تهران

مدل موی چتری برای چه فرم صورتی مناسب است

مدل موی چتری مناسب فرم صورت
اگر قصد دارید مدل موهای خود را چتری بزنید و تغییری اساسی در ظاهر خود ایجاد کنید این مقاله برای شماست. مدل موی چتری مدلی پرطرفدار است که مهم‌ترین نکته در رابطه با آن این است که مدلی را انتخاب کنید که با فرم صورت شما هم‌خوانی دارد و به اصطلاح به صورت شما می‌نشیند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مدل موی چتری برای چه فرم صورتی مناسب است

مدل موی چتری یکی از پرطرفدارترین مدل موها در بین دختران جوان و خانم‌ها است اما این مدل مو انواع مختلفی دارد که شامل مدل چتری دخترانه بلند، چتری عروسکی، چتری صاف، موی چتری دخترانه کوتاه، مدل چتری کج و ... می‌شود که هر کدام آن‌ها برای هر فرم صورتی متفاوت است. قبل از کوتاه کردن موی چتری ابتدا شما باید بدانید که فرم صورت شما چه مدلی است که متناسب با آن موی خود را کوتاه کنید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که کدام مدل موی چتری مناسب شماست تا دچار خطا نشوید. با انواع مدل موی چتری همراه ما باشید.

مدل موی چتری
مدل موی چتری

چه مدل موی چتری مناسب فرم صورت ماست؟

برای این که مدل موی چتری مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

مشورت گرفتن از آرایشگر حرفه‌ای:  برای این که مطمئن شوید که موی چتری برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید از یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کند که چه مدل چتری و یا چه مدل مویی برای صورت شما مناسب‌تر است تا زیباتر به نظر برسید. از تجربه متخصصان زیبایی و آرایشگران مخصوص مو غافل نشوید.

مراجعه به مجلات و یا عکس بازیگرانی که مدل موی چتری دارند: یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید متوجه شوید که مدل موی چتری را دوست دارید یا خیر، این است که به عکس بازیگران و یا افرادی که مدل موی چتری دارند مراجعه کنید. اگر جنس مو، فرم صورت و اندازه پیشانی آن شخصی که مشاهده می‌کنید با شما یکی باشد می‌توانید به این نتیجه برسید که آن مدل مو مناسب شماست یا خیر. البته سلیقه شخصی خود را نیز حتما در نظر داشته باشید.

مدل موی چتری برای انواع صورت
چتری را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید

مدل موی چتری برای  فرم صورت های گرد

خانم‌های که فرم صورت‌شان گرد است، بهترین مدل چتری، مدل چتری فرق کج است. مدل چتری کج، به گونه‌ای است که موهای‌تان به یک سمت از صورت شما (هر سمتی که دوست داشته باشید) متمایل است. چتری فرق کج که پر و ضخیم است برای صورت گرد بسیار مناسب است و زیبایی شما را دو چندان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این تغییر استقبال کنید.

اگر برای تشخیص فرم صورت خود که گرد است یا خیر، دچار مشکل شدید می‌توانید با اندازه گیری فاصله بین قسمت بالایی دو گونه از همدیگر (یعنی فاصله بین گوشه خارجی چشم راست تا گوشه خارجی چشم چپ) و طول صورت خود (یعنی فاصله بین خط رویش مو تا چانه) کاملا متوجه شوید. اگر این دو عدد تقریبا به هم نزدیک بودند و چانه شما زاویه خیلی تندی نداشت، می‌توانیم نتیجه بگیریم که فرمصورت شما گرد است.

چتری برای پیشانی کوتاه
مدل موی چتری برای پیشانی کوتاه

مدل مو چتری برای فرم صورت مربع

اگر شما جز افرادی هستید که صورت‌های مربعی شکل دارند بهتر است که از موی چتری پر پشت و صاف دوری کنید. زیرا این مدل مو شکل مربعی فک شما را بیشتر نشان داده و باعث بزرگ دیده شدن فک شما می‌شود. بهترین و زیباترین مدل برای فرم صورت شما موهای چتری صاف کم پشت است که تا پایین ابروها باشد و یا این که چتری یک طرفه به یک سمت صورت باشد. این مدل چتری چهره شما را جذاب‌تر می‌کند.

مدل موی چتری
مدل مو چتری برای صورت مربع

مدل موی چتری برای فرم صورت بیضی

خانم‌هایی که فرم صورت بیضی شکل دارند، مدل چتری پرده‌ای بسیار برای‌شان مناسب‌تر خواهد بود. این مدل که از فرق وسط باز می‌شود، می‌تواند صورت شما را متقارن و جذاب‌تر نشان دهد و شما را زیباتر کند. پس اگر قصد کوتاه کردن موی چتری دارید این مدل بهترین گزینه برای شما بسیار مناسب است. 

مدل موی چتری برای صورت بیضی
مدل موی چتری برای صورت بیضی

مدل موی چتری برای فرم صورت مستطیل

برای کسانی که صورت‌هایی به شکل مستطیل دارند بهترین گزینه و زیباترین مدلی که به فرم صورت‌شان می‌آید این است که موهای چتری کم پشت و صاف داشته باشند و یا این که به یک طرف صورت چتری خود را کج کنند. زیرا این باعث زیباتر نشان دادن این فرم صورت‌ها می‌شود. بهتر است برای این فرم صورت از کوتاه کردن موهای چتری صاف و پر پشت دوری کنید زیرا باعث می‌شود که قسمت مربعی شکل صورت‌تان بیشتر نمایان شود.

چتری برای پیشانی کوتاه
مدل موی چتری برای فرم صورت مستطیل

مدل موی چتری برای فرم صورت قلبی

خانم‌هایی که فرم صورت‌ قلبی شکل دارند باید موهای چتری باریکی داشته باشند تا زیبایی آن‌ها را دو چندان کند. به دلیل این که وقتی روی پیشانی ریخته می‌شود قسمت‌هایی از صورت که بزرگ هستند و زیادی نمایان می‌شوند را کمی کوچک‌تر نشان دهد و گونه‌ها را بیشتر نمایان کند. پس بهترین گزینه برای این فرم صورت مدل چتری باریک است. 

مدل موی چتری
مدل موی چتری برای فرم صورت قلبی

مدل موی چتری برای صورت مثلثی

خانم‌هایی که فرم صورت‌شان مثلثی شکل است به دو شکل می‌توانند چتری کوتاه کنند. 1. موهای چتری صاف پرپشت 2. موهای چتری صاف کم پشت

زیرا زیبایی که این مدل‌های مو به شما می‌دهند باعث می‌شوند صورت شما به لحاظ فرم تعادل بهتری داشته باشد. 

مدل موی چتری برای فرم صورت مثلث
مدل موی چتری برای فرم صورت مثلثی

 مدل موی چتری برای فرم صورت‌ لوزی

اغلب خانم‌هایی که فرم صورت لوزی شکلی دارند، فکر می‌کنند که نمی‌توانند مدل موی چتری کوتاهی داشته باشند، اما باید بگویم که اتفاقا فرم صورت شما طوری است که تمام مدل‌های چتری به شما می‌آید و شما طبق سلیقه شخصی‌تان می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید و اصلا هم نگران نباشید.

مدل موی کوتاه برای صورت کشیده
مدل چتری موی کوتاه برای صورت‌های کشیده

 

مطلب مفید بود؟
637
108
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی