تهران

بیوگرافی عارفه معماریان بازیگر سریالهای پایتخت و مانکن

بازیگرسینما وتئاتر
عارفه معماریان بازیگر با استعداد و موفقی است که برای اولین باردرسریال نمایش خانگی مانکن در نقش بهاره خواهر کاوه خوش درخشید و دیده شد. عارفه معماریان درسریال پایتخت 6 در نقش طاهره دختر محمود نقاش ایفای نقش کرد. او درفیلم سینمایی دوروز تاماندن خوش درخشید.

بیوگرافی وعکس ها زیبا از عارفه معماریان

عارفه معماریان متولد 13 تیر 1370در شهر مشهد است. او اصالتا شاهرودی است. پدر خانم معماریان کارمند است و دوخواهر به نام آزاده و عادله دارد.عارفه معماریان به دلیل علاقه زیادی که به بازیگری وفعالیت های هنری داشت به بازیگری درتئاتر پرداخت و بازیگری را از تئاتر شروع کرد.او دانش آموخته بازیگری است ومسیر بازیگری خود را به صورت حرفه ای ازتئاتر مشهد شروع کرد وپس از چند بازی در تئاتر به کارگردانی تئاتر پرداخت وخوش درخشید وبعد از مدتی به تهران مهاجرت کرد و  برای بازی در سریال نمایش خانگی مانکن در نقش بهارسوفیان ایفای نقش کرد.

عکس کودکی عارفه معماریان
عکس کودکی عارفه معماریان

شروع بازیگری عارفه معماریان

خانم عارفه معماریان از سال 80 کار خود را با بازی در تئاتر درمشهد شروع کرد وتجربه های مختلفی در زمینه فعالیت هنری در تئاتر بدست آورد.او فعالیت حرفه ای خود را ازسال 90به صورت حرفه ای شروع کرد. او درسال 97درسریال نمایش خانگی مانکن در کنار بازیگرانی مطرح همچون محمدرضافروتن، مریلا زارعی، حسین پاکدل وامیرحسین آرمان درنقش بهاره خواهر کاوه ایفای نقش کرد. این اولین تجربه وی در نمایش خانگی بود که بسیار خوش درخشید. او برای اولین بار در فیلم سینمایی دو روز تا ماندن ایفای نقش کرد و مقابل دوربین سینما قرار گرفت. اولین کار او در تلوزیون در پایتخت 6 بود که درنوروز 99برروی آنتن رفت. خانم معماریان در سریال پایتخت در نقش طاهره دختر محمود نقاش بود که نقی شخصیت اصلی پایتخت قبلا خواستگار طاهره بوده و طاهره جواب منفی به وی داده بوده ومدتی بعد خودش ازدواج میکند و جدا میشود و درپایتخت 6 که ازاین شخصیت رونمایی میشود. چون در سری های گذشته فقط اسم شخصیت در داستان بود اما در پایتخت 6 ارسطو عاشق طاهره دختر محمود نقاش داستان می شود.

عارفه معماریان بازیگر بااستعداد تئاتر

کارنامه هنری عارفه معماریان

عارفه معماریان در دوفیلم کوتاه همچون یازده و روزی روزگاری ایفای نقش کرده است. او در درفیلم سینمایی دوروز تا ماندن به کارگردانی عمار خطی ایفا نقش کرده است. خانم معمماریان در چند تئاتر همچون رادیکال 2، دیکتاتور عاشق، اطلسی های لگد مال شده، پایان بدون نقطه، به اتفاق بانو، قوی تر و کاش خوابت را ندیده بودم بازی کرده است. او برای اولین بار درسریال نمایش خانگی به اسم مانکن به کارگردانی آقای سهیلی زاده در نقش بهاره صوفیان خواهر کاوه صوفیان ایفای نقش کرد وبسیار خوش درخشید و به دل مخاطبان نشست. ساخت این سریال اسفند 97است،از شهریور سال 98به صورت پخش نمایش خانگی به صورت هفته ای یک قسمت به پخش رسید ویکی از کارهای پرمخاطب آقای سهیلی زاده شد. که باعث شهرت خانم معماریان شد،این فیلم عاشقانه همراه با حوادثی خاص برای رسیدن دو عاشق واقعی بود.

تئاتر قوی تر به کارگردانی عارفه معماریان، تجربه کارگردانی تئاتر  درکارنامه هنری این هنرمند است.به گفته خانم معماریان یکی از دلایل اینکه وی فعالیت هنری کمتری دارد این است که پشنهاد نقش های مشابه زیاد می شود ودوس ندارد در نقش های مشابه بماند. این هنرمند باتشکیل گروه تئاتر از فعال ترین وپرکارترین بازیگر در زمینه تئاتر می باشد.

عارفه معماریان بازیگر سریال مانکن
عارفه معماریان بازیگر سریال مانکن
تصاویر عارفه معماریان
تصاویر عارفه معماریان
تصاویر عارفه معماریان
تصاویر عارفه معماریان
عارفه معماریان

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی