تهران

بیوگرافی و عکس های دیدنی از مریم حیدر زاده

بیوگرافی مریم حیدرزاده
مریم حیدرزاده یکی از ترانه سراهای مشهور کشور ماست که در طی سال ها فعالیت خود اشعار بسیاری از او توسط خوانندگان مطرح خوانده شده. مریم حیدرزاده در زمینه های مختلف هنری همانند نقاشی، شاعری و نویسندگی مهارت ویژه ای دارد که موجب موفقیت و محبوبیت او شده است. برای آشنایی بیشتر با او با ما باشید.

بیوگرافی مریم حیدرزاده 

هنرمندان زیادی تا به حال در عرصه شعر و ادبیات در کشور ما فعالیت کرده اند و آثار بی نظیر خود را برای ما به یادگار گذاشته اند. یکی از این هنرمندان خانم مریم حیدر زاده می‌باشد. او یک شاعر و ترانه سرای حرفه ایست که آثار و سروده های او را در قالب شعر در ترانه های بسیاری از خوانندگان خوب کشورمان مشاهده می‌کنیم. مریم حیدر زاده تنها یک شاعر و ترانه سرا نیست بلکه او در زمینه های دیگری نیز تخصص دارد که در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت.

 

مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده در سال 1356 در شهر تهران به دنیا آمده است. او متولد 29 آبان ماه است. مریم حیدرزاده یکی از بهترین شاعران و ترانه سراهای کشور ماست و در طی سال های فعالیت خود به خصوص در اواخر دهه هفتاد توانسته اشعار زیادی را بسراید. مریم حیدرزاده علاوه بر شاعری، نویسندگی هم می‌کند، کتاب او بارها چاپ شده و طرفداران زیادی دارد. 
مریم حیدرزاده ساکن سعادت آباد تهران است. پدر او بازنشسته ارتش و مادرش کارمند بوده اند اما در طی سال های اخیر به دلیل نگهداری از مریم زیاد از خانه خارج نشده اند. مریم حیدرزاده دو خواهر به نام های نرگس و راضیه و یک برادر دارد که به آن ها علاقه زیادی دارد. 
مریم حیدرزاده از کودکی به پزشک شدن علاقه داشته است اما با بزرگتر شدن این سلیقه تغییر می‌کند. خانم حیدرزاده در زمینه ای متفاوت از حیطه کاری خود تحصیل کرده. او دارای لیسانس حقوق قضایی ایست که آن را از دانشگاه تهران اخذ کرده است.
هر کسی که آشنایی کوچکی با مریم حیدرزاده داشته باشد می‌داند که او عاشق رنگ قرمز و یک طرفدار دو آتیشه برای پرسپولیس است. خانم حیدرزاده در بازی های مهم به اردوی تیم پرسپولیس رفته و با بازیکنان صحبت می‌کند. او می‌گوید تلویزیون را تنها برای تماشای مسابقه فوتبال پرسپولیس و برنامه نود روشن می‌کند و نه چیز دیگه ای.

علت نابینا شدن مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده از کودکی به سمت شعر گفتن و ایجاد متن های قافیه دار تمایل داشت و می‌توان گفت که از 3 یا 4 سالگی شعر گفتن را آغاز کرده است. او تا سن سه و نیم سالگی بینا بوده و همانند یک فرد عادی از این نعمت بهره مند بوده است. اما در این دوره چشمانش آب مروارید می‌آورد و او برای جراحی به پزشک خوش سابقه ای مراجعه می‌کند. اما در حین عمل به بافت شبکه عصبی پشت چشم او آسیب وارد شده و مریم حیدرزاده از همان سن بینایی خود را از دست می‌دهد. این محدودیت جسمی نه تنها مانع رشد و پیشرفت خانم حیدرزاده نشد بلکه از آن می‌توان به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت او یاد کرد

زندگی نامه مریم حیدرزاده

فعالیت هنری مریم حیدرزاده

همانطور که پیش تر اشاره کردیم مریم حیدرزاده از همان سنین کودکی به فعالیت های هنری همانند شاعری، نویسندگی و البته نقاشی علاقه بسیار داشت. او از همان سن متن های زیاد و شعر های بسیار جذابی مخصوص کودکان هم سن خود می‌گفت. شروع رسمی فعالیت هنری خانم حیدر زاده را می‌توان 8 سالگی او عنوان کرد که در آن برای کودکان شعر می‌گفتند. 

مریم حیدرزاده


مریم حیدرزاده علاقه بسیار زیادی به نقاشی داشت. او در سال 1389 در کنار یکی از استادان خوب کشور آموزش خود را آغاز کرد و به گفته خودش تا انتهای همان سال حدود 140 اثر با آبرنگ ایجاد کرده است. علاقه زیاد مریم حیدر زاده به نقاشی با آبرنگ باعث شد تا او پس از مدتی نمایشگاه "پس از آن همه حسرت" را برپا کند و تمامی نقاشی های آبرنگی خود را در آن به نمایش بگذارد. 
 

ورود به تلویزیون

آقای نادر کاشانی یکی از تهیه کنندگان قدیمی تلویزیون و سینما، از نخستین کسانی بودند که استعداد خانم حیدرزاده را کشف و از آن استفاده کردند. مریم حیدرزاده در ابتدای حضورش در عرصه رسانه ملی به پاسخ دادن به نامه های برنامه شب های تابستان مشغول بود. پس از آن در برنامه دیگری به نام طراوت که از کارهای آقای نادر کاشانی بود در جایگاه مجری مشغول شد. او در این برنامه اجرای بخش عربی را برعهده داشت. 
اولین کتاب مریم حیدرزاده در سال 77 به کمک آقای نادر کاشانی به چاپ رسید. این کتاب گزیده ای از اشعار خانم حیدرزاده تا به آن روز بود که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. این مجموعه شعر پروانه ات خواهم ماند نام دارد. 

شکست عشقی مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده ترانه سرای ترانه نفرین است که با صدای محسن چاووشی خواننده خوب کشورمان پخش شد. او دلیل این ترانه که در آن نگاه نفرت آلود به معشوق موج می‌زند اینگونه گفت که این ترانه را بر اساس یک اتفاق شخصی در زندگیش سروده است. او در سال 1379 به شکل بدی دچار شکست عشقی شده است البته در حال حاضر از این اتفاق خوشحال است چرا که می‌گوید اگر اینگونه نمی‌شد آنکه بنا بود بیاید نمی‌امد.

ممنوع الکاری مریم حیدرزاده

خانم حیدرزاده به مدت 8 سال از کار در فعالیت های هنری رسانه ملی محروم شدند دلیل این محرومیت نیز همکاری با هنرمندان خارجی عنوان شده بود. مریم حیدرزاده پس از گذراندن سال های محرومیت اکنون باز موفق به کسب مجوز شده و فعالیت خود را آغاز کرده است. 

مریم حیدرزاده

کتاب های مریم حیدرزاده

از کتاب هایی که خانم حیدرزاده آن ها نوشته است می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
کتاب "پروانه ات خواهم ماند"  در سال 77
"کتاب مال تمام من" در سال 78
"تقصیر من نبود" در سال 79
"مجموعه نامه‌های عاشقانه" در سال 80
"یا تو یا هیچ کس" در سال 81
"دیگر میذارمت کنار" در سال 82
مجموعه نثر "این نامه‌هایی که پاره کردی" در سال 83
کتاب "اون یکی رو جز من" در پاییز 83

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی