تهران

چه لباس‌هایی خانم‌های چاق را لاغرتر نشان می‌دهد؟

مدل لباس برای خانم‌های چاق
خانم‌هایی که اضافه وزن دارند باید سعی کنند لباس‌هایی بپوشند که لاغرتر و اندامی‌تر به نظر برسند. برای اینکه بدونید چه مدل لباس‌هایی برای خانم‌های چاق مناسبه ادامه این مطلب رو از دست ندید.

لباس مناسب برای خانم‌های چاق

اگر جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید ولی همچنان دوست دارید که خوش پوش باشید و در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشید باید نکاتی را رعایت کنید تا چاقی و اضافه وزن در لباس ها پنهان شود و لاغرتر به نظر برسید.

در ادامه این مطلب مدل‌های مناسب لباس برای خانم‌هایی که اضافه وزن دارند را جمع آوری کردیم:

لباس طرح ساعت شنی

یکی از آن نکات مهم، انتخاب لباس‌هایی با طرح ساعت شنی است. این مدل لباس کمر را باریک‌تر از سایر اندام‌ها نشان می‌دهد و در نتیجه لاغرتر به نظر می‌رسید. اگر هم لباس ساعت شنی ندارید یک کمربند ظریف به لباستان ببندید.

لباس مناسب خانم‌های چاق
فرم ساعت شنی

کت و ژاکت بلند

خانم‌های چاق باید کت و ژاکت‌های بلند بپوشند و دکمه‌های آن را باز بگذارند. پوشیدن کت و ژاکت بلند باعث می‌شود لاغرتر به نظر برسید البته نباید کت شما اپل داشته باشد و باید از کت‌هایی استفاده کنید که دارای سه دکمه است چون اندام شما را بلندتر نشان می‌دهد.

افراد چاق چگونه لباس بپوشند
کت و ژاکت بلند مخصوص خانم‌های چاق

پیراهن تک رنگ با برش عمودی

همچنین برای لاغرتر به نظر رسیدن، لباس‌های یک سره مثل پیراهن تک رنگ با برش عمودی بپوشید. این مدل پیراهن شما را لاغرتر نشان می دهد.

باس مناسب خانم‌های چهارشانه
پیراهن تک رنگ مناسب خانم‌های چاق

دامن کلوش

افرادی که به طور پیوسته چاق هستند و خط کمر مشخص ندارند دامن‌های لنگی یا لباس‌هایی مانند دامن کلوش یا چین‌دار با لباس یقه هفت انتخاب کنند.

دامن مناسب خانم‌های چاق
دامن کلوش

اما خانم‌هایی که خط کمر آنها مشخص است لباس هایی که روی کمر تاکید دارند برای این افراد مناسب است. این افراد نباید لباس‌های خیلی گشاد یا پفدار بپوشند چون چاق تر به نظر می رسند.

مدل لباس برای افراد چاق
پیراهن مشکی زیبا مناسب خانم‌های چاق

لباس‌های بدون آستین دست‌ها را کشیده نشان می‌دهد و برای کسانی که بازوهای لاغر و چاق دارند مناسب است. لباس‌های آستین سر خود برای کسانی که بالاتنه کوچک دارند مناسب است اما برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند مناسب نیست.

لباس مناسب خانم‌های چاق
پیراهن زیبا مناسب خانم‌های چاق

برای کسانی که در قسمت شکم چاق می‌باشند نباید از لباس‌هایی که آستین سه ربع دارد استفاده کنند. برای این افراد که شکم یا بالاتنه چاق دارند لباس‌های آستین بلند مناسب است.

لباس مناسب خانم‌های چاق
لباس مناسب خانم‌های چاق

اگر شما جزو افرادی هستید که در قسمت ران و باسن دچار چاقی هستید از شلوارهای جین تیره استفاده کنید. شلوارهای تیره رنگ که نه گشاد و نه تنگ باشد بهترین گزینه برای شما است.

شلوار مناسب خانم‌های چاق
شلوار مخصوص خانم‌های چاق

همچنین علاوه بر لباس باید در انتخاب اکسسوری‌ها از زیور آلات تا شال و روسری درست استفاده کنید. از گردنبند و گوشواره مدل‌های بلند و بسیار ظریف و همچنین از دستمال گردن‌های ظریف و بلند استفاده کنید و آن را مثل شال گردن دور گردن از دو طرف رها کنید و آن را دور گردن نپیچید. این کار باعث می‌شود تا با خطای دید بالاتنه بلندتر به نظر برسد. خانم‌های چاق موهای خود را کوتاه نکنند. اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد.

زیورآلات مناسب خانم‌های چاق
نکات استفاده از زیورآلات برای خانم‌های چاق

همچنین خانم‌های چاق باید در پوشیدن کفش نیز دقت کنند. باید کفشی انتخاب کنید که دارای پاشنه 6 سانتی متر باشد تا شما را لاغرتر نشان دهد. اگر پاهای تپلی دارید بهتر است کفش‌هایی با بندهای پهن بپوشید. بند نازک کفش، چاقی پا را چند برابر نشان می‌دهد. 

دامن مناسب خانم‌های چاق
کفش مناسب خانم‌های چاق

لباس مناسب فرم‌های مختلف بدنی

در آخر شما باید نسبت به فرم بدنی خود لباس مناسب بپوشید. اگر فرم بدنی گلابی شکل دارید یعنی پایین تنه نسبت به بالاتنه بزرگتر است که در این صورت باید لباس‌های فون‌دار  بپوشید. یقه مناسب این فرم اندام یقه قایقی، یقه مربعی و یقه دلبری می‌باشد.

فرم بدنی خانم‌ها
فرم بدنی خانم‌ها

اگر فرم بدن شما سیبی شکل است یعنی بالاتنه نسبت به پایین تنه بزرگ‌تر است که در این صورت لباس‌های مدل خمره‌ایی مناسب است. یقه مناسب نیز یقه هفت، یقه گرد، یقه اسکپ و یقه دکلته می‌باشد.

دامن مناسب خانم‌های چاق
فرم بدنی سیب شکل

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که لباسی را انتخاب کنید که اندازه بدنتان باشد. لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشید. لباس‌های کوچک یا بزرگ‌تر شما را چاق تر نشان می‌دهد. سعی کنید لباس‌هایی تهیه کنید که برش‌دار و خوش دوخت باشند تا بدن را با ایجاد خطای دید بپوشانند و تنگ نباشند که انحنای بدن و برآمدگی‌های آن آشکار شود.

از پوشیدن جلیقه، پلیورهای پشمی کلفت و بزرگ پرهیز کنید چون شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. خانم‌هایی که اضافه وزن دارند باید از رنگ پارچه‌هایی استفاده کنند که چاق‌تر نشان داده نشوند. این دسته از خانم ها باید دور لباس‌های روشن مثل: آبی روشن، صورتی، سفید، زرد لیمویی و... را خط بکشند و از لباس‌های تیره مثل: بنفش، سبز تیره، زرشکی، مشکی، آبی نیلی و ...استفاده کنید. 

فرم بدنی گلابی
لباس یقه هفت

انتخاب جنس پارچه در خانم‌های چاق

جنس پارچه نیز در این مورد بی تاثیر نیست. افراد چاق باید پارچه‌هایی را انتخاب کنند که جنس ظریف و لطیفی داشته باشد و از پارچه‌هایی که دارای تار و پود برجسته هستند و بافت درشتی دارند خودداری کنند. 

انتخاب طرح پارچه در خانم‌های چاق

طرح پارچه مناسب افراد چاق باید ساده و یا پارچه هایی با خطوط عمودی ظریف باشد اما اگر دوست دارید پارچه لباستان طرح دار باشد بهتر پارچه‌هایی را انتخاب کنید که دارای گل‌های کوچک و چهار خانه‌های ظریف و اشکال هندسی ریز باشند. رنگ لباس‌هایی را که انتخاب می‌کنید باید نزدیک بهم باشد تا موجب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر آشکار شود.

رنگ‌های تند و طرح‌های برجسته و پررنگ در بخش بالاتنه مناسب برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب نیست. بهتر است طرح‌هایی را انتخاب کنید که راه‌های عمودی و باریک دارند و رنگ آنها تیره است. اگر شما جزو افرادی هستید که بالا تنه چاقی دارید باید از بلوز‌های ساده و بدون طرح و برش دار استفاده کنید و دامن‌هایی بپوشید که دارای گره یا چین در ناحیه کمر هستند. با اینکار تفاوت دو قسمت بدن شما پنهان می‌شود.

لباس راه راه مناسب افراد چاق
پارچه مناسب خانم‌های چاق
لباس راه راه مناسب افراد چاق
لباس مناسب خانم‌های چاق

شلوار مناسب خانم‌های چاق

اگر اهل پوشیدن شلوار هستید شلوارهای بوت کات و راسته بهترین گزینه است.  جنس شلوار برخلاف لباس باید محکم باشد و بافتی منسجم و انعطاف پذیر داشته باشد. زیرا این نوع جنس سبب تخت نشان دادن شکم و یکدست و صاف نشان دادن ران‌ها می‌شود.

همچنین بهتر است شلوار راسته و بلند تا روی کفش بپوشید و شلوار خود را هنگام پوشیدن در ناحیه کمر نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نگه دارید. از شلوارهایی که در کناره‌های آن جیب طراحی شده است نباید استفاده کنید. شلواری تهیه کنید که در قسمت ران تنگ و در پایین کمی گشاد هستند.

شلوار مناسب خانم‌های چاق
شلوار مناسب خانم‌های چاق
شلوار مناسب خانم‌های چاق
شلوار مناسب خانم‌های چاق

دامن مناسب خانم‌های چاق

خانم‌هایی که اضافه وزن دارند می‌توانند دامن‌های جذب تا روی زانو بپوشند و در زمستان از جوراب شلواری مات استفاده کنند. پوشیدن جوراب شلواری پاها را لاغرتر و بلندتر نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که در قسمت پهلو نوارهای تیره کار شده است. به این شکل اضافه وزن شما کمتر به چشم می‌آید و قد شما بلندتر نشان داده می‌شود. همچنین می‌توانید برای لاغرتر به نظر آمدن، دامن‌های به شکل A انگلیسی بپوشید. اگر ساق و مچ پای شما چاق است بلندی دامن A باید تا پایین پا و زیر قوزک پا باشد. 

دامن مناسب خانم‌های چاق
دامن زیبا برای خانم‌های چاق
دامن مناسب خانم‌های چاق
مدل دامن زیبا برای خانم‌های چاق

 

مطلب مفید بود؟
1211
158
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی