تهران

بیوگرافی آوا دارویت بازیگر ایرانی ایتالیایی

بیوگرافی آوا دارویت
آوا دارویت یکی از بازیگران جوان و آینده دار کشورماست که اصالتی ایرانی ایتالیایی دارد. برای آشناتر شدن با این بازیگر و فعالیت های هنری او تا انتها با ما همراه باشید.

بیوگرافی آوا دارویت بازیگر ایرانی ایتالیایی

آوا دارویت یکی از بازیگران جوان ایرانی است که در خارج کشور به دنیا آمده، اما مسیر زندگی او را باز به کشور برگردانده است.

آوا دارویت در روز بیست و دوم شهریور ماه سال 72 در ایتالیا به دنیا آمد. پدر او، پیترو دارویت ایتالیایی بوده و اصالتا اهل شهر رویت ایتالیاست و مادر او، منظر دارویت ایرانی است. همچنین او دارای یک برادر کوچک به نام آرمان نیز هست.
آوا دارویت تا سن 7 سالگی ساکن ایتالیا بود اما تقریبا در سال 1379 بود که به واسطه شغل پدرش به ایران بازگشت. خانواده دارویت در شهر میانه آذربایجان زندگی کردند و آوا توانست تا تحصیلات ابتدایی را در آنجا بگذراند.

آوا دارویت و مادرش
آوا دارویت و مادرش

او در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده و دارای مدرک فوق لیسانس نیز هست. پدر آوا ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادر او معمار است. خانواده آوا خیلی زود با زندگی در ایران خو گرفته و به فرهنگ ایرانی علاقه مند شدند.
آوا دارویت اکنون 26 ساله است و هنوز ازدواج نکرده. البته برای خانم دارویت نیز مانند بسیاری از بازیگران جوان شایعاتی درباره ازدواج مطرح شده که این شایعات تکذیب شد.

آوا دارویت
آوا دارویت

زندگی حرفه ای آوا ارویت

بسیاری از هنرمندان اولین کارهای تلوزیونی را با سریال ها یا فیلم های کوچک آغاز می کنند اما این مسئله برای آوا دارویت متفاوت بود. وی اولین نقش آفرینی را در سریال معروف معمای شاه ایفا کرد و مسیر پیشرفت خود را از آنجا آغاز کرد. خانم دارویت بازیگری را به صورت آکادمیک و با شرکت در کلاس های بازیگری آغاز کرده است.
نقطه اوج کار آوا دارویت را می توان در سریال هست و نیست دانست. او در این سریال به خوبی نقش خود را ایفا کرد و از همانجا معروف شد. پس از آن در سریال ترور خاموش نیز به ایفای نقش پرداخت که در آنجا نیز توانسته تا نمایش خوبی را از خود به نمایش بگذارد. از دیگر کارهای او می توان به حماسه پارسا، اسکی باز، چهارشنبه خون به پا می شود و… اشاره کرد.

آوا دارویت

یکی دیگر از نمایش های بسیار خوب این بازیگر در سریال وارش بود. آوا دارویت در این سریال نمایش بسیار خوبی را در نقش "نوبر" دختر "میر بابا" ایفا کرد که تحسین بسیاری از مردم و اصحاب رسانه را بر انگیخت. او همچنین در این سریال نقش یک مربی مهدکودک را نیز دارد و در نهایت با یکی از شخصیت های اصلی سریال به نام یوسف ازدواج می کند.

آوا دارویت در سریال وارش
آوا دارویت در سریال وارش

افتخارات آوا دارویت

آوا دارویت توانست به واسطه سینمایی اسکی باز به جشنواره فیلم المپیا در یونان برود. این فیلم همچنین 7 پروانه زرین در 30 امین جشنواره بین المللی فیلم های سینمایی کودکان و نوجوانان را دریافت کرد و پر افتخار ترین فیلم این جشنواره شد. همچنین اسکی باز کاندیدای آسیا پاسفیک نیز شده بود که در این جشنواره نتوانست جایزه ای بگیرد.

آوا دارویت

 

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی