تهران

بیوگرافی و عکس های الهام غفوری و همسرش

بیوگرافی الهام غفوری
الهام غفوری همسر کارگردان معروف سیروس مقدم است و یکی از بهترین تهیه کنندگان فعال در عرصه سینما و تلویزیون است. الهام غفوری در طی سال ها فعالیت خود فیلم های زیادی تهیه کرده و در بسیاری از کار ها به عنوان منشی صحنه فعالیت کرده است. الهام غفوری در بسیاری از فیلم های خود با سیروس مقدم همکاری داشته است.

بیوگرافی و عکس های الهام غفوری و همسرش

خانم الهام غفوری یکی از تهیه کنندگان و عوامل پشت صحنه موفق و پر کار در سینما و تلویزیون کشور ماست. الهام غفوری سال های زیادیست که در حوزه سینما و تلویزیون فعالیت داشته و کارهای شاخص و ماندگاری با همکاری ایشان تولید شده اند. سابقه درخشان الهام غفوری باعث شده تا ایشان یکی از بهترین تهیه کنندگان لقب بگیرند. عمده فعالیت الهام غفوری در کنار آقای سیروس مقدم کارگردان مطرح و حرفه ای کشور است.

 

الهام غفوری
الهام غفوری و همسرش سیروس مقدم

الهام غفوری در سال 1345 در شهر تهران به دنیا آمده است. او در رشته ارتباطات دانشگاه تهران تحصیل کرده و در انتها به سینما و تهیه کنندگی روی آورده است. این تهیه کننده موفق سینما و تلویزیون همسر آقای سیروس مقدم است.


الهام غفوری و همسرش سیروس مقدم

الهام غفوری نزدیک به 20 سال پیش با آقای سیروس مقدم ازدواج کرده اند و در طی این سال ها زندگی بسیار خوبی در کنار هم داشته اند. حاصل این زندگی مشترک  یک پسر و دو دختر است. پسرشان، سهیل مقدم پیش دانشگاهی است و دخترانشان هر دو ازدواج کرده و فرزند دارند.
خانم الهام غفوری ماجرای آشنایی و ازدواج خود با سیروس مقدم را اینطور بازگو کرده اند که در سریال شیخ مفید که ایشان منشی صحنه بوده اند آقای سیروس مقدم کارگردانی را بر عهده می‌گیرند و این همکاری آغازگر آشنایی این دو باهم بوده است. پس از آن نیز الهام غفوری همکاری های بسیاری با سیروس مقدم داشته اند که پس از گذشت یک و نیم سال از اولین همکاری آن ها در سریال شیخ مفید آن ها تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند. الهام غفوری در مورد ازدواجشان اینگونه صحبت کرده اند که: ازدواج من و آقای مقدم حرفه ای بود. ما از همان ابتدا پذیرفتیم مسائل کاری را با مسائل زندگی قاطی نکنیم. به گونه ای برنامه ریزی کردیم که در زندگی مشترک با مشکل روبه رو نشویم.

 

سیروس مقدم
سیروس مقدم کارگردان سینما

 
بیوگرافی سیروس مقدم همسر الهام غفوری

سیروس مقدم یکی از کارگردانان پرکار سال های اخیر است که توانسته با مهارت بالای خود در این کار فیلم های سینمایی و تلویزیونی خوبی را تولید کند. 
سیروس مقدم اهل آبادان است و در سال 1333 در این شهر به دنیا آمده. او دوره تحصیل مدرسه خود را در دبیرستان امیرکبیر آبادان به اتمام رسانده و سپس به تحصیل در دانشکده هنر های زیبایی رفته تا در رشته نقاشی به ادامه تحصیل بپردازد. سیروس مقدم اولین فعالیت هنریش را در فیلم دایی جان ناپلئون به کارگردانی آقای ناصر تقوایی در سال 1355 تجربه کرده است. سیروس مقدم در آن فیلم به عنوان دستیار کارگردان و طراح صحنه و لباس فعالیت کرده است. 
اما فیلمی که باعث مشهور تر شدن سیروس مقدم بود سریال پلیس جوان بود. پس از این مجموعه مقدم کارهای معروف زیادی را انجام داده. مجموعه هایی نظیر پایتخت، اغما، نرگس، روز حسرت و چاردیواری.
آقای سیروس مقدم در بیش از 40 فیلم با همسرشان یعنی خانم الهام غفوری همکاری داشته اند. 

 

الهام غفوری
الهام غفوری در کنار همسرش سیروس مقدم 

فعالیت هنری الهام غفوری

الهام غفوری در ابتدای حضور خود در فعالیت سینما به عنوان منشی صحنه حضور پیدا کرده است. پس از آن در کار های مختلف همانند دستیار کارگردان، مشاور کارگردان، برنامه ریز و موارد دیگر مشغول بوده اند اما از ابتدا ایشان علاقمند به کار تهیه وتولید بوده اند و به گفته خودشان علاقه چندانی به بازیگری نداشتند. 
الهام غفوری پس از کسب تجارب بسیار در زمینه های مختلف تولید فیلم و سریال به یکی از تهیه کنندگان مطرح حال حاضر تبدیل شدند. الهام غفوری اکثر فیلم های همسرش سیروس مقدم را تهیه کرده و یا در سمتی دیگر در آن ها حضور داشته است. 
از ویژگی های بارز خانم الهام غفوری آرامش و صبور بودن اوست. معمولا خانم الهام غفوری را به عنوان یک حامی سرسخت برای سیروس مقدم می‌شناسند چرا که او در هر لحظه و همه جا به حمایت و پشتیبانی از سیروس مقدم می‌پردازد. به گفته خود خانم الهام غفوری آقای سیروس مقدم تنها یک کارگردان است و باقی کارهای زندگی را خانم الهام غفوری انجام می‌دهند. او در مصاحبه های مختلفش بارها عنوان کرده که از زندگی مشترک با سیروس مقدم بسیار راضی است و خدارا برای این موضوع همواره شکر می‌کند. 
از سری کار هایی که الهام غفوری در آن ها به عنوان های مختلف همانند تهیه کنندگی تا منشی صحنه فعالیت کرده اند می‌توانیم به فیلم های زیر اشاره کنیم: 
پرواز در حباب، پیامک از دیار باقی، کابوس، چاردیواری، زیرهشت، تاثریا، پایتخت، چک برگشتی، دیوار، میکائیل، علی البدل، به سوی افتخار، شن های کف رودخانه، قطار ابدی، مسافر، پلیس جوان، دریایی ها، مهر خاموش، وکیل، عروج، ریحانه، پرواز در حباب، نرگس، اغما، نیلوفر کبود، لالایی برای بیداری و رستگاران.
البته تعداد فیلم ها و سریال هایی که الهام غفوری در آن ها فعالیت داشته اند بسیار بیشتر از این مواردی است که نام برده شد اما در این مبحث به معرفی معروف ترین کارها اکتفا کرده ایم.  
 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی