تهران

نحوه پاک کردن صحیح آرایش چشم چگونه است؟

پاک کردن آرایش چشم
چشم‌ها و پوست اطراف آن بسیار حساس می‌باشند به همین دلیل پاک کردن آرایش چشم بسیار حائز اهمیت است. چون بیشتر مواد آرایشی مورد استفاده در چشم‌ها به سختی پاک می‌شوند پس بهتر است از روش‌های صحیحی برای پاکسازی آرایش چشم استفاده شود. برای آشنایی با این روش‌ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه پاک کردن صحیح آرایش چشم چگونه است؟

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است از این رو نیازمند مراقبت بیشتری می‌باشد. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و به تاخیر انداختن پیری پوست و حفظ سلامت و تنفس پوستی همیشه باید آرایش چشم را به نحو صحیح پاک کنید و هرگز با آرایش نخوابید. برای اینکه با چگونگی نحوه پاک کردن صحیح آرایش چشم آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:
برای پاک کردن مواد آرایشی اطراف چشم حتما از مواد و محلول‌های پاک کننده مخصوص چشم استفاده کنید. لوازم آرایش مخصوص چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم پایه روغنی دارند و بر خلاف سایر محصولات آرایشی صورت به پاک کننده قوی‌تری نیاز دارند. مواد پاک کننده چشم باید پایه روغنی داشته باشند تا مواد سمج را از روی پوست اطراف چشم پاک کنند.

پاک کننده مناسب چشم
پاک کردن صحیح آرایش چشم

پاک کننده آرایش چشم بخرید

اگر جزو افرادی هستید که زیاد آرایش می‌کنید و یا پوست حساسی دارید و نمی‌توانید از مواد پاک کننده ارزان قیمت برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید بهتر است از محصولات پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید. زمانی که قصد خرید این محصولات را دارید حتما پاک کننده‌های آرایش مخصوص چشم را تهیه کنید زیرا محصولات آرایشی چشمی مثل ریمل، سرمه و خط چشم حاوی ترکیات ضد آب هستند که این پاک کننده‌ها باید توان حل کردن این مواد را داشته باشند.
محصولات پاک کننده آرایش چشم، به شکل‌های مختلف مثل کرم، دو فاز، پد فوم و ... عرضه می‌شوند. هر چند این محصولات مراقبتی گران قیمت هستند اما ارزش استفاده را دارند و مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند. مارک‌های معروف لوازم آرایشی پاک کننده‌های چشم خوبی را به بازار عرضه می‌کنند.
پوست حساس و نازک اطراف چشم مستعد سوزش، التهاب و تیره شدن است. بنابراین استفاده از یک پاک کننده آرایش معتبر قدم اول برای تنفس و سلامت پوست است. برای استفاده از محصولات پاک کننده آرایش چشم، 2 تا 3 قطره از محلول پاک کننده را روی پنبه ریخته و برای چند ثانیه به صورت ضربه ای روی چشم بمالید. این کار و تماس محلول با پوست سبب می‌شود تا مواد آرایشی درون محلول حل شده و به راحتی و بدون مالش دادن زیادی از روی پوست پاک شوند.

روش پاک کردن خط چشم ضد آب
از پاک کننده‌های مخصوص آرایش چشم استفاده کنید

 استفاده از شامپو بچه برای شستشوی آرایش چشم

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین شوینده‌های آرایشی که در دسترس همگان نیز می‌باشد شامپو بچه است. شامپو بچه شوینده‌ای قوی است که با پوست‌های ظریف، نازک و حساس سازگار بوده و باعث سوزش چشم نمی‌شود، به همین دلیل بهترین ماده شوینده برای پاک کردن آرایش چشم بخصوص ریمل، سرمه، خط چشم و سایه چشم می‌باشد. این ماده حتی مواد آرایشی ضد آب را به طور کامل از روی پوست پاک می‌کند. پاک کننده‌های مناسب چشم عموما بسیار گران قیمت هستند. اگر جزو افرادی هستید که زیاد از مواد آرایشی روی چشم‌ها استفاده نمی‌کنید یا نمی‌خواهید برای خرید مواد پاک کننده آرایشی چشم هزینه کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از شامپو بچه است تا بدون سوزش و ایجاد حساسیت بتوانید آرایش چشمتان را پاک کنید.
برای استفاده از شامپو بچه جهت شستشوی آرایش چشم ابتدا چشم‌ها را با مقداری آب خیس کنید. چند قطره از شامپو بچه را در دست بریزید و سپس روی چشم ماساژ دهید تا کمی کف کند. به صورت دورانی چشم‌ها را ماساژ دهید تا آلودگی‌ها و مواد آرایشی به طور کامل از روی پوست جدا شود. سپس چشم‌ها را با آب ولرم شستشو دهید. هر چند که این شامپوها چشم را نمی‌سوزانند اما از تماس آن با داخل چشم‌ها جلوگیری کنید.

شستشوی آرایش چشم
​​استفاده از  شامپو بچه برای پاک کردن آرایش چشم

 پاک کردن آرایش چشم با استفاده از مرطوب کننده

می‌توانید از مرطوب کننده صورت به عنوان پاک کننده ملایم آرایش چشم استفاده کنید. مرطوب کننده‌ها همانند محصولات پاک کننده آرایشی، به راحتی می‌توانند آرایش چشم‌ها را به طور کامل و بدون آسیب و التهاب پاک کنند. برای این منظور پنبه یا پد را به مرطوب کننده آغشته کنید. چشم‌ها را ببندید تا مرطوب کننده با چشم تماس پیدا نکند. پنبه آغشته به مواد مرطوب کننده را به آرامی روی پلک بکشید.
بعد از پاک شدن مواد آرایشی از روی چشم، صورت را با مواد شوینده ملایم بشویید. چنانچه مرطوب کننده حاوی مواد سالسیلیک اسید نباشد چشم‌ها دچار سوزش نخواهد شد. 
هنگام کشیدن خط چشم اگر دستتان لغزید به راحتی با استفاده از گوش پاک کن و مرطوب کننده یا لوسیون می‌توانید آن را پاک کرده و اصلاح کنید.

چگونه آرایش چشم را پاک کنیم
پاک کردن آرایش چشم با مرطوب کننده

پاک کردن آرایش چشم‌ها با استفاده از دستمال مرطوب 

می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب آرایش چشم‌های خود را پاک کنید. اگر دستمال مرطوب در دسترس نبود دستمال مرطوب کودکان نیز پاک کننده‌های ملایمی هستند که هر گونه مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کنند بدون اینکه سبب بستن منافذ پوست شوند. برای استفاده از این دستمال‌ها کافیست که چشم‌ها را ببندید و آرایش اطراف آن را با استفاده از دستمال مرطوب به طور کامل پاک کنید.
هنگام استفاده از دستمال مرطوب بچه مراقب باشید چرا که الکل موجود در این دستمال‌ها ممکن است باعث تحریک و تورم و قرمزی چشم شوند. دستمال‌های مرطوب هر چند که پاک کنندگی خوبی دارند اما برای استفاده در دراز مدت مناسب نمی‌باشند زیرا باعث ایجاد حساسیت و التهاب می‌شوند. 
 

مراحل پاک کننده آرایش
پاکسازی آرایش چشم با دستمال مرطوب

پاک کردن آرایش چشم با استفاده از انواع روغن‌ها

اگر به هیچ کدام از محصولات بالا دسترسی نداشتید می‌تواند از انوع روغن‌ها برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این کار استفاده از روغن زیتون، روغن بادام، روغن معدنی مثل وازلین، روغن بچه و ... است.
در استفاده از وازلین و انواع روغن‌ها احتیاط کنید چرا که استفاده زیاد از این روغن‌ها باعث بسته شدن منافذ پوست شده و سبب به وجود آمدن جوش‌های ریز و سفید بنام میلیا می‌شود. تا حد امکان از سایر روش‌ها برای پاک کردن آرایش استفاده کنید و در صورت نیاز بسیار فوری از وازلین و روغن‌ها استفاده نمایید.
با استفاده از وازلین و یا روغن زیتون و بادام به راحتی می‌توانید سایه چشم و خط چشم را پاک کنید. پنبه‌ای را به وازلین یا روغن زیتون و یا سایر روغن‌ها آغشته کرده و چشم خود را به مدت 10 ثانیه ببندید و با پد پنبه‌ای به راحتی آرایش چشم را پاک کنید. 
هنگام استفاده از وازلین چشم‌ها را زیاد نمالید زیرا ممکن است چشم را حساس کند.

پاک کردن آرایش چشم با وازلین
استفاده از وازلین برای پاک کردن آرایش چشم

پاک کننده آرایش چشم خانگی

  • پاک کردن آرایش چشم با شیر و روغن بادام

در ظرفی 2 قاشق غذا خوری شیر و 2 تا 3 قطره روغن بادام شیرین را با هم مخلوط کنید. پنبه‌ای را به این مخلوط آغشته کرده و بر روی آرایش چشمتان بکشید و بعد از چند ثانیه چشم را با یک پنبه دیگر پاک کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

پاک کننده طبیعی آرایش چشم
استفاده از شیر و روغن بادام برای پاک کردن آرایش چشم

شستشو و پاک کردن آرایش چشم با توجه به نوع پوست

بهتر است پاک کننده‌های آرایش چشم را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

  • پاک کردن آرایش چشم برای افراد با پوست چرب

این افراد باید در هنگام خرید محصولات پاک کننده، از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده کنند. تونرها تمام مواد آرایشی را پاک می‌کنند و چربی پوست را از بین می‌برند. بنابراین پاک کردن آرایش چشم با استفاده از تونر برای افراد دارای پوست چرب مناسب می‌باشد. برای شستشوی آرایش چشم با پوست چرب بهتر است از شوینده‌های فومی استفاده شود.

شستشوی آرایش چشم
پاک کردن آرایش چشم برای پوست چرب

افرادی که دارای پوست خشکی می‌باشند بهتر است برای پاک کردن آرایش چشم از پاک کننده‌های چرب استفاده کنند و همچنین برای شستشوی صورت از فوم، ژل و یا مواد شوینده مخصوص پوست خشک استفاده کرده و با یک لیف پاک کننده آلودگی‌ها را از بین ببرند تا پوست لایه برداری شود و تا زمانی که پوست اطراف چشم خشک نشده از مرطوب کننده استفاده کنند.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش
پاک کردن آرایش چشم برای افراد با پوست خشک

مضرات عدم شستشوی کامل آرایش چشم

هرگز با آرایش چشم به رختخواب نروید. این کار باعث پف کردن چشم‌ها می‌شود و به مرور زمان سبب پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. وجود مواد آرایشی بر روی پوست اطراف چشم باعث مسدود شدن منافذ پوست و مانع تنفس پوستی شده که در دراز مدت سبب ایجاد جوش‌های سفید بنام میلیا می‌شود. همچنین باقی مانده مواد آرایشی ممکن است سبب ایجاد عفونت در چشم‌ها شود.

بهترین پاک کننده آرایش چشم
عوارض عدم پاکسازی آرایش چشم

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی