تهران

طبق این قوانین شال و روسری را با مانتو ست کنید

شال مجلسی با مانتو مجلسی
انتخاب شال یا روسری مناسب برای هر مانتو یکی از دشوارترین انتخاب‌ها برای خانم‌هاست. اینکه برای هر پوششی چه مدل شال یا روسری انتخاب کنیم و در هر موقعیتی چگونه با مانتو و شال و روسری استایل شیکی داشته باشیم در ادامه این مطلب با تیجور باشید تا با نحوه ست کردن شال و روسری با مانتو آشنا شوید.

طبق این قوانین شال و روسری را با مانتو ست کنید

یکی از مهم‌ترین لباس‌ها در استایل بانوان ایرانی مانتو به همراه روسری و یا شال است. یکی از دغدغه‌های دختران جوان و خانم‌ها، ست کردن مانتو با روسری یا شال است، زیرا به خاطر مواردی مثل یقه‌ مانتو، بزرگ و بلند بودن شال و روسری، پوشیدن لباس‌های کلفت و زیاد زیر مانتو در فصل‌های سرد و… باعث می‌شود که ست کردن کار ساده‌ای نباشد، به همین سبب، در این مقاله نکته‌هایی درباره اصول ست کردن مانتو با روسری یا ست کردن مانتو با شال را با شما به اشتراک می‌گذاریم. لطفا با تیجور همراه باشید.

ست شال و روسری با مانتو
ست کردن شال با مانتو

اهمیت مدل مانتو در ست کردن آن با روسری و شال

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که مدل مانتو مهم‌تر از رنگ آن است. برای نمونه مانتو با طرح کلاسیک نباید با شال و روسری سنتی ست شود. یک نمونه دیگر این است که مانتو سنتی و گشاد را نباید با روسری کوچک ابریشمی پوشید. وقتی که شما به هماهنگی و هارمونی درستی در استایل خود در انتخاب شال یا روسری و مانتو رسیدید حالا باید به هماهنگی رنگی بین آن‌ها برسید. رنگ‌های فراوانی هستند که با ست کردن آن‌ها کنار هم می‌توانیم زیبایی استایل خود را چند برابر کنیم غیر از سلیقه شخصی، چرخه رنگ هم می‌تواند به ما کمک کند تا رنگ‌ها را با اصول رنگ شناسی در کنار قرار دهیم.

چرخه رنگ برای ست کردن مانتو با شال و روسری
چرخه رنگ برای ست کردن مانتو با شال و روسری

شال یا روسری مناسب برای مانتوی مشکی یا سفید یا خاکستری

رنگ‌های سفید و مشکی و خاکستری، رنگ‌های خنثی هستند که می‌توان با تمام رنگ‌ها آن‌ها را ست کرد. پس وقتی مانتو با رنگ‌های مشکی، سفید یا خاکستری ساده می‌پوشید، می‌توانید هر شالی که دوست دارید با آن ست کنید، حتی شال‌های خاص و طرح‌دار، گل‌ گلی، ساده و… ولی این نکته را توجه کنید که اگر مانتوی شما خاکستری تیره است، درست‌تر است که شال یا روسری شما رنگ روشن‌تری داشته باشد و عکس.

ترکیب رنگ‌ مشکی و سورمه‌ای، مشکی و قهوه‌ای و سفید و کرم خیلی جذاب و زیبا نمی‌شوند پس در انتخابشان دقت داشته باشید. شما می‌توانید از قرار دادن این سه رنگ خنثی نیز برای شال و روسری و مانتو استفاده کنید و تیپ و استایل به اصطلاح مونوکروم بسازید. بهترین ترکیب رنگ در بین رنگ‌های خنثی با دیگر رنگ‌ها، ترکیب مشکی قرمز و یا خاکستری صورتی و یا خاکستری آبی هستند.

ست کردن شال با مانتو سفید
ست کردن شال با مانتو سفید
ست کردن شال اسپرت با مانتو سفید
ست زیبایی از مانتو به همراه شال
ست کردن مانتو سفید با شال سبز
ست کردن مانتو سفید با شال لبه طرحدار
ست کردن شال قرمز با مانتو مشکی
ست مانتو مشکی با قرمز
ست مانتو مشکی مجلسی با شال مجلسی
ست جذاب مانتو مجلسی با شال و روسری
ست کردن روسری مجلسی با مانتو سفید
ست کردن روسری مجلسی با مانتو سفید
ست کردن مانتو سفید مجلسی با شال طرحدار
استایل مانتو سفید مجلسی با شال طرحدار
مانتو مجلسی بلند به همراه شال مجلسی
مانتو مشکی بلند مجلسی با شال مجلسی
استایل اسپرت با شال و مانتو خاکستری
استایل اسپرت با شال و مانتو خاکستری
استایل با مانتو خاکستری روشن و شال پاستلی
استایل جذابی با مانتو خاکستری روشن به همراه شال

نکاتی برای ست کردن رنگ‌ها در مانتو و روسری

درمورد بقیه رنگ‌ها باید با اصول ست کردنشان آشنایی داشته باشید. شما بهتر است که رنگ‌های اصلی، فرعی و مکمل را بشناسید و با کنار هم گذاشتن رنگ‌ها بازی کنید. رنگ‌های اصلی زرد و قرمز و آبی است که بهتر است در کنار هم قرار نگیرند مگر اینکه یک رنگ دیگر در بین آنها قرار گیرد یا فقط دو رنگ از سه رنگ اصلی با هم باشند. رنگ‌های مکمل اینگونه است: بنفش مکمل زرد، نارنجی مکمل آبی و سبز مکمل قرمز. رنگ‌های مکمل هر جا که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، ترکیب رنگی زیبایی می‌سازند. در ست کردن رنگ‌ مانتو با شال و روسری باید نکته‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید، مانند اینکه رنگ مانتوی شما اگر با رنگ خاکستری ترکیب شده است پس بهتر است که رنگ شالتان هم ترکیبی از رنگ خودش و رنگ خاکستری باشد.

اصول تیره و روشن یا سرد و گرم بودن رنگ‌ها هم حایز اهمیت است مثل اینکه در فصل‌های سرد سال، رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی مناسب‌تر هستند و در فصل‌های گرم سال، رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز و… مناسب هستند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که قبل از اینکه یه روسری یا شال با مانتوی شما هماهنگ باشد باید به رنگ پوست صورت شما بیاید زیرا روسری و شال نزدیک‌ترین بخش لباس به صورت و پوست شماست و اگر آن را صحیح انتخاب کنید بازتاب رنگ آن می‌تواند به زیباتر شدن پوست شما کمک کند.

ست روسری رنگی با مانتو رنگی
ست رنگی جذاب مانتو و روسری
ست کردن شال و مانتو رنگی
استایل زیبا و ساده شال و مانتو رنگی
ست روسری و مانتو مجلسی رنگی
ست رنگی مانتو و روسری مجلسی
ست رنگی مانتو و شال در فصل سرد سال
استایل رنگی مانتو و شال برای فصول سرد سال
ست کردن روسری با مانتو
ست کردن مانتو با روسری
ست کردن شال و روسری با مانتو رنگی
استایل رنگی مانتو با روسری

استایل مانتوی طرح‌دار و ساده با شال یا روسری

وقتی مانتویی انتخاب می‌کنید که طرح و رنگ‌ و لعاب دارد پس بهتر است که از شال یا روسری ساده یا تک‌ رنگ استفاده کنید تا تیپ و استایل شما شلوغ و ناموزون به‌ چشم نیاید و عکس. اگر مانتوی شما ساده ویا تک‌ رنگ است، می‌توانید روسری یا شال پر زرق و برق و طرح‌دار، گل‌ گلی و… با آن ست کنید تا تیپ و استایل شما شیک و زیباتر به نظر بیاید. اگر می‌خواهید به جلسه کاری و یا مصاحبه بروید، درست‌تر است که مانتوی ساده، راسته و تک‌ رنگ با رنگ‌های تیره بپوشید و شال یا روسری ساده ویا مقنعه مشکی سرتان کنید.

ست مانتو طرحدار با شال ساده
ست کردن مانتو طرح‌دار با شال ساده
استایل مانتو ساده با روسری طرحدار
استایل مانتو ساده با روسری طرح‌دار
ست مانتو پلنگی خاکستری با شال ساده
استایل مانتو پلنگی خاکستری و شال ساده

ست کردن جنس پارچه مانتو با شال یا روسری

اگر سلیقه شما اینگونه است که زیاد رنگ‌ و لعاب را دوست ندارید و تیپ و استایل‌های تک‌ رنگ بیشتر مورد توجه‌تان است ولی دوست دارید که خیلی تیپ ساده‌ای نداشته باشید، می‌توانید جنس و متریال مانتو را با روسری و شال‌تان ست کنید. مانند مانتو با آستین حریر را می‌توانید همراه با شال حریر بپوشید و یا مانتو با یقه کار شده را همراه با شال کار شده ست کنید.

ست کردن مانتو مجلسی حریر با روسری حریر
استایلی از مانتو حریر به همراه روسری حریر
ست مانتو مجلسی شیری با شال پلیسه
ست مانتو مجلسی شیری با شال پلیسه

مدل مانتو و چگونگی بستن شال و روسری

چگونگی بستن شال یا روسری به مدل مانتوی شما مربوط است. به عنوان مثال اگر مانتوی شما طرح داشته باشد یا سنگ‌ دوزی شده باشد و به اصطلاح کار شده باشد پس بهتر است که شال یا روسری خود را ساده ببندید ویا اگر مانتوی شما یقه بزرگ و طرح‌داری داشته باشد، شال یا روسری را با دیزاین در پشت گردن ببندید. و اگر مانتوی شما ساده است مثلا دوخت راسته یا مانتو کتی است می‌توانید شال یا روسری خود را با گره‌های خاص و بزرگ و به روز ببندید.

نحوه درست ست کردن شال و روسری با مانتو
مدل مانتو و چگونگی بستن شال و روسری
ست مانتو ساده با روسری طرحدار رنگی و چگونگی بستن آن
استایل مانتو ساده با روسری مجلسی به همراه گره خاص آن
گره خاص روسری مجلسی با مانتو مشکی ساده
گره خاص روسری مجلسی با مانتو مشکی ساده

ست کردن مانتو مجلسی بلند با شال یا روسری

بسشتر فرم مانتوهای بلند، رسمی هستند. بهتر و درست‌تر است که مانتوی رسمی بلند خود را با روسری شاین، ساتن ابریشم، ابریشم سیلک، ژاکارد و همینطور شال و یا روسری لمه و خلاصه شال و یا روسری‌های مجلسی ست کنید.

ست زیبایی از مانتو مجلسی با شال مجلسی
ست زیبایی از مانتو مجلسی با شال مجلسی
ست کردن مانتو بلند مجلسی با روسری
ست کردن مانتو بلند مجلسی با روسری

ست کردن مانتو جین با شال یا روسری

به سبب جنس منحصر به فرد پارچه‌ی جین، بهتر است در مورد جنس شال یا روسری مناسب برای ست با مانتو جین تصمیم بگیرید و به جنس آن دقت کنید. جنس پارچه و نوع شال یا روسری باید طوری انتخاب شوند که با مانتوی جین شما هماهنگی و تناسب درستی داشته باشند. درست‌تر و بهتر است که از سر کردن روسری‌های حریر، ساتن براق و ابریشمی ظریف با مانتو‌ی جین دوری کنید. روسری‌هایی از جنس نخ، روسری‌های ابریشم کج راه، ابریشم توییل و روسری‌های پشمی درست‌ترین و بهترین انتخاب‌ برای ست کردن با مانتو‌ی جین است. برای انتخاب درست روسری، به سبب یک‌ نواختی و بدون طرح بودن مانتوی جین بهتر است از طرح‌هایی مانند طرح‌های پلنگی و زبرا، روسری‌های طرح خال خالی، شال‌های طرح شطرنجی و چهارخانه برای ست کردن استفاده کنید.

ست کردن مانتو جین با روسری شیک
ست کردن مانتو جین با روسری شیک
ست کردن مانتو اسپرت با شال
استایلی از مانتو جین با شال
استایل کردن مانتو اسپرت جین با روسری قرمز
مانتو جین با روسری قرمز

و در آخر توصیه ما برای شما بانوان شیک پوش این است که بهتر است برای ست کردن شال و روسری خود با مانتو، به رنگ سال و رنگ‌های سفارش شده برای هر فصل دقت کنید و رنگ آن ها را از میان این رنگ‌ها انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید رنگ سال جدید 2021 و همچنین رنگ سال 1400 به رنگ زرد و طوسی است.
 

مطلب مفید بود؟
393
64
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی