مشهد

طراحی دکوراسیون منزل عروس + آموزش

طراحی دکوراسیون منزل عروس
یکی از دغدغه های مهمی که عروس و دامادها قبل از برگزاری مراسم عروسیشان دارند ، طراحی دکوراسیون منزلشان است . از آن جایی که دکوراسیون منزل عروس مورد توجه مهمانان قرار می گیرد ، شیک بودن آن اهمیت بسیاری دارد . در این مطلب درباره دکوراسیون منزل عروس بیشتر توضیح می دهیم .

دکوراسیون منزل عروس

یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی که عروس خانم ها قبل از برگزاری مراسم عروسی خود دارند ، طراحی دکوراسیون منزلشان است . از آن جایی که دکوراسیون منزل عروس توجه همه مهمانان را به خود جلب می کند و همچنین زوج های جوان در ابتدای شروع زندگی مشترک خود ذوق و شوق فراوانی دارند ، بنابراین همه چیز باید به بهترین نحو باشد .
یکی از رسومات ما ایرانی ها این است که بعد از برگزاری مراسم عروسی به خانه عروس و داماد می رویم و بعد از عرض تبریک از جهیزیه عروس دیدن می کنیم . به همین خاطر است که نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه عروس اهمیت زیادی پیدا می کند . اگر شما جزء افرادی هستید که در ابتدای زندگی مشترکتان یک آپارتمان کوچک یا یک خانه اجاره ای دارید ، هرگز نگران نباشید . شما می توانید با به کار بردن کمی خلاقیت و اشتیاق منزل خود را کاملا زیبا و شیک تزیین کنید .

 

چیدمان منزل عروس
طراحی و چیدمان منزل عروس

طراحان حرفه ای مدل های شیک و جذابی را برای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل کوچک ارائه می دهند که حتی گاهی انتخاب را برای شما سخت می کنند . برای خانه های اجاره ای هم روش های موقتی بسیاری وجود دارد که می توانید به سلیقه خود بدون هیچ نگرانی منزل خود را تزیین کنید و دکوراسیون فوق العاده شیکی را پیاده سازی کنید .
سبکی که برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی انتخاب می کنید به سلیقه شما بستگی دارد . با این وجود بهتر است اتاق پذیرایی منزل عروس را به گونه ای تزیین کنید که دلباز ، پر انرژی و روشن به نظر برسد . این کار انرژی مثبتی را هم به زوج ها و هم به مهمانان منتقل می کند. پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن و لطیف به عنوان رنگ اصلی پذیرایی استفاده کنید . سپس وسایل تزیینی و دکوری که رنگ های شادی دارند ، به کار ببرید .

 

طراحی خانه عروس
دکوراسیون خانه عروس

ممکن است عروس و داماد در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل خود به تفاهم نرسند و هر کدام نظر متفاوتی داشته باشند . مثلا عروس خانم سبک مدرن را می پسندد ، در حالی که آقای داماد سبک های سنتی و کلاسیک را ترجیح می دهد . در چنین حالتی جای هیچ نگرانی نیست . شما می توانید دو سبک متفاوت را با هم تلفیق کنید . به عنوان مثال شما می توانید مبلمان پذیرایی به سبک مدرن را اطراف یک فرش سنتی قرار دهید . این کار نه تنها موجب به تفاهم رسیدن زوج ها می شود بلکه به خاطر تلفیق دو سبک متفاوت ، دکوراسیون منزل شما منحصر به فرد می شود به طوری که ممکن است نمونه مشابهی نداشته باشد .


موقع چیدن دکوراسیون پذیرایی همیشه سعی کنید آینده نگر باشید . همیشه سعی کنید وسایلی را استفاده کنید که اصطلاحا سریعا از مد نمی افتند و همیشه کارآمد هستند . موقع انتخاب رنگ اتاق ، شکل و فرم وسایل حتما دقت لازم را داشته باشید و به یک تصمیم گیری واحد برسید . این کار باعث می شود خیالتان بابت طراحی دکوراسیون راحت باشد . 


سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون منزل عروس

برخی از عروس خانم ها سبک رمانتیک را برای اتاق پذیرایی یا اتاق خواب خود انتخاب می کنند . سبک رمانتیک سبکی است که در آن از رنگ های تیره استفاده می شود . تا حس آرامش را همراه با دلتنگی در شما زنده کند . رنگ های تیره مانند آبی ، مشکی ، قهوه ای ، طلایی و نقره ای همگی مناسب سبک رماتیک هستند . با استفاده از این رنگ ها می توانید فضایی کاملا لوکس ایجاد کنید و در عین حال حس لطافت را در افراد بیدار کنید .


زوج هایی که از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می کنند . سبک های صنعتی و شهری را برای خانه های خود می پسندند . در سبک صنعتی متریال هایی مانند فلز و چوب به کار برده می شود . به طور مثال مبلمان ، میز و کفپوش اتاق از جنس چوب است ، اما لوستر و سایر وسایل دکوری از فلز ساخته شده اند . خوشبختانه در این زمینه هم ایده های جالبی وجود دارد که به شما کمک می کنند . 

دکوراسیون اتاق خواب عروس

شب عروسی شما ویژه ترین شب زندگی شما خواهد بود و بهتر است دکوراسیون اتاق خواب شما نیز به همان اندازه ویژه باشد. مطمئناً نمی خواهید شب اول خود را به عنوان عروس و داماد در یک اتاق خواب قدیمی، خسته کننده و خواب آور بگذرانید. ایده های دکوراسیون اتاق خواب زیادی برای شب عروسی وجود دارد که می توانید آنها را پیاده سازی کنید.

دکوراسیون تخت خواب
دکوراسیون تخت خواب

گل برای دکوراسیون شب عروسی

برای داشتن شب عروسی عاشقانه، گلها ضروری هستند. استفاده از گل برای دکوراسیون شب عروسی یک رسم قدیمی است که هم در غرب و هم در فرهنگ سنتی ما ایرانی وجود داشته است. استفاده از گلهای خاص مانند گلهای ارکیده یا گلهای رز بخش اساسی در ایجاد یک محیط رمانتیک برای عروس و داماد است. چندین روش وجود دارد که با استفاده از آن می توان از گلها برای ایجاد زیبایی در اتاق خواب استفاده کرد.

1- ایجاد سایبانی از گل روی تخت اتاق خواب عروس

دکوراسیون تخت گل
دکوراسیون تخت گل

2- فرش گل و شمع برای تزیین اتاق خواب عروس

فرش گل از گلبرگهای گل رز برای شب عروسی
فرش گل از گلبرگهای گل رز برای شب عروسی

3- لوستر گل

لوستر گل برای دکوراسیون عاشقانه
لوستر گل برای دکوراسیون عاشقانه

نکته مهم: با وجود اینکه تزئینات گل برای دکوراسیون اتاق عاشقانه شب عروسی بسیار مناسب است، عروس و داماد ممکن است به گل حساسیت داشته باشند. بنابراین بهتراست قبل از هر کاری نسبت به این موضوع مطمئن شوید در غیر اینصورت عروس و داماد به جای یک شب عاشقانه ، یک شب پر از عطسه و خس خس خواهند داشت!

تزیین تختخواب عروس به عنوان نقطه کانونی

1- تزیینات تختخواب عروس با گل

تزیینات تختخواب برای شب عروسی
تزیینات تختخواب برای شب عروسی

2-تزیین تختخواب عروس با قو

حوله تزیین تخت خواب
تزیین تختخواب عروس با حوله به شکل قو و گل

3- تزیین تختخواب عروس با چراغ و نورپردازی

تزئین تختخواب با نورپردازی برای شب عروسی
تزئین تختخواب با نورپردازی برای شب عروسی
چراغ برای دکوراسیون اتاق خواب عاشقانه
چراغهای پری برای دکوراسیون اتاق خواب عاشقانه

سوالات متداول

1- چه طیف رنگی برای تزیین منزل عروس تاثیر بیشتری دارد؟

شما میتوانید هر طیف رنگی را به شرط اینکه همدیگه رو خنثی نکنند و با هم در تضاد نباشند بسته به سلیقه عروس و داماد انتخاب کنید.سفید و صورتی یا قرمز و صورتی می توانند انتخاب خوبی باشند. رنگ گلها و لوازم تزیینی هم باید در طیف رنگی انتخابی باشند.

2- برای ایده های تزئین اتاق خواب عاشقانه ، چه نوع گل هایی باید انتخاب شوند؟ 

انواع گل های سرخ عاشقانه هستند، بنابراین حتماً از گل سرخ در تزیین اتاق خواب عروس استفاده کنید. تنوع رنگ و انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد، با این وجود می توانید به دنبال میخک ، گلبرگ و یاس نیز باشید. حتماً چند گل معطر تهیه کنید که با رایحه آن بتوانید فضایی آرام بخش و معطر ایجاد کنید.

3- آیا باید برخی از مواد غذایی و نوشیدنی در اتاق خواب قرار گیرد؟

بله، روز مراسم عروسی برای عروس و داماد معمولا بسیار پر ماجرا و طاقت فرساست، بنابراین با پایان ماجرا عروس و داماد بسیار گرسنه هستند، مقداری میوه و یک بطری نوشیدنی خنک بگذارید تا عروس و داماد جان دوباره ای بگیرند. 


سخن آخر : در این بخش از سایت تیجور درباره نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل عروس صحبت کردیم . امیدواریم مطالب این بخش هم مورد پسند شما واقع شده باشد .  

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی