تهران

آزادی 851 زندانی توسط محبوبیت محسن چاوشی

آزادی زندانی توسط محسن چاوشی
علی شمس، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: با کمک مخاطبان صفحه اینستاگرام آقای چاوشی تنها در سال‌ جاری در 19 مرحله و با معرفی مددجویان نیازمندی از 18 استان، زمینه آزادی 281 بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات فراهم شده است.

آزادی 851 زندانی توسط محبوبیت محسن چاوشی

نام هنرمند و خواننده مردمی محسن چاوشی را حتما شنیده‌اید. محسن چاوشی خواننده سبک پاپ در فضای مجازی کل فعالیت‌های خود را به خیریه اختصاص داده است و چون تعداد دنبال کننده‌های صفحه شخصی او بسیار زیاد است و از محبوبیت بالایی هم برخوردار است در نتیجه مشارکت مردمی در زمینه کمک به نیازمندان، بیماران و زندانیان غیرعمد با معرفی محسن چاوشی نیز بسیار زیاد است.

محسن چاوشی
آزادی زندانیان با همت محسن چاوشی

به نقل از گزارش خبرگزاری فارس، مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: در 2 سال اخیر تعداد 851 زندانی غیر بزهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور با رقم اهدایی هفت میلیارد و 450 میلیون تومانی علاقمندان و دنبال‌کنندگان صفحه اجتماعی محسن چاوشی از بند حبس رهایی یافته‌اند.
علی شمس با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی هنرمندان متعهد و مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد افزود: با کمک مخاطبان صفحه اینستاگرام آقای چاوشی در سال‌جاری در 19 مرحله و با معرفی مددجویان نیازمندی از 18 استان، زمینه آزادی 281 بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی از بند فراهم شده است که سهم دوست‌داران و حامیان این هنرمند در آزادی محکومان جرایم غیرعمد رقمی معادل 2 میلیارد و 50 میلیون تومان بود.
وی با اشاره به همکاری اخیر چاوشی در حوزه آزادی دردمندان گرفتار بند اظهار داشت: هشت مرداد و در زادروز تولد این هنرمند فرهیخته به مانند سال‌های قبل، وی هدیه سالروز میلاد خود را در قالب طرحی در جهت آزادی 43 زندانی خرمشهری مطرح کرد که با این فراخوان اعلام شده هواداران وی در مدت کوتاهی با واریز مبلغی معادل 200 میلیون تومان به حساب ستاد مردمی دیه استان خوزستان، زمینه آزادی همه محبوسان معرفی شده‌ را فراهم کردند تا به این مناسبت، بسیاری از مردان عائله‌مند و سرپرستان خانواده در زادگاه محسن چاوشی از بند رهایی یافته و در قالب یک هدیه تولد به این ستاد مردمی به آغوش گرم جامعه بازگردند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از تلاش خیران در راستای کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد افزود: وی با جمعیت 4.5 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و چند صد هزار دنبال‌کننده در توئیتر، نه برای کسب نام و نان بیشتر، که برای رفع مشکلات هموطنانش تلاش کرده و افزون بر رهایی دادن جوانان بسیاری را از پای چوبه‌دار و تامین دارو و اسباب درمان بسیاری از بیماران خاص، در وادی استخلاص زندانیان غیربزهکار هم اقدامات ماندگاری را رقم زده است.

روال آزادسازی و یا کمک به درمان از طریق محسن چاوشی به چه صورت است؟

به نقل از آقای بهمن بابازاده که مستقیم در برنامه گلریزان حضور داشتند به این صورت اعلام شده است که روند کار طبق توضیحات مشاور رسانه‌ای چاوشی به این ترتیب است که خانواده مقتول نامه‌ها و مجوزهای مورد نیاز را با تایید رسمی و مهر و امضای دادستانی آماده می‌کند. این پروسه گاهی چند ماه زمان می‌برد. ولی‌دم باید یک ویدئو تهیه کند و در اختیار گروه چاوشی قرار دهد که بر اساس آن اعلام رضایتش را با نام و مشخصات دقیق قاتل و مقتول اعلام کرده‌باشد. بعد از دریافت همه مجوزها و اعلام رضایت، شماره تماس گروه چاوشی در اختیار بانک قرار می‌گیرد تا پیامک‌های واریزی به حساب ولی‌دم، یعنی همان رقم‌هایی که طرفداران واریز می‌کنند به شماره تلفن‌همراه گروه چاوشی ارسال شود و آن وقت است که محسن‌چاوشی به طرفدارانش شماره حساب بانکی را اعلام می‌کند و گلریزان آغاز‌می‌شود.
تا امروز 44 نفر به این ترتیب آزاد شده‌اند و نزدیک به 80 نفر هم در نوبت گلریزان چاوشی هستند. بابازاده می‌گوید: برای انتخاب افراد اولویت‌هایی داریم مثلا سن زندانی مهم است، عمد یا غیرعمد بود یا برخی حساسیت‌ها و ملاحظات عرفی و فرهنگی.
 

محسن چاوشی
محسن چاوشی در صدر کمک کنندگان به نیازمندان و زندانیان غیرعمد

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی