تهران

در سفر به اصفهان کجا غذا بخوریم؟ بهترین رستوران‌های اصفهان

معرفی بهترین رستوران های اصفهان
هنگام سفر به اصفهان در کنار تمام جاذبه‌های گردشگری زیبایی که دارد، انتخاب رستوران‌ مناسب برای لذت بردن از غذاهای محلی و فرنگی بسیار اهمیت دارد زیرا کیفیت غذا و فضای رستوران در هنگام انتخاب، حرف اول را می‌زنند. در این مقاله بهترین رستوران‌های شهر اصفهان را معرفی کردیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در سفر به اصفهان کجا غذا بخوریم؟ معرفی بهترین رستوران‌های اصفهان 

اصفهان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است که مکان‌های دیدنی بسیاری دارد. در کنار این که افراد برای بازدید از این مکان‌های دیدنی به این شهر می‌روند علاقه دارند که از غذاهای بسیار خوشمزه و محلی شهر اصفهان مانند دوغ، بریانی و گوش فیل لذت ببرند و میل کنند. 
با توجه به این موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید تا سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید، انتخاب رستورانی مناسب است بنابراین در این مقاله شما را با بهترین رستوران‌های شهر اصفهان آشنا می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید در شهر اصفهان بگردید و از غذاهای آن لذت ببرید.

معرفی بهترین رستوران های اصفهان
در سفر به اصفهان کجا غذا بخوریم؟ بهترین رستوران‌های اصفهان

1. رستوران سنتی نقش جهان اصفهان

رستوران سنتی نقش جهان یکی از شناخته شده‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است که با توجه به این کیفیت، بسیاری از گردشگران و جهانگردان برای میل کردن غذا به این رستوران می‌روند. معماری این رستوران سنتی با معماری نوین ترکیب شده که همین امر موجب زیبایی بیشتر این رستوران شده است. رستوران سنتی نقش جهان در کنار سرو غذاهای خوشمزه، بسیار دیدنی هم است زیرا دور تا دور رستوران، تخت‌های سنتی چیده شده و نقش‌های زیبایی بر روی دیوار وجود دارند که همین امر موجب می‌شود لحظات خوشی برای شما رقم بخورد.

آدرس: اصفهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، داخل بازار
ساعات کاری:  12:00 تا 16:00 ساعت سرو نهار و 19:30 تا 00:00 ساعت سرو شام

رستوران های اصفهان با قیمت مناسب
رستوران سنتی نقش جهان

2. رستوران شهرزاد اصفهان

این رستوران که از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است در دسته بهترین رستوران‌های شناخته شده اصفهان از نظر توریست‌ها و جهانگردان قرار دارد. از ویژگی‌های رستوران شهرزاد می‌توان به غذاهایی با کیفیت و بسیار خوشمزه ایرانی، نقاشی‌های قاجاری روی دیوار، فضای فوق العاده داخل رستوران، موقعیت مکانی مناسب و نزدیک بودن آن به مناطق دیدنی شهر اصفهان مانند زاینده رود، پل خواجو و هتل‌ عباسی اشاره کرد. وجود شیشه‌های رنگی و آیینه کاری‌های فوق العاده این رستوران موجب شده که افراد در کنار لذت بردن از غذای خود بتوانند فضای فوق العاده‌ای را مشاهده کنند. 
منوی رستوران شهرزاد اصفهان شامل انواع غذاهای ایرانی است. داخل این منو انواع پیش غذا، غذاهای دریایی، غذاهای مخصوص ایرانی، غذای روز و دسر جای گرفته است. البته به صورت تلفنی هم می‌توانید غذای خود را سفارش دهید. همچنین اگر هم برای مراسم‌های خاص خود نیاز به تعداد زیادی غذا دارید ابتدا باید این موضوع را با عوامل رستوران در میان بگذارید تا غذای‌تان سر موقع حاضر شود.

آدرس: اصفهان، خیابان عباس آباد، رستوران شهرزاد
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 11:30 تا 22:30

رستوران سنتی اصفهان
رستوران شهرزاد اصفهان

3. رستوران قصر منشی اصفهان

این مکان که یکی از خانه‌های وزرای دوران قاجار بوده است در حال حاضر به عنوان هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفت و رستوران قصر منشی به آن اضافه شد.
این رستوران سنتی اصفهان با معماری زیبا و خیره کننده سنتی ساخته شده است که در آن میزهای چوبی زیبایی قرار دارد. هنگامی که نور خورشید از پنجره‌های رستوران به داخل می‌تابد فضا بسیار دلنشین و زیبا می‌شود و افراد در کنار میل کردن غذای ایرانی می‌توانند از این فضا لذت کافی ببرند. 
از دیگر ویژگی‌های این رستوران می‌توان به موقعیت مکانی آن اشاره کرد زیرا این رستوران در اصلی‌‌ترین محل شهر اصفهان یعنی میدان نقش جهان قرار دارد که همین امر موجب شده که بسیاری از گردشگران هنگامی که از این رستوران عبور می‌کنند سری به آنجا بزنند و از غذاهای خوش طعم آن لذت ببرند.
اگر شما قصد سفر به اصفهان را دارید می‌توانید برای اقامت به هتل قصر منشی بروید و در آنجا استراحت کنید. همچنین در کنار استراحت می‌توانید به رستوران این هتل هم بروید و از غذاهای آن لذت ببرید.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی 
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 11:30 تا 23:30

رستوران های لاکچری اصفهان
رستوران قصر منشی اصفهان

4. رستوران خوان گستر اصفهان

خوان گستر مجموعه رستوران‌های معروف شهر اصفهان است که دارای چندین شعبه در نقاط مختلف اصفهان می‌باشد. شعبه محبوب این رستوران شعبه‌ هتل جلفا و منطقه ارمنی نشین است. البته شعبه اصلی این رستوران، شعبه سیتی سنتر می‌باشد.
رستوران خوان گستر شعبه هتل جلفا یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان می‌باشد که دارای سرویس دهی عالی، دکوراسیون مجلل، فضایی دلپذیر و غذاهایی خوشمزه است. در میان غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود محبوب‌ترین آن چلوکباب کوبیده است که طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد. قسمتی از این رستوران به صورت سلف سرویس مخصوص گیاه خواران است که افراد گیاه خوار می‌توانند انواع غذاهای گیاهی و انواع سالادها را برای خود سرو کنند.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، هتل جلفا، رستوران خوان گستر
ساعات کاری: 12:00 تا 15:30 ساعت سرو ناهار و 20:00 تا 22:30 ساعت سرو شام

رستوران های اصفهان با قیمت مناسب
رستوران خوان گستر اصفهان

5. باغ رستوران شب نشین اصفهان

باغ رستوران شب نشین اصفهان یکی از شناخته شده ترین باغ رستوران ها است. اگر به شهر اصفهان سفر کرده باشید و سراغ یکی از باغ رستوران‌های شهر اصفهان را بگیرید، مردم اصفهان به شما باغ رستوران شب نشین را پیشنهاد می‌دهند زیرا این باغ رستوران در کنار سرو غذاهای با کیفیت، فضای زیبایی هم دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. 
یکی از امکانات ویژه‌ای که در نگاه اول نظرتان را جلب می‌کند، دکوراسیون داخلی این باغ رستوران است زیرا معماری رستوران به گونه‌ای است که شما به یاد رستوران‌های چینی می‌افتید. در ابتدای تاسیس این رستوران قرار بود که این رستوران به عنوان یک رستوران چینی فعالیت داشته باشد به همین علت قسمتی از دیوارهای رستوران به شکل‌های چینی ساخته شده‌اند تا فضا را بیشتر به سبک چینی شبیه کنند. اما این موضوع با موفقیت روبرو نشد و این رستوران به عنوان یک رستوران ایرانی شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر آن قدر غذاهای این رستوران خوشمزه است که بسیاری از افراد در هنگام سفر خود مجددا به این رستوران می‌آیند تا از غذاهای خوش طعم و خوشمزه آن لذت ببرند. از میان این غذاها می‌توان به کباب کوبیده ایرانی اشاره کرد.

آدرس: اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه اصفهان، باغ رستوران شب نشین
ساعات کاری:  11:30 تا 16:30 ساعت سرو نهار و  19 تا 12 ساعت سرو شام 

باغ رستوران اصفهان
باغ رستوران شب نشین اصفهان

6. باغ رستوران سه کاج اصفهان

باغ رستوران سه کاج یکی دیگر از باغ رستوران‌های اصفهان می‌باشد که از محبوبیت زیادی برخوردار است. این باغ رستوران دارای فضای بزرگ و دلنشین است که در وسط آن یک فضای سبز و یک حوض بزرگ قرار گرفته است که دور تا دور آن صندلی‌هایی تعبیه شده‌ تا مسافران و مهمانان این رستوران بتوانند در کنار میل کردن غذا از فضا نیز لذت ببرند. البته این رستوران دارای فضای سر بسته هم می‌باشد که در صورت سرد بودن هوا و یا در صورت دلخواه می‌توانید غذای‌تان را در آنجا میل کنید. بنای این رستوران به صورت بنای تاریخی کار شده است، بنابراین اگر شما از طرفداران معماری تاریخی باشید به احتمال زیاد از فضای رستوران نیز بسیار لذت خواهید برد.
در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی جای گرفته است که یکی از محبوب‌ترین غذاها یعنی بریانی هم جزو این غذاها می‌باشد.
اگر برای نهار به این رستوران بروید می‌توانید سفارش‌تان را از منو ثبت کنید که همین امر موجب شده که بسیاری از گردشگران برای میل کردن نهار به این رستوران بیایند. از دیگر ویژگی‌های این رستوران می‌توان به موسیقی زنده و سرو چای اشاره کرد. 
آدرس: اصفهان، خیابان امام خمینی، خیابان بسیج
ساعات کاری: 12:00 تا 15:30 ساعت سرو ناهار و 19:30 تا 23:30 ساعت سرو شام

باغ رستوران شب نشین
باغ رستوران سه کاج اصفهان

7. رستوران بریانی اعظم اصفهان

یکی از محبوب‌ترین غذاهای شهر اصفهان که محصول خود اصفهان است که خود مردم اصفهان هم به آن علاقه زیادی دارند، بریانی است. اگر شما هم علاقه دارید که با سبک غذاهای مردم اصفهان آشنا شوید بهتر است که این غذای لذیذ را امتحان کنید. در بیشتر رستوران‌های شهر اصفهان این غذا در منو قرار دارد اما یکی از بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید این غذا را امتحان کنید رستوران بریانی اعظم است. بریانی غذای چرب گوشی است که از گوشت گوسفند یا گوشت چرخ کرده تهیه و مانند کله پاچه سرو می‌شود. رستوران بریانی اعظم در کنار کیفیت بالایی که دارد، دارای فضایی زیبا نیز می‌باشد. در این رستوران غذا را به همراه نان تافتون یا نان سنگک تازه و سبزی خوردن و دوغ سرو می‌کنند. این رستوران دارای سه شعبه است که شعبه دروازه دولت تنها به صورت بیرون‌بر سرویس‌ دهی می‌کند اما دو شعبه دیگر یعنی شعب خیابان مسجد و خیابان کمال اسماعیل دارای فضایی برای نشستن هستند.

آدرس :
شعبه 1  اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
شعبه 2 اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
شعبه 3 اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
شعبه 4 اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
ساعات کاری: همه روزه 11:30  تا 00:00

رستوران سنتی اصفهان
رستوران بریانی اعظم

8. رستوران ترنج اصفهان

یکی دیگر از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان، رستوران ترنج است. این رستوران با فضایی زیبا، غذاهای لذیذ ایرانی را برای مشتریان طبخ می‌کند. این رستوران فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد که در حال حاضر پذیرای بسیاری از گردشگران است. رستوران ترنج در محله جلفا و داخل خانه‌ای زیبا با نام خانه ترنج قرار گرفته است که همین موقعیت مکانی اهمیت این رستوران را دو چندان کرده است. به طور کلی اگر در کنار سرو غذا موقعیت مکانی و نمای رستوران هم برای‌تان مهم می‌باشد بنابراین می‌توانید رستوران ترنج را برای صرف غذا انتخاب کنید. اگر در فصل تابستان به این رستوران بروید می‌توانید در فضای باز آن بنشینید و در کنار میل کردن غذا از فضا هم لذت ببرید. اما اگر هوا سرد باشد می‌توانید در داخل رستوران غذا میل کنید.
اگر قصد رفتن به اصفهان را دارید بهتر است که به رستوران ترنج اصفهان سر بزنید و غذاهای لذیذ آن مانند قزل آلا، کوفته تبریزی، میگو کبابی، دیزی و ته چین آن را امتحان کنید. 

آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس
ساعات کازی: همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز است.

رستوران ترنج اصفهان
رستوران ترنج اصفهان

9. رستوران آرک اصفهان

رستوران آرک یکی از رستوران‌های اصفهان با قیمت مناسب است که در خیابان جلفا و در کوچه کلیسای وانک قرار دارد. بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به بازدید کلیسای وانک می‌روند برای صرف غذا این رستوران را انتخاب می‌کنند. رستوران آرک با معماری سنتی که دارد فضای زیبایی را برای مهمانان خود فراهم کرده است. جالب است بدانید این بنا برای گردشگران خارجی بسیار جالب بوده و برای صرف غذا بارها به این رستوران می‌آیند. اگر قصد سفر به اصفهان در فصل بهار یا تابستان را دارید می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید و در فضای باز آن، هم از غذای‌تان لذت ببرید و هم از زیبایی فضا استفاده کنید. همچنین در صورت دلخواه می‌توانید داخل رستوران بروید و در فضای لوکس آن غذای‌تان را میل کنید. البته قیمت غذاها در این رستوران کمی بالا است و باید قبل از حضور در رستوران میز خود را رزرو کنید. از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به چلو کباب، غذاهای گیاهی و غذای مدیترانه‌ای اشاره کرد.

آدرس: اصفهان، محله جلفا، کوچه کلیسای وانک، رستوران آرک

رستوران های لاکچری اصفهان
رستوران آرک اصفهان

10. رستوران زاگرس اصفهان

رستوران زاگرس یکی دیگر از شناخته شده‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است که در پارک کوهستانی صفه در بالای کوه قرار گرفته است. با توجه به موقعیت مکانی این رستوران افرادی که برای صرف غذا به این رستوران می‌آیند با چشم اندازی زیبا رو به رو می‌شوند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این رستوران می‌توان به هوای پاک و غذاهای لذیذ و متنوع آن اشاره کرد که همین امر موجب شده که مسافران خارجی و ایرانی زیادی برای صرف غذا این رستوران را انتخاب کنند. یکی از بهترین غذاهای رستوران زاگرس، چلو کباب مخصوص زاگرس است. رستوران زاگرس غذاهای سنتی و فرنگی را در سه نوبت صبح، ظهر و شب به مسافران محترم ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید درخواست غذای خود را ثبت کنید و آن را به صورت بیرون‌بر دریافت کنید.

آدرس: اصفهان، پارک کوهستانی صفه
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز است.

رستوران وی آی پی اصفهان
رستوران زاگرس اصفهان

11. رستوران جارچی باشی اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌های سنتی اصفهان رستوران جارچی باشی است که در یک حمام تاریخی 400 ساله قرار گرفته است. با توجه به محل قرار گیری این رستوران، شما در حین خوردن غذا می‌توانید از کاشی‌کاری‌های فیروزه‌‌ای و صدای فواره آب که در حوض قرار گرفته است لذت ببرید. همچنین در روزهای خاصی از هفته می‌توانید از اجرای موسیقی زنده در این رستوران در زمان میل غذا نیز لذت ببرید. در رستوران جارچی باشی در کنار فضای زیبا و دلنشین از غذاهای ایرانی و خوشمزه‌ای مانند انواع کباب، بریانی، انواع پلو و... لذت خواهید برد.

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان.حکیم، کوچه باغ قلندر ها، مجموعه تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 12 تا 23 باز است.

رستوران سنتی اصفهان
رستوران جارچی باشی اصفهان

12. کافه رستوران هرمس اصفهان

در کنار معرفی بهترین رستوران‌های شهر اصفهان، بهتر است که بهترین فست فود اصفهان را هم به شما معرفی کنیم. کافه رستوران هرمس، رستورانی ایتالیایی در اصفهان است که در میان دیگر کافه رستوران‌ها بیشتر طرفدار دارد. این رستوران بیشتر به خاطر پخت استیک‌های خوشمزه و لذیذش معروف است. این کافه رستوران علاوه بر سرو غذاهای خوشمزه، دارای فضایی شیک و مبلمانی مدرن است که می‌توانید از این فضا در کنار صرف غذا لذت ببرید. کافه رستوران هرمس در منطقه جلفا و در کوچه کلیسای وانک قرار گرفته است که همین موقعیت مکانی موجب شده که بسیاری از گردشگران و توریست‌ها در کنار بازدید از کلیسا برای صرف غذا به این کافه‌ رستوران بیاید.
آدرس: اصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، کوچه میدان جلفا، کافه رستوران هرمس

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 تا 23:30 باز است.

رستوران های لاکچری اصفهان
کافه رستوران هرمس اصفهان

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی