باید طوری لباس بپوشند که ظاهر شیک خودشان رو حفظ کنند و در عین حال در لباسشان راحت هم باشد. در آقایان  لباس پوشیدن در کارشان برای قرارداد بستن، جذب مشتری، فروش، بازاریابی و.... اهمیت زیادی دارد. اگر لباس فرم خاصی ندارید طبق مد پیش بروید و حرفه‌ای به نظر برسید. 

مدل لباس در استایل کژوال
استایل کژوال آقایان برای محل کار

استایل خیابانی یا استریت
در این استایل شما محدودیتی در انتخاب لباس ندارید. در این استایل مهم نیست چی می‌پوشید فقط سعی کنید لباس آزاد و رها در عین حال خوب داشته باشید. 

کژوال مردانه
استایل خیابانی یا استریت

استایل اسپرت
این استایل شبیه استایل خیابانی است و برای این استایل شلوار جین حرف اول را می‌زند. فرق استایل اسپرت با کژوال را می‌توانید با شلوار و پیراهن جین نشان دهید. برای این استایل از کفش آل استار، کانورس و کتونی استفاده کنید و همراه آن از اکسسوری کلاه و عینک آفتابی هم استفاده کنید.

استایل کژوال چیست
استایل اسپرت مردانه

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی