تهران

زندگی نامه و عکس های زیبا از جناب خان

زندگی نامه جناب خان
جناب خان از عروسک های مطرح و معروف است که با برنامه خندوانه دیده شد. جناب خان در خندوانه و در کنار رامبد جوان استند آپ های کوتاه و جالبی را به نمایش در اورد و با اجرای موسیقی های محلی و زیبا تماشاگران را به وجد اورد. برای آشنایی بیشتر با زندگی شخصی و شروع فعالیت او با ما همراه باشید.

زندگی نامه و عکس های زیبا از جناب خان 

جناب خان یک شخصیت عروسکی خاص و خلاق است. جناب خان در طی سال های اخیر با اجراهای بی نظیر و دوست داشتنی خود به یکی از بهترین و البته محبوب ترین شخصیت های عروسکی ایران تبدیل شده است. جناب خان یک لبو فروش جنوبی است که به گفته خودش کار های زیادی انجام می‌دهد. محبوبیت زیاد جناب خان باعث شده تا برنامه های مختلف در پی حضور وی در صحنه خود باشند اما همه ما جناب خان را در برنامه خندوانه دیده ایم البته خندوانه اولین برنامه ای که جناب خان در آن حضور پیدا کرده نبوده است.

جناب خان

تاریخ تولد جناب خان 

عروسک دوست داشتنی ما در سال 1390 متولد شد و در اولین فعالیت هنری خود در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید حضور یافت. مجموعه کوچه مروارید به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید سالارزهی تولید شد. جناب خان نیز حاصل فکر و طراحی این گروه بوده. در واقع مالک عروسک جناب خان تهیه کننده مجموعه کوچه مروارید است. عروسک جناب خان به دست خانم هدیه هاشمی ساخته شد و اسم جناب خان را آقای محمد نادری بر روی آن گذاشت. جناب خان در مجموعه کوچه مروارید نقش یک لبو فروش جنوبی را اجرا می‌کرد. کوچه مروارید در آن زمان با حضور 25 عروسک و هنرمندانی مانند رامبد جوان و علیرضا خمسه و مرحوم عارف لرستانی تولید می‌شد. مجموعه کوچه مروارید پخش نسبتا موفقی داشت.

جناب خان

پس از شروع فصل دوم خندوانه شاهد حضور این عروسک در برنامه رامبد جوان بودیم. حضور موثر و فعال جناب خان در این برنامه باعث جذب مخاطب بسیار زیادی برای خندوانه شد البته بر معروفیت و شناخته شدن جناب خان نیز تاثیر به سزایی گذاشت. جناب خان در خندوانه نقش یک استند آپ کمدین را داشت و در بخش های مختلف برنامه در مدت زمانی کوتاه حضور می‌یافت و اجرای زیبایی را از خود به جای می‌گذاشت.  
جناب خان یک لبو فروش است که این کار را از سنین کودکی آغاز کرده است. او توانسته از این کار ثروت زیادی را برای خود جمع کند، البته او می‌گوید بیش ترین میزان فروش لبو را در نمایشگاه کتاب تجربه کرده که به قول خودش مردم بیشتر از کتاب ها لبو دوست داشتند. جناب خان اکنون صاحب باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن است و وظایف خاصی در این باشگاه معروف دارد. جناب خان توانایی خوبی در خوانندگی و ترانه های محلی دارد حتما تا به حال ترانه هایی همانند نظیر اشکله جونم، سلام ای ناخدا و... را با صدای جناب خان شنیده اید. 
جناب خان از بیست سالگی عاشق دختری به نام احلام شده که تا به حال تقریبا هر هفته یک بار به خاستگاری او رفته است و هر بار به دلیلی جواب منفی گرفته است. اما او دست از عشق احلام برنداشته و همواره به دنبال ازدواج با اوست. جناب خان در طی مدت زمانی که در برنامه خندوانه ایفای نقش کرده توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از ویژگی های بارز جناب خان بیان مشکلات و معضلات موجود در جامعه در قالب طنز  و خنده است که بسیار بر دل تماشاگران می‌نشید. در واقع می‌توان گفت که جناب خان یک شخصیت مردمی و محبوب است. 

عروسک گردان و صداپیشه جناب خان

جناب خان توسط دو نفر حرکت داده می‌شود که آن دو آقای علی برقعی و آقای حامد ذبیحی هستند این دو هنرمند خوب کشورمان سابقه بسیار خوبی در حوزه عروسک گردانی دارند که در طی سال های همکاری با هم به هماهنگی بسیار خوبی برای گرداندن جناب خان رسیده اند. 
شخصی که به جای جناب خان صحبت می‌کند آقای محمد بحرانی صدا پیشه موفق کشور ماست. با محمد بحرانی پیش از این در برنامه کلاه قرمزی آشنا شده ایم. محمد بحرانی در این مجموعه به عنوان عروسک ببعی صحبت می‌کرد. گوسفند مجموعه کلاه قرمزی اصطلاحات انگلیسی زیبایی را به کار می‌برد و گه گاهی ترانه های زیبایی می‌خواند که برای تماشاچیان بسیار جالب و خاص بود. البته این تنها فعالیت او در مجموعه کلاه قرمزی نبود بلکه محمد بحرانی به جای شخصیت آقوی همسایه نیز حرف میزد که نشان از توانایی بالای این هنرمند است.

جناب خان


 محمد بحرانی متولد سال 1360 در شهر شیراز است. او تنها یک صدا پیشه نیست بلکه او را در مجموعه های تلویزیونی به عنوان بازیگر نیز مشاهده کرده ایم. محمد بحرانی لیسانس بازیگری خود را  دانشگاه تهران گرفت و همچنین از دانشگاه تربیت مدرس موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی گردید. معروفیت محمد بحرانی به سال 1380 بازمی‌گردد او در طی این سال ها بیشتر در حوزه کارهای عروسکی و کودک فعالیت داشته است. 

فعالیت کاری جناب خان در خندوانه

جناب خان از فصل دوم خندوانه به این مجموعه پیوست و پس از مدت زمان کوتاهی به یکی از اجزای ثابت این مجموعه تلویزیونی تبدیل شد. جناب خان در دو فصل متوالی همراه رامبد جوان بود اما در فصل چهارم در این برنامه حضور نداشت. دلیل آن نیز مشکلات مالی موجود بین عوامل خندوانه و مالک عروسک جناب خان عنوان شده است. پس از غیبت در فصل چهارم، جناب خان با فصل بعدی به تلویزیون بازگشت و توانست دوباره به کار خود در خندوانه ادامه دهد. 

جناب خان

در طی سال های معروفیت جناب خان بسیاری سعی کرده اند با ساخت نمونه های مشابه این عروسک اقدامی مشابه را انجام دهند اما همگی با شکست نسبی مواجه شده اند چرا که جناب خان با طراحی عالی و همکاری صدا پیشه و عروسک گردان های خوب خود دیگر به یک شخصیت تکرار نشدنی تبدیل شده است و تلاش برای نمونه سازی از آن بی فایده است. 

مطلب مفید بود؟
10
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی