تهران

خانم‌های چاق از این مدل مانتوها بپوشند

مانتو برای خانم چاق
خانم‌هایی که پلاس سایز هستند و اضافه وزن دارند ممکن است در تهیه مدل‌های دلخواه خود برای مانتو به مشکل بخورند زیرا فرم‌های بدنی خاصی که اضافه وزن دارند باید مدل‌های خاصی از مانتو را بپوشند تا به فرم اندامشان بنشیند. با ادامه این مقاله با نکات مهم در انتخاب مانتو برای پلاس سایزها همراه ما باشید.

خانم‌های چاق از این مدل مانتوها باید بپوشند

در همه مجلات دنیای مد و استایل می‌توانید مدل‌هایی را مشاهده کنید که اگر گونی هم به تن کنند باز هم جذاب دیده می‌شوند و افرادی با سایز کوچکتر یا بزرگتر از حد نرمال مشاهده نمی‌کنید. ولی خب در زندگی واقعی اینطور نیست و افراد دارای فرم‌های مختلف از اندام هستند. همچنین این روزها بر تن مانکن‌های هر فروشگاه مانتو‌هایی با سایز پرطرفدار و معمولی را مشاهده می‌کنید که همین امر موجب شد که پیدا کردن مانتو برای افراد سایز کوچک و سایز بزرگ سخت‌تر شود. اگر شما از آن دسته از افراد تو پری هستید که نمی‌توانید مانتوی مناسبی پیدا کنید با این مقاله همراه ما باشید.

مانتو برای خانم چاق
خانم‌های چاق از این مدل مانتوها باید بپوشند

شناخت فرم بدن قبل از خرید مانتو

اولین کاری که قبل از انتخاب مدل مانتو مناسب باید انجام دهید پیدا کردن فرم بدن‌تان است. با این که همه افراد پلاس سایز، چاق شناخته می‌شوند اما هر شخص دارای فرم مختص به خود است و این فرم‌ها در انتخاب مانتو تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال افرادی که فرم بدن سیبی شکل دارند باید به دنبال مانتوهای آزاد و راسته باشند این در حالی است که کسانی که فرم بدن مثلت معکوس دارند مانتوهایی که در کمر کمی تنگ هستند مناسب‌شان می‌باشد. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا فرم بدن خودتان را پیدا کنید.

مانتو شیک زنان چاق
شناخت فرم بدن

نکات مهم برای دوخت مانتو مناسب برای افراد چاق

  • اگر قصد دوختن مانتو دارید باید سعی کنید از انتخاب پارچه‌هایی با طرح‌های شلوغ خودداری کنید. 
  • به دلیل آنکه پیراهن‌های عروسکی در سال 2021 ترند شده‌اند بهتر است که مانتویی با آستین پف‌دار بدوزید تا هماهنگ با مد سال پیش بروید.
  • برای آستین می‌توانید مدل‌های دیگر مانند آستین راسته، سه ربع و آستین گشاد و یا خفاشی هم انتخاب کنید.
مدل مانتو 1400 برای خانم‌های چاق
نکات مهم برای دوخت مانتو مناسب برای افراد چاق

مانتوهای مناسب خانم‌هایی که اضافه وزن دارند

  • مانتو یقه برگردان

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌ها مانتوهای یقه برگردان هستند. اگر هم قصد دوختن مانتو دارید بهتر است از مدل‌های یقه برگردان ایده بگیرید.

مدل مانتو خانم‌های چاق سال جدید
مانتو یقه برگردان
  • پارکا کت‌ها

در فصول سرد سال می‌توانید از پارکا کت‌ها (parka coats) استفاده کنید. از ویژگی‌های این کت‌ها می‌توان به خاصیت ضد آب بودن و راحتی آن‌ها اشاره کرد.

مدل پالتو برای خانم‌های چاق
پارکا کت‌ها برای خانم‌هایی که اضافه وزن دارند
  • ترنچ کت‌ها

از دیگر گزینه‌های انتخابی شما برای فصل پاییز و فصل تابستان ترنچ کت‌ها هستند. این کت‌ها در کنار زیبایی که دارند مناسب خانم‌های چاق هستند.

مدل مانتو برای خانم‌های پایین تنه چاق
مدل مانتو برای افراد پایین تنه چاق
  • مانتوهای A line

شما اگر به خوبی فرم بدن خود را فهمیده باشید می‌توانید از مانتوهای A line برای داشتن تیپ و استایل زیبا استفاده کنید. این مدل مانتوها در کمر باریک و از کمر به پایین چین دار می‌شوند. اگر به استایل دیگر افراد دقت کنید می‌توانید این فرم را در دامن‌ها و پیراهن‌ها هم مشاهده کنید و این نشان دهنده پرطرفدار بودن این سبک است.

مدل مانتو برای خانم‌های چاق و مسن
مانتوهای A line
  • مانتوهای شانه پهن

اگر شما در دسته پلاس سایز قرار گرفته‌اید و همچنین شانه‌هایتان باریک‌تر از پایین تنه‌تان است بهتر است از مانتوهایی کمک بگیرید که شانه‌هایتان را حجیم‌تر نشان دهد.

مانتو های شانه پهن برای خانم‌های چاق
مانتوهای شانه پهن
  • مانتوهای pleat and flow

اگر می‌خواهید کمی جزئیات به استایل خود بدهید بهتر است از این مانتوها یا مانتوی آکاردئونی کمک بگیرید. این مانتوها در سال 2020 یکی از پرطرفدار‌ترین مانتوها و ترند سال بوده‌اند.

مانتوهای pleat and flow
مانتوهای pleat and flow
  • مانتوهای کمربند دار

برخی از مانتوها دارای کمربند ظریف و زیبایی هستند که این کمربندها موجب ایجاد خطای دید و لاغرتر به نظر رسیدن شما می‌شوند. البته حواستان باشد که این کمربندها را بیش از حد تنگ نکنید زیرا بدنتان پهن و چاق به نظر می‌رسد.

مانتو مناسب سال جدید
مانتوهای کمربند دار
  • مانتوی چرم

یکی دگر از مانتوهای ترند سال برای پلاس سایزها مانتوهای چرم هستند. این مانتوها موجب لاغر دیده شدن شما می‌شوند و ظاهری شیک و زیبا به شما می‌بخشند.

مانتو شیک زنان چاق
مانتو چرم برای خانم‌های تو پر
  • مانتو با راه راه عمودی

افرادی که در دسته پلاس سایز قرار گرفته‌اند بهتر است به سراغ مانتوهایی با طرح راه راه عمودی نازک بروند. این خطوط با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند موجب لاغرتر به نظر رسیدن شما می‌شوند.

مدل مانتو افراد چاق سال جدید
مانتو با راه راه عمودی برای پلاس سایزها
  • مانتو یقه پهن

یکی دیگر از مانتوهایی که موجب لاغرتر و زیباتر به نظر رسیدن خانم‌های چاق می‌شود مانتوهای یقه پهن هستند.

مدل مانتو افراد چاق سال جدید
مانتو یقه پهن برای پلاس سایزها
  • مانتوهای دکمه‌دار

از دیگر مانتوهایی که موجب زیباتر دیده شدن خانم‌های چاق می‌شود انتخاب مانتوهای دکمه‌دار و جلو بسته است. شاید برایتان سخت باشد که بتوانید این مانتوها را پیدا کنید اما باید بدانید که بهتر است یک دست از این مانتو در کمد شما باشد.

مانتو شیک زنان چاق
مانتوهای دکمه‌دار برای خانم‌هایی که اضافه وزن دارند

 

مطلب مفید بود؟
435
69
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی