تهران

بوسان شهر زیبای کره جنوبی

بوسان کره جنوبی
اگر شما از کسی بخواین یک شهر گردشگری با مناطق زیبا به شما معرفی کند ممکن است بگویید سئول .اما در اینجا یکی دیگر از شهر های زیبای کره جنوبی را برای معرفی میکنم.

بوسان شهر زیبای کره جنوبی

بوسان  شهری مدرن و دیدنی در استان کیونگ سانگ است و به مساحت 767.35کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر3614950 یکی از شهرهای بندری بزرگ در کره جنوبی به دلیل سواحل ,کوه ها و معابد شناخته شده است.بوسان یکی از مهمترین و بزرگترین کلان شهرهای کره جنوبی است. دومین شهر پر جمعیت بعد از سئول(پایتخت کره)در کره جنوبی است.این شهر در سال 2005 میزبان المپیک تابستانی بوده است.بوسان به خاطر سواحل طولانی، آب‌های گرم معدنی، محیط طبیعی و زیبا و نیز فستیوال بین‌المللی فیلم خود شناخته می‌شود.

شهر بوسان نه فقط به خاطره داشتن برج های بلند بلکه به خاطره جاذبه های زیبا و طبیعیش مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل امنیت بالایی که  شهر بوسان دارد شما به راحتی میتوانید در هر ساعتی از شب از مناطق زیبای گردشگری بوسان دیدن کرده لذت ببرید. هرساله میزبان هنرمندانی است که برای جشواره بین المللی بوسان حضور پیدا میکنند. بازی‌های آسیایی در سال 2002، جام جهانی فوتبال در سال 2005 و اجلاس‌های سیاسی متعددی مانند اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه‌ی اپک در سال 2005 در شهر بوسان برگزار شده است که بر آوازه‌ی این شهر در منطقه و جهان افزوده است.بوسان پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از نظر حجم بار ورودی و خروجی به شمار می‌رود. همینطور طولانی‌ترین رودخانه کره‌جنوبی در این شهر جاری است و یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان در آن قرار دارد.

بوسان
بوسان شهر زیبای کره جنوبی


فرودگاه بین‌المللی Gimhae در Gangseo-gu  شهر بوسان سومین فرودگاه بزرگ کره‌جنوبی می باشد که در حمل و نقل این شهر نقش بسزایی دارد. این فرودگاه دارای ایستگاه مترو است  که درسال 1985 تاسیس شده است . بوسان بوسیله‌ی شبکه ریلی سراسری کره‌جنوبی به اغلب شهرهای این کشور متصل شده است.دو ایستگاه مشهور در این شهر وجود دارد که اولی ایستگاه بوسان در نزدیکی محله‌ی چینی‌ها قرار داشته و بسیاری از بلیط‌های ارزان قیمت را می‌توان خریداری نمود.این شهر به زیبایی شهر های بارسلونای اسپانیا استانبول ترکیه است .

 

جاهای دیدنی شهر بوسان

معبد بیومیوزا

این معبدِ بودایی زیبا 1300 سال پیش در سراشیبی کوهِ Geumjeongsan بنا شده است و با معماری ظریف و پر زرق و برقش در میان کوه ها جلوه گری میکند. خرافه ای که درباره این معبد وجود دارد، بیان میکند که روزی یک ماهی طلایی از آسمان به چاهی در بالای کوهِ Geumjeongsan فرود می آید که بعداً در آنجا این معبد بنا میشود. این معبد یکی از معابد بوداییِ مهم در کره میباشد که کاهن های بزرگی در آن تعلیم دیده اند. زیباییِ این معبد در پاییز فوق العاده است. 

معبد بیومیوزا شهر بوسان
معبد بیومیوزا شهر بوسان


ساحل Gwangalli

ساحل Gwangalli ساحلی زیبا در کنار آبیِ زلال دریاست که با شن های نرمی پوشیده شده است. رستوران ها و کافه های اطراف انواع غذاهای دریاییِ تازه سرو میکنند. دونوع از این غذاهای تازه دریایی سوشی و ساشیمی هستند که معمولا با سس سویا سرو میشوند از این ساحل خصوصا هنگام شب میتوانید مناطق فوق العاده را بیینید . تاکنون مسابقات ورزشی بین المللی مختلفی در این محل برگزار شده است.

ساحل gwangalli
ساحل Gwangalli


معبد Haedong Youmggung

این معبد زیبا و باشکوه برخلاف دیگر معابد کره که در میان کوه ها بنا شده اند، بر صخره های کنار دریا ساخته شده است. این معبد فضاها و سالن های مختلفی دارد. در یکی از قسمتها مجسمه چهار شیر وجود دارد که نماد لذت، خشم، ناراحتی و شادی میباشند. صدای امواجِ دریا به حالت روحانی و آرامش بخش این معبد می افزاید. سه مناسبت در سال وجود دارد که در آنها جمعیت بیشتری به این معبد می آیند؛ یکی، اولین طلوع سال نو میباشد که مردم به این معبد می آیند و برای کل سالشان آرزو و دعا میکنند، زمانِ دیگر در ماه آپریل و زمان دیدن شکوفه های زیبای گیلاس میباشد و مناسبت بعدی تولد بودا میباشد که مردم آن را با مراسم سنتیِ روشن کردن فانوس های کاغذی جشن میگیرند.

معبد Haedong Youmggung
معبد Haedong Youmggung


پارک Taekjongdae

پارکی طبیعی که در قله جزیره یونگدوگو در انبوه سرسبزی و صخره های با شکوه قرار گرفته است یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوسان محسوب می شود. در سئول یا در قسمت های دیگر بوسان گاهی زمین لرزه را احساس می کنید اما این پارک امن ترین نقطه کره جنوبی است. مساحت این جزیره کوچک 4٫5 کیلومترمربع است.

یکی دیگر از قشنگی های بوسان درختان کاملیا هستند که عطر این گل ها فوق العاده است.  از کاملیا استفاده های گوناگونی میشود. گاهی از چوب آنها به عنوان هیزم معطر استفاده میشود .از شهد این گلها برای عسل گیری هم استفاده میشود. 

بازارچه های محلی شهر بوسان
یکی از بازارچه های محلی شهر بوسان

 

مطلب مفید بود؟
11
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی