تهران

پایان سریال زخم کاری و نقدهای گوناگون به این سریال

نقد سریال زخم کاری
از زمان پخش سریال زخم کاری زمان زیادی نگذشته است اما با وجود استقبال زیاد تماشاگران از این سریال، منتقدان نقدهایی نیز به روند داستان و بازی بازیگران وارد کردند که منجر به ورود دوباره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روند داستان این سریال شده است. نقدها و تصاویر این سریال را در ادامه با هم می‌بینیم.

پایان سریال زخم کاری و نقدهای گوناگون به این سریال

سریال زخم کاری پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین سریال نمایش خانگی شد که توانست رکورد تماشای بینندگان را بزند. با پایان این سریال نقدهای گوناگون و مختلفی به فیلمنامه و بازیگران این سریال روانه شده است. سریال زخم کاری اولین تجربه سریال‌سازی محمد حسین مهدویان است که فیلیمو بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

سریال زخم کاری
آیا سریال زخم کاری متوقف می‌شود؟ نقدهای گوناگون به این سریال

موضوع سریال زخم کاری

این سریال ژانر اجتماعی و خانوادگی دارد. در خلاصه داستان زخم کاری آمده است: مالکی (جواد عزتی) یکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط ابراهیم ریز آبادی (سیاوش طهمورث) اداره می‌شود. ریز آبادی یکی از مدیران شرکت خود یعنی مالک را مامور می‌کند که برای بستن قرارداد نفتی با نروژی‌ها مذاکره کنند. هنگامی که نروژی‌ها قرارداد را با او می‌بندند و قصد واریز مبلغی چند میلیون دلاری را دارند مالک به همراه همسر خود (رعنا آزادی‌ور) تصمیم می‌گیرید که....

داستان زخم کاری
موضوع سریال زخم کاری

عوامل سریال زخم کاری

  • کارگردان: محمد حسین مهدویان
  • تهیه کننده: محمد رضا تخت کشیان
  • فیلم نامه نویس: محمود حسینی زاد
  • آهنگساز: حبیب خزایی فر
  • مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز

بازیگران زخم کاری

جواد عزتی، هانیه توسلی، رعنا آزادی ور، سعید چنگیزیان، عباس جمشیدی‌فر، الهه حصاری، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، منوچهر علیپور، کاظم هژیر آزاد، مه لقا باقری، سیاوش طهمورث، سارا حاتمی، مرتضی امینی تبار، نیوشا علیپور، مه یاس پازوکی

زخم کاری بازیگران
بازیگران زخم کاری

نقد سریال زخم کاری

در ابتدای پخش این سریال نقدهای مثبتی بر سریال زخم کاری وارد شد اما در حال حاضر که سریال تمام شده است، نقدهای منفی در رابطه با این سریال گفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین نقدهایی که در حال حاضر وجود دارد، انتقاد مجید اسلامی منتقد شناخته شده سینما و تلویزیون است.
مجید اسلامی در رابطه با این سریال در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

حالا بعد از لاتاری، درخت گردو و شیشلیک بسیار کمتر از قبل غافلگیر می‌شوم از دیدن این همه ضعف در بازی گرفتن، این همه تاکید بی‌مورد در نمایش، نکته‌های بدیهی و ناتوانی در میزانسن دادن به انواع موقعیت‌های داستانی در کار کارگردانی که دست کم ایستاده در غبارش در نظرمان امیدوار کننده بود.
همچنین در رابطه با قسمت اول این سریال نوشت:

در این سریال چیزی که توجهم را جلب کرد بیش از مکبث شباهت داستان این فیلم به فیلم ماه عسل فریدون گله بود. همان رقابت پسر و پسر خوانده، همان علاقه پسر خوانده به دختر، همان ویلای شمال و همان جلوه‌های پولداری. تنها خان بابا شده خان عمو و یا حاج عمو، همچنین به طرز عجیبی همگی همدیگر را پسر عمو و دختر عمو خطاب می‌کنند.

در ادامه مجید سلامی در رابطه با بازی رعنا آزادی‌ور نوشت:

البته مکبث هم هست و برای تاکید بیشتر لیدی مکبث داستان مدام بی‌دلیل میخندد و بعد با اخم حرف می‌زند و برای نمایش پیشگویی‌ها از دم دستی‌ترین ترفند (یک دختر بچه شهری) در جاده استفاده شده، در واقع مکبث بهانه‌ای است برای نمایش همان مساله‌ای که در همه این محصولات مشترک است.

همچنین در این رابطه برخی از رسانه‌ها هم از استعمال سیگار توسط بازیگران انتقاد کرده‌اند، این رسانه‌ها اعتقاد دارند که مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌تواند موجب تاثیر گذاری بر روی نوجوانان و جوانان داشته باشد. همچنین امکان دارد که افراد به تقلید از بازیگر محبوب خود یعنی جواد عزتی استعمال دخانیات را تقلید کنند.

نقد سریال زخم کاری
نقد سریال زخم کاری

شکایت از سریال زخم کاری

در چند روز گذشته شاهد انتشار خبری مبنی بر شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با سریال زخم کاری منتشر شد که در این رابطه روابط عمومی سازمان سینمایی توضیحی منتشر کرد که این توضیح به شرح زیر است:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتشار و پخش آثار تصویری در حوزه نمایش خانگی ضمن دفاع از مجوزهای صادر شده در خصوص محصولات فرهنگی فاقد مجوز مطابق رویه قانونی گزارشی به مراجع ذیربط ارسال می‌کند تا حقوق فعالانی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند پایمال نشود.
در رابطه با این موضوع معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا علی سعد در صفحه توییتر خود نوشت:

ساترا تمایلی به مطرح کردن سنگ اندازی‌ها در مسیر حمایتی خود از رسانه‌های صوت و تصویری را ندارد اما لازم است شفاف اعلام کنم:

"در روزهای گذشته وزارت ارشاد نسبت به پخش سریال زخم کاری به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است. دوستان در صورتی که با مردم صادق‌اند با تکذیبیه رسمی افکار عمومی را آگاه کند."

مطلب مفید بود؟
7
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی