تهران

نقدهای جدی به سریال احضار بعد از پخش شدن قسمت آخر

نقد سریال احضار
سریال احضار که در ژانر ترس در ماه مبارک رمضان 1400 پخش شد جزو اولین سریال‌های ترسناک درباره جن و ارواح بود که در صدا و سیما پخش شد. با توجه به این که این سریال توسط کارگردان مطرح تلوزیون بهزور افخمی ساخته شد اما بعد از اتمام آن توسط منتقدان و مخاطبان مورد انتقاد قرار گرفت. نقد سریال احضار در تیجور.

نقدهای جدی به سریال احضار بعد از پخش شدن قسمت آخر

احضار سریالی است با موضوع ارواح و اجنه و رابطه آن‌ها با آدم‌ها. این سریال ادعا می‌کند که نخستین سریالی  است که در ژانر ترسناک در ایران ساخته شده است. این سریال تنها به واژه مبهم ترس اشاره کرده است "اغلب ترس‌ها با شناخت از بین می‌روند اما ترس‌هایی که تا زمان مرگ ناشناخته می‌مانند هرگز رهای‌مان نمی‌کنند" سریال ترسناک باید توانایی این را داشته باشد که مخاطب را بترساند و اگر این اتفاق نیفتد واژه ترسناک برای سریال بی معنی است. قسمت اول این سریال مورد حمایت مخاطبان قرار گرفت اما با پخش آن نقدهایی از سوی مخاطبان و اساتید این رشته به این سریال وارد شد.

خلاصه سریال احظار
شروع این سریال هول محور سفر یک گروه دانشجو بین دختر دایی و دختر عمه و یکی از همکلاسی‌های‌شان شروع می‌شود. محسن کامرانی که خواستگار مائده بود بعد از دیدین زهره رابطه خود را با مائده بهم می‌زند و م‌یخواهد با زهره ازدواج کند. کامرانی برای خواستگاری از زهره به شمال می‌رود اما طی حادثه تصادفی هنگام برگشت در دره سقوط می‌کند و در راه بیمارستان فوت می‌کند و در ادامه سریال به عنوان شیطان ظاهر می‌شود.
بازیگران سریال احضار عبارتند از:

الهه جعفری، کیمیا ملایی، بنیامین پیروانی، شهریار ربانی، حسین صیف، یاسمن همتی، شیما مرزی، نرگس امینی، سهیل محمودی، بهارخانی، مریم عباس زاده و سلیمه رنگزن.

سریال احضار در ژانر ترسناک برای شبکه یک سیما برای ماه مبارک رمضان 1400 ساخته شد. رامین عباسی زاده برای اولین تجربه کارگردانی سریال احضار را ساخت. البته بیشتر او را با تهیه کنندگی سریال‌هایی همچون سقوط یک فرشته، پلیس جوان، او یک فرشته بود، کت جادویی و پریدخت می‌شناسند. او همراه با بهروز افخمی این سریال را کارگردانی کرده است. از سریال‌های پر بیننده بهروز افخمی می‌توان به اغما، سقوط یک فرشته و او یک فرشته بود اشاره کرد. سقوط یک فرشته و او یک فرشته بود از جمله سریال‌هایی است که در ژانر ترسناک موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است و همین باعث شد گمانه زنی‌هایی بشود که درصد موفقیت عباسی زاده در سریال احضار بالا است.

بیشتر نقدهایی که از این سریال می‌شود به خاطر انتخاب بازیگران مطرح نشده و کم تجربه برای نقش اصلی در عرصه سینما توسط بهروز افخمی بود. بیشتر منتقدان می‌گویند این کارگردان است که از بازیگران نوپایش ستاره می‌سازد اما بهروز افخمی در این باره ضغیف عمل کرده است. منتقدان بر این باورند که بازیگران نتوانسته‌اند با شخصیت خود خو بگیرند و همزاد پنداری کنند. 

فیلمنامه ای که تکلیفش مشخص نیست
منتقدان و مخاطبان این سریال بعد از پایان قسمت آخر به این پرداختند که چرا تکلیف بیشتر نکات مبهم و سرانجام بعضی از شخصیت‌های داستان معلوم نشد و پرداختن به این شخصیت‌ها نصفه و نیمه رها شد. در هر قسمت ابهامات زیادی وجود داشت که در قسمت‌های بعد گفته نمی‌شد و همراه باد به هر سمتی پیش می‌رود و نمی‌داند می‌خواهد چکار کند و همینطور در بعضی قسمت‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و بدون هیچ چیز هیجان انگیزی تمام می‌شد. روند کند و کم هیجان بودن سریال از ضعف‌های این فیلمنامه است.

با اینکه سریال در قسمت اول و دوم شروع خوبی داشت اما در قسمت آخر مشخص نشد سرانجام روح خبیث چی‌شد؟ مینو چه اتفاقی براش افتاد؟ تکلیف آقای حیدری مشخص نشد و نکته‌ای که در سریال وجود داشت که محسن کامرانی در قسمتی که روح بود گفت من جهنمم و صحنه بعد گفت شیطانم و همینطور شخصیت اصلی زهره هم وضعیتش در پایان سریال مشخص نشد و در نقدهایی که مردم کرده اند گفتند: "من که اصلا نترسیدم" این جمله را به وفور در بین کامنت‌های این سریال می‌توانید ببینید و این ضعف سریال و فیلمنامه را نشان می‌داد.

یکی از بازخوردهایی که دیده می‌شد این بود که اگه در این سریال روابط دختر و پسر را نشان میدهند پس چرا همه نام خانوادگی هم را صدا میزنند؟ و این هم از جمله دغدغه ها و دیدگاه های مختلفی بود که از این سریال میشد.

نقدهای دیگری که به این سریال شده است نوع لباس پوشیدن جن و پری‌های این سریال بود که نقدها و کنایه‌های زیادی را نصیب سازندگان سریال کرده است. شاید می‌شد با طراحی لباس‌های بهتر، چهره پردازی، افکت و جلوه‌های ویژه این سریال را ترسناک‌تر کرد. 

یکی دیگر از نقدهای مهم این سریال روند به شدت کند و کم هیجان بودن قسمت‌های آن است. که نشانه ضعف فیلمنامه و مدیریت ضعیف کارگردان است.

بیشتر نقدهای سریال احظار از بازیگران کم تجربه و خو نگرفتن و همزاد پنداری نکردن بازیگرهای سریال است که شاید با بازیگران با تجربه سرنوشت این سریال جور دیگری رقم می‌خورد.

بازخوردهایی که از این فیلم شد آنقدر ترسناک نبود که در ذهن بیننده بماند و یا به اصطلاح بعد از دیدن فیلم شب خوابش نبرد و فردایش و یا ماه‌ها از ترس و صحنه‌های ترسناک آن برای بقیه تعریف کند.

بپردازیم به عکس‌های سریال احضار و پشت صحنه آن:

پشت صحنه سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
عوامل سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
بازیگران سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
صحنه‌ای از سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
عکس پشت صحنه سریال احضار
پشت صحنه سریال احضار
بازیگران سریال احضار
عکس های سریال احضار
عکس‌هایی از سریال احضار
عکس های سریال احضار
سریال احضار
عکس های سریال احضار
عکس‌هایی از سریال احضار
عکس های سریال احضار
عکس‌هایی از سریال احضار
عکس های سریال احضار
بازیگران سریال احضار

 

مطلب مفید بود؟
1
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی