نوشهر

لوکس ترین خودرو های جهان را ببینیم

ماشین های خاص
خودرو های لوکس بسیار زیادی توسط شرکت های مطرح جهان تا به حال طراحی و تولید شده اند. این خودرو ها که در نهایت زیبایی و امکانات ساخته می شوند بسیار خاص بوده و جزو گران قیمت ترین ماشین های جهان به شمار می‌آیند. در این مقاله به معرفی تعدادی از این خودروها خواهیم پرداخت پس باما همراه باشید.

لوکس ترین خودروهای جهان را ببینیم

شرکت های خودروسازی زیادی در سراسر جهان همواره سعی می کنند تا بهترین خودروها را به بازار ارائه کنند. برخی از شرکت ها گروهی از محصولات خود را به تولیدات لوکس اختصاص داده و برخی دیگر نیز به طور کامل در زمینه تولیدات خودورهای گران قیمت فعالیت می کنند. در این مطلب قصد داریم تا برخی از لوکس ترین خودروهای جهان را به شما معرفی کنیم.

بنتلی کانتیننتال

ماشین های لوکس
بنتلی کانتیننتال

در معرفی لوکس ترین خودروهای جهان به سراغ یکی از نماد های قدرت در آمریکا و روسیه می رویم، بنتلی کانتیننتال. کانتیننتال درست مانند اسم خاصی که دارد بسیار زیباست و حس قدرت را القا می کند. این خودرو در کشور انگلیس ساخته می شود و در ساخت آن تنها به دو فاکتور توجه شده: پرستیژ و قدرت! در این خودرو از یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری استفاده شده است که می تواند 528 اسب بخار را تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس 8 سرعته می تواند گشتاور 680 نیوتن متر را تولید کرده و این خودروی سنگین وزن و لوکس را طی 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

نمای داخل بنتلی کانتیننتال
نمای داخل بنتلی کانتیننتال

این خودرو دارای جدیدترین تکنولوژی های ایمنی و رفاهی است و مسلما در چنین کلاسی به هیچ وجه جای بحث باقی نمی گذارد. معمولا خودروهای لوکس با بیشترین تلاش کمپانی سازنده ساخته می شوند و همه آپشن های مورد نیاز را دارند، بنابراین مالکان در انتخاب آن ها صرفا بر اساس سلیقه عمل می کنند. در ادامه تصاویر این بنتلی لوکس را ببینید.

رولزرویس فانتوم

رولزرویس فانتوم
رولزرویس فانتوم

در ادامه کار به سراغ یکی دیگر از شرکت هایی می رویم که از ابتدای کار تا به امروز صرفا خودروهای لوکس را تولید کرده و اتفاقا این شرکت نیز در انگلستان واقع شده است.
رولزرویس همواره به تولیدات محصولات لوکس مشهور بوده و معمولا در لیست تولیداتش شاهد حضور خودروهای ارزان و حتی متوسط نیستیم مدل فانتوم یکی از لوکس ترین خودروهای جهان است که مورد توجه افراد ثروتمند بسیاری قرار گرفته است. فانتوم از طراحی دو رنگ بهره می برد. رنگ قسمت های پایین بدنه معمولاا مشکی یا دیگر رنگ های تیره است و رنگ کاپوت سقف صندوق و ستون ها سفید است.

نمای داخل رولزرویس فانتوم
نمای داخل رولزرویس فانتوم

در طراحی این خودرو کاملا خط مشی های کلاسیک رولزرویس رعایت شده و در داخل کابین نیز با یک طراحی خوب جادار و مناسب 4 سرنشین طرف هستیم. برای فانتوم اسرار آمیز، یک موتور بزرگ 12 سیلندر در نظر گرفته شده است که به لطف دو توربوشارژر، 563 اسب بخار قدرت دارد. این موتور 6.75 لیتری می تواند 900 نیوتن متر گشتاور را در اختیار محور عقب قرار دهد که در نوع خود بی نظیر است. شتاب 0 تا 100 فانتوم 5.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت می رسد. شاید از این موتور 12 سیلندر بیش از این حرف ها انتظار می رفت اما معمولا در تولید خودروهای لوکس، بیشتر به قدرت موتور، کم لرزش بودن و همچنین خوش صدا بودن آن توجه می شود تا رسیدن به سرعت های بالا.

کادیلاک اسکالید

کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید

محال ممکن است که صحبت از ماشین های لوکس دنیا باشد و سخن از کادیلاک به میدان نیاید! کادیلاک از گذشته تا به امروز نماد یک خودروی لاکچری بوده و مدل های آن مورد توجه افراد ثروتمند زیادی قرار گرفته است. در گذشته های دور مدل هایی مانند سویل و الدورادو نیز در کشور حضور داشته اند که امروزه دیگر به خاطره ها پیوسته اند. در میان خودروهای کادیلاک، اسکالید همواره خودنمایی می کند. این خودروی لوکس و بزرگ که حتی کنترل آن نیز ممکن است تا حدی سخت باشد یکی از انتخاب های افرادی است که می خواهند خودرویی اشرافی داشته باشند. جالب است بدانید که برخی از تیپ های کادیلاک اسکالید در مناطق آزاد کشور فروخته می شوند.

کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید

برای اسکالید بزرگ و باشکوه یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر 32 سوپاپ در نظر گرفته شده است. این موتور با 420 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور به کمک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، وزن 2.5 تنی این خودروی کشتی مانند را حرکت می دهد. شتاب 0 تا 100 اسکالید نیز 6.8 ثانیه می باشد. 

مرسدس بنز G کلاس

مرسدس بنز G کلاس
مرسدس بنز G کلاس

 

اگر بحث خودروهای لوکس در تولیدات مرسدس بنز باشد، شاید خیلی ها تصوراتشان به سراغ میباخ برود که البته می تواند فکر درستی باشد. اما در این میان گروهی از خودروهای بنز هستند که با دیدنشان ممکن است میباخ را به کلی فراموش کنید!
اگر میباخ را نماد وقار و ابهت مرسدس بدانیم، جی کلاس را می توان وارث قدرت بنز دانست. جی کلاس با ظاهر خاص و بزرگ خود توانسته تا مورد توجه بسیاری از ثروتمندان از روسیه، امارات و امریکا وحتی ایران قرار بگیرد. سبک طراحی این خودرو عملا مشابه هیچ خودروی دیگری نیست و تقریبا در نوع خود نمونه است.

مرسدس بنز
مرسدس بنز G کلاس

ظاهر مکعب شکل آن شاید برای یک رانندگی پر سرعت و اسپرت مناسب نباشد، اما با توجه به مشخصات فنی، تست های گرفته شده و همچنین لیست امکانات رفاهی می توان آن را یک قصر متحرک همه جا رو دانست. برای جی کلاس یک پیشرانه 4 لیتری وی8 توین توربو در نظر گرفته شده که 577 اسب بخار قدرت تولید می کند. این موتور در کنار گیربکس 9 سرعته این خودروی لوکس می تواند در حدود 5.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودروی بنز که تصاویر آن را در پایین مشاهده می کنید به صورت پیش فرض و برای امنیت بیشتر روی 209 کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

بی ام و 730li

بی ام و 730li
بی ام و  730li

محصولات بی ام و همواره پاسخگوی نیازهای مختلف مردم دنیا بوده اند و در کلاس های مختلفی تولید شده اند. از سدان های اقتصادی گرفته تا سوپراسپرت ها. 
سری 7 این شرکت بزرگ آلمانی را می توان متعلق به خودروهای لوکس آن دانست. خودروهایی که اندازه بزرگی دارند و دنیایی از آپشن ها را در اختیار شما قرار می دهند. 730 یکی از این محصولات است که با داشتن یک موتور 2 لیتری بازهم حرف های زیادی را برای گفتن دارد. این موتور 258 اسب بخار قدرت و به کمک گیربکس 8 سرعته خودکار 400 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا 100 این بی ام و چیزی در حدود 6.5 ثانیه است که با در نظر گرفتن حجم موتور رقم بسیار مناسبی به حساب می آید. همانطور که از تصاویر این خودرو در پایین پیداست، با دیدن ظاهر 730 حس لوکس بودن و وقار منتقل می شود و در کابین آن نیز حس نشستن در یک خودروی خاص را خواهید داشت.

آئودی A8

آئودی A8
آئودی A8

شاید برای شما جالب باشد که چطور ممکن است در معرفی لوکس ترین خودروهای جهان، سه خودرو به صورت پیاپی مربوط به کشور المان باشد؟ باید بگوییم از کشوری که مهد خودروسازی جهان است چنین چیزی اصلا بعید نیست. برند آلمانی آئودی که زیر مجموعه برند فولکس واگن است خودروهای مختلف زیادی را در کلاس های متفاوت تولید کرده و به خاطر لوگوی جالبی که دارد یکی از القاب آن ارباب حلقه هاست.

مدل A8 آئودی یک سدان لوکس خانوادگی به حساب می آید و به یکی از اولین انتخاب های کسانی بدل شده که در اروپا می خواهند یک خودروی لوکس با قیمت مناسب داشته باشند. این خودرو طراحی بسیار زیبا و مدرنی را دارد و جای هیچ انتقادی را چه در بخش بیرونی و چه در بخش داخلی باقی نمی گذارد. این خودروی آلمانی لوکس از یک موتور 3 لیتری توربوشارژ بهره می برد که قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را تولید می کنند. همچنین برای این خودرو یک موتور 4 لیتری 460 اسب بخاری و یک موتور 12 سیلندر فولکس واگن نیز قابل سفارش است که البته از مشخصات فنی آن اطلاعات چندان زیادی در دسترس نیست. ممکن است در آینده یک نمونه پلاگین هیبرید نیز برای این ماشین لوکس آئودی در نظر گرفته شود که در آن صورت از A8 توان 450 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر انتظار می رود.

تویوتا سکویا

تویوتا سکویا
تویوتا سکویا

نوبتی هم که باشد نوبت بزرگترین خودروساز ژاپن است!
هنگامی که از بزرگترین و لوکس ترین خودروی تویوتا سخنی به میان بیاید، ممکن است ذهنتان مستقیما سمت لندکروز یا پرادو برود، اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. تویوتا سکویا را می توان بزرگترین شاسی بلند لوکسی دانست که تویوتا تولید کرده است.
این خودرو به طور اختصاصی در آمریکا تولید می شود و در داخل کشور نیز تعداد کمی از آن در مناطق آزاد تجاری موجود است. سکویا ابعاد بسیار غول آسایی را دارد و حتی غولی مانند لندکروز نیز در کنار آن کوچک به نظر می آید. برای سکویای باشکوه یک موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر در نظر گرفته شده است که توانی معادل 381 اسب بخار دارد و گشتاور آن به 544 نیوتن متر می رسد. شتاب 0 تا 100 این خودروی 7 نفره حدود 7 ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
شاید این آمار و ارقام در مقایسه با سایر خودروهای لوکسی که در این بخش از مطالب سایت خدمت شما معرفی شد کمی ضعیف به نظر بیاید، اما مطمئنا بعد از دیدن سکویا نظرتان کاملا تغییر خواهد کرد.
 

تویوتا سکویا
تویوتا سکویا


 

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی