تهران

در مورد کرم ضد آفتاب درموبای بیشتر بدانیم

معرفی برند کرم ضد آفتاب درموبای
همه ما در مورد ضرورت استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب و فواید آنها برای پوست مطالبی شنیده ایم. قطعا باید برای داشتن یک انتخاب مطلوب نسبت به مارک های مختلف محصول مورد نظر آگاهی نسبی داشته باشم. در این مقاله قصد داریم شما را با برند درموبای که یک برند تولید کننده ی کرم های ضد آفتاب است آشنا کنیم.

در مورد کرم ضد آفتاب درموبای بیشتر بدانیم

کرم های ضد آفتاب درموبای محصولی از شرکت گل بوته هستند که از اواخر دهه هشتاد شروع به کار کرده است. بر پایه ادعای سازندگان درموبای و درج روی بدنه آن، این محصول فاقد چربی بوده و در مقابل هر سه اشعه مضر خورشید یعنی UVA، UVB، و IR از پوست حفاظت می نماید. در تولید کرم های ضد آفتاب درموبای فقط از فیلترهای فیزیکی یعنی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید استفاده می شود و این خاصیت، ضد آفتاب های برند درموبای را به ضد آفتاب هایی سالم و بدون عوارض برای پوست تبدیل می کند. موادی مانند زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید هر دو از قابلیت بالایی برای محافظت از پوست برخوردارند و در مقابل نور آفتاب پایدار می باشند و در آنها شواهدی مبنی بر ایجاد اختلالات هورمونی ، سرطان زا بودن و حساسیت های پوستی وجود ندارد. نکته ای که در مورد ضد آفتاب های مینرال باید مورد توجه قرار گیرد مربوط به نسبت زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید می باشد. به این معنی که در یک ضد آفتاب مینرال باید میزان زینک اکساید بیشتر از تیتانیوم دی اکساید باشد و دلیل آن هم این است که تیتانیوم دی اکساید قادر به محافظت کامل از پوست در مقابل اشعه UVA (اشعه ای که عامل اصلی آسیب های سلولی و سرطان پوست است) نیست. تیتانیوم دی اکساید فقط قادر به محافظت پوست در مقابل اشعه UVB (عامل ایجاد آفتاب سوختگی و قرمزی پوست) است. ولی در مقابل زینک اکساید می تواند از پوست در مقابل هر دو اشعه مضر خورشید یعنی UVB و UVA حفاظت نماید. و به همین دلیل امروزه بهترین کرم های ضد آفتاب از منظر محافظت کامل و ایمن بودن برای پوست آنهایی هستند که در ترکیبات آنها فقط از زینک اکساید استفاده شده است.

کرم ضد افتاب برند درموبای
کرم ضد آفتاب درموبای با SPF65

کرم ضد آفتاب SPF65 درموبای

درموبای در این محصول خود از ترکیباتی مانند اتیل پارابن، بوتیل پارابن به عنوان مواد نگهدارنده استفاده کرده است. شواهد موجود در این باره نشان دهنده این مساله است که پارابن ها می توانند موجبات بروز اختلالات هورمونی را در بدن فراهم کنند و هم چنین تحقیقات نشان داده که میان برخی انواع پارابن ها با ایجاد سرطان های مرتبط با استروژن رابطه ای وجود دارد. بکاربردن ترکیبات پارابن در اروپا و آمریکا با رعایت شرایطی ممنوعیت ندارد و برمبنای استانداردهای اروپا ترکیبات متیل پارابن و اتیل پارابن با غلظت حداکثر 4% و بوتیل پارابن با غلظت 19% می تواند در تولید محصولات مورد استفاده قرار گیرد و این درصدها میزان مجاز استفاده از این ترکیبات هستند، یعنی پارابن ها تحت شرایطی و با رعایت غلظت ذکر شده بدون ضرر خواهند بود.

کرم ضد آفتاب درموبای
کرم ضد آفتاب برند درموبای

 از مواد دیگر استفاده شده در ترکیبات  ضد آفتاب های درموبای Fragrance یا عطر و Limonene  است که یک نوع ترکیب معطر است که در پوست مرکبات نیز وجود دارد. از دیگر ترکیبات موجود در کرم های ضد آفتاب برند درموبای می توان به گلیسیرین که به منظور مرطوب کنندگی  استفاده شده است و ویتامین A به عنوان آنتی اکسیدان و دادن خاصیت مرطوب کنندگی به کرم، و ترکیبات سیلیکونی دیگر تحت عنوان مات کننده و مرطوب کننده و حلال که دارای سهم عمده ای در ترکیبات این محصول است اشاره کرد.

در ضد آفتاب های تولیدی برند درموبای از هیچ گونه ترکیبی که کومدوژنیک زا و جوش زا باشد استفاده نشده است و به همبن جهت می توان آن را گزینه مناسبی برای استفاده برای انواع پوست و به طور مشخص پوست های چرب و مختلط دانست. لازم به ذکر است که در ترکیبات کرم ضد آفتاب درموبای هیچ ترکیبی که باعث بوجود آمدن جوش های زیر پوستی شود وجود ندارد.

ضمنا باید اضافه کنیم که کرم درموبای به دلیل فاقد چربی بودن باعث کنترل ترشح غدد چربی در پوست می شود و به دلیل اینکه حاوی کرم پودری سبک است توانایی پوشش دهی بالایی دارد، و مناسب پوستهای چرب و جوش دار است. برای تشخیص راحتر اصل محصول بد نیست بدانید که کرم ضد آفتاب برند درموبای تنها با یک رنگ یعنی بژ روشن، و فقط با یک فرم تولید می گردد و دارای رنگبندی های دیگری نیست حجم یک تیوپ این کرم 50 میل است و دارای SPF65 هستند.  قیمت کرم ضد آفتاب درموبای هم بسیار مناسب می باشد.

مطلب مفید بود؟
10
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی