تهران

رنگ موی سه صفر چیست و به چه درد می خورد

رنگ موی e20 یا سه صفر
رنگ مو انواع مختلفی دارد و یکی از پر استفاده ترین خدمات آرایشی و زیبایی است. اما رنگ موهای بلوند و روشن جذابیت خاصی برای بانوان دارند و بر همین اساس به روش های مختلف سعی می کنند تا پایه موهایشان را روشنتر کنند. رنگ موی سه صفر یک رنگ روشن کننده محسوب می شود.

رنگ موی سه صفر چیست و به چه درد می خورد؟

رنگ مو یکی از خدمات آرایشی و زیبایی اصلی و پر استفاده محسوب می شود که محبوبیت زیادی نیز در میان بانوان دارد. در این بین رنگهای روشن و خیلی روشن برای بسیاری از خانم ها از جذابیت بیشتری برخوردارند. برای اکثر خانم های ایرانی که رنگ مویی تیره دارند روشن کردن رنگ مو بدون استفاده از دکلره یک دغدغه محسوب می شود. برای همین و اجتناب از مضرات دکلره و ترکیبات شیمیایی قوی موجود در آن، برخی تمایل دارند تا با استفاده از رنگهای روشن تغییر محسوسی در رنگ موهای خود ایجاد کنند. اینجاست که به سراغ رنگ موی سه صفر می روند اما رنگ سه صفر چیست؟ و چه ترکیبات و کاربردی دارد؟ پرسش هایی هستند که پیشنهاد میکنم برای یافتن پاسخ آنها در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ موی سه صفر
رنگ موی سه صفر


رنگ موی سه صفر چیست؟ 

رنگ موی سه صفر که با نام های اختصاری e20 و واریاسیون 000 به فروش می رسد جزء رنگ های معمول در کاتولوگهای رنگ نیست. این رنگ نوعی واریاسیون بوده که عمده ترین ترکیب آن آمونیاک می باشد و باعث از بین رفتن رنگ مو شده و پیگمنت های رنگ مو را بی رنگ می کند. بنابراین رنگ موی سه صفر باعث روشن شدن رنگ موها می شود. به همین جهت به آن رنگ روشن کننده نیز گفته می شود. این رنگ مو، تارهای مو را آماده پذیرفتن رنگهای دیگر می کند و در کل کاربرد آن روشن تر کردن موها و نزدیکتر کردن رنگ آنها به رنگ مورد نظر می باشد. با استفاده از این رنگ، شما می توانید رنگ موهای خود را به پایه 5 رسانده و آنها را آماده پذیرش رنگهای جدیدتر بکنید.

رنگ موی e20 یا 000
رنگ موی e20 یا 000


همانگونه که قبلا ذکر شد رنگ موی سه صفر عملکردی در حد یک دکلره خفیف دارد و می تواند رنگ موها را تا 5 درجه روشنتر کند. قدرت نفوذپذیری و ماندگاری این رنگ به دلیل قرار گرفتن آن در دسته واریاسیون ها به نسبت رنگ موهای معمولی کمتر بوده و به راحتی با چند بار شست و شو از روی موها پاک می شود.
در هنگام استفاده از رنگ موی سه صفر بایستی در نظر داشته باشید که استفاده از آن به تنهایی روی موها ماندگاری نخواهد داشت و بلافاصله بعد از اولین شست وشو پاک خواهد شد. بنابراین بهتر است برای بالا بردن میزان ماندگاری رنگ مویتان، رنگ موی سه صفر را با رنگ دیگری ترکیب نمایید. هم چنین از رنگ موی سه صفر به منظور درخشان کردن رنگ موهای دیگر در ترکیبات آنها استفاده می شود.

رنگ موی سه صفر
رنگ موی روشن کننده سه صفر


دکوکرم بهتره یا رنگ موی سه صفر؟

برای پاسخ گویی بهتر به این پرسش بهتر است ابتدا با دکوکرم نیز آشنا شویم. دکوکرم یا کرم دکلره محصولی است که جهت روشن کردن مو از آن استفاده می شود. دکوکرم برخلاف پودر دکلره حالت کرمی داشته و شکلی شبیه به رنگ مو دارد. در دکوکرم به دلیل وجود مقداری روغن عملکرد تخلیه پیگمنت ها کمی کندتر صورت می گیرد. به همین جهت میزان آسیب رسانی آن نیز کمتر بوده و برای استفاده در موهای ضعیف تر مناسب است. با دکوکرم موها را می توان تا پایه 7 و 8 روشن نمود. دکوکرم به دکلره ضعیف نیز موسوم است. ویژگی چرب و نرم بودن کرم دکلره باعث می شود تا از خشکی و آسیب رسیدن به موها جلوگیری شود. دکوکرم دارای قابلیت ترکیب با اکسیدان های مختلف می باشد و همانند پودر دکلره به منظور بیرنگ کردن انواع موها مورد استفاده قرار می گیرد.


با توجه به مطالب مذکور و آشنایی با عملکرد و ویژگی های دکوکرم و رنگ موی سه صفر در مورد بهتر بودن و ترجیح یکی بر دیگری نمی توان به طور قاطع قضاوت کرد. چون رنگ موی سه صفر تنها قابلیت روشن کنندگی موها را تا پایه 5 دارد و هم چنین از میزان ماندگاری و نفوذ پایینی نیز برخوردار است ولی در مقابل دکوکرم می تواند رنگ موها را تا پایه 7 و 8 روشن کرده و میزان ماندگاری آن نیز همانند پودر دکلره بالاست. رنگ موی سه صفر همانند رنگ موهای معمولی آسیب پذیری کمتری دارد و عوارض آن همانند میزان روشن کنندگی اش  ضعیف و ناچیز است ولی در مقابل چون دکوکرم همان پودر دکلره به صورت کرم است می تواند عوارض پودر دکلره را برای موها به همراه داشته باشد. بنابراین هر کس با توجه به نیاز و رنگ انتخابی خود می تواند از دکو کرم یا رنگ موی سه صفر برای روشن کردن موهای خود استفاده نماید. مضاف بر این هر کدام از این دو در شرایط مختلف می توانند بهترین کارایی را برای شما در پی داشته باشند.

روشن کننده مو دکوکرم
روشن کننده مو دکو کرم یا سه صفر کدام بهتر است؟


روشن کردن موها با رنگ موی سه صفر

رنگ موی سه صفر نوعی رنگ مو است که در آن برای روشن کردن رنگ موها حداکثر تا پایه 5 نیازی به استفاده از پودر دکلره وجود ندارد. رنگ موی سه صفر موها را با کمرنگ کردن پیگمنت های مو روشن تر می کند. این رنگ مو با داشتن مقدار قابل توجهی آمونیاک، کوتیکول مو را باز کرده و باعث تسریع در رنگ پذیری موها می گردد. برای این منظور بایستی نسبت رنگ موی سه صفر با اکسیدان 2 به 1 باشد. بنا به توصیه آرایشگران حرفه ای برای دست یافتن به نتیجه مطلوب بهتر است پس از پروسه رنگ کردن و شستن موها از تونر برای رسیدن به رنگ موی دلخواه استفاده نمایید.

رنگ موی سه صفر
روشن کردن مو با سه صفر


نحوه استفاده از رنگ موی سه صفر

با استفاده از رنگ موی سه صفر می توانید پایه موهایتان را 5 درجه روشن نمایید البته به شرطی که رنگی روی موهایتان نداشته باشید و موهایتان به رنگی طبیعی باشند. برای این منظور می توانید از دو دستورالعمل های زیر استفاده نمایید.
یک روش اینکه رنگ موی سه صفر را با رنگ موی دلخواهتان ترکیب کرده و به موهایتان بزنید. برای این کار رنگ موی انتخابی خود را به نسبت دو به یک با رنگ موی سه صفر ترکیب نموده و اکسیدان 9 درصد را افزوده دوباره مخلوط نمایید و موهایتان را رنگ کنید. در این روش پایه مو تنها یک درجه روشنتر خواهد شد.

رنگ موی سه صفر
ترکیب سه صفر با رنگ موهای دیگر


روش دوم استفاده از رنگ موی سه صفر، ترکیب آن با اکسیدان به شرح زیر است:

  • به مقدار یک واحد رنگ موی سه صفر
  • به مقدار دو واحد اکسیدان 9 درصد

در داخل کاسه رنگ مو، ابتدا مقدار مشخص شده از رنگ موی سه صفر را بریزید و درون ظرف دو برابر مقدار رنگ مو اکسیدان اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید.
مخلوط را همانند رنگ مو بوسیله برس رنگ به موها می زنیم. کار رنگ کردن را از پشت سر شروع می کنیم. برای موهای رنگ نشده و طبیعی، نخست ساقه موها را رنگ زده و بعد به قسمت ریشه رنگ می زنیم و بعد از گذشت حدود 30 الی 45 دقیقه موها را می شوییم.

روشن کردن مو با رنگ موی سه صفر
روشن کردن رنگ مو با سه صفر


وقتی که موها به پایه 5 و رنگ نارنجی نزدیک شد، بعد از گذشت حدود دو روز و پروسه استراحت مو، برای دستیابی به رنگ دلخواه می توانید از رنگهای دیگر برای روشنتر شدن موهایتان استفاده نمایید. بهتر است پس از اینکه موهایتان را با سه صفر روشن کردید رنگ موهایی با پایه 5 و 6 را برای رنگ کردن موهایتان انتخاب نمایید.
در ادامه با آموزش ترکیب رنگ برای روشن کردن مو بدون دکلره و با استفاده از رنگ موی سه صفر همراه شما خواهیم بود.

وسایل مورد نیاز برای روشن و بلوند کردن مو بدون دکلره و با استفاده از رنگ موی سه صفر:

  • رنگ موی روشن کننده 
  • اکسیدان 9 درصد
  • برس مو
  • دستکش پلاستیکی
  • کاسه مخصوص رنگ مو 


فرمول ترکیب رنگ موی زیتونی با سه صفر

برای دستیابی به رنگ موی زیتونی بدون دکلره ابتدا موهایتان را با رنگ موی سه صفر یا همان e20 روشن کنید سپس بعد از گذشت دو روز از رنگ موهای سری m با پایه متوسط 5 یا 6 همراه با مقداری واریاسیون سبز و نقره ای را ترکیب کرده و به میزان دو برابر اکسیدان 9 درصد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و با استفاده از برس رنگ ترکیب را روی موها بگذارید. به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا رنگ روی موهایمان بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

ترکیب رنگ زیتونی با سه صفر
ترکیب رنگ زیتونی با سه صفر


 فرمول رنگ موی نسکافه ای بدون دکلره

ابتدا پایه مو را همانند نمونه قبلی با استفاده از سه صفر باز کرده سپس رنگ موی بلوند نسکافه ای به شماره 5 یا 6 به اضافه شماره 8 رنگ موی بلوند کاپوچینو را با یک نخود واریاسیون نقره ای با اکسیدان 9 درصد ترکیب کرده و روی موها گذاشته و 30 دقیقه صبر کرده می شویید.

آموزش ترکیب رنگ مو با سه صفر
فرمول ترکیب رنگ نسکافه ای با سه صفر


 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا رنگ موی سه صفر عوارضی دارد؟

    رنگ موی سه صفر عملکردی در حد واریاسیون دارد و درجه نفوذ آن نسبت به دکلره و رنگ های دیگر پایین است و با چند بار شست و شو رنگ پاک شده و کمرنگ می شود بنابراین رنگ موی سه صفر عوارضی خاصی در بر ندارد.
  2. آیا می توان از رنگ موی سه صفر به جای دکلره استفاده کرد؟

    دکلره نوعی ماده شیمیایی است که پیگمنت های مو را به طور کامل و برای همیشه خارج کرده و مو را تا زمان رویش مجدد روشن می کند و تا پایه 10 می تواند مو را روشن نماید. ولی رنگ موی سه صفر تنها برای مدتی کوتاه باعث خارج شدن پیگمنت های مو شده و باعث روشن شدن مو برای مدت محدود می شود. پس به هیچ عنوان نمی تواند یک جایگزین مناسب برای دکلره باشد.
  3. رنگ موی سه صفر برای استفاده در چه مواقعی مناسب است؟

    رنگ موی سه صفر چون مقاومت و نفوذ پایینی ندارد برای خانم هایی که خواهان تنوع رنگ در موهایشان هستند و ترجیح می دهند زود به زود رنگ موهایشان را عوض کنند مناسب می باشد.
  4. آیا می توان از رنگ سه صفر برای مش کردن نیز استفاده کرد؟

    نخیر به دلیل اینکه رنگ موی سه صفر توانایی روشن کردن موها را بیشر از پایه 5 ندارد نمی تواند در مش استفاده شود.
  5. از رنگ موی سه صفر در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

    بهتر است از رنگ موی سه صفر فقط برای روشنتر کردن رنگ در موهای تیره و هایلابت کردن موها استفاده شود. هم چنین از سه صفر می توان برای روشن کردن رنگ موهای دیگر در ترکیب آنها استفاده نمود.
  6. از روی موی روشن شده با رنگ سه صفر چه رنگهایی را می توان استفاده کرد؟

    برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است از روی موی روشن شده با سه صفر از رنگ موهایی با پایه متوسط و در حدود 5 تا 7 استفاده نمایید تا حداکثر ماندگاری را به شما بدهند.
مطلب مفید بود؟
27
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی