تهران

چطوری برس مو مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب برس مناسب مو
در این مقاله درباره انواع برس، نوع برس، کاربرد هر برس، طرز صحیح استفاده از برس و بهداشت و تمیز نگه داشتن برس مو برایتان جمع آوری شده است. با مجله تیجور همراه ما باشید.

چطوری برس مو مناسب انتخاب کنیم؟ 

انتخاب انواع برس مو به جنس موی افراد و شکل ظاهری و نوع طراحی برس صورت می‌گیرد. اگر برس مناسبی را انتخاب کنید سلامت موهای شما تضمین می شود. برس زدن مو یکی از معمول ترین و ابتدایی ترین کاری است که افراد انجام میدهند و اگر برس انتخابی شما مناسب باشد باعث ایجاد موخوره، ریزش مو و مشکلات دیگری می شود. هنگام خرید یک برس خوب باید چه ویژگی هایی را در نظر بگیرید تا بتوانید به خوبی موهای خود را مرتب کنید به طوری که به پوست سر و موهای شما آسیب وارد نشود.

برای این منظور اگر جنس موهای برس به جای پلاستیک از جنس نایلون باشد بهتر است. موهای برس نایلونی از انعطاف بیشتری برخوردارند و موجب آسیب رساندن کمتری در مو می شوند. از برس هایی که دسته آرگونومیک دارند تهیه کنید چون باعث می شود که آن را بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری هنگام برس زدن موهای خود داشته باشد.  یک برس خوب یک بالشتک پارچه ای در انتهای موهای برس دارد. این بالشتک باعث می شود که موهای شما هنگام شانه کردن با برس کمتر آسیب ببیند. برسی را بخرید که انتهای موهای آن گرد باشد این گردی سبب می‌شود سر موهای برس پوست سر شما را آسیب نرساند و زخمی نکند و موهای برس که از از هم جدا و تکی تکی باشند بهتر از موهای بهم چسبیده است. 


انواع برس مو از نظر جنس

 1.برس های ساخته شده از نایلون مصنوعی

برس های ساخته شده از نایلون مصنوعی
برس های ساخته شده از نایلون مصنوعی

این برس ها که از مشتقات نفتی تهیه می‌شوند از متداول ترین الیاف مصنوعی هستند. موهای این برس شبیه موهای مصنوعی است. این برس ها برای موهای ضخیم مناسب است و ضخامت و سختی برس ها بیشتر از انواع برس های دیگر است. برای کسانی که موهای فرفری و در هم فرو رفته دارند مناسب است همینطور برای کسانی که موهای خشک و خشن دارند نیز به کار می روند. نایلون می توانند تارهای موهای را از یکدیگر بازکند. 

2. برس های فلزی

چطوری برس مو مناسب انتخاب کنیم؟
برس های فلزی

این برس ها برای موهای سخت و گره خورده مناسب می باشند. کسانی که موهای سخت و خشن دارند از برس‌های فلزی استفاده کنند. نکته‌ای که باید موقع استفاده از این برس ها توجه کرد این است که چون این برس ها طراحی خشن دارند باید هنگام شانه زدن موهای خود مراقب باشید. همچنین از قرار دادن این برس ها در حرارت اجتناب کنید چون سریع داغ می شوند و به پوست سر و بافت مو آسیب می رساند. البته بعضی برس های فلزی دارای قسمت توپی شکل لاستیکی در بخش بالایی دندانه دارند که برای جلوگیری از آسیب دیدن تار موهای خشک ایجاد شده است. 

3. برس مو ساخته شده از موی گراز

برس ساخته شده از موی گراز
برس ساخته شده از موی گراز


موی بدن گراز طبیعی ترین ماده برای ساخت برس است. این موها قوی و خشن هستند و مواد شیمیایی و پلاستیکی ندارند و همچنین همین امر باعث می‌شود آسیبی به موها وارد نشود. برس هایی که از موی گراز ساخته شده اند برای موها با تارهای ریز و متوسط مناسب می باشد. 

4.برس چوبی

برس چوبی
برس چوبی


استفاده از برس های چوبی برای کسانی که موهای خشک و شکننده و بلند و باریک دارند مناسب است چون این فشار کمتری به مو وارد می کند. این برس ها پرطرفدار هستند و شکل ظاهری آن به برس های معمولی شباهت دارد و تفاوت آن با دیگر برس ها این است که تمام قسمت های آن از چوب  ساخته می شود. این برس ها برای افرادی که موهای مجعد و گره‌خورده دارند مناسب نیست. در بعضی از برس های چوبی لابه لای دانه های چوبی موهای الیاف نایلونی هم قرار می‌گیرد تا انعطاف پذیری کافی را برای شانه کردن مو فراهم کند.

 

انتخاب برس مناسب مو کار مشکلی نیست اگر بدانید که چه کاری می خواهید با آن انجام بدهید. میخواهید موهای صاف داشته باشید یا حالت دار یا  اینکه می خواهید موهای مجعد داشته باشید. برای اینکه بتوانید بهترین حالت مو را داشته باشید باید اطلاعات داشته باشید که هر یک از این برس ها به چه کاری می آید و می توانید برس مناسب مو را انتخاب کنید. 


کاربرد های انواع برس  مو 

1.برس پارویی

برس پارویی
برس پارویی

برای برس زدن معمولی مو و باز کردن گره مو از برس‌های پارویی استفاده کنید این برس ها دانه های انعطاف پذیر و کف آن بالشتی می باشد. شانه زدن مو با برس سبب می شود تا گره های داخل مو  راحت باز شود و صدمه به موها وارد نشود. از برس هایی که کف آن ها نرم نیست و مستحکم است استفاده نکنید. شانه زدن را از پایین مو شروع کنید و بعد از اینکه گره پایین موی شما باز شد بعد بالای مو را برس بزنید.

2.برس های دانه دار بادی

برس دانه دار
برس های دانه دار بادی

برس های دانه دار بادی برای خشک کردن سریع مو می باشد. اگر فقط می خواهید موهای خود را خشک کنید این برس ها مناسب می باشد. انتهای بعضی از این برس ها شکافی دارد که باعث می شود مدت زمان خشک کردن و حالت گرفتن مو کاهش پیدا کند. برای استفاده از موس مو این برس ‌ها بهترین گزینه است. 

3.برس گرد کوچک

برس کوچک گرد
برس گرد کوچک

این برس برای مدل دادن چتری ها و همچنین موهای نازک و شکننده مناسب است اگر موهای شما خیلی نازک و شکننده است از این برس استفاده کنید و از برس‌های فلزی استفاده نکنید چون موهای شما را به راحتی می سوزاند و به آن ها آسیب می‌رساند. 

4.برس گرد بزرگ با دانه های مویی زبر

برس گرد با دانه های مویی زبر
برس گرد با دانه های مویی زبر

برس گرد بزرگ با دانه های مویی زبر برای حالت دادن موهای بلند کاربرد دارد اگر قصد دارید موهای خود را در منزل مانند آرایشگاه ها حالت دهید از این برس ها استفاده کنید. دانه‌های مویی این برس ها که به صورت پر و کنار هم قرار گرفته اند فشار زیادی ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود هر دسته از مو را که سشوار می‌کشید براق تر و صاف تر شود. 

5.برس های پهن و چهارگوش

برس گرد و چهارگوش
برس گرد و چهارگوش

این برس ها برای صاف کردن موهای بلند و خشک کردن سریع آن ها مناسب است هر چقدر پهن تر و صاف تر باشد بیشتر می توانند موها را صاف و ابریشمی حالت دهد. مخصوصاً اگر موهای بلندی دارید این برس را انتخاب کنید. به خصوص وقتی می‌خواهید موهای خود را سریع سشوار کنید. چون موهای زیادی را پوشش می دهد و زمان کمتری را می گیرد. 

6.برس حالت دهنده

بوس حالت دهنده
برس حالت دهنده


از برس حالت دهنده برای حجم دادن به ریشه موهای خود  استفاده کنید. این برس ها به خاطر انعطاف خاص و دانه‌هایی که در یک جهت قرار دارند به این نام معروف شده اند. این برس ها نرم هستند و در پشت آنها کوسن قرار دارد و سوراخی در آن وجود ندارد. این برس ها به ریشه موها به طور زیادی حجم می دهد و برای پوش دادن موها به سمت بالا یا ایجاد فر در آن ها کاربرد دارد. البته اگر موها ضخیم‌تر باشد بهتر می‌توان چنین حالت هایی به آن ها داد. این برس ها دو نوع هستند مصنوعی و دانه های طبیعی. 
نوع طبیعی این برس ها آسیب کمتری به مو می‌رساند. 

7.برس بالشت دار

برس بالشت دار
برس بالشت دار

برس های بالشت دار برای موهای متوسط تا بلند و ضعیف مناسب است. چینش گرد دانه‌های برس باعث می‌شود که موها کمتر وز شوند. این برس ها در دو مدل مختلف وجود دارند: دانه ها از جنس طبیعی و دانه ها از جنس مصنوعی، که هر دو برای باز کردن گره مو مناسب است. اگر دوست دارید موهای شما بعد از برس کشیدن نرم تر و حالت پذیرتر شوند این مدل برس را انتخاب کنید. یک طرف این برس دارای بالشت پلاستیکی است که همین امر موجب جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در موقع شانه کردن می شود و هم حالت گرد برس با پوست سر هماهنگی داشته و پوست را خراش نمی دهدو به آن آسیب نمی رساند. به خصوص اگر پوست کف سرتان حساس می باشد این برس را انتخاب کنید تا موها را کمتر بکشد. 

8.برس های بیضی

برس بیضی
برس های بیضی

اگر شما جزء افرادی هستید که موهای پرپشت، ضخیم و زبری دارید و موهایتان گره می‌خورد این برس را انتخاب کنید. چون طراحی این برس به شکلی است که دانه‌های آن به راحتی در عمق مو ها نفوذ می کند بدون اینکه موها را خیلی بکشد. و به آن ها فشار زیادی بیاورد. اگر موهای شما فر است و یا کمی اکستنشن به آنها وصل کرده‌اید این برس‌ها مناسب می باشد چون با ملایمت و خیلی خوب موها را حالت دهد. این برس برای همه اعضای خانواده مناسب است. 

9.برس گرد و بزرگ

برس گرد و بزرگ
برس گرد و بزرگ

اگر می خواهید موهای حالت دار داشته باشید و به دنبال ایجاد موهای موج دار هستید. این برس را انتخاب کنید. برای صاف کردن موهای خیلی فر و یا موهای کوتاه نیز این مدل برس کاربرد دارد. 

10.برس دندانه چوبی

برس دندانه چوبی
برس دندانه چوبی

اگر جزو افرادی هستید که موهای فری دارید از برس های دندانه چوبی استفاده کنید چون این برس ها فشار کمتری به موهای ظریف شما می‌آورد و فر موها را نیز باز نمی‌کند. 

11.برس جدا کننده

برس جداکننده
برس جدا کننده

اگر موهای خود را لیر (لایه لایه) کوتاه کرده اید. یعنی مدل موهای شما خرد است به این مدل برس احتیاج دارید. چون آنقدر باریک است که می توان موها را بخش بخش و حالتشان را نشان داد و اگر موهای خیلی نازکی دارید از این مدل برس استفاده کنید و با آن به موهایتان حجم دهید. 

12. برس تونل دار

برس بالشت دار
برس تونل دار

برس های مربعی شکل که در آن ها سوراخی وجود دارد و وقتی برای خشک کردن به کار رود به موهای شما حجم می دهد زیرا هوا می‌تواند به راحتی زیر موها به چرخش در بیاید و تماس بیشتری با موها دارد و آنها را زودتر خشک می‌کند و هم پف به مو می‌دهد.

13.برس های گرد و استوانه ای

برس گرد و استوانه ای
برس های گرد و استوانه ای

این برس ها قطر متفاوت دارند و برای فر کردن یا پیچاندن مو به کار می‌روند. هنگامی که می خواهید موهای خود را با سشوار حالت دهید باید از برس های گرد و استوانه استفاده کنید. برس های که سرهای پلاستیکی و فلزی دارند  برای این کار مناسب می باشند. 

14.برس مو با بالشتک تخت

برس مو با بالشتک تخت
برس مو با بالشتک تخت

بالشتک برس به قسمتی گفته می‌شود که دانه های برس روی آن قرار گرفته است. این بالشتک که در طرح های متفاوت در انواع برس ها وجود دارد. اگر بالشتک برس تخت باشد. برای صاف کردن موها هنگام شانه زدن مناسب است. این برس ها سطح زیادی از موهای شما را پوشش می دهد و کمک می کند تارهای مو به راحتی از هم باز شوند به خصوص وقتی از روغن مو استفاده می‌کنید کمک می‌کند چربی‌های سالم در تمام موهای شما پخش شود. این برس ها برای موهای پرحجم و بلند مناسب می باشد. 

15.برس موی حرارتی

برس موی حرارتی
برس موی حرارتی

این برس ها معمولاً استوانه ای شکل هستند و بستر اصلی آن از سرامیک آلومینیوم مقاوم ساخته شده است. این سرامیک حرارت را به طور متعادل در تمام برس منتقل می‌کند و شانه کردن مو را راحت می کند. حرارت این نوع برس ها آنقدر نیست که به مو آسیب برساند اما اگر بیش از حد گرما افزایش ‌یابد یا شانه زدن را سریع تمام نکنید امکان اینکه موها بسوزد زیاد است.

 

برسهای بسیار لوکس و زیبا
برسهای بسیار لوکس و زیبا

حرف آخر برای داشتن برسی تمیز حتما باید پس از هر شانه زدن موهایتان در طول روز موهای اضافی را از برس بیرون بیاورید و حداقل ماهی یک بار آن را با آب گرم و صابون بشورید. اگر به آرایشگاه می روید برس مخصوص خودتان را ببرید. چون در آرایشگاه برس ها برای افراد مختلف استفاده می شود و امکان انتقال بیماری های پوستی و مو مثل: قارچ ها، شپش وکچلی وجود دارد. برس شما وسیله شخصی است و نباید دیگر اعضای خانواده از آن استفاده کنند.

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی