تهران

با این فوت و فن‌ها موهارو سشوار بکشید

سشوار کشیدن مو
روش‌های مختلفی برای حالت دادن و صاف کردن موها وجود دارد که یکی از این روش‌های مرسوم، سشوار کشیدن است. اما باید بدانید که حرارت سشوار در صورتی که نحوه استفاده صحیح از آن را بلد نباشید به موهای شما آسیب جدی و گاه جبران ناپذیر وارد می‌کند. برای آموزش نحوه صحیح سشوار کشیدن مو با تیجور همراه باشید.

روش‌های صحیح سشوار کشیدن موها

سشوار و اتو مو دو روش بسیار متداول برای صاف کردن موهاست. روش سشوار کشیدن موها یک روش ساده برای حالت دادن، صاف کردن و خشک کردن موهای شماست که نکته مهم این است که برای این کار باید یک سری نکات را رعایت کنید تا به موهای شما آسیب زیادی از بابت حرارت این دستگاه نرسد و تار موها دچار موخوره، وز شدگی و سوختن نشود.

در ادامه این مقاله تمام نکات مربوط به نحوه صحیح سشوار کشیدن را ارائه می‌کنیم:

نحوه سشوار کشیدن مو
نحوه صحیح سشوار کشیدن مو

استفاده از برس کمکی برای سشوار کشیدن موها 

زمانی که می‌خواهید موها را با سشوار خشک کنید یا حالت دهید بهتر است به کمک یک برس این کار را انجام دهید. زمانی که از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده می‌کنید باعث می‌شود که موها بهتر مرتب شده و فرم بگیرد و حتی برای موهای کوتاه نیز این روش مناسب‌تر خواهد بود. 

مناسب ترین برس، برای خشک کردن موها و یا صاف کردن آن‌ها برسی است که بزرگ و گرد باشد زیرا باعث می‌شود موها خوش حالت‌تر شوند و یا اگر موهای چتری دارید می‌توانید از برس‌هایی که قطر کمتری دارند برای حالت دادن استفاده کنید. 

روش سشوار کشیدن موهای کم پشت
برس‌های گرد مخصوص سشوار کشیدن

استفاده از محصولات مراقبتی مو در برابر گرمای سشوار 

همیشه باید قبل از استفاده کردن از سشوار یا وسایل دیگری همچون اتو مو که گرمای آن‌ها برای سلامتی موها مضر است، از اسپری یا کرم‌های محافظتی مو استفاده کنید زیرا باعث می‌شوند مانعی بین مو و سشوار ایجاد شود و در نتیجه آسیب‌دیدگی کمتر شود. 

تنظیم کردن درجه حرارت سشوار

اگر می‌خواهید موها را براق کنید، باید سشوار را روی باد گرم تنظیم کنید. اگر سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید، روغن‌ها، ژل و دیگر محصولات دیگر که برای فرم دادن موها استفاده کرده‌اید به طور یکدست و کامل روی تارهای مو پخش نخواهد شد و جلوه خوبی که می‌خواهید به موها نمی‌دهد.

نحوه سشوار کشیدن مو
تنظیم کردن درجه حرارت سشوار

حرکت دادن سشوار 

  • برای سوار کشیدن موها باید مو مرطوب و یا نیمه خشک باشد. اگر موها خیلی خیس باشند باعث وز شدن می‌شوند و اگر موها کاملا خشک باشد نمی‌توانید به راحتی به موها حالت مورد نظر را بدهید. 
  • موها را با کمک برس، به چند بخش تقسیم کنید و سشوار را بافاصله از موها نگه ‌دارید. برای این کار 5 یا 6 دسته از موها را جدا کنید و سپس موها را به شکل عمودی و افقی سشوار بکشید. 
  •  اگر می‌خواهید موها کمتر آسیب ببینند، بهتر است که سر مخصوص پخش کننده حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن قرار دهید تا حرارت سشوار به طور مستقیم به یک جای موها نزند و موها دچار آسیب نشوند. 
  • موها را به دور برس مناسب بپیچید و سپس در حالی که سشوار را روی موها گذاشته‌اید، به آرامی برس را بکشید و موها را از برس باز کنید. 
  • هنگام استفاده از سشوار آن را روی موها حرکت دهید و یک جا نگه ندارید. زیرا حرارت متمرکز سشوار روی موها باعث آسیب به آن‌ها می‌شود.
ترفند سشوار کشیدن مو
نحوه صحیح سشوار کشیدن موها 

حجم‌ دهندگی موها با سشوار

اگر علاقه زیادی به حجم دهی موها دارید باید در خلاف جهت رویش ریشه موها سشوار بکشید. برای انجام این کار یک بخش کوچک از موها را جدا کنید و آن بخش را دور برس بپیچید. بر خلاف جهتی که ریشه موها است بکشید و هم‌ زمان سشوار را هم روی موها قرار دهید. این کار باعث حجم دادن به موها می‌شود.

ترفند سشوار کشیدن مو
نحوه حجم‌ دهی به موها با سشوار

شیوه تقسیم بندی مو برای سشوار کشیدن 

قبل از سشوار کشیدن موها باید آن‌ها را به 6 دسته تقسیم کنید که شامل: چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، پس سر و پشت سر می‌شود. 

  •  برای تقسیم بندی کردن موهای پیشانی لازم است از شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را تا پایین سر جدا کنید.
  •  سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست را از لاله گوش تا سر جدا کنید و به همین شکل به صورت عمودی موهای سمت چپ را هم از لاله گوش تا سر جدا کنید. 
  • قسمت سمت راست از بالای سر را هم به سمت چپ ادامه داده و تا مرکز سر موها جدا کنید و همچنین قسمت سمت چپ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای این قسمت را هم جدا کنید. 
  •  همین روش تقسیم بندی را هم برای پس سر و پشت سر انجام دهید.
  • نکته مهم این است که هر چه قدر موها پر حجم‌تر و بیشتر باشد به تقسیم بندی بیشتری نیاز خواهد شد.
ترفند سشوار کشیدن مو
تقسیم بندی مو برای سشوار کشیدن
نحوه سشوار کشیدن مو
نحوه سشوار کشیدن موهای پشت سر
نحوه سشوار کشیدن چتری
نحوه سشوار کشیدن چتری

 

مطلب مفید بود؟
12
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی