تهران

مدل لباس های سریال بازی تاج و تخت فصل 8

مدل لباس سریال بازی تاج و تخت
با شروع فصل هشتم " Game of Thrones" یا همان "بازی تاج و تخت" از شبکه اچ بی او ،طراح صحنه و لباس این سریال،" میشل کلاپتون"،با ایده های متفاوت تری نسبت به فصل های قبلی ،به طراحی لباس پرداخته بطوریکه سبک طراحی لباس در سریال تاج و تخت با تاکید بیشتر بر القای پیام هر یک از شخصیتهای سریال است.

در فصل جدید دو مدل مختلف طراحی لباس در سریال بازی تاج و تخت اتفاق افتاده است. از یک طرف می بینیم که لباس چند نفر از شخصیتها تفاوتی با قسمت های قبلی این سریال نداشته است. که شاید یک دلیل فاصله ی زمانی کوتاه بین تهیه و پخش دو فصل 7 و 8  از Game of Thrones بوده و  طراحان هم فرصت زیادی برای ایده پردازی لباسهای همه بازیگران نداشته اند. 

"برینی "هنوز زرهی که "جیم" در سیزن چهارم به او داد را به تن دارد. "هاوند" را  هم با همان زره چرمی از فصل هفتم می بینیم. "گری ورم "و "میساندی" هم با همان یونیفورمهای سیاه رنگ در فصل 8سریال بازی تاج و تخت ظاهر خواهند شد.

از طرف دیگر لباسهای جدید و کاملا متفاوت شخصیتهای دیگرِ این سریال است.

طراحی خاص لباس" سانسا "در سریال بازی تاج و تخت

قبل از همه با مدل لباس شخصیت "سانسا استارک" شروع می کنیم.

تا چند وقت پیش ، "سوفی ترنر" ، بازیگر این نقش در جایی گفته بود که برای اولین بار ،" سانسا " در فصل هشتم سریال ، زره چرمی می پوشد:

" ایده ما این بود که سانسا زره چرمی محافظی داشته باشد که از بالا تا پایین دکمه میخورد . من میخواستم که با این لباس ، ظاهر سانسا بیشتر به جنگجو ها بخورد. انگار که او جنگجوی سرزمین وینترفل است. "

همین مدل لباس "سانسا"در پوستر سریال هم آمده است :

مدل لباس سریال گیم آف ترونز

واقعا این لباس هیچ شباهتی با لباسهای قبلی سانسا ندارد. بنظر میرسد ایده پنهان در سبک طراحی لباسش نشانی از سمت خانواده مادری سانسا دارد که همان پوشش فلس مانند زره اوست. چیزی مشابه مدل لباس دایی هایش" ادمور" و" بریندنِ" بزرگ !

مدل لباس سریال گیم آف ترونز

طراحی جالب لباس شخصیت سرسی : 

لباس دومی که به آن میپردازیم ، برای" سرسی"ست. این لباس با قپه های بالای شانه ها در ترکیب با  گردنبند و باقی قسمتهای لباس ، شخصیت نمایشی خاصی به " سرسی " داده است. نکته جالب دیگر اینکه تاجی هم بر سرش نمی بینیم و همینطور رنگهای قرمز و سیاه خاندان تارگرین  در طراحی لباس      " سرسی "دیده می شود.

از زمانی که "سرسی" ملکه شد ، تکه هایی از زره هم به طراحی لباسهایش اضافه شده است. مخصوصا در دوسمت روی شانه ها ؛ که بر خلاف سانسا، این لباس را در همان پوستر های اولیه از سریال تاج و تخت دیده بودیم.

لباس جیم در فصل 8 :

از "لنیستر" ها ، لباس "جیم "، از زمان پوشیدن زره پر زرق و برقش درسیزنهای 5 و 6 گیم آف ترونز ، کاملا متفاوت بوده؛ هم در آخر فصل 7 و هم پوستر فصل 8 سریال می بینیم که لباس زرهی ، با برجستگی های کمتر، ظاهر ساده تری پیدا کرده است.

و این هم از لباس "جیم" در پوستر جدید فصل 8سریال بازی تاج و تخت :

مدل لباس سریال گیم آف ترونز

با یک نگاه متوجه میشویم که مدل لباس "برن" از سیزن هفتم با پوستر فصل هشت تفاوتی نکرده است.شاید فقط کمی محو تر بنظر میرسد که احتمالا بخاطر تابش نور باشد.

طراحی لباس در سریال بازی تاج و تخت

بسراغ "دنری" که میرویم، پیراهن سیاه رنگی با خطوط قرمز با گردنبندی بر آن دیده می شود و با همین لباس هم در پوستر فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت ظاهر شده است.

عکس واضح تری از لباس دنری که در پوستر های جدیدتری از سریال به نمایش در آمده: 

طراحی لباس در سریال تاج و تخت

 تحول اساسی طراحی لباس در سریال بازی تاج و تخت برای "جورا"

طراحی لباس " جورا مورمونت " هم از آخر فصل هفتم به بعد تغییری نداشته. البته ظاهر خیلی بهتری نسبت به پوستر سریال پیدا کرده و صد البته از لباس مندرس زرد رنگ فصل ششم هم بهتر است.

 

 مدل لباس در سریال بازی تاج و تخت

لباس های قرمز ملیساندر  :

" ملیساندر" هم شخصیت دیگری ست که با لباسش کلی حرف برای گفتن دارد. رنگ قرمز در لباسهای "ملیساندر" حذف نشدنی ست . اما درجه و تون آن تغییر داشته. آخرین باری که او را دیدیم، فصل هفتم سریال تاج و تخت بود که پیرهنی با خزهای قرمز رنگ داشت. در قسمتهای قبل تر ، در  لباس های او طرح هایی هم دیده میشد. مثل طرح های خال دار یا خطوط ریز با زمینه قرمز رنگ که درفصل پنجم این سریال به تن داشت.

مدل لباس در سریال بازی تاج و تخت

حالا در پوستر فصل 8 از سریال بازی تاج و تخت ، ملیساندر با جذبه را می بینیم در لباسی با رنگ ارغوانی روشن و با طرح های شش ضلعی!

اخرین باری که "ملیسانر" را دیدیم ، در قسمتی بود که با " وریز" صحبت میکرد که خودش هم با سبک لباس متفاوتی نسبت به فصل های قبلی سریال ظاهر شده بود

طراحی لباس در سریال بازی تاج و تخت

البته عجیب است که در پوستر فصل هشتم game of thrones هنوز همان پیراهن سیزن هفت را پوشیده .فقط این دفعه رنگ لباسش سیاه است. انگار که "وری "یک چمدان از همین لباس در رنگهای مختلف دارد که همه جا با خودش می برد!

بالاخره به " تایرون" می رسیم با لباسی ترکیبی . در عکس زیر تفاوتهایی را در فصلهای 7 و 8 از او می بینیم.

طراحی لباس در سریال تاج و تخت
تکرار مدل لباس "تایرون " در دوسیزن 7 و 8

مدل کت او قطعا برای فصل هشتم است اما باقی جزئیات از فصل هفتم اند.

لباس تایرون به ما میگوید، اگر نمیتوانید لباس جدید بخرید، همان لباسهای قبلی را در ترکیب جدیدی با یکدیگر ، سرهم کنید!  هم صرفه جویی است و هم فشن!

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی