تهران

آخرین اخبار کرونا در ایران

وضعیت کرونا در روز های گذشته+عکس
دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با کرونا گفت: متاسفانه برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از شش هزار نفر پایین‌تر نیامده و بیش از ۷۰۰ نفر نیز با حال عمومی وخیم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. با ادامه این خبر با تیجور همراه شوید.

آخرین اخبار کرونا در ایران

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر علیرضا زالی: متاسفانه برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از شش هزار نفر پایین‌تر نیامده و بیش از 700 نفر نیز با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ضمن تشریح وضعیت تهران به لحاظ شیوع ویروس کووید 19 اظهار داشت: امروز بیش از 10 هزار و هفتصد بیمار به صورت سرپایی با تشخیص کرونا یا شبه کرونا به بخش‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

کرونا ویروس
دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

همچنین وی افزود: مجموعا تعداد افرادی که در بیمارستان‌های استان تهران طی 24 ساعت گذشته بستری شدند به بیش از 890 نفر رسید.
فرمانده عملیات مقابله با کووید 19 در کلان شهرهای تهران از بستری شدن 188 نفر بیمار مبتلا به کووید 19 خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در 
ایشان ادامه داد: آخرین وضعیت منحنی ابتلا و بستری موارد جدید گواه این موضوع است که پیک سوم کرونا متاسفانه هیچ کاهشی نداشته و وضعیت آمار سیر فزاینده‌ای را می‌پیماید. 
وی اشاره‌ای به فعالیت‌های بیمارستان‌های تهران داشت و گفت: افزون بر 40 درصد بیماران بد حال کرونایی کشور در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری هستند و کماکان بالاترین سهم بیماران با حال عمومی وخیم و نیازمند مراقبت ویژه مربوط به بیمارستان‌های تهران است.

کرونا در ایران
صحبت‌های دکتر علیرضا زالی در رابطه با مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران

دکتر سید محمد جزایری در نشست روز چهارشنبه با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: هنوز علل اصلی این ارتباط کاملا مشخص نشده ولی یکی از دلایل مهم، احتمالا کاهش پاسخ سیستم ایمنی افراد در نتیجه تماس مزم با آلاینده‌های هوا است. در غیاب واکس و داروی مناسب، تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن است. 
ایشان افزود: در کشور ما به دلایل مختلف، میزان آلاینده‌های هوا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران بالا است و معمولا از اواخر پاییز شاهد پدیده وارونگی دما هستیم که این موضوع احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. 

آمار کرونا
آلودگی هوا و کاهش سیستم ایمنی 

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران تایید کرد: در صورتی که برنامه‌های منظم برای رفع معضل آلودگی هوا اندیشیده نشود، به احتمال فراوان شاهد افزایش چشمگیر موارد کرونا خواهیم بود. 
ایشان به تاثیر آلودگی هوا در افزایش بیماری کویید 19 در برخی از کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: مطالعات نسبتا فراوانی در کشورهای هند، ایتالیا، آمریکا، انگلیس، پرو و آلمان انجام شده است که نشان می‌دهد در مجموع تماس‌های کوتاه مدت و بلند مدت با منابع اصلی آلودگی هوا سبب افزایش بروز بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود.

جزایری افزود: محققان ایتالیایی در بررسی‌های خود دریافتند که کرونا در شمال ایتالیا که بخش اصلی صنعتی این کشور است، مرگ و میر بیشتری داشته و بر اساس این بررسی‌ها، آلودگی هوا در این منطقه بیشتر گزارش شده است. البته عوامل موثر محیطی شامل کمبود ویتامین D و دمای هوا و رطوبت در میزان بیماری و مرگ و میر نقش داشته‌اند. 
ایشان به مرگ و میر کمتر در آلمان اشاره داشت و گفت: محققان آلمانی با بررسی عوامل این موضوع دریافتند که یکی از عوامل، میزان پایین آلودگی هوا در این کشور بوده است.

کووید 19
آلودگی هوا و افزایش افراد مبتلا به کرونا 

جزایری ادامه داد: داشتن ساختار مناسب پزشکی از جمله بیمارستان‌های مجهز، دسترسی آسان به وسایل حفاظتی و در دسترس بودن تست‌های تشخیصی را از جمله عوامل کاهش ابتلا و مرگ میر در آلمان می‌داند. همچنین ایشان گفت: کاهش میزان آلودگی هوا هم در این زمینه نقش موثری داشته است. 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی