تهران

یک تور جذاب و به یادماندنی به کره جنوبی

تور کره جنوبی
شاید شما هم از علاقمندان سفر به کره جنوبی باشید. در مقاله با صفر تا صد رفتن به کره جنوبی شامل گرفتن ویزا,مطالبی درباره غذاها, نکاتی که باید حتما در کره به آن توجه کنید و مکانهای دیدنی آن آشنا میشویم

یک تور جذاب و به یادماندنی به کره جنوبی

یکی از سوالات کسانی که قصد سفر به کره جنوبی را دارند این است که چگونه ویزای این کشور را بگیرند؟ برای گرفتن ویزا نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست. می توانید مدارک لازم را از طریق پست برای کارگزاری بفرستید. و شما می توانید هزینه ویزا را به کارگزاری تحویل دهید.7الی10 روز کاری پس از ارائه مدارک طول می کشد تا ویزای شما صادرشود. مدت اعتبار ویزای توریستی یک ماهه است اما تا سه ماه اعتبار دارد.

ادرس سفارت کره جنوبی در ایران :تهران,میدان ونک، خیابان شیخ بهائی شمالی، کوچه دانشور، پلاک 2 واقع شده است. سفارت کره جنوبی همه روزه از ساعت 8 تا 14 باز است. باید توجه داشته باشید که ویزای کره جنوبی فقط در صورت تورگروهی صادر می شود نه به صورت انفرادی و اگر با همسر و خانواده تان به کره سفر می کنید داشتن سند ازدواج الزامیست(ارائه کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه اعضاء و کپی سند ازدواج برای همسر ضروری است) 


مدارک لازم برای گرفتن ویزای کره جنوبی:
تمامی مدارک باید ترجمه انگلیسی داشته باشند و با مهر دارالترجمه معتبر است و دیگر نیازی به مهر دادگستری ندارد. 

  1. پر کردن فرم ویزای کره جنوبی
  2. نامه تعهد ایران دوستان
  3. برنامه سفر (برنامه سفر باید دقیق باشد) برنامه سفر نباید مبهم باشد زیرا دلیل ریجکت شدن خیلی از ویزاها قانع کننده نبودن برنامه سفر بوده است.
  4. اصل و کپی صفحه اول گذرنامه (گذرنامه باید بیش از 7 ماه اعتبار داشته باشد.)
  5. دو قطعه عکس رنگی 4*3، عکس‌ها باید تمام رخ، با زمینه سفید، بدون عینک، بدون لبخند و حتماً جدید باشند. در عکس کاملا به روبرو را  نگاه کنید.
  6. ترجمه انگلیسی شناسنامه و کارت ملی
  7. ارائه کپی از ویزاهای معتبر، مثلاً اگر قبلاً ویزای شنگن داشته‌اید کپی آن را همراه با مدارک ارائه دهید.
  8. روزنامه رسمی یا گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب با ترجمه انگلیسی
  9. گواهی تمکن حساب بانکی (مبلغ آن بسته به مدارک متغیر است)
  10. ضمانت‌نامه بانکی یا چک رمزدار بابت بازگشت از سفر در وجه شرکت اقدام کننده ویزا، مبلغ چک بسته به مدارک شما متغیر است.
  11. رزرو قطعی هتل که الزامی می باشد. برای دریافت ویزا کره جنوبی شما نیازمند به رزرو قطعی هتل (واچر هتل) هستید. فقط فراموش نکنید این رزرو را از سایت بوکینگ انجام ندهید چون عموماً رزرو هتل‌ها در بوکینگ قطعی نیستند.

یکی از نکات مهم سفر موجودی حساب بانکی شما تاثیر زیادی در گرفتن ویزا کره جنوبی دارد پس تاجایی میتوانید موجودی حساب خود را افرایش دهید.
 تمکن مالی ویزای کره جنوبی باید برای هرنفر مبلغی حدودا 50،000،000 تومان باشد. حتما یادتان باشد تا زمانی که جواب درخواست ویزای کره جنوبی برای شما صادر نشده است، به مانده حساب خود دست نزنید. چون ممکن است دو باره حساب شما استعلام شود و د صورت عدم موجودی اظهار شدهدرخواست ویزای شما رد شود.دیگر نکته ایی که باید حتما حواستان به آن باشد این است که  هنگام ورود به کره حتما برگه رزرو هتل را همراه خود داشته باشید زیرا مامورین مرزی کره رزرو هتل شما را با هتل چک می کنند و در صورت نداشتن رزرو امکان دارد از ورود شما به کشور کره جنوبی جلوگیری نمایند.


برای خورد و خوراک در یک رستوران ارزان به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 8000 الی 9000 وون هزینه نمایید.
برای استفاده از رستورانی با سطح کیفیت متوسط هزینه آن به ازای هر وعده غذایی حدود 20.000 الی 25.000 وون می باشد.
برای استفاده از مغازه های فست فودی به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 6000 الی 8000 وون هزینه نمایید.
حمل و نقل که در این کشور بسیار این مورد پیشرفته است و اصلا نباید نگران خرج کردن پول زیاد باشید چون با اتوبوس  و مترو به راحتی میتوانید به تمامی مکان ها بروید. 
هزینه بلیط تک سفره و ماهانه اتوبوس و حمل و نقل عمومی در این کشور به ترتیب 1500 و 57000 وون می باشند.
هزینه ورودیه تاکسی 3500 وون و به ازای هر یک کیلومتر 800 وون به مبلغ آن اضافه می گردد.
یک نکته قابل توجه این است که شما با اپلیکیشن هایی که در این کشور قابل استفاده است هیچگاه گم نمی شوید. 

هزینه‌ی هتل های سئول، از یک ستاره تا پنج ستاره، صعودی است. می‌توانید به جای هتل‌ها در مسافرخانه‌ بمانید که هزینه‌ی سکونت در آن‌ها از صد دلار شروع و تا هزار دلار هم ادامه دارد.

اجاره در یکی از محله‌های گران‌قیمت سئول همانند گنگنام ، حدود 1500 دلار خواهد بود در حالی که هزینه‌ی اجاره ماهانه‌ی خانه‌های 45 متری در شهر سئول به ترتیب در محله‌های گران و ارزان قیمت، حدود 1100 و 600 دلار خواهد بود.


قیمت تور شهر سئول کره جنوبی

قیمت تور کره جنوبی به تعداد روزهای تور وامکانات و هتل  درخواستی بستگی دارد. به عنوان مثال یک تور چهار شب در سال 98 قیمتی حدود ده تا دوازده میلیون داشت که البته از یک آژانس تا آژانس دیگر نیز قیمت متفاوت می باشد.

یکی از نکات فوق العاده کره جنوبی،  اینترنت عالی آن است که در بیشتر مکان ها حتی مترو شما می توانید به راحتی از وای فای به صورت رایگان استفاده کنید .


غذاهای کره جنوبی

دوکبوکی: غذایی که به دو صورت سرو میشود تند و ملایم 

چاپچه: غذایی با رشته های شفاف و بسیار خوشمزه

کیمباب: غذایی ارزان و ساده که اصل آن برنج و جلبک است که درون آن مواد غذایی مختلفی قرار میگیرد .

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید کیمچی معروف کره ایی ها است .باید این نکته رو بگوییم که خوردن آن شهامت زیادی میخواهد چرا که با ذائقه  ما ایرانی ها اصلا جور نیست اندک ایرانی پیدا می شود که از آن خوشش بیاید. کیمچی غذایی به شدت تند و پرادویه است .

ممکن است هنگام سفارش پیتزا در این کشور  شوکه شوید. باید بدانید در این کشور چیزهای عجیبی وجود دارد بعضی از این پیتزاها پیتزای میوه است و گاهی ممکن است روی پیتزای پینیر شما عسل بریزند پس حتما از گارسون سوال کنید و از او بخواهید بدون عسل برایتان پیتزا سرو کنند. 

 

اداب و روسوم کره جنوبی

کره ایی ها به شدت مردمانی  سخت کوش ,رقابتی و همچنین بعضی از آنها مغرور هستند .چیزی که باید مراقب آن باشید طرز حرف زدنتان است .برای دفعه اول حتما باید به طور رسمی یعنی کلمات سوم شخص استفاده کنید .تا وقتی خود فرد به شما  اجازه غیر رسمی حرف زدن را بدهد.

یکی دیگر از مشکلات که البته در نسل های دوم و سوم کمتر دیده می شود نژاد پرستی است شاید به افرادی برخورد کنید که به شما خیره می شوند یا در بعضی مکان ها راهتان ندهند همه مردم کره این گونه نیستند ولی اندک افرادی پیدا می شوند که اینطور با شما برخورد کنند پس نگران نشوید.

و اینکه نگران امنیت در این کشور نباشید این کشور رتبه بالایی از نظر امنیت حتی در شب دارد پس به راحتی میت وانید ساعت یک شب به بعد هم در خیابان قدم بزنید و به اغذیه فروشی ها بروید. ولی با این وجور  احتیاط شرط اول است .پس از رفتن به کوچه های خلوت خودداری کنید. 
 

جاهای دیدنی کره جنوبی

کاخ چانگ ریوک گونگ

یک تور جذاب و دیدنی به کره جنوبی
کاخ چانگ ریوک گونگ
کاخ چانگ ریوک گونگ
کاخ چانگ ریوک گونگ

کاخ چانگ ریوک نام کاخی در پایتخت کره جنوبی است که به دست پادشاهان سلسله چوسان ساخته شده و یکی از پنج کاخی است که آنها بنا کرده اند. معنای این کاخ  کامیابی در پاکدامنی است. این کاخ در شرق کاخ کیونگ بوک گانگ واقع شده است. خانواده سلطنتی 270 سال در این کاخ ساکن بوده اند. باغی در پشت این کاخ قرار دارد که Huwon نام دارد و به سبک باغهای کره ایی ساخته شده است. از این کاخ به عنوان محل زندگی دوم استفاده می شد.

ولی وقتی کاخ اصلی یعنی کاخ کیونگ بوگ کانگ توسط ژاپنی ها ویران شد خانولده سلطنتی از این کاخ استفاده می کردند. این کاخ را طوری ساخته اند که کوهی در پشت آن و در جلوی آن رودخانه جریان دارد. دروازه  دونوامون در ورودی کاخ قرار دارد که تاریخچه آن به سال 1308 می‌رسد. کاخ چانگ ریوک گونگ در بین چهار کاخ سئول بزرگترین است. در تاریخ 1414 یک پل سنگی در این کاخ ساخته شده است که از قدیمی ترین پل های این شهر به شمار میرود و تاکنون تخریب نشده است.

اینچئونگ جئون ساختمان اصلی این کاخ است. باغی پلکانی با دودکش های تزیینی آندول در پشت این کاخ قرار دارد. ساختمان ناک سئون جه به سبب کنفوسیوس در زمان پادشاه هئونجونگ ساخته شده است و ساختمان دیگری هم در این کاخ وجود دارد که نام آن بونگ یونگ دانگ است که شاهزادگان در آن درس می خواندند و نهر آبی در پشت این باغ وجود دارد به نام اونگیوچون سنگ ‌بزرگ سویوام که روی آن 3شخصیت چینی حک شده است.
یکی از جاهای دیدنی این کاخ که برای تفریح و استراحت خاندان سلطنتی ساخته شده است باغ مخفی است,که توسط تایجونگ بنا شده است.این باغ به صورت طبیعی رشد کرده و خیلی کم توسط انسان دستکاری شده است که در فصل پاییز و زمستان منظره ایی دیدنی به کاخ می بخشد.
 

مقبره خانواده سلسله چوسان 

یک تور جذاب و دیدنی به کره جنوبی
مقبره خانواده سلسله چوسان 

یکی از مکان های گردشگری و تاریخی شناخته شده در کره جنوبی که در یونسکو به ثبت رسیده است و گردشگران بسیاری برای بازدید از این مقبره به آنجا می روند مقبره خانواده سلسله چوسان است که مقبره چهل تن از پادشاهان و ملکه ها و شاهزاده های دوره چوسان در اینجاست که گردشگران زیادی همه ساله از این مقبره کهن و قدیمی بازدید می‌کنند. این مقبره در نزدیکی شهر سئول قرار دارد. اولین مقبره به سال 1392 پس از میلاد می‌رسد که بعد از آن در طول 518 سال مقبره های دیگری به این مجموعه اضافه شد.

 

یک تور جذاب و به یادماندنی به کره جنوبی
ساختار مقبره خانوادگی

یک سازه در این مقبره وجود دارد که یک حرمسرای چوبی به شکل T, آشپزخانه سلطنتی, خانه نگهبان, دروازه قرمز و یک حیاط خلوت و باغی در آن جای دارد. در این مقبره و موزه بزرگی وجود دارد که درآن تاریخچه خاندان سلطنتی نگهداری می شود که در قسمت tae gangneung و ورودی مقبره ها قراردارد.در این موزه با نحوه خاکسپاری پادشاهان از مرگ تا خاکسپاری و نحوه آن آشنا می‌شوید. این گورستان در منطقه سرسبز و دیدنی واقع شده و مجسمه های زیبایی که از سنگ تراشیده شده است را در خود جای داده است. مردم شهر سئول معتقدند که روح پادشاهان در این گور‌ها دفن شده است و از شما محافظت می کنند.
 

قصرکیونگ بوک گانگ

قصر کیونگ بوک
قصر کیونگ بوک
یک تور جذاب و دیدنی کره جنوبی
قصر کیونگ بوک

قصر کیونگ بوک گانگ بزرگترین کاخ سئول است و به کاخ شمالی معروف است و شکوه سلسله چوسان را تداعی میکند این قصر را ژاپنی ها دوباره ویران کردند این قصه توسط شاه تائه هو ساخته شد که از میان پنج کاخ ساخته شده در دوران سلسله چوسان در شهر سئول پایتخت کره کاخ کیونگ بوک گانگ ازهمه بزرگ تر است. این کاخ در میان دو کوه مقدس ساخته شده است به همین خاطر همین معنای آن کاخ تقدیس شده توسط خداوند است.
این کاخ محل تشکیل دولت و سکونت پادشاهان چوسان بوده است که در آن دوران300  ساختمان و 3000 خدمه داشته است ژاپنی ها طی حمله ای که در سال 1592 به کره داشتند این کاخ را به آتش کشیدند. تا اینکه هونگسون دیونگون بعد از 300 سال در سال 1865 این کاخ را بازسازی کرد که منجر به ورشکستگی دولت شد ولی باز در سال 1895 بار دیگر ژاپن به کره حمله کرد و این کاخ را به همراه ملکه مین به آتش کشیدند. در سال 1911 کاخ کیونگ بوک گانگ به حکمران ژاپن داده شد بالاخره در سال 1990 دوباره شروع به ساخت و مرمت این کاخ کردند تا این قصر به شکوه و عظمت سابقش برسد. بااینکه راه زیادی مانده تابه شکوه گذشته برسد ولی باز گردشگران زیادی برای دیدن این بناهای قدیمی به این محل می آیند.
 

دهکده باک جونگ هانگ

یک تور جذاب و دیدنی کره جنوبی
دهکده باک جونگ هانگ

از دیگر مکانهای تاریخی شهر سئول که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است دهکده باک جونگ هانگ است و علت اینکه به این نام معروف است به جز بناهای تاریخی, کوچه های بسیار باریکش است. این روستا درسئول کره جنوبی واقع شده است و در بالای تپه ای در بین کاخ گوهونگ ایوک و موزه سلطان جونگیموی کاخ جانگدووک قرار دارد.عمر این روستا به 600 سال میرسد. این روستا محل زندگی مقامات عالی رتبه درباری و نجیب زادگان در سلسله جسون بوده است. مکان هایی که در این دهکده برای بازید وجود دارد. موزه گاهو,موزه گلدوزی هان ساگسو, موزه هنرهای آسیایی بوخون, موزه روح, موزه گره دونگونلی, خانه مرکز فرهنگی سنتی یوکچون است که توریست های زیادی برای بازدید از این اماکن به این دهکده می آیند و از بناهای قدیمی تاریخی و زیبای آن دیدن می کنند. در این روستا مکان هایی به شکل سنتی ساخته شده اند تا بازدید کننده ها با محیط گذشته بیشتر آشنا شوند. حتی لباس کارکنان به شیوه ی تاریخی طراحی شده است.
 

پارک ملی سوراکسان

پارک ملی سوراکسان
پارک ملی سوراکسان
پارک ملی سوراکسان
پارک ملی سوراکسان

سو به معنای برف ,راک به معنای کوه بزگ و سان به معنی کوه است و معنی آن کوه بزرگ برفی است
 چون در این منطقه برف زیاد می بارد، سنگاهایش اکثرا  سفید دیده میشوند و برف دیر ذوب می شود.
 در سال1965 این کوه ب عنوان محافظ از بناهای یادبود انتخاب شد .
در سال 1973  به عنوان منطقه ای حفاظتی از پارک و در اگست 1982 به عنوان منطقه حفاظتی از بیوسفر شناخته شد.
و در 4 شهر Sokcho, Inje, Goseong Yangyang گسترش یافته است.
بلند ترین قله ش Daecheongbong هست  دارای آبشار های زیادی هست و مردم پیاده روی توی این مکان را بسیار خیلی دوست دارند. 
این پارک در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این پارک طبیعت زیبایی دارد که شامل کوه, آبشار ,دریاچه و نهر به علاوه 1500 گونه جانوری و هزار گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد. با پیاده روی و کوهپیمایی می توانید از طبیعت بی نظیر آن بهرمند شوید. در داخل پارک دو معبد بودایی وجود دارد که یکی از این معابد به علت حوضچه های زیادی که در آن وجود دارد به معبد یک صد حوضچه معروف است. در این پارک تلکابینی نیز وجود دارد که برای گردشگرانی که از پیاده روی خسته شده اند و یا می‌خواهند از بالا از منازل منظره کوه سوراکسان و دره های آن لذت ببرند درست شده است.  این پارک همانند پارک ملی یوسمیت است.

جزیره ججو کره جنوبی

جزیره ججو کره جنوبی
جزیره ججو کره جنوبی

یکی از زیباترین جزایر آسیا که در کره جنوبی قرار دارد همین جزیره ججو است. این جزیره از فوران آتشفشان در دو میلیون سال پیش به وجود آمده است. این جزیره به هاوایی کره جنوبی معروف است .به علت آب و هوای گرمسیری, دالان های گدازه ایی, صخره های بزرگ و سواحل شنی این جزیره به عنوان یکی از عجایب سالهای اخیر شناخته شده است. در این جزیره مناطق طبیعی و 360آتشفشان وجود دارد. این جزیره برای کسانی که دوچرخه سواری, غواصی و پیاده روی درهوای تازه را دوست دارند جای فوق العاده ای است.
قله هالا در ججو واقع شده است که بلندترین قله در کره جنوبی است. و در مرکز پارک ملی و بکرهالاسان قراردارد. کوهای آتشفشانی بنگ نکدام, حیات وحش, آبشارها و جنگل های طبیعی باعث می‌شود تا گردشگران لحظات زیبایی را در آن تجربه کنند. به خصوص در فصل بهار که گیاهان شکوفه می دهند جلوه زیبایی به منطقه می دهد. از مسیر آسان مونگ پاناک یا از مسیر سخت گوان اوم سامی میتوان به قله هالا صعودکرد .
در اثر انفجار های آتشفشانی که 100 تا 300 هزار سال پیش رویداد غارهای گدازه ایی ئومونوروم به وجود آمدند که در میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است و در این جزیره قرار دارند. موزه چای اسولاک نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی ججو است که گردشگران می توانند با فرهنگ وتاریخچه چای در کره جنوبی آشنا شوند. اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید به یودو یا نام دیگر آن جزیره بادام زمینی بروید که در ساحل شرقی ججو قرار دارد.
 

فروشگاه لوته

فروشگاه لوته کره جنوبی
فروشگاه لوته

این فروشگاه یکی از فروشگاه های شناخته شده در کره است که دارای انواع برند های معروف لوازم آرایش و لوازم مراقبت از پوست کره ای است.
مغازه محصولات (Laneige)و (Sulwhasoo) از مغازه های معروف این فروشگاه هستند. 
اگه برنامه خرید دارید مرکز خرید لاته بهترین انتخاب است. از آنجایی که فروشگاه های کره معاف از حقوق گمرکی هستند قیمتها در آن خیلی مناسب هستند و هر چیزی که بخواهید از برند کره ای گرفته تا برند خارجی را می توانید از این مرکز خرید تهیه کنید. 
 

هتل لوته کره جنوبی

هتل لوته یکی از بزرگترین و بهترین هتل های سئول است، این هتل لوکس با ایستگاه متروی eulgiro1_ga (خط 2) و فروشگاه lotte با 10 اتاق غذا و نوشیدنی ارتباط برقرار می کند. در این هتل  میت وانید از مرکز تناسب اندام و ابگرم استفاده کنید. اتاق های مدرن دارای کفپوش و منظره ای از شهر است و  با میز، مینیبار و سالن مجهز شده اند. 
مهمانان می توانند از انواع غذاهای مختلف از جمله غذاهای فرانسوی و ایتالیایی و چینی لذت ببرند قسمت La seina یک بوفه بین المللی است که  33 نوع چای سرو می کند.
هتل لوته در منطقه myeongdong واقع شده است که دارای امکانات  خرید و سرگرمی است. فرودگاه بین المللی گیمپو در فاصله40دقیقه با هتل و فرودگاه اینچئون یک ساعت با هتل لوته فاصله دارد
کارکنان این هتل می توانند با چهار زبان زنده دنیا با شما صحبت کند. 

شهر بازی دنیای لوته یا لوته ورلد

لوته ورلد با مجموعه‌ای از مراکز خرید، پارک تفریحی، موزه ملل، هتل و مراکز ورزشی به یک شهر کوچک شباهت دارد . طراحی لوته ورلد به‌گونه‌ای است که هم برای کودکان و هم بزرگ‌سالان هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است، در این مکان می توانید از همه چیز لذت ببرید (گشت و گذار، اوقات فراغت، خرید و حتی ورزش).
 

برج سئول 

برج سئول کره جنوبی
برج سئول کره جنوبی
برج سئول کره جنوبی
برج سئول کره جنوبی

بلندترین نقطه سئول برج سئول یا برج نامسان یا برج  N است. این برج در سال 1969 باکاربری برج مخابراتی و رادیو و تلویزیون ساخته شده است و  به خاطر ارتفاعش که در بالای کوه نامسان بود آن را به معروف ترین سازه شهر تبدیل کرد. گردشگران زیادی به این منطقه میروند. در این برج چندین رستوران ,سینما ,تئاتر موزیکال و نمایشی وجود دارد. معروف ترین قسمت آن که به شدت محبوب جوانان و زوج ها است اخرین طبقه یا همان پشت بام آن است. این قسمت مخصوص زوج ها است که زوج ها با زدن قفل هایی به قفل های دیگر این قسمت آرزوی رابطه ی طولانی و بادوام را دارند و کلید این قفل را پرت می کنند تا هیچ وقت آن قفل باز نشود. 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی