تهران

معرفی جدیدترین روش‌های کاشت مژه طبیعی + ماندگاری کاشت مژه

کاشت مژه
کاشت مژه هیدن و طبیعی و یا والیوم و اکستنشن با روش‌های جدیدتر و ماندگارتر در بین خانم‌ها طرفدار زیادی پیدا کرده است زیرا حالت زیبایی به چشم‌ها می‌دهد و باعث می‌شود مژه‌ها نیازی به ریمل نداشته باشند. در ادامه این مطلب به انواع روش‌های جدید کاشت مژه و نکات مهم دیگر در این درباره خواهیم پرداخت.

معرفی جدیدترین روش‌های کاشت مژه طبیعی + ماندگاری کاشت مژه 

داشتن مژ‌ه‌های پرپشت و بلند برای بیشتر بانوان اهمیت زیادی دارد. تنها با کمی ریمل زدن می‌توان زیبایی چشم‌ها و مژه‌ها را دوچندان کرد. همین زیبایی و غریزه زیبایی دوستی بهانه‌ای شده تا امروزه روش‌های بسیاری برای میسر کردن این امر رواج پیدا کنند. کاشت مژه یا اکستشن مژه یکی از این روش‌هاست که کمک می‌کند تا بدون ریمل زدن همیشه مژه‌هایی پرپشت و بلند و خوش حالت داشته باشید.

همین ویژگی‌ها باعث شده است تا روش کاشت مژه و اکستنشن مژه به یکی از فعالیت‌های زیبایی بسیار پرطرفدار و مد روز تبدیل شود. 

مدل کاشت مژه
مدل کاشت مژه به صورت طبیعی و تار به تار

انواع روش‌های کاشت مژه 

در ادامه جدیدترین روش‌های کاشت مژه را معرفی خواهیم کرد:

انواع کاشت مژه
انواع روش‌های کاشت مژه

کاشت مژه دائم Eyelash Ttansplant

در تعریف کاشت مژه به شکل دائم می‌توان گفت که این روش نوعی عمل جراحی است که توسط یک تیم متخصص و در راستای اهداف پزشکی انجام می‌گیرد.

کاشت مژه
تکنیک کاشت مژه دائم با جراحی

در کاشت مژه به روش دائمی فواصل پر شده مابین تارهای مژه با تارهای مو به صورت دائمی می‌باشد که باعث پر دیده شدن مژه‌ها می‌شود. کاشت مژه دائم بوسیله متخصصین زیبایی و یا پزشک انجام می‌شود به این صورت که در آن تعدادی از فولیکول‌های مو از پشت سر شخص برداشته شده و پس از خراش داده شدن پلک، فولیکول‌ها به داخل پلک پیوند داده می‌شوند. اغلب استفاده از این روش برای افرادی که به شکل مادرزادی مژه‌های کم پشتی دارند یا دچار سوختگی مژه  شده‌اند و تمایلی به استفاده از مواد آرایشی ندارند گزینه مناسبی خواهد بود. موی پیوند داده شده به مژه در این روش دارای رشد طبیعی خواهد بود. مدت زمان این پیوند حدود 2 ساعت طول کشیده و با استفاده از بیهوشی موضعی انجام می‌گیرد.

از سیر تا پیاز کاشت مژه
کاشت مژه دائم با روند رشد طبیعی

اکستنشن مژه (کاشت مژه موقت و نیمه دائم) Eyelash Extension

این روش که روشی موقتی می‌باشد در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود و در آن مژه‌های مصنوعی که اغلب از جنس ابریشم، موی سمور و یا موی انسان میباشد دانه دانه با استفاده از چسب مخصوص مژه به تارهای مژه چسبانده می شوند که در نتیجه مژه ها پرتر دیده شده و چشم ها حالت دار می شوند. 

اکستنشن یا کاشت موقت مژه
اکستنشن یا کاشت موقت مژه

اکستنشن مژه بر حسب نوع چسب و روشی که استفاده می شود می تواند موقت و در حد یک هفته ماندگاری داشته باشد و یا اینکه از روش و تکنیک هایی برای کاشت استفاده شود که برای مدت زمان بیشتر بعضا تا شش ماه بتواند جلوه ای زیبا به چشم ها بدهد.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

میزان ماندگاری مژها در این روش بسته به کیفیت مواد بکار رفته بویژه چسب مژه از دو هفته تا 6 هفته متغیر می باشد که میزان این ماندگاری علاوه بر کیفیت مواد و اکستنشن خوب به مراقبت های فرد نیز بستگی دارد. فعالیتهایی مانند حمام کردن، شستن صورت و بخصوص شنا کردن به تدریج منجر به تخریب اکستنشن مژه می گردد به همین منظور اکستنشن مژه به ترمیم در فاصله زمانی دو هفته ای نیازمند است.

اکستنشن مژه
اکستنشن موقت مژه برای زیباتر شدن چشم ها

کاشت مژه والیوم (سه بعدی)

این روش یکی از تکنیک های جدید کاشت مژه بوده و یک نوع روش چند بعدی می باشد. در روش کاشت والیومی چند بعدی از 2 تا 10 را والیوم و 12 بعدی مگاوالیوم نامیده می شود. این روش جزء روش های پرطرفدار است که باعث ایجاد حجم در مژه ها می گردد.  در روش والیوم از تارهای بسیار نازک که در چند جهت مختلف هستند، روی هر کدام از تارهای طبیعی مژه قرار داده می شود به هر تار مژه طبیعی سه تار مژه ابریشمی که نسبت به مژه کلاسیک سبک تر هستند اکستنشن انجام می گیرد. مژه کاشته شده با این روش دارای حجم و دوام بیشتری نیز هست. در این تکنیک می توان به هر میزان که دلخواه شخص است مژه را پر کرد. 
این روش هیچ آسیبی به مژه ها وارد نمی کند سبک بوده و میزان چسب استفاده شده در آن کم است و مژه ها با وزن و ضخامت بسیار کمی روی مژه های طبیعی قرار می گیرند.
مدت ماندگاری این تکنیک حدود 3 تا 4 هفته می باشد.

کاشت مژه والیوم
تکنیک کاشت مژه والیوم 

کاشت مژه ابریشمی

در روش کاشت مژه ابریشمی به دلیل اینکه مژهای استفاده شده برای کاشت جنسی ابریشمی دارند به عنوان روش کاشت مژه ابریشمی نامگذاری شده است. موهای استفاده شده در این روش اغلب دارای اندازه 6 الی 17 میلی متر هستند که اندازه دقیق آنها به نسبت ظاهر چشم ها و محل قرارگیری مژه ها متفاوت خواهند بود. مژه ها در این روش با استفاده از چسب روی پلک فیکس شده و به آسانی جدا نمی شوند. می توان در این روش از چسب های گوناگونی با ماندگاری متفاوت بسته به مدت زمانی که فرد خواهان ماندگاری مژه هاست استفاده کرد.

درباره کاشت مزه چه می دانید
اکستنشن مژه ابریشمی

کاشت مژه هیدن یا نامرئی

در کاشت مژه به روش هیدن هیچ گونه آسیبی به مژه‌های طبیعی نمی‌رسد. در واقع مژه والیوم مژه‌هایی ساخته شده از ابریشم با قطر بسیار نازک هستند که از دسته‌های چهار تا هفتایی مژه بهم چسبیده تشکیل شده‌اند که در هنگام کاشت این دسته‌ها روی تار مژه قرار داده می‌شوند. این دسته‌های ابریشمی بسیار سبک هستند و این سبکی و نازکی در حدی است که شما هیچ گونه احساس سنگینی روی پلک خود نمی‌کنید. قبل از اینکه دسته‌های مژه والیوم اضافه شود تکنسین برای خوب نشستن چسب روی مژه‌ها از یک starter استفاده می‌کند.

پس از چسباندن یک دسته از اکستنشن به یک تار مو، آن را در همان لحظه فرم داده و به حالت طبیعی در می‌آورند. این مرحله مهم‌ترین مرحله در زیبایی و داشتن حالت طبیعی برای مژه‌هاست و چسباندن هر دسته از مژه‌های والیومی تنها روی یک تار مو از اهمیت زیادی برخوردار است. هم چنین باید در نظر داشته باشید که جهت جلوگیری از ایجاد ریزش در مژه‌ها و افزایش میزان ماندگاری مژه‌های کاشته شده طی مدت بیست و چهار ساعت بعد از انجام کاشت مژه والیومی با متد هیدن از شستن چشم‌های خود با آب خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

گل مژه چیست و چگونه درمان می شود

انتخاب ریمل مناسب با توجه به فرم مژه و چشم

کاشت مژه هیدن
کاشت مژه هیدن

کاشت مژه کلاسیک

اکستنشن مژه به روش کلاسیک زیبایی ساده و طبیعی به چشمان شما می‌بخشد. در روش کاشت مژه کلاسیک مابین هر کدام از مژه‌های طبیعی یک تار اکستنشن قرار می‌گیرد. این تکنیک کاشت مژه جلوه‌ای خیلی طبیعی به مژه‌ها می‌دهد. 

کاشت مژه کلاسیک
کاشت مژه کلاسیک 

کاشت مژه طبیعی

در کاشت مژه به روش طبیعی که بیشتر جنبه درمانی دارد فولیکول‌هایی استفاده می‌شوند که در مقابل ریزش مو به شکل ژنتیکی مقاوم هستند و اغلب از پشت سر بین گوش‌ها و یا گردن برداشته می‌شوند و در جایی از مژه که فرد تمایل دارد آن قسمت را پرپشت تر بکند کاشته می‌شوند.
در این روش فولیکول‌های زنده مو از نقطه دیگر بدن گرفته و در محل کم پشت و جایی که مژه‌ها ریخته کاشته می‌شوند.

برداشت فولیکول‌ها برای کاشت مژه با استفاده از بی‌حسی موضعی برداشته می‌شوند اغلب در حدود 100 فولیکول مو از ناحیه مورد نظر استخراج شده و در زیر میکروسکوپ آماده سازی می‌شوند و به این روش تکنسین‌ها از سالم بودن فولیکول‌ها برای پیوند اطمینان حاصل می‌کنند. سپس پلک را با تزریق مقداری بی‌حس کننده، بی‌حس کرده و بدین ترتیب فولیکول‌های آماده شده در محل‌های مورد نظر در پلک کاشته می‌شوند. از روش میکروسرجری در کاشت فولیکول‌ها استفاده می‌شود تا هر کدام از فولیکول‌ها در محل صحیحی با دقت بالا کاشته شوند. بعد از اینکه دوره نقاهت گذرانده شد مژه‌های کاشته شده در پلک شروع به روند رشد طبیعی خواهند کرد.

کاشت مژه طبیعی
کاشت مژه طبیعی

تفاوت میان کاشت مژه با اکستنشن مژه


موارد تفاوت میان کاشت مژه با اکستنشن مژه به شرح زیر است:

  • جنس مژه

مژه های بکار رفته در اکستنشن مژه از جنس موی انسان و تارهای ابریشمی است. در روش کاشت دائم مژه به دلیل حساسیت در روش کاشت، اصولا از تارهای مژه مرغوبتر استفاده می شود. به همین جهت نتیجه کار در روش کاشت مژه دائم به نسبت اکستنشن جلوه ای طبیعی تر خواهد داشت.

  • ضخامت مژه

در روش کاشت موقت یا اکستنشن در رنگ و ضخامت مژه‌ها تغییر ایجاد می‌شود.

  • ماندگاری

حداکثر ماندگاری مژه‌های کاشته شده با روش اکستنشن حدود 6 ماه است و باید مژه‌ها هر دو هفته یکبار ترمیم شوند.

  • رشد مژه‌ها

رشد مژه‌ها در روش کاشت دائمی به صورت رشد طبیعی خواهد بود.

هزینه کاشت دائمی و اکستنشن مژه

اغلب هزینه کاشت مژه به نسبت تعداد تارهای کاشته شده و نیز وضعیت مژه‌های موجود فرد و بسته به روشی که انتخاب می‌شود متفاوت خواهد بود. ولی در کل هزینه روش‌های کاشت دائمی بسیار بالاتر از روش‌های موقت است. هم چنین دوام و ماندگاری و نتیجه حاصله نیز نسبت به روش‌های دیگر بسیار بهتر و مطلوب‌تر  خواهد بود. به طور معمول روش‌های دائمی کاشت مژه بیشتر برای افرادی که به دلیل بروز مشکل مژه‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند مناسب است.
تعداد مژه‌های کاشته شده، میزان مهارت و تخصص پزشک و شرایط مژه‌ها از عوامل مهم و تاثیرگذار در میزان هزینه در روش‌های کاشت مژه دائمی می‌باشند.
هزینه کاشت به روش موقت یا اکستنشن به جنس تار مژه، تعداد مژه‌های بکار رفته و مراکزی که کار کاشت انجام می‌گیرد بستگی دارد.

عوارض کاشت مژه 

اعمال هر گونه دستکاری بر روی پوست، مو و مژه به احتمال زیاد عوارض و مسائل جانبی به دنبال خواهد داشت. در مورد کاشت مژه به روش‌های مختلف، عدم رعایت نکات بهداشتی و یا نداشتن تجربه و مهارت کافی می‌تواند عوارضی به شرح زیر را به دنبال داشته باشد:

  • ایجاد حساسیت به چسب اکستنشن در روش‌هایی که از چسب استفاده می‌شود می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند التهاب پوست پلک و اگزما شود. این عوارض ممکن است در بار اول پیش نیایند ولی بعد از چندین نوبت استفاده بروز خواهند کرد. هم چنین لازم به ذکر است که برخی از این چسب ها دارای ترکیبات سرطان زا هستند.
  • در کاشت مژه امکان دارد به دلیل فشار زیاد وارد آمده به پیاز مژه، فرد برای همیشه مژه‌های طبیعی خود را از دست بدهد.
  • گل مژه یکی دیگر از عوارضی است که در پی استفاده زیاد از مژه‌های مصنوعی ممکن است پیش بیاید.
  • فرسایش سطح بافت داخلی پلک که به تدریج در نتیجه کاشت مژه اتفاق می‌افتد می تواند آسیب دائمی به مژه‌ها را در پی داشته باشد.
  • بعضی از رنگ‌هایی که در کاشت مژه مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند موجب نابینایی شود.
  • ریزش، شکستگی و نازک شدن مژه‌های طبیعی از عوارض دیگری است که ممکن است در پی کاشت مژه بروز کند.
  • تحریک و قرمزی پوست پلک و التهاب و تورم نیز از عوارض احتمالی کاشت مژه محسوب می‌شوند.
عوارض کاشت مژه
برخی از عوارض احتمالی کاشت و اکستنشن مژه

کاشت مژه در دوران بارداری

پزشکان متخصص زنان برای زنان باردار استفاده از روش‌های کاشت و اکستنشن مژه را در این دوران توصیه نمی‌کنند و معتقدند به خاطر وجود حساسیت دوران بارداری بخصوص ماه‌های اول بارداری رفتن به سراغ رنگ مو، مواد شیمیایی و غیرطبیعی می‌تواند آسیب به جنین را به دنبال داشته باشد زیرا به دلیل رشد جنین ممکن است مواد جذب بدن شده و در روند رشد و تکامل جنین اختلال ایجاد نماید و جنین را دچار آسیب‌های جدی و ناهنجاری بکند.
عوارض و خطرات اکستنشن مژه در زنان باردار بیشتر خواهد بود و احتمال بروز حساسیت بعد از انجام اکستنشن را بالا می برد و موجب آسیب به جنین می‌گردد.
در زنان بارداری که در آنها سابقه بروز انواع حساسیت‌ها وجود دارد اقدام به انجام کاشت و اکستنشن مژه می‌تواند این حساسیت‌ها را تشدید کرده و در پی آن مصرف داروها جهت رفع آلرژی بوجود آمده می تواند امکان بروز ناهنجاری در جنین را افزایش دهد.

کاشت مژه در بارداری
کاشت مژه در بارداری

ترمیم اکستنشن و کاشت مژه

مژه‌های اکستنشن شده ظریف بوده و نیاز به مراقبت دارند تا میزان ماندگاری آنها افزایش یابد. در حقیقت می‌توان در پاسخ به این سوال که میزان ماندگاری کاشت و اکستنشن مژه چقدر است؟ اینگونه پاسخ داد که زمان ماندگاری بسته به نحوه مراقبت و نگهداری شما متفاوت خواهد بود.
به سه دلیل اصلی باید از مژه‌های کاشت یا اکستنشن شده خود مراقبت کنید:

  • سلامت مژه های طبیعی خودتان:

مراقبت نکردن و بدرفتاری کردن با مژه‌های‌تان باعث کاهش رشد طبیعی آنها خواهد شد و اگر چنانچه مژه‌های خود را مرتبا تمیز نکنید به دلیل تجمع پوست مرده در پلک‌های‌تان احساس خارش در آنها را احساس خواهید کرد.
ریمل، آرایش چرب و مژه‌های نازک تحمیل شده به مژه‌های کاشته شده و اکستنشن شده باعث آسیب به مژه‌ها شده و در طولانی مدت از زیبایی و جلوه آنها می‌کاهد.

  • ترمیم و هزینه مژه:

اگر که از مژه‌های خود به خوبی مراقبت و نگهداری نمایید نیاز چندانی به رفتن به سالن‌های زیبایی برای ترمیم آنها نخواهید داشت و در نتیجه از هزینه اضافی نیز پیشگیری کرده‌اید. ترمیم مژه‌ها به میزان مژه‌ای که در هر بار اکستنشن اعمال می‌شود متفاوت خواهد بود.
برای نگهداری و مراقبت از مژه‌های کاشته شده بهتر است از دست زدن به آنها به ویژه در ساعات اولیه اجتناب کنید. هر چقدر که بیشتر به آنها دست زده و آنها را لمس کنید میزان چربی انتقال یافته از دستان شما بیشتر شده و به ریشه مژه‌ها فشار بیشتری اعمال می‌شود.
حداقل برای مدت 24 تا 36 ساعت مژه‌ها را خشک نگه دارید و تا حد ممکن سرتان را در این مدت نشویید. در صورت ضرور برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کرده و سعی کنید آب به چشمانتان نخورد. دوری از محیط های شرجی، روز گرم و مرطوب، سونا و دوش های آب گرم برای مراقبت و ترمیم مژه‌ها بسیار مهم است.
چنانچه پوست و صورت چربی دارید بهتر است با استفاده از دستمال‌های خشک، لوسیون‌های ضد چربی و ... آن را کنترل کنید و از مرطوب کننده کنترل چربی استفاده نمایید.
از مواد آرایشی فاقد چربی برای پوست‌تان استفاده کنید به ویژه برای آرایش و تمیزی چشم‌ها.
با استفاده از فوم مژه حداقل برای چند بار در طول هفته مژه‌ها را تمیز کنید. می‌توانید از مقداری شامپو بچه نیز برای این کار استفاده نمایید.

ترمیم مژه
ترمیم و نگهداری از کاشت و اکستنشن مژه

آموزش کاشت مژه در منزل

مژه ها در سایزها و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند و باید برای زیباتر و طبیعی‌تر دیده شدن آنها هر مژه در جای مناسب قرار گیرد. برای این منظور باید مژه‌های کوتاه در قسمت داخلی چشم و مژه‌های متوسط در قسمت میانی و مژه‌های سایز بلند در گوشه خارجی چسبانده شوند. برای اینکه مژه‌ها را راحت‌تر بردارید بهتر است از موچین استفاده نمایید. ابتدا مژه‌های‌تان را با استفاده از مواد مخصوص از هر گونه آلودگی مانند گرد و غبار پاک کنید. برای این کار نباید از پاک کننده‌های روغنی استفاده شود.
بهتر است چسب مخصوص مژه را روی یک ظرف پلاستیکی یا فویل بریزید. مژه‌ها را کنار هم قرار دهید، برای شروع مژه‌های گوشه داخلی را بچسبانید مژه را به چسب آغشته کرده و در محل مناسب خود روی مژه بچسبانید. پس از اینکه کار چسباندن مژه‌ها را تمام کردید با استفاده از یک شانه کوچک مژه‌ها را شانه کنید تا به این ترتیب مژه‌ها با مژه‌های طبیعی خودتان یکدست شوند.
برای جدا کردن مژه‌های مصنوعی از روش کندن استفاده نکنید از مواد جدا کننده مناسب این کار که در بسته بندی مژه ها موجود است استفاده نمایید. به این صورت که گوش پاکن را به مواد مخصوص آغشته کرده آنرا به مژه‌ها بمالید و منتظر باشید تا چسب در مواد حل شود و سپس مژه‌ها را به آرامی جدا کنید.

آموزش کاشت مژه
آموزش کاشت مژه در منزل

عمل کاشت مژه

در روش کاشت مژه به شکل دائم خراش‌هایی ریز و ظریف در قسمت پلک چشم ایجاد می‌شود و فولیکول مژه مصنوعی یا موی برداشته شده از نواحی مشخص شده در گردن و پشت گوش‌ها به درون پلک چشم فرو برده می‌شوند، با استفاده از بخیه‌هایی ظریف، خراش‌های ایجاد شده دوخته می‌شوند. این بخیه جذبی بوده و پس از گذشت یک هفته خوب خواهند شد.
کاشت دائمی مژه با استفاده از دو روش جراحی و میکروسرجی انجام می‌گیرد. روش جراحی که در آن شخص توسط پزشک به صورت موضعی بیهوش می‌شود و این عمل حدود نیم الی دو ساعت زمان می‌برد. در روش میکروسرجی که جزء پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کاشت محسوب می‌شود، خود فرد می‌تواند طول مژه‌های کاشته شده را مشخص نماید. انجام این روش کاشت نیز به صورت موضعی است و طی زمان عمل فرد به طور کامل هوشیار می‌باشد مدت انجام این عمل نیز حدود سه ساعت به طول می انجامد.

سوالات رایج در مورد کاشت و اکستنشن مژه

  • مدت زمان دوام اکستنشن چقدر است؟

در صورتی که مراقبت خوبی از مژه‌های جدید خود داشته باشید حدود 6 تا 8 هفته می‌توانید از زیبایی چشم‌های خود لذت ببرید. با در نظر گرفتن چرخه رشد و ریزش در مژه‌های طبیعی، باید به منظور ترمیم اکستنشن هر دو هفته یکبار به مژه کار خود مراجعه نماید تا اکستنشن‌هایی که همراه با مژه طبیعی افتاده‌اند جایگزین شوند.

  • چه تعداد اکستنشن لازم است؟

وضعیت مژه‌های طبیعی مهم‌ترین ملاکی است که تعداد موهای مورد نیاز برای اکستنشن مژه را تعیین می کند. در اکستنشن هر چقدر که میزان مژه های شما بیشتر باشد، می توان از تعداد اکستنشن بیشتری استفاده کرد و در نتیجه حاصل کار مژه های پر پشت تری خواهد بود.

  • آیا چسب استفاده شده برای اکستنشن مژه مضر است؟

انواع چسب های موجود در بازار اگر که از برندهای معتبر باشند در حالت طبیعی برای چشم ها ضرری نخواهند داشت. اما اگر که چشم شخص نسبت به چسب ها حساس باشد امکان دارد در چشم ها ایجاد عفونت کند. این عفونت می تواند به تاری دید موقت و سوزش بیانجامد ولی آسیبی به بینایی فرد نخواهد زد. با این حال اگر که به این مشکل برخوردید بهتر است سریعا به مژه کار خود مراجعه کرده و نسبت به برداشت اکستنشن اقدام نمایید.

  • چگونه بفهمیم که نسبت به چسب کاشت مژه و یا اکستنشن حساسیت داریم یا خیر؟

با توجه به متفاوت بودن زمان بروز حساسیت در افراد مختلف توصیه می شود ابتدا برای یک یا دو تار کاشت انجام گیرد و پس از گذشت حداقل 12 ساعت اگر که هیچ واکنش آلرژیک در فرد مشاهده نشد می توان نسبت به ادامه کاشت اقدام کرد.

  • آیا با انجام کاشت مژه، مژه‌های طبیعی می‌ریزند؟

اگر که کار اکستنشن مژه‌های‌تان را به دست افراد کم تجربه بسپارید، در هنگام کاشت احتمال دارد که بخاطر نبود دقت و مهارت کافی مژه‌های طبیعی شما کنده شوند. در غیر اینصورت و با سپردن کار به کاردان اکستنشن معمولا باعث ریزش مژه های طبیعی نخواهد شد.
البته لازم به ذکر است که مژه‌های طبیعی با سپری کردن دوره رشد طبیعی خود که مابین 4 تا 5 ماه است دچار ریزش می‌شوند و اکستنشن چسبیده به آنها هم جدا شده و به همراه مژه طبیعی خواهد افتاد. به همین منظور بایستی برای ترمیم اکستنشن‌های جدا شده دو هفته یکبار به مژه کار مراجعه کرد.

  • اکستنشن یا کاشت مژه چه عوارضی می‌تواند داشته باشد؟

اگر که مژه کاری که کاشت یا اکستنشن مژه‌های‌تان را به او می‌سپارید فردی متخصص و مجرب نباشد، امکان اینکه در اثر بی‌دقتی و بی‌تجربگی مژه‌های پلک پایین به پلک بالایی بچسبند وجود دارد. در نتیجه ابتدا باید در انتخاب سالنی که برای کاشت مژه به آن مراجعه می‌کنید دقت به خرج دهید.
هم چنین اگر چنانچه چسب استفاده شده برای اکستشن نوع مرغوبی نباشد، احتمال دارد که چشم‌ها به سوزش، خارش و قرمزی دچار شوند. در صورت برطرف نشدن علایم ذکر شده بایستی سریعا نسبت به برداشت اکسشتنن اقدام شود.
در صورتی که در دفعات زیاد و مکرر اقدام به کاشت مژه بکنید امکان دارد که مژه‌های طبیعی از ریشه کنده شده و رشد آنها برای همیشه متوقف شود.
از دیگر عوارض محتمل در کاشت و اکستنشن مژه، افزایش احتمال ابتلا به گل مژه است. به همین منظور باید از رعایت کامل نکات بهداشتی مانند تمیز و ضدعفونی بودن وسایل مورد استفاده مژه کار، ملحفه و روبالشی اطمینان داشته باشید.

  • آیا برداشتن مژه‌های اکستنشن کار آسانی است؟

نباید فکر برداشتن و جدا کردن مژه‌های اکستنشن شده در منزل و با روش‌هایی مانند شستن با آب گرم یا روش‌های دیگر به سرتان بزند، این کار یک کار کاملا تخصصی است و بایستی با مواد مخصوص خود و محلول‌های پاک کننده به خصوص هر چسب و بوسیله خود مژه کار انجام گیرد.

  • کاشت یا اکستنشن کدام یک مناسب است؟

به این سوال نمی‌توان به طور قاطعانه‌ای پاسخ داد چون بنا به دلایلی هر کدام از این تکنیک‌ها برتری‌های نسبی بر دیگری دارند. انتخاب هر کدام از این روش‌ها به میزان زیادی بستگی به خود فرد دارد که بنا به شرایط خود یکی از این‌ها را انتخاب نماید. به عنوان مثال برای افرادی با مژه‌های کمتر از یک سانتی‌متر که به دلایلی مانند عوامل ژنتیکی یا نقص مادرزاد از مژه‌هایی کوتاه برخوردارند گزینه کاشت مژه مناسب‌تر خواهد بود. در مقابل افرادی با پلک‌های حساس که نمی‌توانند از روش کاشت مژه استفاده نمایند بهتر است به منظور حجیم‌تر کردن و بلندتر نشان دادن مژه‌هایشان از روش اکستنشن استفاده کنند.

مطلب مفید بود؟
8
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی