تهران

میکرونیدلینگ رو جدی بگیرید

میکرونیدلینگ
امروزه همه ی افراد علاقه ی فراوانی پیدا کرده اند تا پوست خوبی داشته باشند و در بزرگسالی هم پوست شاداب و جوانی داشته باشند. روش های متفاوتی هم برای رفع این نیاز مانند کرم ها، عمل ها و ... ابداع شده اند. یکی از این راه میکرونیدلینگ است که در این مقاله آن را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

یکی از مدرن ترین روش هایی که برای زیبا و جوان سازی پوست استفاده می شود، میکرونیدلینگ است. این روش یک روش غیرتهاجمی و جدید می باشد که در آن یک متخصص با استفاده از سوزن های مخصوص، سوراخ های ریز و کوچکی را روی سطح پوست ایجاد می کند. با ایجاد این سوراخ ها روی پوست، سیستم ایمنی بدن فعال می شود و تولید کلاژن ها و الاستین را افزایش می دهد و ضخامت پوست را هم بیشتر می کند. به همین دلیل پوست شما زیباتر می شود.

میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست
معجزه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ در پوست گردن و صورت مورد استفاده قرار می گیرد و باعث از بین رفتن جای آکنه و جوش، چین و چروک ها، جاهای سوختگی و ترک های پوستی می شود. بسته به نوع درمان و پوست شما تعداد جلسات میکرونیدلینگ متفاوت است.

 

میکرونیدلینگ خانگی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهید به جای مراجعه به مراکز درمانی و آرایشگاه ها، در خانه از این روش استفاده کنید. باید به شما این مژده را بدهیم که دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی هم وجود دارند که شما می توانید آن ها را تهیه کنید و از آن ها برای بهبود پوست تان استفاده کنید. این روش برای جوان سازی و شفاف کردن پوست بسیار مناسب است.

میکرونیدلینگ خانگی
میکرونیدلینگ در خانه

روش استفاده از همه ی این دستگاه ها مشابه نیست و شما باید با مراجعه به بروشور همراه دستگاه، از آن استفاده کنید.

 

انواع میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ پلک

افتادگی پلک یکی از مشکلاتی است که به اثر بالا رفتن سن و یا به طور ارثی اتفاق می افتد و روی زیبایی چشم ها تاثیر مستقیم می گذارد. کرم ها و روش های متفاوتی برای رفع و کاهش این مشکل وجود دارند که یکی از آن ها، میکرونیدلینگ پلک می باشد. به دلیل حساسیت این قسمت از صورت، بهتر است که یک فرد حرفه ای و متخصص این کار را انجام دهد چرا که فرو کردن سوزن ها در ضخامت و جای مناسب، دقت و مهارت بالایی را می طلبد.

 

میکرونیدلینگ برای لک صورت

اگر دوست دارید لک های پوستی را از بین ببرید و پوستی شاداب داشته باشید، میکرونیدلینگ یکی از توصیه ی اغلب پزشکان است. بر طبق گزارشات، میکرونیدلینگ برای رفع لک ها، در بیمارانی که لک های پوستی با عمق زیاد داشته اند، خیلی تاثیر گذار بوده است. 

با استفاده از این روش شما قادر خواهید بود تا در مدت زمان کوتاهی (چند روز تا یک هفته) تمامی لک های پوستی تان را از بین ببرید و پوست جوانی داشته باشید.

 

میکرونیدلینگ برای جای جوش

جای جوش یکی از عوامل آزار دهنده ای است که باعث می شود زیبایی پوست کم شود. بسیاری از جوانان مخصوصا دختر خانم ها به دنبال روش هایی هستند تا جای جوش را از بین ببرند. یکی از روش های بسیار موثری که در این زمینه پیشنهاد می شود، استفاده از میکرونیدلینگ می باشد. به طور کلی می توان گفت که میکرونیدلینگ کیفیت، بافت و ظاهر و زیبایی پوست را بهبود می بخشد.

رفع جای جوش با میکرونیدلینگ
رفع جای جوش با میکرونیدلینگ

 

میکرونیدلینگ ابرو

اگر ابروهای کم پشتی دارید و ابروهای تان ریزش دارند، بهتر است از روشی مانند میکرونیدلینگ استفاده کنید تا با بالا رفتن تولید کلاژن ها و فاکتور های رشدی و خون رسانی و رساندن مواد مغذی لازم به بافت ابرو، ابروهای پرتر و ضخیم تری داشته باشید.

 

میکرونیدلینگ مو چیست

میکرونیدلینگ علاوه بر پوست، برای موها هم استفاده می شود و باعث می شود تا مشکلات موها مانند ریزش و شوره ی سنگین سر از بین برود. این روش هیچ گونه عوارضی نداشته و یک راه امن محسوب می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، تا به حال میکرونیدلینگ بیشتر از روش های درمانی دیگر برای ریزش موها موثر بوده است. 

میکرونیدلینگ برای موها
میکرونیدلینگ مو

در میکرونیدلینگ مو، علاوه بر کاهش ریزش موها، منافذ ریزی در پوست سر ایجاد می شوند که موجب می شوند تا ویتامین ها و سرم های تقویتی بهتر به عمق پوست سر نفوذ کنند و تاثیر بیشتری داشته باشند و رشد و زیبایی موها را هم بیشتر می کند.

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

پس از انجام میکرونیدلینگ شما باید مواردی را رعایت کنید که آن ها را در زیر برای شما آورده ایم. 

  1. تا یک هفته پس از میکرونیدلینگ، از استفاده از محصولات مراقبتی پوست که تشکیل شده از مواد فعال هستند، خودداری کنید.
  2. از استفاده کردن از برس های پاک سازی خودداری کنید. 
  3. استفاده از حمام آفتاب و تخت های سولاریوم را تا یک هفته به تعویق بیاندازید.
  4. تا سه روز پس از میکرونیدلینگ از شنا کردن خودداری کنید. 
  5. فعالیت هایی را که باعث تعریق بدن می شوند، تا سه روز پس از میکرونیدلینگ انجام ندهید.
  6. تا یک هفته پس از میکرونیدلینگ داروهای مسکن مانند ایبو پروفن را مصرف نکنید.
  7. از استفاده از ترکیب های ترمیم کننده و یا کمپرس یخ جدا خودداری کنید چرا که ممکن است بر روند درمان تاثیر عکس داشته باشند.
  8. تا مدتی که به طور کامل بهبود پیدا نکرده اید، از مصرف کردن لبنیات، گندم و شکر خودداری کنید.
  9. شما می توانید 4 ساعت پس از میکرونیدلینگ پوست تان را با پاک کننده های ملایم و آب سرد بشویید اما نباید از دستمال و یا حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید.
  10. در صورت قرار گرفتن زیر نور خورشید، از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ پوست 

 

عوارض میکرونیدلینگ و مزوتراپی

تاکنون هیچ آسیب و عارضه ی خاصی بر اثر میکرونیدلینگ گزارش نشده است و قرمزی بعد میکرونیدلینگ هم تا دو الی سه روز پس از آن از بین می رود و باعث ایجاد آسیب و یا حساسیت نمی شود. 

البته باید توجه داشت که این عمل باید در مراکز بهداشتی و تحت نظر متخصصان حرفه ای و با استفاده از وسایل استریل و تمیز انجام شود و در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد.
 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی