تهران

کاشت موی سر در مردان و زنان

کاشت موی سر
مردان بیشتر از زنان به ریزش مو مبتلا می شوند . این امر باعث شده که متقاضیان کاشت مو ، بیشتر مردان باشند . خانم ها نیز برای درمان ریزش یا کم پشتی مو به کاشت مو روی می آورند . اما اغلب زنان بانک موی قویی در ناحیه پشت سر ندارد . به همین دلیل ممکن این روش برای آنها موفقیت آمیز نباشد .

تفاوت کاشت موی سر در مردان و زنان

تعداد مردانی که به بیماری طاسی مبتلا می شوند ، بیشتر از زنان است . آمار نشان می دهد 90 درصد متقاضیانی که برای انجام کاشت مو به مراکز و کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند مردان می باشند . خانم ها هم برای جلوگیری از ریزش و کم پشتی مو به روش کاشت مو روی می آورند . اما این روش برای همه آنها موفقیت آموز نیست . چون اغلب خانم ها بانک مو قوی و مناسبی برای عمل پیوند ندارند .


خانم ها کمتر به ریزش مو دچار می شوند . به همین علت متخصصان ، کاشت موی سر زنان را بیشتر برای نواحی پیشانی انجام می دهند . الگوی ریزش مو در زنان به شکل پراکنده و غیر یکنواخت است . اما الگوی ریزش مو در مردان بیشتر در نواحی فوقانی سر و شقیقه ها به چشم می خورد که از خط رویش موهای ناحیه پیشانی شروع می شود و تا تاج سر پیش می رود . این امر باعث می شود نواحی بانک مو برای مردان ثابت باشد و زنان بانک موی ثابتی نداشته باشند . در نتیجه می توان گفت تفاوت کاشت موی سر در مردان و زنان به خاطر سیستم بدنی و جنسیت آنهاست .

 

علت های ریزش مو در مردان و زنان
ریزش مو در مردان و زنان

علت های ریزش مو در مردان و زنان

یکی از دلایل بارز ریزش مو در مردان و زنان ژنتیک است . علت ریزش مو در مردان به خاطر افزایش میزان آندروژن هاست . در پزشکی به ریزش مو اصطلاحا آلوپسی می گویند . افرادی که به بیماری خود ایمنی مبتلا می شوند . سیستم ایمنی بدن آنها سلول ها را به درستی شناسایی نمی کند و به بافت ها حمله می کند . به همین دلیل الگوی ریزش مو در آنها به صورت طاسی منطقه ای یا به صورت سکه ای است . از دلایل عمومی ریزش مو می توان به داشتن رژیم های غذایی سخت ، استرس ، کمبود ویتامین و فشارهای عصبی اشاره کرد . 


اغلب خانم ها به خاطر مشکلات هورمونی ، کشیدگی بیش از حد مو ، شروع دوره یائسگی ، کم خونی بخاطر فقر آهن و تیروئید به ریزش مو دچار می شوند . درصد بسیار کمی از خانم ها هم به ریزش مو با الگوی مردانه دچار می شوند . چون میزان آندروژن در بدن آنها بالاست . خانم هایی که رشد موهای نواحی صورت و بدن آنها افزایش می یابد ، دوره قاعدگی آنها نامنظم می شود و وجود آکنه آنها را آزرده خاطر می کند به بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا شده اند . البته توجه داشته باشید که این نوع بیماری باعث ریزش مو در همه خانم ها نمی شود .

 

کاشت موی سر زنان
درمان ریزش مو سر زنان

درمان ریزش مو و کاشت موی سر زنان

روش های کاشت موی سر زنان با توجه به تشخیص پزشک متفاوت است . این امر باعث می شود هزینه کاشت موی سر زنان نیز متفاوت باشد . اما همان طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم خانم ها برای جلوگیری از ریزش و درمان کم پشتی مو به کاشت مو روی می آورند . اما کاشت موی سر زنان همیشه موفقیت آموز نیست . در چنین حالتی بهترین راه حل ترمیم مو است که نیازی به بانک موی متقاضی ندارد . HRT تنها روش استاندارد برای ترمیم مو است . برای ترمیم موها با استفاده از روش HRT لایه ای شبیه به پوست سر انسان می سازند و موها را روی آن قرار می دهند یا اصلاحا سوار می کنند . سپس با استفاده از کراتین گیاهی آن را فیکس می کنند . طبیعی بودن این روش باعث می شود که فردی متوجه ترمیم موهای شما نشود .

 

کاشت موی سر مردان
درمان ریزش مو سر مردان

درمان ریزش مو و کاشت موی سر مردان

روش های درمان ریزش مو و کاشت موی سر مردان متفاوت است که در ادامه درباره آنها بیشتر توضیح می دهیم .

  • اگر علت ریزش مو مشکلات هورمونی باشد ، پزشک متخصص داروهای خوراکی مانند سیپروترونفیناستراید و اسپیرونولاکتون تجویز می کند تا میزان آندروژن فرد پایین بیاید . این دارو ها باید تا شش ماه به صورت مرتب مصرف شود و نباید بدون اطلاع پزشک مصرف آنها را قطع کرد .
  • یکی از روش های درمان ریزش مو در مردان و زنان مزوتراپی مو است که به صورت دستی یا به کمک تفنگ های مخصوص کار تزریق مزوتراپی انجام می گردد . مزوتراپی محلولی است که هورمون DHT را رفته رفته خنثی کرده و باعث رشد موهای از دست رفته می شود .
  • یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو لیزرتراپی است . این روش باعث می شود فولیکول های مو تحریک شوند و ریزش مو را متوقف می کند .
  • بهترین روش برای درمان ریزش مو در مردان کاشت مو است که روش های مختلفی دارد . برای انتخاب روش باید حتما با پزشک خود مشورت کنید .

 

روش های کاشت مو شامل موارد زیر است :

  • کاشت مو به روش FUT
  • کاشت مو به روش FIT
  • کاشت مو به روش ترکیبی
  • کاشت مو به روش SUT
  •  کاشت مو به روش PRP
  • کاشت مو به روش BHT  
  • کاشت مو به روش FUG
  • و ...

توجه : تکنیک کاشت موی سر از ریش روشی است که در آن موهای ریش مردان به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شوند . سپس به ناحیه گیرنده پیوند زده می شوند .


در این مقاله درباره تفاوت کاشت موی سر در مردان و زنان صحبت کردیم . امیدواریم مطالب این بخش از سایت تیجور مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی