تهران

کراتینه برزیلی چیست

کراتینه برزیلی برای صافی موها
داشتن موهای لخت و صاف برای بسیاری از بانوان که موهایی فر و مجعد دارند یک آرزوی بزرگ است. اما امروزه این آرزو به روشهای مختلفی مانند کراتینه کردن مو تبدیل به واقعیت شده است. در میان انواع کراتین نیز کراتین برزیلی از محبوبیت و معروفیت بسیاری برخوردار است. در ادامه با مطلب کراتین برزیلی همراه ما باشید.

کراتینه برزیلی چیست؟

همیشه افرادی که دارای موهای وز یا فر هستند، بسیار علاقمندند که موهای خود را لخت و صاف کنند. امروزه به لطف انواع مواد و دستگاه‌های موجود در سالن‌های آرایشی صافی مو به امری آسان تبدیل شده است. یکی از روش‌های مطمئن و متداول امروزی برای صاف کردن مو کراتینه کردن مو است که متدهای مختلفی از کراتینه وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از روش‌های کراتینه کردن، به نام کراتینه بزریلی آشنا کنیم.

کراتینه برزیلی چیست
کراتینه برزیلی

 کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در ساختمان مو، ناخن و دندان‌ها وجود دارد. کراتین 91 درصد ساختار موها را تشکیل می‌دهد و باعث صافی، استحکام و درخشان شدن موها می‌شود که در مقابل کمبود این پروتئین در ساختار مو باعث شکنندگی،زبری و کدر شدن رنگ مو می‌شود.

کراتینه چیست؟

کراتینه مو جهت از بین بردن وز موها و درخشان کردن موهای خشک و کدر پدید آمده است. در کراتینه مو، تارهای مو را با کراتین پوشش می‌دهند. در حین انجام کراتینه از محلولی حاوی کراتین استفاده می شود که با ترکیب شدن با موها، کراتین مو تامین شده و کوتیکول مو را ترمیم می کند و در نتیجه باعث نرمی، صاف شدن، فرم دهی و افزایش ضخامت موها می‌شود. کراتینه‌ها تا  70 درصد باعث احیای مو و 30 درصد هم سبب صافی مو می شوند.

کراتینه چیست؟
کراتینه چیست؟

از مهم ترین کاربردهای کراتینه مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در افرادی که که دارای موهایی مجعد و وز هستند کراتینه باعث می‌شود که موهایی صاف و ابریشمی داشته باشند.
  • در ترمیم موهایی که در اثر استفاده از رنگهای شیمیایی و دکلره یا آسیب‌های محیطی دچار سوختگی و شکنندگی شده اند بسیار موثر است.
  • موهایی که در اثر استفاده طولانی مدت از سشوار و اتو کدر و شکننده شده‌اند را احیا می‌کند.

انواع روش‌های کراتینه مو


کراتینه احیایی

در این نوع از کراتینه وز موها از بین می‌رود و حالت و فر موها حفظ می‌شود. این نوع از کراتینه برای افرادی که موهای مجعد دارند مناسب است. ماندگاری این نوع کراتینه تقریبا دو ماه است. 

کراتینه احیا چیست
کراتینه احیایی

کراتینه برزیلی

آوازه کراتینه برزیلی اوایل دهه 2000 میلادی در دنیای آرایش و زیبایی پیچید. از آنجایی که این روش برای اولین بار در کشور برزیل انجام شد به آن کراتینه برزیلی می‌گویند که نسبت به صافی ژاپنی محبوبیت بیشتری پیدا کرد. کراتینه برزیلی با ایجاد یک لایه پروتئینی محافظ از جنس کراتین در اطراف ساقه مو باعث ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود و همزمان با از بین بردن حالت مجعد و وزی مو، باعث صاف و درخشان شدن تار موها نیز می‌شود. کراتینه بزریلی مو همچنین برای افرادی که موهای خیلی فر دارند و در آرزوی داشتن موهای صاف هستند بسیار مناسب است.

کراتینه برزیلی چیست
کراتینه برزیلی و صافی مو

ماندگاری کراتینه بزریلی، بسته به نوع نگهداری از مو بعد از کراتینه، جنس مو و میزان آسیب دیدگی آن بین 3 تا 6 ماه متغیر است. در واقع کراتینه بزریلی ماندگاری بالاتری نسبت به سایر کراتینه ها دارد همچنین هر چه دفعات بیشتری از کراتینه برزیلی استفاده کنید ماندگاری آن بیشتر می شود. 

مدت زمان انجام کراتینه برزیلی در سالن آرایشی و توسط افراد متخصص حدود 80 دقیقه است که از این روش می‌توان برای موهای رنگ و لایت شده هم استفاده کرد. حتی می‌توان قبل از کراتینه، موها را رنگ و لایت کرده و سپس شروع به کراتینه کرد اما اگر بعد از کراتینه قصد انجام رنگ را دارید بهتر است دو هفته بعد انجام دهید.

با استفاده از روشهای صافی معمولی، تغییری در سلامت مو ایجاد نمی شود، اما صافی مو از طریق کراتینه برزیلی باعث افزایش حجم و ضخامت موها می شود.

کراتین‌های برزیلی در گذشته حاوی فرمالدئید یا اتیل گلیکول بودند، استفاده از این مواد کراتینی به دلیل مشکلات بهداشتی و مضراتی که داشتند ممنوع شدند. امروزه در فرمولاسیون مواد کراتین برزیلی اصل از موادی مثل گلوکسیلیک اسید و کاربوسیستین استفاده شده که علاوه بر صافی مو باعث تقویت، ترمیم، صافی و درخشان کردن موها می‌شوند.
کراتینه برزیلی حتما باید در سالن آرایشی و زیر نظر افراد متخصص انجام شود تا از آسیب به موها جلوگیری گردد و از همه مهم تر باید از مواد کراتینه بزریلی اصل استفاده شود.

کراتینه برزیلی مو
کراتینه برزیلی مو


چنانچه به دنبال مواد کراتینه برزیلی اصل هستید دو برند معروف زیر را معرفی می‌نماییم:


کراتینه برزیلین بلو اوت BRAZILIAN BLOWOUT

برند BRAZILIAN BLOWOUT کراتین احیای مو را بر اساس تکنولوژی پیوند روانه بازار کرده است. کراتین برزیلی برند برزیلین بلو اوت در اطراف ساقه مو لایه محافظ پروتئینی از جنس کراتین ایجاد می‌کند که باعث از بین رفتن حالت موجی و زبری موها و در نتیجه ترمیم آنها می‌شود. 
برطبق ادعای شرکت BLOWOUT مواد کراتینه برزیلی بلو اوت باعث احیای صد در صد موها شده و برای انواع موهای فردار، آسیب دیده و شکننده مناسب است.

کراتینه برزیلین بلو اوت
کراتینه برزیلین بلو اوت BRAZILIAN BLOWOUT

کراتینه برزیلی گلد کراپلکس

کراتین برزیلی گلد کراپلکس با خاصیت صافی 100 درصد و احیاء 90 درصد از محبوبیت زیادی در بین افرادی که خواهان صافی و ترمیم موهای خود هستند، برخوردار است. 
این برند علاوه بر محلول کراتین دارای یک شامپو برای پاکسازی عمیق مو قبل کراتینه و یک شامپوی آمینه برای مراقبت بعد از کراتینه است. 

کراتینه برزیلی گلد
کراتینه برزیلی گلد کراپلکس

آموزش کراتین برزیلی 

برای انجام کراتینه و احیای مو ابتدا با استفاده از یک شامپوی شفاف موها را دوبار شسته و پاکسازی می‌کنند. بعد از تمیز شدن مو با توجه به ساختار و بلندی موها، مقدار مناسبی از کراتین را با استفاده از برس رنگ بر روی موها می گذارند. سپس با استفاده از یک شانه با دندانه های نازک، موها را شانه کرده و کراتین را به کل مو پخش می‌کنند. بعد کلاه مخصوص پلاستیکی را بر روی موهای حاوی کراتین می‌گذارند و به موها به مدت 20 دقیقه استراحت می دهند تا کراتین به ساقه مو کاملا جذب شود سپس با استفاده از یک شانه دندانه نازک، موها را شانه کرده تا کراتین به طور کامل به کل مو پخش شود. در این مرحله با استفاده از باد سشوار موها را خشک میکنند. بعد از خشک شدن، موها را با دمای 150 درجه سانتیگراد دو بار اتوکشی می‌کنند. برای اتوکشی باید موها را به دسته های خیلی کوچک تقسیم بندی کنند تا کوتیکول‌ها بسته شده و کراتین را به مو بچسباند.
کراتین به مدت 48 تا 72 ساعت (بهتر است به مدت سه روز کامل) برروی مو بماند. بعداز سه روز موها با استفاده از شامپوی بدون سولفات برای ماندگاری بالا شسته می‌شود.

آموزش کراتین برزیلی 
آموزش کراتین برزیلی 

نکات مراقبتی بعد از کراتینه برزیلی مو

  • بعد از انجام کراتینه باید به مدت سه روز از شستشوی موها خودداری کرد.
  • بعد از کراتینه باید موها را با شامپوی مخصوص شستشو دهید.
  • از به کار بردن شامپو‌های حاوی سولفات و کلرید سدیم اجتناب کنید. سولفات موجود در شامپوها کراتین‌های مو را به سرعت تجزیه می‌کنند.
  • در سه روز اول به هیچ عنوان از گیره یا کش مو استفاده نکنید.
  • در سه روز اول بعد از کراتینه موهایتان را حتی به پشت گوش نزنید.
  • بهترین گزینه برای مراقبت از موهای کراتینه شده استفاده از شامپو و آبرسان مخصوص موهای کراتینه است.
  • چنانچه کراتینه مو به درستی و با مواد کراتینه برزیلی اصل و برندهای مرغوب انجام شود باعث تقویت و احیای مو خواهد شد. البته با گذشت زمان کراتین شکسته شده و موها به حالت اول باز خواهند گشت ولی همانطور که قبلا نیز اشاره شد برای موهای رنگ شده و آسیب دیده، بهتر است به طور منظم انجام کراتینه را تجدید کنید.

برخلاف شایعات پخش شده در مورد مضر بودن کراتینه مو، کراتینه کردن مو هیچ گونه عوارضی ندارد. تنها عارضه بعد ازکراتینه مو این است که موها کمی رنگ خود را در اثر استفاده از اتو و حرارت از دست خواهند داد.
چنانچه شما هم به دنبال موهای صاف و براق هستید بهترین راه حل استفاده از کراتینه برزیلی است.

مطلب مفید بود؟
7
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی