تهران

بهترین روش کاشت مو چیست ؟

بهترین روش کاشت مو
ریزش مو و عدم رویش مجدد آن از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند . ریزش مو می توانند ارثی باشد و یا دلایلی مانند استرس و ... داشته باشد . خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی شرایطی فراهم شده که این دسته از افراد می توانند با استفاده از روش های مختلف کاشت مو را انجام دهند .

بهترین روش کاشت مو

یکی از مهم ترین سوالاتی که اکثر مراجعه کنندگان از متخصصان کاشت مو می پرسند این است که بهترین روش کاشت مو چیست ؟ در حقیقت FUT و FIT روش های اصلی کاشت مو برای موهای کم پشت هستند ، به طوری که سایر روش ها زیرمجموعه های آن دو به حساب می آیند . مثلا روش SUT  زیرمجموعه ای از روش اصلی FIT است . اگر قصد دارید کاشت مو انجام دهید ، بهتر است اول از هر چیز با متخصصان و مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا بهترین و کاربردی ترین روش برای شما در نظر گرفته شود . البته اگر روش خاصی را هم در نظر دارید می توانید با پزشک خود در میان بگذارید . روش های کاشت مو از نظر چگونگی برداشت گرافت های مو با یکدیگر تفاوت دارند . مثلا در روش FUT گرافت های مو یکجا و به صورت نواری برداشته می شوند . اما در روش FIT برداشت گرافت های مو به شکل تک واحدی است . هر چه برداشت گرافت مو بهتر باشد ، نتیجه کاشت مو بهتر خواهد بود .

 

انتخاب بهترین روش کاشت مو
بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو چیست ؟

بهترین روش کاشت مو چیست سوالی است که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده است . شاید با کمی جستجو در اینترنت به این نتیجه برسید که FUT بهترین روش کاشت مو در دنیاست . همچنین روش های SUT و FIT به عنوان بهترین روش های کاشت مو در ایران شناخته می شود . آیا این مسئله واقعا حقیقت دارد ؟ اگر متقاضی آمادگی لازم برای پیاده سازی این روش ها را نداشته باشد چه می شود ؟ در ادامه این مطلب درباره انتخاب بهترین روش کاشت مو بیشتر توضیح می دهیم .

 

 

کاشت مو به روش FUT
FUT بهترین روش کاشت مو

آیا FUT بهترین روش کاشت مو است ؟

روش FUT نیاز به جراحی دارد و با خونریزی شدیدی همراه است . به همین دلیل متقاضیان این روش کم است . اما به عنوان کاشت موی سریع شناخته می شود . در این روش نواری به اندازه یک یا دو سانتی متر دارای گرافت های مو از ناحیه پشت سر برداشته می شود که امکان برداشت خوب و موفق را برای جراحان کاشت مو فراهم می سازد . سپس با استفاده از میکروسکوپ های پیشرفته بدون این که گرافت های مو آسیب ببینند ، جداسازی شده و در نهایت عمل پیوند مو انجام می شود . این که انتخاب شما کاشت مو با جراحی باشد به خودتان مربوط می شود . در صورتی که امکان کاشت مو به روش FIT وجود داشته باشد جراح شما را به انجام عمل جراحی مجبور نمی کند .


مزایای روش FUT عبارتند از :

  • برداشت گرافت های مو با سرعت بیشتری انجام می پذیرد و همچنین سرعت کاشت مو نیز بالاست . این امر از خشک شدن گرافت های مو جلوگیری می کند .
  • کیفیت واحدهای فولیکولی مو بالا می رود .
  • واحد های فولیکولی از طریق میکروسکوپ های پیشرفته به خوبی شناسایی می شوند و برای عمل کاشت جدا می گردند .
  • امکان آسیب دیدن گرافت های مو بسیار کم است .
  • این عمل تنها یک روز زمان می برد .
  • FUT روش کاشت مو کم هزینه تری است .
  • چون نوار بانک از ناحیه پشت سر برداشته می شود ، باید موهای این ناحیه را کوتاه کرد .

 

معایب روش FUT عبارتند از :

  • در این روش خونریزی بیشتر از سایر روش هاست .
  • جای اسکار در ناحیه پست سر باقی می ماند که برای پنهان کردن آن می توانید موهای پشت سر خود را بلند کنید .

 

کاشت مو به روش FIT
FIT بهترین روش کاشت مو

آیا FIT بهترین روش کاشت مو است ؟

این روش به خاطر مزایایی که دارد در بین متقاضیان محبوبیت بسیاری دارد . روش FIT کاشت مو بدون جراحی است . چون برداشت گرافت های مو به صورت تک واحدی است . اما این کار زمان برداشت گرافت های مو را بالا می برد . در کاشت مو به روش FIT فولیکول های مو از ناحیه پشت سر به صورت تک به تک جداسازی شده و سپس در ناحیه ای که موها ریخته کاشته می شوند . این روش دو روز زمان نیاز دارد . چون به گرافت های مو زیادی برای کاشت نیاز دارید . در صورت داشتن یک بانک موی مناسب و قوی و همچنین عدم کشش پوست سر در روش FUT متخصصان روش FIT را به شما پیشنهاد می کنند .


مزایای روش FIT عبارتند از :

  • این روش نیاز به عمل جراحی ندارد .
  • درد و خونریزی آن بسیار کم است .
  • جای اسکار در ناحیه پشت سر باقی نمی ماند . بنابراین می توانید موهای ناحیه پشت سر را کوتاه کنید .


معایب روش FIT عبارتند از :

  • در این روش باید موهای سر خود را کوتاه کنید .
  • هزینه آن نسبت به روش FUT بیشتر است .
  • به زمان بیشتری نیاز دارد . (دو روز)
  • امکان تخریب و آسیب پذیری بانک مو در این روش بیشتر است .
  • چون گرافت های مو به صورت تک واحدی برداشته می شوند ممکن است بیشتر آسیب ببینند .

 

از بین دو روش SUT و FIT کدام یک بهتر است ؟

همان طور که گفتیم روش های کاشت مو از نظر چگونگی براشت گرافت های مو با یکدیگر تفاوت دارند . SUT روش جدیدتری است که گرافت های مو به وسیله دستگاه های مخصوصی برداشته می شوند . در روش SUT برای انتقال دادن فولیکول های مو به دستگاهی به نام Safer از لوله هایی استفاده می کنند که باید بهداشتی باشند به همین دلیل از لوله های یک بار مصرف استفاده می شود . آن چه که در روش FIT اهمیت بسیاری دارد ، دقت بالا موقع برداشت است . در روش SUT رعایت این نکته نیز بسیار ضروری است . در صورتی که در روش SUT از لوله های یکبار مصرف استفاده شود ، برداشت با دقت بالایی انجام شود و سرعت برداشت بالا باشد این روش کاندید بهترین روش است .


استفاده از روش ترکیبی

همان طور که از نام این روش مشخص است ترکیبی از دو روش FUT و FIT است . در روش ترکیبی ابتدا نواری به عنوان بانک مو به روش FUT در قسمتی از سر که بدون مو است کاشته می شود . سپس بین موهای کاشته شده با استفاده از روش FIT جهت افزایش تراکم مو ، گراف های مو بیشتری را اضافه می کنند . روش ترکیبی برای افرادی مناسب است که گرافت های موی زیادی جهت پوشش نیاز دارند . فراموش نکنید که این روش مزایا و معایب هر دو روش را دارد .

 

با مطالعه این بخش از سایت تیجور متوجه شدید که نمی توان روشی را به طور دقیق به عنوان بهترین روش معرفی کرد . بنابراین بهتر است قبل از کاشت مو درباره انتخاب روش مناسب با متخصصان مربوطه مشورت کنید . زمانی که انجام هر دو روش برای شما امکان پذیر باشد ، انتخاب روش به  خود شما بستگی دارد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی