تهران

کدام چهره های ورزشی جهان در سال های گذشته فوت شده اند؟

چهره های ورزشی مشهور فوت شده
در سال 2012 چهره های ورزشی زیادی از دنیا رفتند که در سطح کشور خود و جهان شناخته شده بودند. در این بخش به معرفی ورزشکاران مشهور جهان که در سال 2012 از دنیا رفته اند خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

برخی چهره های مشهور ورزشی جهان که  فوت شده اند

ورزش کاران زیادی  از دنیا رفته اند که در این بخش به معرفی تعدادی از مشهور ترین ورزشکاران فوت شده می پردازیم:

هولگر اشملسر

هولگر اشملسر
هولگر اشملسر

هولگر اشملسر سرمربی تیم سوارکاری کشور آلمان بود که در تاریخ 20 آوریل سال 2012 از دنیا رفت و ورزش آلمان را اندوه گین کرد. او در هنگام مسابقات جهانی هرتوگن بوش فوت کرد و جسدش در اتاق هتل محل اقامتش پیدا شد. شاگردانش در این مسابقات برای شادی روحش سعی کردند به مدال طلا دست یابند اما مقام دومی نصیبشان شد.

آلکساندر دال اوئن

آلکساندر دال اوئن
آلکساندر دال اوئن

او یکی از قهرمانان رشته شنا و اهل کشور نروژ بود. دال اوئن در 30 آوریل سال 2012 در حالی که در حال شیرجه زدن از ارتفاع بسیار زیاد در استخر بود ناگهان دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. از افتخارات او می‌توان به کسب مقاوم اولی جهان اشاره کرد.

تئوفیلو استیوونسن

تئوفیلو استیوونسن
تئوفیلو استیوونسن

او یکی از ستارگان بوکس جهان و کشور کوبا بود که در سه دوره المپیک موفق به کسب مدال طلا شده بود. این اسطوره کوبا در 60 سالگی به علت سکته قلبی در هاوانا از دنیا رفت.

برند مایر

برند مایر
برند مایر

برند مایر دروازه بان شاغل در لیگ آلمان بود که در 9 اوت سال 2012 در حالی که 40 ساله بود از دنیا رفت. علت فوت او را سکته قلبی اعلام کردند. او در تیم های بزرگی مانند مونیخ، بورسیامونشن گلادباخ و آلن بازی کرده است.

سید واتکینس

سید واتکینس
سید واتکینس

سید واتکینس پزشک قدیمی مسابقات فرمول یک جهان بود که به عنوان قدیمی ترین پزشک این مسابقات لقب داشت. او که از سال 1978 تا 2004 به عنوان رئیس پزشکان این مسابقات بود سرانجام در تاریخ 13 سپتامبر 2012 در حالی که 84 ساله بود از دنیا رفت.

کوری ساندرس

کوری ساندرس
کوری ساندرس

کوری ساندرس یکی از قهرمانان بوکس جهانی بود که در 22 سپتامبر 2012 از دنیا رفت. علت مرگ او اصابت گلوله پلیس به او بود چرا که او در ماجرای دزدی از یک رستوران دست داشته است. او در 46 سالگی از دنیا رفت.

ابرهارد وندریش

ابرهارد وندریش
ابرهارد وندریش

او کاپیتان تیم  هندبال کشور آلمان بود که در سال 1978 به همراه تیم ملی کشورش آلمان قهرمان جهان شد و جزو بهترین بازیکنان آن دوره لقب داشت. او در تاریخ 4 اکتبر در حالی که 55 ساله بود از دنیا رفت.

هلموت هالر

هلموت هالر
هلموت هالر

هلموت هالر فوتبالیست قدیمی آلمانی بود که در 11 اکتبر سال 2012 در 73 سالگی از دنیا رفت و فوتبال آلمان را عزادار کرد.

هری والرین

هری والرین
هری والرین

هری والرین یکی از گزارشگران باسابقه جهان بود که گزارش های مهیجی را از خود به یادگار گذاشته است. او که در تمام دنیا در سنین جوانی تا کهن سالی گزارش کرده است سرانجام در 88 سالگی در سال 2012 فوت کرد.

فیورنزو ماگینی

فیورنزو ماگینی
فیورنزو ماگینی

او یکی از قهرمانان دوچرخه سواری بود که موفق شده بود در سه دوره تور دور ایتالیا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. او در تاریخ 19 اکتبر سال 2012 در حالی که 91 سال سن داشت چشم از دنیا فروبست.

امانوئل استیوارد

امانوئل استیوارد
امانوئل استیوارد

او یکی از مربیان بوکس مطرح آمریکایی بود که از جمله شاگردانش ولادیمیر کلیچکو، توماس هرنس، اسکار دولاهویا، اواندر هالی فیلد و لئوکس لوئیس بودند. این مربی مطرح در سطح جهان در 68 سالگی از دنیا رفت.

آلکس آلوز

آلکس آلوز
آلکس آلوز

آلکس آلوز فوتبالیست معروف آلمانی بود که در تیم هرتابرلین با علی دایی همبازی بود. او در تاریخ 20 نوامبر 2012 از دنیا رفت. او که تنها 37 سال داشت از چهارسال قبل از مرگش با بیماری سرطان درگیر بود.

ایکساور اونزین

ایکساور اونزین
ایکساور اونزین

او یکی از بازیکنان حاکی روی یخ کشور آلمان بود. او در طی فعالیت خود در این زمینه به 11 قهرمانی در آلمان و حضور در المپیک و مسابقات جهانی دست یافت. این اسطوره آلمانی در 82 سالگی به علت بیماری از دنیا رفت.

سارا بورک

سارا بورک
سارا بورک

سارا بورک یکی از اسکی بازان کانادیی است که در سنین جوانی در حالی که در اوج بود و تنها 29 سال داشت از دنیا رفت. او که در سال 2005 به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود در هنگام تمرین سقوط کرد و 9 روز بعد به علت ضربه مغزی شدن از دنیا رفت.

نیک زوریچیچ

نیک زوریچیچ
نیک زوریچیچ

او یکی دیگر از قهرمانان اسکی بود که در هنگام مسابقات جهانی درگذشت. او که یکی از بازیکنان تیم ملی کاندا بود در هنگام مسابقات با فرود ناموفق دچار ضربه شدید شد و از دنیا رفت.

تیمو کونیتسکا

تیمو کونیتسکا
تیمو کونیتسکا

تیمو کونیتسکا یکی از بازیکنان لیگ آلمان بود. او در تیم های وردبرمن و بورسیادورتموند بازی کرده و زننده اولین گل بوندس لیگا است. او که در مجموع 72 گل به ثمر رسانده در تاریخ 12 مارس سال 2012 از دنیا رفت.

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی