تهران

ستاره های هنری دهه 70 در ایران چه کسانی بودند

ستاره های هنری دهه 70 ایران
در سال های گذشته و دهه 70 بازیگران زیادی به شهرت دست یافتند و از آن ها به عنوان یک ستاره نام برده شد. افرادی همانند خانم نیکی کریمی، فریبرز عرب نیا و ... که توانستند با نشان دادن استعدادهای خوب خود جایگاه مهمی را در سینما و تلویزیون ایران کسب کنند.

ستاره های هنری دهه 70 در ایران چه کسانی بودند

بازیگران زیادی در سینما و تلویزیون کشور ما فعالیت کرده اند که به واسطه جایگاهشان در سنین مختلف دیده شدند. بسیاری از بازیگران پس از سال ها حضور در فیلم های خانگی و سینمایی به شهرت دست یافتند و به عنوان یک چهره محبوب شناخته شدند اما عده‌ای نیز در سنین جوانی به این جایگاه مهم دست پیدا کردند.
در دهه 70 سینمای ایران روی دیگری به خود گرفت و می‌توان گفت که به یک باره وارد یک فاز جدید و متفاوت شد. دلیل این تغییر گسترده به روی کار آمدن بازیگران جوان از هر دو گروه مرد و زن بود. این بازیگران جوان به موجب توانایی و مهارت های خوب خود توانستند به سرعت پیشرفت کنند و به ستاره های سینما و تلویزیون تبدیل شوند. اتفاقی که شاید برای گروهی از بازیگران پس از سال های زیادی حضور پرکار در این زمینه صورت می‌گرفت.
عده ای از این بازیگران که به عنوان ستاره های دهه 70 از آن ها یاد می‌شود توانستند جایگاه خود را تا به امروز حفظ کنند و حتی امروز پس از گذشت 20 سال نیز به عنوان نقش اول فیلم و سریال در قالب نقشی بسیار جوان تر از سن واقعی خودشان جلوی دوربین بروند. اما تعدادی از این بازیگران موفق به حفظ جایگاه خود نشدند و با مرور زمان فراموش شدند.
تاثیر حضور این ستاره ها در فیلم ها و سریال ها بسیار قابل توجه بود و هست چرا که حضور آن ها در فیلم باعث جذب مخاطب و همچنین بالا رفتن میزان فروش فیلم ها می‌شود و افراد بیشتری را به سوی تماشای فیلم در سینماها سوق می‌دهد. در ادامه به معرفی تعدادی از این ستارهای معروف در دهه 70 خواهیم پرداخت.

ابوالفضل پورعرب

ابوافضل پورعرب
ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پور عرب یکی از بازیگران خوب سینما و تلویزیون است که آثار خوبی را از خود به جای گذاشته و به یک چهره مطرح مردمی تبدیل شده است. ابوالفضل پورعرب متولد سال 1340 در تهران است و دارای مدرک بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانش سرای هنر است. او تئاتر را از سال 1359 آغاز کرد و در دهه 70 به یکی از ستاره های سینما و تلویزیون تبدیل شد. او با درخشش در نقش شخصیت حمید خوشمرام در فیلم عروس بیشتر از قبل دیده شد و پس از آن با فیلم های مردی از جنس باران و دست های آلوده در دهه 70 بیشتر دیده شد. در طی سال های اخیر این هنرمند محبوب دچار بیماری سخت شد و خوشبختانه پس از مدتی سلامتی خود را بدست آورد.

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا
فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا در ابتدای کار خود با درخشش خاصی شروع نکرد اما پس از مدتی با حضور در فیلم ضیافت دیده شد. او در فیلم ضیافت با آقای کیمیایی همکاری خود را آغاز کرد و پس آن این همکاری را با فیلم سلطان ادامه داد که موجب درخشش او در سینما و تلویزیون شد.
پس از این دو تجربه موفق فریبرز عرب نیا سیر موفقیت خود را با بازی در فیلم شوکران طی کرد و در دهه 70 به یکی از چهره های محبوب آن دهه تبدیل شد.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن
محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن  یکی دیگر از ستارگان دهه 70 است که پس از گذشت 20 سال از آن دوره نیز هنوز در نقش های خاص خود حضور پیدا کرده و آثار ماندگاری را از خود به جای می‌گذارد. صدای ویژه و لحن متفاوت این بازیگر توانست باعث تفاوت آن با دیگران بازیگران شود. محمدرضا فروتن کار خود را با بازی در فیلم تلویزیونی سرنخ آغاز کرد اما درخشش او باحضور او در فیلم مرسده با نقش اسی بود که موجب دیده شدن او شد. از آثار شایسته محمدرضا فروتن می‌توان به فیلم شب یلدا اشاره کرد. در طی سال های اخیر کارهای محمدرضا فروتن نسبت به دهه 70 کمتر شده است.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی
هدیه تهرانی

در میان ستارهای مرد، در دهه 70 خانم های بازیگر بسیاری نظیر خانم هدیه تهرانی به روی کار آمدند که بسیار مورد توجه واقع شدند. هدیه تهرانی با استایل خاص خود در فیلم سلطان ساخته آقای کیمیایی اولین بار دیده شد و این روند را با حضور در فیلم شوکران تکمیل کرد. او در طی این سال ها با حضور در فیلم هایی نظیر خانه ای روی آب و همکاری با هنرمندان بزرگ تجارب خود را بیشتر کرد.

نیکی کریمی

نیکی کریمی
نیکی کریمی

نیکی کریمی در دوره جوانی خود که کمتر از 25 سال داشت به یک ستاره در سینما و تلویزیون ایران تبدیل شد. خانم نیکی کریمی با فیلم عروس که ساخته بهروز افخمی بود دیده شد و سیر صعودی کار خود را آغاز کرد. او پس از این فیلم با کارهای آقای مهرجویی بیشتر دیده شد و در طی این سال ها، کارهای حرفه ای را انجام داده است اما در حال حاضر خانم نیکی کریمی از بازیگری دور شده و بیشتر به کارگردانی مشغول است.

مطلب مفید بود؟
2
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی