تهران

استخدام وزارت بهداشت در سال 99

هشتمین آزمون استخدام 45 هزار نفری وزارت بهداشت
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: 45هزار نفر در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه های اجرایی به استخدام دولت در می آیندکه از آن 45 هزار نفر، 7 هزار نفر آن ها در وزارت بهداشت و مابقی در سایر دستگاههای اجرایی استخدام می شوند.

استخدام 45 هزار نفر در هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی

استخدام وزارت بهداشت در سال 99
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: 45هزار نفر در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه های اجرایی به استخدام دولت در می آیندکه از آن 45 هزار نفر، 32 هزار نفر آن ها در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند.

ایرنا نوشت
پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت جمشید انصاری اضهار داشت: از 45 هزار نفر 7 هزار نفر آن ها در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و مابقی آن ها در سایر دستگاههای اجرایی جذب دولت می‌شوند.
وی افزود با اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به 2 میلیون و 214 هزار نفر رسیده است، بیشتر تعداد کارکنان دولت 2 میلیون و 400 هزار نفر بود با کاهشی 7 درصدی هم اکنون تعداد کارکنان دولت به 2 میلیون و 214 هزار نفر رسیده است.

استخدام وزارت بهداشت در سال 99

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به شیوع ویروس کوید-19 و افزایش خدمات کادر درمانی با جذب 7 هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوز های قبلی در طول سال جاری 12 هزار و 280 نفر در این وزارتخانه استخدام می شوند.

جمشید انصاری اشاره ای بر اهمیت کوچک‌ و چابک سازی نظام اداری کشور داشت و گفت: 
هرچقدر نظام اداری کشور کوچک شود عملکر دولت فعال تر می شود اما 4 عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت:
برخی قوانین و مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی دهند، مثلا ادامه خدمت رسانی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد تا 35 سال در دستگاههای اجرایی و یا حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه های اجرایی افزایش می دهد.

استخدام وزارت بهداشت در سال 99

معاون رئیس‌ جمهوری تاکید کرد:
هرچه جمعیت کشور افزایش پیدا میکند باعث به کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم میشود و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.

 

استخدام وزارت بهداشت در سال 99

اختصاص 30 درصد پست های مدیریتی به خانم ها و کمتر شدن سن متوسط مدیران به 40 سال

معاون رئیس جمهور یادآور شد: با اصلاحی که در نظام اداری کشور در سال 93 انجام شد و بهسازی مدیریت منابع انسانی و آموزش کارکنان دولت، کارآمدی مدیران همراه با ارتقا بهره وری در دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گرفت و در این رابطه مقرراتی افزوده شد که متوسط سن مدیران در کشور به 40 سال کاهش یابد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه بیان خود در رابطه با اینکه هم اکنون 47 هزار و 387 پست سازمانی در سطح مدیریت در کشور وجود دارند، گفت: قرار است تا سال (برنامه ششم توسعه) 30 درصد پست های سازمانی مدیریت در کشور به زنان اختصاص یابد.

جمشید انصاری گفت: در 8 سال گذشته متوسط سن مدیران کشور 48 سال بود، اما با توجه به ضروری بودن جوانگرایی در سطح مدیران پایه و میانی دولت مقرر شد تا پایان سال 1400 سن متوسط مدیران کشور به 40 سال کاهش یابد و هم اکنون تا این موقع متوسط سن مدیران کشور به 45 سال رسیده و امیدواریم با شایسته سالاری روند کاهش سن متوسط مدیران کشور سرعت بیشتری بگیرد.
انصاری با بیان اینکه برای انتخاب مدیران در دستگاههای اجرایی باید کانون های ارزیابی توانمندیهای افراد را به خوبی ارزیابی کنند، افزود: ویژگی های فردی مدیران ایجاب می کند که مدیران ما به درستی تصمیم بگیرند و هم اکنون در نظام اداری کشور مدیرانی هستند که به درستی تصمیم گیری می کنند.

 

استخدام وزارت بهداشت در سال 99
اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآورشد: با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی خدا را شکر این قانون به خوبی در دستگاههای اجرایی عملی شده است، هرچند که اجرای این قانون استثناهایی دارد.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: اما قانون در نیروهای مسلح و در برخی از وزارتخانه ها برای ایثارگران ( آزادگان و جانبازان) استثنائاتی قایل شده و برخی از دستگاههای اجرایی می توانند از توانمندی کارشناسان بازنشسته خود تا 15 ساعت در هفته استفاده کنند.

 

استخدام وزارت بهداشت در سال 99

حقوق 80 درصد کارکنان دولت در سامانه حقوق ثبت می شود

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه بر واجب بودن راه‌اندازی سامانه پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تابستان سال 97 سامانه ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی افزوده شد و هم اکنون 80 درصد حقوق کارکنان دولت در دستگاههای اجرایی در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون رئیس جمهوری اظهارداشت:  تا کنون همکاری های قوه قضاییه و مقننه در  رابطه با ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاههای اجرایی در این سامانه
 به خوبی انجام شده است، اما هنوز هم اکثر دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیما نتوانسته اطلاعات حقوق کارکنان خود را در این سامانه ثبت کند.

انصاری افزود: با افزایش حقوق کارکنان دولت هم اکنون متوسط حقوق مدیران ارشد دستگاه های اجرایی نیز 9 میلیون تومان و متوسط حقوق کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی  حدود 6 میلیون تومان میباشد، اما با این حال هنوز هم حقوق کارکنان دولت برای یک زندگی مناسب نیازمند توجه بیشتری می باشد.

وی تاکید کرد: برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم تمام تلاش سازمان امور اداری و استخدامی کشور این است که شایسته ترین افراد به استخدام دستگاههای اجرایی بیایند و در این راستا در تمام آزمونهای استخدامی پیمانی و تغییر وضعیت رسمی به شایسته ‌سالاری افراد توجه جدی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی