تهران

موهاتو اینطوری هایلایت کن

روشهای هایلایت کردن موها
هایلایت مو یکی از خدمات آرایشی محبوب است که در سالهای اخیر توانسته توجه خیلی از خانم های خوش ذوق را جلب نماید. هایلایت موها با استفاده از روش ها و تکنیک های متنوعی انجام می گیرد. در ادامه این مطلب با انواع روشهایی که می توانید با استفاده از آنها هایلایت هایی زیبا و جذاب داشته باشید آشنا خواهیم شد.

روشهای هایلایت کردن مو

هایلایت مو یکی از روش های تنوع بخشیدن به رنگ موهای مختلف است که می تواند جذابیت چهره را چندین برابر کند. شاید بهتر باشد کمی بیشتر با هایلایت و انواع و روشهای مختلف آن آشنا شویم. ابتدا به سراغ تعریف هایلایت می رویم. هایلایت در اصل به معنای ایجاد کردن رگه های روشنی از رنگ مو است که در لا به لای موهای تیره انجام می گیرد. شما با داشتن هایلایت در موهایتان می توانید با یک آرایش ساده و ملایم زیباتر شوید.

هایلایت مو و روشهای مختلف آن
هایلایت مو و روشهای مختلف آن

هایلایت یک تکنیک آرایشی  است که برای هر زمینه رنگ مویی قابل اجراست. هایلایت ها عبارتند از بخش های کوچکی از مو که به نسبت رنگ پایه و زمینه ای مو روشن تر هستند یا به عبارتی سایه روشن هایی روشنتر از زمینه مو. هایلایت یک کار تخصصی است که بایستی توسط آرایشگر انجام گیرد. یک آرایشگر ماهر با به کار بردن خلاقیت می تواند مدل هایی متنوع و جدید از تکنیک هایلایت را روی موهای شما اعمال کند. هایلایت و مدل های متنوع آن امروزه یکی از خدمات پرطرفدار کلینیک های آرایشی و زیبایی است.

مدل زیبای هایلایت مو
مدل زیبای هایلایت مو

انواع مختلف هایلایت

تکنیک هایلایت شامل انواع مختلفی است که در ادامه به شناخته شده ترین انواع آن خواهیم پرداخت.

هایلایت طبیعی

استفاده از هایلایت طبیعی برای افرادی که دارای حجم موی خوبی هستند مناسب می باشد. این نوع از هایلایت باعث ایجاد جلوه ای طبیعی تر می شود. روش انجام هایلایت طبیعی مو به این شکل است که بایستی تکه های موی باریکی را از قسمت جلویی و به شکلی لایه لایه جدا کرده و روی تکه های جدا شده رنگ موی دلخواه خود را بگذارید. رنگ موی انتخابی برای هایلایت نباید خیلی روشن باشد و بهتر است برای ایجاد جلوه ای طبیعی تر، از رنگ موی یک یا دو درجه روشنتر از رنگ پایه موهای خود را هایلایت نمایید.

هایلایت موی طبیعی
هایلایت موی طبیعی

هایلایت تکه ای

این نوع از هایلایت بیشتر برای موهایی که دارای بافتی زبر و ضخیم هستند مناسب می باشد. هایلایت تکه ای که در آن بخشی از موها با استفاده از کلاه مش یا فویل جدا شده و موها با رنگ سه درجه روشنتر از پایه یا با استفاده از دکلره برای رنگهای روشنتر و یا فانتزی رنگ می شوند.
بهتر است برای همخوانی بیشتر از رنگ هایی که با رنگ زمینه شما سازگاری بیشتری دارند استفاده نمایید.

 

مدل هایلایت موی با روش هایلایت تکه ای
مدل هایلایت موی با روش هایلایت تکه ای

هایلایت مخفی

استفاده از هایلایت مخفی برای افرادی که خواهان ایجاد یک تغییر ظریف و خیلی محسوس هستند توصیه می شود. در این نوع از هایلایت تنها دسته های نازک و باریکی از قسمت های پنهان مو رنگ می شوند.
لازم به ذکر است که اخیرا استفاده از اکستنشن مخفی که در رنگهای مختلف عرضه شده اند رواج یافته و این موها به راحتی و در عرض چند ثانیه در لابه لای موها نصب شده و می توانند بدون اینکه از موهای اصلی شما تشخیص داده شوند به راحتی استفاده شوند و جلوه ای زیبا ایجاد نمایند.

 

مدل هایلایت موی مخفی
مدل هایلایت موی مخفی


در ادامه به سبکها و تکنیک های نوین هایلایت مو خواهیم پرداخت که در سالهای اخیر رواج زیادی یافته اند.

هایلایت آمبره

در هایلایت مو به روش آمبره، رنگ تیره از ریشه شروع شده و هر چه به ساقه مو نزدیک تر می شویم روشنی رنگ بیشتر می شود. تغییر رنگ در این هایلایت از ریشه به سمت ساقه خیلی سریع و محسوس صورت می گیرد، به شکلی که این تضاد و اختلاف رنگی ایجاد شده دارای مرز مشخصی است. همچنین روشنی ها و خط های ایجاد شده دکلره در این نوع هایلایت خیلی منظم تر به نظر می رسند.

 

هایلایت مو به سبک آمبره
هایلایت مو به سبک آمبره

هایلایت بالیاژ

بالیاژ در لغت به معنای دست آزاد است. در این نوع از هایلایت، پروسه رنگ کردن موها بصورت آزاد و بوسیله دست انجام می گیرد. یعنی از فویل استفاده نمی شود. این تکنیکف روش ابداعی آرایشگران فرانسوی در دهه 60 است.
همانطور که ذکر شد رنگ مو در این تکنیک به صورت آزادانه روی موها گذاشته می شود. نتیجه بدست آمده در این نوع هایلایت، ملایم تر و طبیعی تر خواهد بود. در هایلایت بالیاژ با رشد ریشه مو، تغییر محسوسی در ظاهر ایجاد نمی شود و نسبت به تکنیک های دیگر نیاز به ترمیم و شارژ مجدد چندانی وجود ندارد. چون سبک انجام این روش با دست است، می توان آن را برای انواع مختلف مدل موها چه کوتاه و چه بلند اجرا کرد اما مسلما روی موهای بلند حداقل تا زیر شانه جذابیت و زیبایی آن محسوس تر خواهد بود.

 

هایلایت موی بالیاژ
هایلایت موی بالیاژ

هایلایت فویل

در این نوع از هایلایت تکه های نازکی از مو را انتخاب کرده و در درون فویل های برش داده شده قرار می دهند و سپس مو را با رنگ دلخواه رنگ می کنند. هایلایت هایی که با این روش ایجاد می شوند خصوصا در قسمتهای ریشه ها و وسط موها بیشتر نمایان می شوند. رنگ در انتهای موها در این روش نسبت به قسمتهای ریشه و وسط محوتر است. فویل ها از نزدیکی پوست سر گذاشته شده و رنگ می شوند، بنابراین به مرور و با رشد موها مرز مشخصی با پایه موها ایجاد می شود.

 

هایلایت مو با استفاده از فویل
هایلایت مو با استفاده از فویل


هایلایت کردن پر حجم مو

معمولا در این نوع از هایلایت، از سه رنگ برای رنگ کردن مو استفاده می شود تا موها به شکل پر حجم تری نشان داده شوند. استفاده از این نوع هایلایت در موهایی با مدل لایه لایه جلوه زیباتری خواهد داشت. برجسته ترین ویژگی این نوع هایلایت وجود 2 یا 3 رنگ در موهاست که باعث حجم بیشتر و زیبایی در آنها می گردد.

 

هایلایت موی پر حجم
هایلایت موی پر حجم

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. روی موی پر کلاغی چه رنگ هایلایتی مناسب است؟

    اغلب برای پوستهای تیره و هم چنین رنگ موهای تیره تر، رنگهایی با پایه قرمز، آلبالویی، شرابی، ماهاگونی، بنفش، یاسی و آبی جلوه ای زیباتر ایجاد می کنند.
  2. چه نوع هایلایتی برای موهای مدل کوتاه مناسب است؟

    روش هایلایت موی بالیاژ به این دلیل که بصورت آزادانه و با دست انجام می شود برای انواع مدل مو بویژه موهای کوتاه یک گزینه مناسب محسوب می شود.
  3. کدام یک از تکنیک های مورد استفاده برای هایلایت به ترمیم زود هنگام نیازی ندارد و با رشد مو چندان تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی شود؟

    نوع بالیاژ چون یک روش ملایم تر و طبیعی تری برای هایلایت مو نسبت به انواع دیگر هایلایت است، و چون بوسیله دست انجام می گیرد و نظم خاصی در آن منظور نظر نیست بنابراین با رشد ریشه مو دچار تغییر محسوسی نخواهد شد و نیاز به شارژ زود هنگام ندارد.
  4. تفاوت هایلایت آمبره و بالیاژ در چیست؟

    سایه های ایجاد شده در بالیاز خیلی ملایم تر و طبیعی تر می باشند و موها دارای ریشه ای تیره هستند و سایه ایجاد شده نسبت به ریشه روشنتر است. اما در تکنیک آمبره رنگ مو از تیره شروع شده و رفته رفته روشنتر می شود به شکلی که در انتهای موها رنگ کاملا یکدست روشن دیده می شود. مرز بین تیرگی و روشنی در آمبره مشخص است.
  5. آیا می توان در منزل موها را هایلایت کرد؟

    برخی از انواع هایلات مثل هایلایت با استفاده از فویل و کلاه مش می توانند در منزل البته به شرط داشتن آشنایی با روش انجام کار صورت گیرد. ولی تکنیک های جدیدی مثل آمبره و بالیاژ نیاز به آرایشگر ماهر دارند تا فرد به نتیجه دلخواه برسد. چون این روشها به سادگی قابل انجام نیستند.
مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی