تهران

نگاهی به تاریخچه برند محبوب و ایرانی هاکوپیان

معرفی برند هاکوپیان
برند هاکوپیان که توسط آقای "سومبات هاکوپیان" تاسیس شد یکی از بهترین و معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه پوشاک آقایان است که تمام محصولات این شرکت از بهترین پارچه‌ها توسط بهترین خیاط‌ها آماده می‌شود. در این مقاله به روند شکل گیری این برند، محصولات این شرکت و خدمات آن پرداخته شده است. همراه ما باشید.

نگاهی به تاریخچه برند محبوب و ایرانی هاکوپیان

شرکت پوشاک هاکوپیان یکی از بزرگترین طراحان و تولید کننده‌های پوشاک در ایران است. بنیانگذار این شرکت که "سومبات هاکوپیان" نام دارد. او از زمان نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از سال‌ها کسب تجربه در سال 1349 کارگاه کوچکی را در تهران راه‌اندازی کرد. او این کارگاه را با هدف گذاری بلند مدت و اندیشمندانه تبدیل به شرکتی بزرگ و خانوادگی کرد. هنگامی که تکنولوژی هزاره سوم صنعت پوشاک در خطوط تولیدی این شرکت راه اندازی شد هنر خیاطی و صنعت مدرن با یکدیگر در هم آمیخته شد و این فرایند موجب تولید پیراهن و کت و شلوار در کارخانه‌های هاکوپیان در بومهن تهران شد.

هاکوپیان پس از موفقیت‌هایی که کسب کرد برای تامین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با بهترین تولید کنندگان از کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان و ترکیه همکاری کرد. برند هاکوپیان برای افزایش و تضمین کیفیت محصولات خود کارشناسانی را استخدام کرد و آن‌ها را برای آموختن دانش نوین صنعت پوشاک به دوره‌های تخصصی مد و پوشاک به کشورهای اروپایی اعزام کرد. یکی از افتخارات هاکوپیان این است که در سال 1392 در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از 100 برند برتر ایران شناخته شده است. 
در ادامه این مقاله شما را بابرند هاکوپیان بیشتر آشنا می‌کنیم.

برند هاکوپیان
نگاهی به تاریخچه برند محبوب و ایرانی هاکوپبان

تاریخچه برند هاکوپیان

نام برند: هاکوپیان
تاریخ تاسیس: 1349
بنیانگذار: آقای سومبات هاکوپیان
محل تاسیس: ایران - تهران 
دهه 80 را می‌توان نقطه اوج این برند دانست زیرا در این دهه، این شرکت کارگاه کوچک خود را تبدیل به کارگاهی بزرگ کرد و توانست هنر دوخت را با طراحی تلفیق کند و پوشاکی ایرانی و اصیل با معیارهای فراتر از استانداردهای جهانی را به مردم ارائه کند. یکی از معیارهایی که برای این شرکت مهم بوده و است استفاده از مواد اولیه و پارچه‌های با کیفیت می‌باشد به همین علت این شرکت با شرکت‌های معتبر کشور انگلستان، ایتالیا و ترکیه همکاری کرده است. 
هاکوپیان یک برند ایرانی اما در حد و اندازه کیفیت برندهای اروپایی می‌باشد که از همان ابتدا کارشناسانی را به همین منظور برای آموختن دانش نوین صنعت پوشاک به دوره‌های تخصصی مختلف در حوزه مد و پوشاک به کشورهای اروپایی اعزام کرد.

معرفی برند هاکوپیان
تاریخچه برند هاکوپیان

زندگینامه موسس برند هاکوپیان

سومبات هاکوپیان موسسه ارمنی تبار برند هاکوپیان در بهمن سال 1323 در تبریز به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته طراحی مد گذراند و در آکادمی مولر آلمان فارغ التحصیل شد. در حال حاضر او دارای دو فرزند به نام‌های "پوریک" و "ناتاشا" می‌باشد. 
آقای هاکوپیان که در نوجوانی علاقه زیادی به طراحی مد و لباس داشت کار خود را با راه اندازی یک کارگاه کوچک آغاز کرد. همچنین او علاوه بر تولید و صنعت پوشاک در عرصه فرهنگی با انتشار نشریه‌ای به موضوع طراحی فعالیت می‌کرد که البته این موضوع به سال 1350 برمی‌گردد.
آقای هاکوپیان هم اکنون به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره در شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان فعالیت می‌کند همچنین در ایران نیز به عنوان بنیانگذار تحول در مد و صنعت پوشاک ایران شناخته می‌شود.

آقای هاکوپیان
زندگینامه موسس برند هاکوپیان

مسئولیت‌های اجتماعی برند هاکوپیان

امروز مسئولیت‌های اجتماعی برای هر برندی بسیار مهم می‌باشد و می‌تواند تا حدی در سرنوشت یک برند تاثیر بگذارد. برخی از شرکت‌‌ها با قبول انجام برخی از کارهای خیرخواهانه و با تامین نیازهای آن‌ها از طریق سود فروش شرکت‌شان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کنند. که شرکت و برند هاکوپیان نیز از این مورد غافل نیست و با انجام امور زیر توانسته دنیای زیباتری را برای ایرانیان بسازد.
از جمله مهم‌ترین اقداماتی که برند هاکوپیان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است به صورت زیر می‌باشد:

  • طرح خیر خواهانه (حفظ سرمایه‌های ملی) 
  • آموزش علمی حرفه‌ای در رشته طراحی و دوخت در سطح مراکز آموزش عالی
  • تدوین و چاپ کتاب آموزشی در حوزه طراحی پوشاک
  • احداث و واگذاری مدرسه مریم مقدس 1 در شهر بم
  • احداث و واگذاری مدرسه مریم مقدس 2 در شهر بومهن
  • همکاری در تشکیل انجمن طراحان و انجمن صنایع پوشاک ایران
  • همکاری با دانشگاه‌های کشور در راستای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه
هاکوپیان تهران
مسئولیت‌های اجتماعی برند هاکوپیان

ماموریت و چشم انداز برند هاکوپیان

هر شرکت و برند فعال در حوزه پوشاک دارای نوعی چشم انداز می‌باشد تا در طول سال برای تعبیر نگرش‌شان فعالیت کنند. هاکوپیان هم ماموریت خود را بی‌نیازی مردم از کشورهای خارجی در خرید کالاهای مشابه می‌داند. همانطور که گفته شد برند هاکوپیان از همان ابتدای فعالیت خود سعی بر آن داشته است تا پوششی درخور شأن ایرانیان تولید نماید زیرا مردم ایران از ابتدا افرادی خوش ‌پوش بوده‌اند و لایق بهترین استایل‌ها می‌باشند. 
ماموریت دیگری که این شرکت در نظر دارد مأموریت بین المللی می‌باشد زیرا این برند در تلاش است که به برند ایرانی بین المللی تبدیل شود تا محصولات خود را به سراسر جهان معرفی کند و موجب افتخار هر ایرانی شود

الیاف مورد استفاده برای تولید محصولات برند هاکوپیان

در حال حاضر از تأسیس شرکت هاکوپیان حدود 4 دهه می‌گذرد و هاکوپیان را می‌توان به عنوان یک برند فاخر ایرانی شناخت. این برند در استفاده از الیاف خود زبان زد دیگر رقبای ایرانی می‌باشد زیرا از الیاف طبیعی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. این برند بر این باور است که با استفاده از الیاف طبیعی در کنار حفظ محیط زیست، احساس راحتی را نیز به مشتری خود هدیه می‌دهد و می‌تواند موجب افزایش کیفیت برند خود شود. 
در رابطه با مواد اولیه شرکت هاکوپیان می‌توان به نخستین گواهینامه مدیریت کیفیت آن اشاره کرد، همچنین این برند دارای بیش از 20 جایزه بین المللی در صنعت پوشاک ایران است.

کت شلوار هاکوپیان
الیاف مورد استفاده برای تولید محصولات برند هاکوپیان

تولید لباس های تیم ملی فوتبال توسط برند هاکوپیان

معمولاً اسپانسرهای لباس تیم‌های ورزشی را، تولید پوشاک ورزشی به عهده می‌گیرد. اما با اقدامی غیر قابل پیش بینی برند هاکوپیان مسئولیت تولید لباس رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان را در رقابت‌های جام جهانی 2018 و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 را بر عهده داشت. 
لباس‌هایی که برای تیم ‌ملی تولید شدند به گفته طراحان هاکوپیان همه دست دوز بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند. این کت و شلوارها که حسابی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور را خوش تیپ کرده بود، حواشی را نیز در جام جهانی 2018 به وجود آورد.

تولید لباس های تیم ملی فوتبال توسط برند هاکوپیان
تولید لباس ملی فوتبال توسط برند هاکوپیان

سفارشی دوزی هاکوپیان

در حال حاضر با روش‌های مدرن، خلق لباس بر روی اندام یک شاهکار محسوب می‌شود. برند ایرانی هاکوپیان هم با قدمت 45 ساله‌ای که دارد به خوبی در سفارشی دوزی به مشتریان خود خدمت می‌کند. در این راستا شما می‌توانید لباسی با استایل و طرح دلخواه خود با متنوع‌ترین پارچه‌ها را درخواست دهید که این کار توسط کارشناسان سفارشی دوزی انجام می‌شود. هنگامی که شما لباس مد نظر خود را درخواست دادید با دقت و با جزئیات تمام، تیم کارشناسی شروع به تولید آن می‌کند. پس از پوشیدن کت و شلوار، تا مدت‌ها لباس شما در نظر اطرافیان‌تان باقی می‌ماند.

محصولات هاکوپیان
سفارشی دوزی هاکوپیان

چرا از هاکوپیان خرید کنیم؟ 

  1. استفاده از الیاف طبیعی: همانطور که گفته شد این برند برای تولید پوشاک خود از الیافی طبیعی استفاده می‌کند زیرا معتقد است پوشاک تهیه شده از الیاف طبیعی نه تنها به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کند بلکه موجب راحتی مشتری و همچنین سبکی و آرامش مصرف کننده می‌شود. 
  2. سفارشی دوزی: یکی دیگر از خدماتی که برند هاکوپیان به مشتریان خود ارائه می‌دهد خدمات سفارشی دوزی است. شما پس از انتخاب مدل و اندازه گیری می‌توانید کت شلوار هاکوپیان مورد نظر خود را دریافت کنید. 
  3. تولید با مواد اولیه با کیفیت: همانطور که گفته شد پارچه‌های مورد استفاده برای تولید عمدتاً از الیاف طبیعی می‌باشد. این محصولات از معتبرترین شرکت‌های ایتالیایی خریداری می‌شوند. همچنین محصولاتی مانند لایی، آستر و دکمه نیز از تامین کنندگان خارجی تهیه می‌شوند. 
معرفی برند هاکوپیان
چرا از هاکوپیان خرید کنیم؟ 

محصولات هاکوپیان

  • کت و شلوار با پارچه ایتالیایی
  • کت و شلوار با پارچه ترک
  • کت تک با پارچه ایتالیایی
  • کت تک با پارچه ترک
  • شلوار تک با پارچه ایتالیایی
  • پیراهن با پارچه ترک یا ایتالیایی
  • شلوار تک پنبه‌ای در انواع طرح‌ها و مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون
  • کت تک پنبه‌ای در انواع طرح‌ها و مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون
محصولات هاکوپیان
محصولات هاکوپیان

نمایندگی‌ها معتبر و سایت هاکوپیان

سایت هاکوپیان: https://www.brandkade.com/Fa/Brand/Hacoupian

نمایندگی های هاکوپیان:
هاکوپیان در شهرهای زیر نمایندگی دارد:

  • تهران 
  • خراسان رضوی 
  • اراک 
  • مازندران 
  • یزد 
  • شیراز 
  • کرمان 
  • اصفهان
مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی