تهران

کدام مواد غذایی برای چاقی صورت مناسبند ؟

معرفی مواد غذایی مناسب چاقی صورت
بسیاری از افراد صورت ظریف و لاغری دارند و به دنبال راهی ساده هستند تا صورت آنها فرم گرفته و چاق شود . مصرف یکسری از مواد غذایی ، انجام تمرین های ورزشی مناسب پرورش صورت و استفاده از ماسک های مخصوص از راه های بی خطر و طبیعی چاق شدن صورت است .

برخی مردان و زنان صورت لاغر و ظریفی دارند که به یکی از دغدغه های زندگی آنها تبدیل شده است و همواره تلاش می کنند تا راه درمان مناسبی را برای آن بیابند . گاهی هم داشتن برخی از رژیم های غذایی سخت باعث لاغری صورت می شود . امروزه بوتاکس و تزریق ژل به عنوان راه های چاقی صورت در مراکز زیبایی به کار گرفته می شوند . همان طور که می دانید این روش های مدرن و نوین علاوه بر هزینه بالا ممکن است عوارض جدی را برای افراد در پی داشته باشند . به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که ابتدا از طب سنتی کمک بگیرید .


آیا نوشیدن آب باعث چاقی صورت می شود ؟

پاسخ این سوال مثبت است . نوشیدن آب در ساعات مختلف روز به خصوص زمانی که در حال انجام فعالیت های ورزشی هستید ، باعث چاق شدن صورت می شود . افرادی که تمرینات ورزشی سخت و بدن سازی کار می کنند ، با گذشت زمان متوجه می شوند که صورت آنها لاغر شده است . به همین دلیل نوشیدن آب کافی باعث پر حجم شدن عضلات صورت آنها می شود و از لاغر شدن صورت آنها جلوگیری می کند .

 

مواد غذایی چاق کننده صورت
مصرف کدام مواد غذایی باعث چاقی صورت می شود ؟

 مصرف کدام مواد غذایی باعث چاقی صورت می شود ؟

سبزیجات و میوه جات منابع غنی از فیبر هستند و وظیفه ی آبرسانی به سلول های پوستی را بر عهده دارند . در این میان هویج بهترین گزینه است ، چون هم کالری کمی دارد و هم آبرسان خوبی است . سعی کنید هویج را به عنوان یک میان وعده در طول روز به مدت یک هفته مصرف کنید . علاوه بر این مصرف خیار و گلابی باعث زیبایی و شادابی پوست می شوند .


برای حجم دادن به عضلات صورت خود ، مغزهای روغنی استفاده کنید . برای این منظور می توانید حب 4 مغز بخورید . طرز تهیه 4 مغز به روش زیر است :

4 عدد پسته ، 4 عدد فندق و 4 عدد بادام را با 2 عدد خرما به خوبی ترکیب کنید . سپس آن را به شکل حب های گرد و کوچک در آورید . آن گاه روزی 5 تا 10 از این حب ها را بخورید . توجه داشته باشید که به جای خرما می توانید شیره ی خرما استفاده کنید .

 

مصرف سالاد جهت چاق شدن صورت
خوردن سالاد برای چاقی صورت


خوردن سالاد کاهو و همچنین جوانه گندم در وعده های غذایی اصلی (به خصوص شام) باعث شادابی و پر شدن صورت می شوند . جوانه گندم منبعی سرشار از ویتامین های B و E است که نقش مهمی را در تامین آب میان بافتی دارد . بهتر است پودر جوانه گندم را با مقداری ماست مخلوط کنید و بعد از این که وعده غذایی خود را تمام کردید ، دو قاشق از این ترکیب را نیز میل کنید . توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ترکیب باعث چاقی می شود . 

 

چه ورزشی هایی برای چاقی صورت مناسبند ؟

یکی از راههای چاقی صورت انجام یکسری تمرینات ورزشی ساده و مناسب صورت است . که در ادامه به معرفی یکی از این تکنیک ها برای چاقی صورت می پردازیم .

  1. ابتدا برای داشتن تمرکز بیشتر روی یک صندلی بنشینید .
  2. سپس لب ها را جمع کنید و برای 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید .
  3. آن گاه بدون باز شدن لب ها و دیده شدن دندان ها . لبخند بزنید تا جایی که خط خنده شما بیشتر شود .
  4. دوباره برای 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید . این تمرین باید 15 مرتبه تکرار شود .
  5. بعد از این که 15 مرتبه این تمرین را انجام دادید . خستگی را در عضلات صورت خود احساس می کنید . این خستگی به معنی بهبود روند گردش خون عضلات صورت شماست .

سعی کنید این تمرین را در روز دو بار آن هم به مدت 20 دقیقه انجام دهید .

 

معرفی ماسک مناسب چاقی صورت
استفاده از ماسک برای چاقی صورت


به غیر از روشهای چاقی صورت که در مطالب بالا ذکر شد می توانید از ماسک های مخصوص نیز استفاده کنید . یکی از بهترین ماسک ها ، ماسک گِل رس است . طرز تهیه این ماسک بسیار ساده است . تنها کافی است یک قاشق غذا خوری گِل رس از قبل نرم شده را با مقداری گلاب (تقریبا یک قاشق مربا خوری) مخلوط کنید تا خمیری شکل شود . بعد صورت خود را بشویید و تمیز کنید . سپس این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد با آب خنک بشویید . در طول روز از شستن صورت با آب گرم خودداری کنید .
 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی