تهران

سرمربی جدید بارسلونا مشخص شد

رونالد کومان سرمربی بارسا
دو روز پس از آنکه کیکه ستین اخراج شد، رونالد کومان به جای او به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد. این مربی 57 ساله که هنوز دو سال از قراردادش با تیم ملی فوتبال هلند باقیمانده است، قرار دادی دو ساله با باشگاه بارسلونا بست.

سرمربی جدید بارسلونا رونالد کومان

 رونالد کومان به جای کیکه ستین  به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد. این مربی 57 ساله که هنوز دو سال از قراردادش با تیم ملی فوتبال هلند باقیمانده است، قرار دادی دو ساله با باشگاه بارسلونا بست. 

سرمربی جدید بارسلونا اعلام شد+عکس

 

 

در رابطه با رونالد کومان بیشتر بدانیم

طی سال های 1989 تا 1995 رونالد کومان در خط حمله بارسلونا بازی می کرد و توانست همراه این تیم چهاربار قهرمان اسپانیا و یک بار قهرمان فوتبال اروپا شود. بارسلونا با تک گلی که رونالد کومان به سمپدوریا زد آن ها را شکست داد و توانستند برای نخستین بار در سال 1992 قهرمان جام اروپا (معادل لیگ قهرمانان) شوند.
کومان پس از حضورش در آلکمار و فاینورد، در سال 2014 راهی لیگ برتر فوتبال انگلیس شد. وی نقش بسار مهمی  بر روی نیمکت ساوتهمپتون داشت و موجب کسب مقام هفتم (و ششم) شد و آن تیم توانست سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را بدست آورد.
پس از ساوتهمپتن،کومان نتوانست در لیگ برتر موفق عمل کند و او فقط توانست 16 ماه را در اورتون سر کند، او در زمانی تیم گودیسون را ترک کرد که این تیم در رفته سوم از آخر لیگ حضور داشت. 

رونالد کومان سرمربی جدید بارسا
رونالد کومان سرمربی  جدید بارسا

تجربه مربی گری رونالد کومان

اولین تجربه ای که کومان در مربی گری کسب کرد مربوط به به تیم ملی هلند می شود که در جام جهانی 1998 دستیار گاس هیدینک بود. وی از سال 1998 تا 2000 دست راست لوئیس فان‌خال سرمربی وقت بارسلونا بود.
همچنین دوران ناکامی کومان پس از حضور در تیم ساوتهمپتن به سرعت تمام شد و در فوریه 2018 سرمربی گری تیم هلند را که نتوانسته بود در جام جهانی 2018 راه پیدا کند نسیب خود کرد. وی تیم هلند را به فینال لیگ ملت های اروپا رساند و سهمیه حضور در جلم ملت های اروپا 2020 را کسب کرد.

سرمربی جدید بارسلونا اعلام شد+عکس
حال که کومان سرمربی بارسلونا شده است چالش بزرگی را پیش روی خود دارد. احتمالا اولین گام وی در نیوکمپ صحبتش با لیونل مسی یکی از بازیکن های فوق العاده این تیم می باشد. همچنین مدتی است که خبرهایی از نارضایتی لیونل مسی به گوش میرسد و گفته می شود این ستاره آرژانتینی قصد ترک بارسلونا را دارد.

سرمربی جدید بارسلونا اعلام شد+عکس

عقب ماندن بارسلونا از سایر تیم ها و پیامد هایی که داشت

اختلاف 5 امتیازی که بارسلونا با رئال مادرید  (قهرمان لالیگا)داشت و شکست خفت‌بار 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا بارسلونا چند روز پیش آقای ستین را اخراج کند.
باشگاه بارسا رومن پلینز را به عنوان مدیر ورزشی این تیم انتخاب کرد. او دستیار قبلی (مدیر ورزشی) اریک آبیدال بود که او هم همان روزی که آقای ستین اخراج شد سمت خود را ترک کرد.

مشکل دیگر این تیم پا به سن گذاشتن بازیکنان می باشد و باعث شده متوسط سن ترکیب این تیم به 29 سال برسد و این تیم یکی از مسن ترین ترکیب های تاریخش را دارد. این مشکل زمانی بزرگتر می شود که بدانید بازیکنان این تیم حقوق بسیار بالایی را برای حضورشان دریافت میکنند و هیچ تیمی حاضر نیست که چنین مبلغی را برای گرفتن بازیکنان این تیم پرداخت کند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی