تهران

زندگی نامه و عکس های آریا عظیمی نژاد داور عصر جدید

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد
آریا عظیمی نژاد آهنگ ساز و ترانه سرا فعال حال حاضر است که در طی سال های فعالیت خود آثار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. آریا عظیمی نژاد یکی از داوران برنامه محبوب عصر جدید بود که در این برنامه بیشتر از پیش دیده شد. در این مقاله بیوگرافی او رامطالعه می‌کنید.

زندگینامه و عکس های آریا عظیمی نژاد داور عصر جدید 

آریا عظیمی نژاد یکی از هنرمندان خوب کشور ماست که بسیاری از  کارهای  او در عرصه موسیقی را نشنیده ایم. در صورتی آثار بسیار ارزشمندی بویژه در زمینه موسیقی فیلم خلق نموده است. حضور وی در برنامه پر طرفدار عصر جدید سبب شد تا مردم بیشتر او را ببینند و با او و کارهایش آشنا شوند. برای اشنایی بیشتر با زندگی شخصی آریا عظیمی نژاد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد 

آریا عظیمی نژاد متولد پنجم اردیبهشت سال 1352 است او در شهر تهران متولد شده و در یک خانواده هنری بزرگ شده است. پدر او جمشید عظیمی نژاد از فعالان حوزه تلویزیون در سال های اول انقلاب بود، جمشید عظیمی نژاد با کارهای کودک و نوجوان همانند برنامه خانه عروسک ها معروف شد و خود را معرفی کرد. توانایی و استعداد آریا عظیمی نژاد از سنین پایین توسط پدرش کشف شد. پدر آریا با آموزش های خوب و جهت دهی به استعداد پسرش توانست او را به عنوان یکی از هنرمندان مطرح کشور معرفی کند. آریا عظیمی نژاد در کودکی نواختن ساز سه تار را از پدرش آموخت و در 16 سالگی به کلاس های استادان خوب همانندمحمود تاجبخش و جلال ذوالفنون رفت.مهارت بسیار بالای آریا عظیمی نژاد نه تنها در سطح کشور بلکه در جهان نیز اثبات شده است. او در مسابقات و جشنواره های داخلی و خارجی بسیاری موفق به کسب مقام های ارزشمندی شده است. 

آریا عظیمی نژاد

 

آریا عظیمی نژاد

همسر آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد سال هاست که ازدواج کرده و او از این ازدواج یک پسر دارد. 
آریا عظیمی نژاد یک برادر هنرمند همانند خود به نام نیما عظیمی نژاد دارد. نیما نیز همانند آریا موسیقی کار می‌کند و این کار را از ابتدا به کمک پدرش شروع کرده است. نیما عظیمی نژاد در حال حاضر نوازنده سه تار و صدا برداراست و در این حوزه فعالیت می‌کند. 

همسر آریا عظیمی نژاد
عنوان

آریا عظیمی نژاد بیشتر تمایل به سمت موسیقی های ساده دارد و از موسیقی های پیچیده استقبال زیادی نمی‌کند، آریا دلیل این نوع سلیقه خود را این گونه بیان کرده است که موسیقی باید بتواند با هر مخاطبی ارتباط برقرار کند که این امر توسط موسیقی های پیچیده به ندرت اتفاق می‌افتد. در مورد خصوصیات اخلاقی اقای عظیمی نژاد می‌توان گفت که او فردی کم صحبت و آرام است و می‌تواند به خوبی احساسات درونی خود را کنترل کند. او فردی خانواده دوست است اما از حضور در جمع ها و دورهمی ها معمولا دوری می‌کند.
 

آریا عظیمی نژاد

فعالیت هنری آریا عظیمی نژاد

تحصیلات آریا عظیمی نژاد نیز در حوزه موسیقی بوده است. او در سال 1372 در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد فرهنگ و هنر پذیرفته شد  و به تحصیل در این زمینه پرداخت. آریا عظیمی نژاد در آن سال ها با استادانی همچون مصطفی کمال پورتراب و فرهاد فخرالدینی آشنا شد که کمک زیادی به موفقیت وی کردند. شروع فعالیت هنری آریا عظیمی نژاد را به صورت حرفه ای می‌توان در سال دوم دانشگاه او معرفی کرد. در این دوره با اجرای موسیقی تئاتر شروع به کار کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی قابلیت های خود را به نمایش گذاشته و به عنوان نامزد دریافت بهترین موسیقی در جشنواره بین المللی تئاتر دست یابد. 

آریا عظیمی نژاد

پس از آن عظیمی نژاد با کار های مختلف سینمایی و تلویزیونی موفقیت های بسیاری کسب کرد. اولین حضور آریا عظیمی نژاد در عرصه تلویزیون در سال 1377 با ساخت موسیقی سریال پزشکان اتفاق افتاد. کارگردانی این مجموعه توسط آقای مسعود کرامتی انجام می‌شد. 
آریا عظیمی نژاد در طی سال ها فعالیت خود توانست با ساخت موسیقی فیلم هایی همانند او یک فرشته بود و میم مثل مادر به عنوان نامزد دریافت بهترین موسیقی متن در خانه سینما معرفی شود. همچنین آهنگسازی او برای فیلم های فرزند خاک و طلا و مس نیز باعث کسب رتبه در جشنواره فجر شده است. 
آریا عظیمی نژاد از سال 1393 به بعد آثار درخشان بسیار زیادی را خلق نموده است که باعث محبوبیت هرچه بیشتر او شده است. از معروف ترین کار های او در طی این سال ها می‌توانیم به مجموعه محبوب پایتخت،  فیلم ع ش ق و شاهزاده روم اشاره کرد. البته حضور در مجموعه دودکش نیز از فعالیت های موفق آریا عظیمی نژاد به شمار می‌آید. 


آریا عظیمی نژاد در عصر جدید

مسابقه عصر جدید که در سال های اخیر تولید و پخش شد یکی از برنامه های محبوب صداوسیما ما لقب گرفته است. این مسابقه که توسط آقای احسان علیخانی اجرا شد دارای چهار داور زبده و هنرمند بود که توانایی خوبی در شناسایی استعداد ها دارند. آریا عظیمی نژاد یکی از داوران حرفه ای این برنامه است. آریا به عنوان سخت گیر ترین داور عصر جدید معرفی شده چرا که در طی مشاهده 42 اجرا به 19 اجرا رای منفی داد. نظر او در مورد این سخت گیریش این است که سخت گیری باعث شده تا سطح مسابقه و شرکت کننده ها بالا تر برود و شاهد رقابت جذاب تری در این مجموعه باشیم.

آریا عظیمی نژاد


 

مطلب مفید بود؟
4
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی